СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Педагогическая мастерская «Мое педагогическое открытие»

Нажмите, чтобы узнать подробности

Тема: "Развитие речевой компетенции учащихся на уроках английского языка на основе аналитического чтения".

Цель: развитие устной речи на основе чтения разных типов текстов.

Задачи:

®Учить учащихся связывать тему текста с заглавием.

®Учить учащихся определять тему текста, устанавливая что представляет собой текст.

®Учить учащихся понимать основную мысль текста на иностранном языке и излагать его содержание.

® Учить восприятию языковых средств и их точному пониманию в тексте.

® Учить извлекать полную информацию из текста.

®Учить учащихся осмыслению извлеченной информации.

 

Просмотр содержимого документа
«Педагогическая мастерская «Мое педагогическое открытие»»

   Педагогическая  мастерская  «Мое  педагогическое  открытие»   Яковлева Юлия Александровна, учитель английского языка МКОУ СОШ № 9

Педагогическая мастерская «Мое педагогическое открытие»

Яковлева Юлия Александровна, учитель английского языка МКОУ СОШ № 9

Тема: Развитие речевой компетенции учащихся на уроках английского языка на основе аналитического чтения.

Тема:

Развитие речевой компетенции учащихся на уроках английского языка на основе аналитического чтения.

Цель:  Развитие устной речи на основе чтения разных типов текстов.

Цель:

Развитие устной речи на основе чтения разных типов текстов.

Задачи:  Учить учащихся связывать тему текста с заглавием. Учить учащихся определять тему текста, устанавливая что представляет собой текст. Учить учащихся понимать основную мысль текста на иностранном языке и излагать его содержание.  Учить восприятию языковых средств и их точному пониманию в тексте.  Учить извлекать полную информацию из текста. Учить учащихся осмыслению извлеченной информации.

Задачи:

  • Учить учащихся связывать тему текста с заглавием.
  • Учить учащихся определять тему текста, устанавливая что представляет собой текст.
  • Учить учащихся понимать основную мысль текста на иностранном языке и излагать его содержание.
  • Учить восприятию языковых средств и их точному пониманию в тексте.
  • Учить извлекать полную информацию из текста.
  • Учить учащихся осмыслению извлеченной информации.

Стратегии чтения Ознакомительное чтение  (извлечение основной  информации) Поисковое чтение (предполагает получение определенной информации) Изучающее чтение (предполагает полное и точное  понимание информации и ее критическое осмысление)

Стратегии чтения

Ознакомительное

чтение

(извлечение основной

информации)

Поисковое чтение

(предполагает получение

определенной информации)

Изучающее чтение

(предполагает полное и точное

понимание информации и

ее критическое

осмысление)

Этапы работы с текстом Предтекстовый Послетекстовый Текстовый

Этапы работы с текстом

Предтекстовый

Послетекстовый

Текстовый

The Wild West  The story of the “Wild West” began in the eighteenth century, when people started to go west to look for new land. In the nineteenth century, many went west to look for gold. When they couldn’t find gold, the towns became empty. Life in the Wild West was dangerous. The Native Americans in the west did not welcome the white people who took their land. Sometimes they attacked them. There were bears and other dangerous wild animals, and it was necessary to carry a gun. In the days of the wild west each piece of clothing was important. Cowboys wore scarves and hats, boots, jeans and “chaps”. The scarf and hat protected them from the dust and sun. The boots made riding more comfortable and protected the cowboy from the mud, the long grass and the snakes. The chaps protected his legs and clothes. Jeans, or “Lewis”, were invented in the middle of the nineteenth century by a San Francisco tailor, Levi Strauss. He made them for miners, who needed strong pants. Soon cowboys started wearing them too. Today jeans are worn in all parts of the world.  In the nineteenth century thousands of cowboys worked on big ranches in the west. Often they spent weeks away from the ranch house. At the end of round – up they held competitions to see who was best at roping a cow, riding a wild horse or bull, or shooting. These competitions were called rodeos.. Modern rodeos have brass bands, singing cowboys and clowns. The largest rodeo is Cheyenne Frontier Days in Wyoming, and it lasts for one week.

The Wild West

The story of the “Wild West” began in the eighteenth century, when people started to go west to look for new land. In the nineteenth century, many went west to look for gold. When they couldn’t find gold, the towns became empty.

Life in the Wild West was dangerous. The Native Americans in the west did not welcome the white people who took their land. Sometimes they attacked them. There were bears and other dangerous wild animals, and it was necessary to carry a gun.

In the days of the wild west each piece of clothing was important. Cowboys wore scarves and hats, boots, jeans and “chaps”. The scarf and hat protected them from the dust and sun. The boots made riding more comfortable and protected the cowboy from the mud, the long grass and the snakes. The chaps protected his legs and clothes. Jeans, or “Lewis”, were invented in the middle of the nineteenth century by a San Francisco tailor, Levi Strauss.

He made them for miners, who needed strong pants. Soon cowboys started wearing them too. Today jeans are worn in all parts of the world.

In the nineteenth century thousands of cowboys worked on big ranches in the west. Often they spent weeks away from the ranch house. At the end of round – up they held competitions to see who was best at roping a cow, riding a wild horse or bull, or shooting. These competitions were called rodeos.. Modern rodeos have brass bands, singing cowboys and clowns. The largest rodeo is Cheyenne Frontier Days in Wyoming, and it lasts for one week.

Предтекстовый этап Read the title of the story, look through the text and say what the story is about. 2. Read the first sentences of the paragraphs and say what questions will be described in them. 3. Look through the text and choose the words denoting :  1)clothes; 2)competitions. 4. Give the first form of the following irregular verbs.  began, went, were, became, could, wore, spent, hold 5. Choose the sentences in the Passive Voice and translate them.

Предтекстовый этап

  • Read the title of the story, look through the text and say what the story is about.

2. Read the first sentences of the paragraphs and say what questions will be described in them.

3. Look through the text and choose the words denoting : 1)clothes; 2)competitions.

4. Give the first form of the following irregular verbs.

began, went, were, became, could, wore, spent, hold

5. Choose the sentences in the Passive Voice and translate them.

Текстовый этап 1 . Read the text and give the title to each paragraph. 2. Write out of the text the sentences with the words to look for gold, empty,  dangerous. 3. Read aloud the verbs which give the dynamics of the narration. 4.Read the text and choose the sentences in which you find the description of: a) when the story of the “Wild West” began;  b) dangerous life in the Wild  West;  c) cowboy clothing;  d) rodeos.  5. Find and read the sentences you think are the most important in the story, and read those which you find the most interesting .

Текстовый этап

1 . Read the text and give the title to each paragraph.

2. Write out of the text the sentences with the words to look for gold, empty, dangerous.

3. Read aloud the verbs which give the dynamics of the narration.

4.Read the text and choose the sentences in which you find the description of: a) when the story of the “Wild West” began; b) dangerous life in the Wild West; c) cowboy clothing; d) rodeos.

5. Find and read the sentences you think are the most important in the story, and read those which you find the most interesting .

Послетекстовый этап 1. Are these statements true or false? a) The story of the “Wild West” began in the 17 th century. b) The scarf and hat protected cowboys from the dust and the sun. 2. Answer these questions. a) What did the story of the “Wild West” begin with? b) Why did many people go west in the 19 th century? 3. What do you know about the “Wild West”? cowboy clothing? 4.Read the sentences in the right way to make up a plan. Life in the Wild West was dangerous.Another tradition that comes from the Wild West is ‘cowboy clothing”. At the end of a round –up they held competitions. The story of the “Wild West” began in the eighteenth century. The Native Americans in the west did not welcome the white people. These competitions were called rodeos . 5. Use the plan to retell the story about the “Wild West”. 7. Say a few words about your attitude to the text “Wild West”. 8. Was it difficult or not to read the text? Why? 9. Think about the other title to the text. 10. Make up the advertisement to - jeans;

Послетекстовый этап

1. Are these statements true or false?

a) The story of the “Wild West” began in the 17 th century.

b) The scarf and hat protected cowboys from the dust and the sun.

2. Answer these questions.

a) What did the story of the “Wild West” begin with?

b) Why did many people go west in the 19 th century?

3. What do you know about

  • the “Wild West”?
  • cowboy clothing?

4.Read the sentences in the right way to make up a plan.

Life in the Wild West was dangerous.Another tradition that comes from the Wild West is ‘cowboy clothing”. At the end of a round –up they held competitions. The story of the “Wild West” began in the eighteenth century. The Native Americans in the west did not welcome the white people. These competitions were called rodeos .

5. Use the plan to retell the story about the “Wild West”.

7. Say a few words about your attitude to the text “Wild West”.

8. Was it difficult or not to read the text? Why?

9. Think about the other title to the text.

10. Make up the advertisement to

- jeans;

Заключение 1. Суть чтения как вида коммуникативной деятельности заключается в извлечении информации, заключенной в тексте, в необходимом объеме. 2. Целью обучения чтению является непосредственное понимание читаемого. 3. При обильном чтении происходит накопление у учащихся лексики, которая усваивается и используется при чтении. Она составляет пассивный запас лексики учащихся. 4. Чтение разного типа, применяемое в учебном процессе при обучении английскому языку, дает богатый материал для проведения идейно-воспитательной работы с учащимися. Учитель должен воспользоваться этим эффективным средством повышения образовательного уровня учащихся и воспитательного воздействия на их личность

Заключение

1. Суть чтения как вида коммуникативной деятельности заключается в извлечении информации, заключенной в тексте, в необходимом объеме.

2. Целью обучения чтению является непосредственное понимание читаемого.

3. При обильном чтении происходит накопление у учащихся лексики, которая усваивается и используется при чтении. Она составляет пассивный запас лексики учащихся.

4. Чтение разного типа, применяемое в учебном процессе при обучении английскому языку, дает богатый материал для проведения идейно-воспитательной работы с учащимися. Учитель должен воспользоваться этим эффективным средством повышения образовательного уровня учащихся и воспитательного воздействия на их личность

Спасибо за внимание!

Спасибо за внимание!