СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Описание известных героев.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Конспект урока английского языка "Описание известных героев" (6 класс)

УМК: «Rainbow English» О.В. Афанасьева, И.В. Михеева 2 ч. 6 класс

 

Просмотр содержимого документа
«Описание известных героев.»

Класс: 6

Дата:

Учитель: Османова М. С.

Предмет: английский язык

Тема урока: Описание известных героев.

УМК: «Rainbow English» О.В. Афанасьева, И.В. Михеева 2 ч.

Цель урока: распознавать и употреблять изученные ЛЕ и ГФ; тренироваться в аудировании, говорении, чтении, переводе, употреблении изученных ЛЕ.

Планируемые результаты:

применять приобретенные знания, умения, навыки в конкретной деятельности.

Ход урока:

1.Орг. момент. Приветствие.

- Hello, boys and girls. Hello, dear children. I am very glad to see you.

Sit down, please.

2.Фонетическая разминка.

It’s time to remember the English sounds.

Прочитай эти слова.

  • [ju:] — you, tulip, pupil, student, cute.

  • [ai] — bike, kite, five, nine, pie, pilot, fly, bye-bye.

  • [i] — in , sister, thick, thin.

  • [ð] — they, father, mother, brother.

  • [ɵ] — thick , thin, three , throne .

Well down!

3. Аудирование :ех.1, р.122 (1c; 2b; 3c; 4a)

It’s time to open your books, p.122. Read the task, please.

1) — Steve, may I ask you to help me with these boxes? I must take them upstairs but they are too heavy for me.

— What’s in the boxes?

— Books. I’m taking them to our English room.

— Books? You know, I’m afraid I can’t help you. I must go now. My friend Peter is in the hall. We are going to play football.

2) — What are you eating, Kate?

— Cakes. Chocolate cakes. I like them.

— Are they really nice?

— Yes, they are. They are very nice.

— May I have one?

— I’m afraid not. I’m hungry. I want them all for myself.

3) — What’s the matter? You look very sad.

— Oh, it’s you, Don. Nothing is the matter.

— Come on, tell me. I see there’s some problem.

— It’s not a problem. I just…you know…everyone is going to the cinema but I must stay at home with my little brother because my parents are out tonight.

— Would you like to go to the cinema with me? We can see the new film tomorrow.

4) — What are you doing here, Mary? Why aren’t you going home? It’s rather late.

— I can’t go home. There’s a terrible big dog sitting near the front door. And I’m… I’m afraid of dogs. Can you help me, Tom?

— I think I can. I have some sandwiches with me. I’ll give the sandwiches to the dog and try to take it away from your door.

— Oh, thank you!

3.Работа по теме урока:

  1. Говорение по теме: ех.3, р.123

Now let’s do ex.3, p.123. Say what you can about these characters.73

Скажите, что можете об этих персонажах.

Пример: Терминатор - персонаж из популярного фильма. Терминатор высокий и сильный. У него овальное лицо и короткие волосы. Его глаза карие, а нос прямой. Я думаю, что он довольно симпатичный. У него мощное тело. Он смелый и умный, но холодный и не очень дружелюбный. Я также думаю, что он честен и добр.
Example: Terminator is a character from a popular film. Terminator is tall and strong. He has an oval face and short hair. His eyes are brown and his nose is straight. I think he is quite good-looking. He has a powerful body. He is brave and clever but cold and not very friendly. I also think that he’s honest and kind.

1) Terminator

2) Sherlock Holmes

3) Harry Potter

4) Hermione Granger

5) Robin Hood

6) James Bond

4.Активизация изученных ЛЕ: ех.2, р.123

The next task for you is ex.2, p.123. Complete the sentences.

1) lazy (ленивый);

2) hard-working (трудолюбивый);

3) greedy (жадный);

4) honest (честный);

5) brave (смелый);

6) selfish (эгоистичный);

7) kind, reliable (добрый, надежный);

8) brave, stupid (смелый, глупый);

9) honest (честный);

10) reliable (надежный);

11) modest (скромный).

6.Итог урока.

Open your diaries and write down your home task for the next lesson.

You have done a good work.

My dear children.

Thank you for the lesson. That's all for today.

Good bye, children.