СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Конспект урока "Школы Британии"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок сложен идеально для нынешних девятиклассников.

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока "Школы Британии"»


Конспект урока английского языка в 9 классе.

Аннотация.

Социокультурный аспект данного урока направлен на ознакомление учащихся с системой школьного образования Великобритании. Использование информационно-коммуникационных технологий на уроке дает большие возможности наглядного предъявления материала. Учитель готовит вопросы по содержанию предлагаемых сайтов, с помощью этих вопросов направляется поисковая деятельность учащихся. В конце работы учащимся задан один более общий вопрос на целостное понимание темы. Сравнивая школы, учащиеся выделяют общее и специфичное, что способствует объединению, развитию доброго отношения к стране, ее людям, традициям.

Тема: “Schools in Britain


Учебник: «Английский язык» под редакцией В.П. Кузовлева

Тип урока: комбинированный


Задачи:


образовательная: формировать лексико–грамматические навыки говорения и чтения;

развивать умение читать c целью извлечения конкретной

информации, развивать навыки поискового чтения,

знакомить с системой образования Великобритании;

развивающая: развивать навыки работы с ресурсами сети Интернет,

навыки коммуникационной и информационной культуры;


воспитательная: формировать толерантное отношение к другой культуре



Оснащение: 1. Компьютеры.

2. Интерактивная доска.

3. Презентация к уроку.


Используемые Интернет-ресурсы:

http://Encarta.msn.co.uk/

http://projectbritain.com/

http://www.woodlands-junior.kent.sch.uk/customs/questions/education/index.html



План урока: 1. Организационный момент.

2. Введение в сюжет урока.

3. Фонетическая зарядка.

4. Активизация лексических единиц по теме.

5. Интерпретация таблицы.

6. Работа в сети Интернет:

а) поисковое чтение

б) работа с электронной почтой.

7. Подведение итогов урока. Домашнее задание.


Ход урока.


1.Организационный момент.

Teacher: Good-morning!

Nice to see you students!


2. Введение в сюжет урока.


T: As you become older you realize that there are several essential things and places you always want to come back to. They are your birthplace, your home and the school you went to. You are the pupils of the secondary comprehensive school. What do you think of your school?

Pupils: It`s a place where you make friends

which helps you to find a good job in the future

where it`s fun

where you learn about people

where you pass exams

where you write tests

where you can learn about the rest of the world etc


T: I agree with you. I also think that the main task of school is to educate.


“I view education as the most important subject which we

as people are engaged in”.

/A. Lincoln/


“Education brings a child the world”.

/A. Einstein/


T: Today we are going to speak about school education in Britain. We`ll learn much about different types of schools, you`ll search for information in the Internet and speak about British schools. So the topic of the lesson is “Schools in Britain”.


3. Фонетическая зарядка.

T: While speaking about schools we`ll use some words and expressions, let`s revise them.

.




4. Активизация лексических единиц по теме.

T: Guess what I mean.


1. Knowledge and abilities , mental powers from such training. (education)

2. A school with free education paid for by the government. (state school)

3. Pupils live as well as study there. (boarding school)

4. Something that must be done. (compulsory)

5. This school is for children of 3 to 4. (nursery school)

6. This school provides all types of secondary education. (comprehensive)

7. A secondary school for more intelligent pupils. (grammar )

8. Parents pay money for getting education there. (private)

9. It`s a school for the beginners. (primary)


5. Интерпретация таблицы.


T: The education system in the UK is not easy to understand. Let`s interpret the table which is given in ex.1 on p. 128.




T: Look through the text on p.196 and answer my questions:

  1. How many children attend state schools?

  2. What kind of school is a comprehensive school?

  3. What kind of school is a boarding school?

  4. Are private schools expensive or cheap?

  5. What kinds of kindergartens are there in Britain?

  6. Is secondary education compulsory for all children?

  7. What kind of school is grammar school?









T: Make up a summary of what you’ve learnt about the education system in GB.




6. Работа в сети Интернет.

Поисковое чтение

T: Do you want to learn more about British schools? What questions would you ask to get more information on this topic?


T: Your task will be to look for the answers in the Internet and fill in the gaps in your sheets of paper. Sit down at your computers, find the word “favorites”, then http://projectbritain.com/, on the left you see the word “education” and click on it. Look through this web-site and find necessary information. Schooling in the UK differs from schooling in Russia. Answer the questions and find the differences. Compare schools in Britain and in Russia.

Работа с электронной почтой

T: I know you have some more questions to ask about British schools. Again go to http://projectbritain.com/ and ask your question.


7. Подведение итогов урока. Домашнее задание.


T: Today you`ve learnt a lot about schools in GB and you will learn even more when you get the answers from The Woodlands Junior website. The task for you will be: use the following Internet resources:

http://projectbritain.com/

http://www.woodlands-junior.kent.sch.uk/customs/questions/education/index.html

and find the answers to the questions:


1. When was the school built?

2. What colour is their school uniform?

3. What are classrooms equipped with?

4. What is a Music Room used for?

5. What is held in a School Hall ?

6. How many playgrounds do they have?

7. What do they do in their large field?

8. Why are they proud of their Staffroom?
























5