Конспект урока во 2 классе по теме «A magic island»
Урок закрепления
Цели:
- систематизирование и применение полученных знаний на практике.
- развивать навыки аудирования, чтения, говорения и письма по темам «Одежда», «Погода»;
- учить детей говорить о погоде и одежде
УУД:
Фонетика - личностные УУД (совершенствовать имеющиеся знания)
Лексика – познавательные УУД (знакомится с новой лексикой, читать и слушать, извлекая новую информацию, а также самостоятельно находить её в материалах учебника и рабочей тетради)
Грамматика – познавательные УУД (знакомство с новыми грамматическими структурами и их применение на практике, употребление настоящего времени “Present Continuous” в предложениях
Говорение – коммуникативные УУД (монолог-умение оформлять свои мысли в устной речи- рассказывать о времени года, погоде и своей одежде, участвовать в диалоге и понимать других)
Чтение – познавательные УУД (читать и слушать, извлекая информацию; поиск нужной информации)
Аудирование – познавательные УУД (слушать и понимать, ориентируясь на изображения и схематическую информацию, извлечение необходимой информации из прослушанного текста)
Письмо – личностные УУД), регулятивные УУД (контролировать процесс и результат деятельности), познавательные УУД (умение оформлять свои мысли в письменной речи)
Ход урока
I.Организационный момент. Приветствие.
Good morning, children! Glad to see you. Sit down, please.
Tell me, please, what is the date today?
Please, open your exercise-books and write down the date April, 20th.
Look at the window and say, what is the weather like today? Is it sunny?
So, how do you think, what will we learn today? Let´s start our work with an interesting task. Look at the blackboard, please. You are to translate these words and guess at the title of our lesson. (1 slide)
The title of our lesson is………
Pupils: A magic island.
T: Yes. You are right! Итак, у нас сегодня с вами урок закрепление уже пройденного вами материала.
II. Фонетическая зарядка.
Речевая разминка.
T: Ok. And now imagine that you are on this magic island. And I offer you to have fun there. And let´s start with a song. (DVD p. 103)
T: Our island is magic, isn’t it? Yes. And the weather can change here at any moment. And now let´s listen what the weather can be on our magic island.
You´ll get cards. Listen to the tape recording and put the sentences in the correct order.
T: The weather is changeable and you need to wear for the weather. Is it right? Ok, stand up, please. You´ll hear some commands and you are to show it.
It´s hot! Take off your jacket!
It´s raining! Put on your coat!
It´s cold! Put on your socks!
It´s sunny! Put on your hat!
Ok. Well done. Sit down, please.
T: Let´s continue our work. Look at the blackboard, please.
Read and complete. Ok. ….. go to the blackboard, please. And the rest, open your exercise-books, write down the date and start doing this exercise in writing.
T: And now change your exercise-books with your neighbors and check this task.
T: And now tell me, please, What is the weather like today? And what are you wearing.
T: Look here, please! I´ve got a magic sack. Ok, put your hand into the sack
and pull out the things there. Now look at your cards. What color are they?
A green team take, please, these seats. A red team, these seats and a blue team, these seats.
I give you paper dolls Larry and Lulu. And you are to dress them!
Read the texts and dress them according the texts.
1. Lulu´s wearing a red T-shirt, a red skirt, a yellow hat and brown shoes.
2. Lulu´s wearing a yellow T-shirt, a green skirt, a red hat and brown shoes.
3. Larry´s wearing a green jacket, blue jeans, black shoes.
T: And now read, please, the text and show us your paper dolls.
T: Ok, well done.
Рефлексия: Ребята, мы с вами сегодня очень хорошо поработали. Давайте вспомним, какие темы мы с вами сегодня повторили.
А теперь давайте вы сами себе поставите оценку. (раздать картинки)
T. Ok, and now write down your home task.
Stand up, please. Thank you for your work. The lesson is over. Goodbye!