СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Урок английского языка по теме Модальный глагол must

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данная разработка содержит конспект урока английского языка для 7 класса по УМК К. Кауфман(Unit 6 Lesson 3) и электронную презентацию к уроку.Целями урока являются формирование грамматических навыков, формирование навыков говорения.употребление местоимений other/another в упражнениях.

Просмотр содержимого документа
«Разработка урока по английскому языку 7 класс К»


Разработка урока по английскому языку 7 класс К. Кауфман Unit 6 lesson 3

Тема: Misha’s first days at school.

Учебно-методическая задача урока: активизация иноязычного материала.

Целевая установка:

  • Формирование лексических навыков

  • Формирование навыков говорения

  • Употребление местоимений Other/another в предложениях

Воспитательные задачи урока:

  • Воспитание общения и поведения.

Общеобразовательные задачи урока:

  • Активизация иноязычного материала

Развитие пассивного словаря, языковой догадки

  • Развитие техники чтения и техники перевода

Развивающие задачи урока:

  • Развитие способностей к сравнению и общению

  • Развитие оперативной памяти

  • Развитие навыков самостоятельной работы

Содержание учебных материалов:

  • устная тема

  • упражнения

  • языковой материал

  • методические приемы

Оснащение урока:

  • мультимедийная установка

  • раздаточный материал

Ход урока:

I. Организационный момент.

Приветствие.

-Good morning, children! I’m glad to see you. How are you today?

What date is it today?
What day is it today?
Who is on duty today?
Who is absent today?


II. Речевая зарядка.

T. And now let’s begin our lesson.
Let’s listen, read and repeat the song on page 99 ex.15 (
К.И. Кауфман, М.Ю.Кауфман Happy English.ru)


T. Thank you very much.

III. Основная часть урока.

1. Постановка целей и задач урока.

T. The topic of our lesson today is «English school and school subjects». At the previous lesson we were reading about different types of English schools. Today we’ll speak about Misha’s school, his school subjects and his timetable. But first of all something new from English grammar.

2. Презентация грамматического материала (слайды 2, 3).

3. Тренировка в выполнении упражнений по новой теме.( Слайды 4-7).

1 Fill in the gaps. Use other, another, the other.

1.    I must read seven pages for the next test. I read four pages yesterday and I'll read ... pages tomorrow. 
2.    Two of my friends are coming on Saturday. ... friends are coming on Sunday.
 
3.    This tea is very nice. Give me ... cup!
 
4.    This story is boring. Read ... one.
 
5.    Bill doesn't want to go with us. He has ... plans.
 



2. Translate into Russian/English

They looked at one another in bewilderment.

We couldn't hear each other's words for the wind.

These books complement one another.

Он вошел в комнату. Отец и Майкл сидели там. Он посмотрел сначала на одного, затем на другого.

Джим провел выходные, посещая один театр за другим.

Оба сына Анны играли в саду. Она переводила взгляд с одного на другого.

3. Ex.B p. 120

Look at the pictures and fill in the gaps with other, another, the other. 

4.Сильные ученики получают тестовое задание:



К каждому вопросу даны несколько вариантов ответа. Выберите тот, который считаете правильным. Если Вы затрудняетесь с ответом, просто пропустите вопрос.

 1.  We took a test, and only two of the students received excellent marks; ..... got good marks.  

another

others

the other

the others

 

 2.  My sister has two children. One is a boy and ..... is a girl.  

another

others

the other

the others

 

 3.  This curtain material is cheap; on ..... hand the quality is poor.  

another

others

the other

the others

 

 4.  ..... may laugh at Angela, but I like her.  

Another

Others

The other

The others

 

 5.  Jim has a very contradictory nature. On the one hand he is ambitious on ..... hand he is shy.  

another

others

the other

the others

 

 6.  John and ..... boys went fishing.  

another

others

the other

the others

 

 7.  My house is on ..... side of the street.  

another

others

the other

the others

 

 8.  David is not very intelligent, but on ..... hand he is the most hard-working guy I have ever met.  

another

others

the other

the others

 

 9.  That’s a horse of ..... colour. (proverb)  

another

others

the other

the others

 

 10.  There are twenty photos in the album; six of them are mine and ..... are Pat’s.  

another

others

the other

the others

 

 11.  Which of the two books will you recommend me to read? – Neither. One of them is dull and ..... is very dull.  

another

others

the other

the others

 

 12.  This young man is very clever; he may be ..... Edison.  

another

others

the other

the others

 


4. Аудирование.( Слайд 8).

5. Чтение.

Misha is writing to his parents about his first days at school. Look at the letter and say:

  • 1. What’s the name of the school?

  • 2. What’s the address of the school?

  • In which county is the school?

6. Работа в паре ( Слайд 10).

In pairs. Look at the pictures and find Misha's uniform. What do you think about it? Is it really cool or is it funny? 

Дополнительное задание ( если останется время) ( Слайд 11).

7. домашнее задание: Ex. 10, p.119.




Просмотр содержимого презентации
«Misha's first days at school»

Misha’s first days at school K. Kaufman Unit 6 Lesson 3 Презентацию составила Неделина Л. Н.

Misha’s first days at school

K. Kaufman Unit 6 Lesson 3

Презентацию составила

Неделина Л. Н.

Other, another Единственное число Множественное число The other thing-другой the other things,people- (второй) остальные аnother thing-еще один, other things, people- любой, другой другие

Other, another

Единственное число Множественное число

The other thing-другой the other things,people-

(второй) остальные

аnother thing-еще один, other things, people-

любой, другой другие

I have two brothers. One is younger than me and the other one is older.-У меня два брата. Один- младше меня, другой- старше. Some people like coffee. Other people like tea.-Некоторые люди любят кофе. Другие- любят чай.
  • I have two brothers. One is younger than me and the other one is older.-У меня два брата. Один- младше меня, другой- старше.
  • Some people like coffee. Other people like tea.-Некоторые люди любят кофе. Другие- любят чай.
Exercise 1.Fill in the gaps. Use other, another, the other.

Exercise 1.Fill in the gaps. Use other, another, the other.

  • 1. I must read 7 pages for the next test. I read 4 pages yesterday and I’ll read … pages tomorrow.
  • 2. Two of my friends are coming on Sunday. … friends are coming on Monday.
  • 3. This tea is very nice. Give me…cup!
  • 4.This story is boring. Read… one.
  • 5. Bill doesn’t want to go with us. He has… plans.
Exercise 2. Translate into Russian paying special attention to the pronouns.

Exercise 2. Translate into Russian paying special attention to the pronouns.

  • 1. They looked at one another in bewilderment.
  • 2. We couldn't hear each other's words for the wind.
  • 3.  These books complement one another.
Exercise 3

Exercise 3

  • 1.   Он вошел в комнату. Отец и Майкл сидели там. Он посмотрел сначала на одного, затем на другого.
  • 2.  Джим провел выходные, посещая один театр за другим.
  • 3.   Оба сына Анны играли в саду. Она переводила взгляд с одного на другого.
Look at the pictures and fill in the gaps with other, another, the other. 

Look at the pictures and fill in the gaps with other, another, the other. 

Listen. Match the names of the subjects with the translations. 1. Geography 2. Physics 3.Chemistry 4. Biology 5. Design and Technology 6. RE( Religious Education) а) трудовое обучение в) биология с)религиозное образование d)физика e) химия f) география

Listen. Match the names of the subjects with the translations.

  • 1. Geography
  • 2. Physics
  • 3.Chemistry
  • 4. Biology
  • 5. Design and Technology
  • 6. RE( Religious Education)
  • а) трудовое обучение
  • в) биология
  • с)религиозное образование
  • d)физика
  • e) химия
  • f) география

Misha is writing to his parents about his first days at school. Look at the letter and say:

Misha is writing to his parents about his first days at school. Look at the letter and say:

  • 1. What’s the name of the school?
  • 2. What’s the address of the school?
  • In which county is the school?
In pairs. Look at the pictures and find Misha's uniform. What do you think about it? Is it really cool or is it funny? 

In pairs. Look at the pictures and find Misha's uniform. What do you think about it? Is it really cool or is it funny? 

Answer the questions.

Answer the questions.

  • Is Misha happy at the new school?
  • How many boys are there in the room?
  • When does Misha get up?
  • How long is a lesson?
  • Can Misha choose his subjects?
  • Is there anything fishy about Misha’s letter?
Complete the sentences with information from the text.

Complete the sentences with information from the text.

  • 1. There are …boys in the room.
  • 2. The lessons start… .
  • 3. A…is 35 minutes.
  • 4. Children can… their subjects.
  • 5. … are kind.
  • 6. Everybody… friendly.
  • 7. Everybody… a uniform.
Your homework:

Your homework:

  • P. 119, Ex. 10.