СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Разработка урока для 4 класса на тему: "Волшебные моменты".

Нажмите, чтобы узнать подробности

Разработка урока-презентации с аудиоматериалами для учеников 4-х классов по УМК "Английский в фокусе".

Просмотр содержимого документа
«Разработка урока для 4 класса на тему: "Волшебные моменты".»

Magic moments! Spotlight 4 Module 7 Lesson 14b

Magic moments!

Spotlight 4

Module 7

Lesson 14b

Phonetic

Phonetic

Listen and match shy pretty good Tell about these children. a Andy b Babs c Alice d Ronnie e Joe f Polly  Then tell about your friends. loud kind strong  4/24/18

Listen and match

shy

pretty

good

Tell

about

these

children.

a Andy b Babs c Alice

d Ronnie e Joe f Polly

Then tell

about

your

friends.

loud

kind

strong

4/24/18

Pretty Pretty Pretty Pretty Pretty [ˈprɪtɪ] – хорошенький, приятный Shy [ʃaɪ] – застенчивый, скромный
  • Pretty
  • Pretty
  • Pretty
  • Pretty
  • Pretty

[ˈprɪtɪ] – хорошенький, приятный

  • Shy

[ʃaɪ] – застенчивый, скромный

Kind [kaɪnd] добрый Kind [kaɪnd] добрый Kind [kaɪnd] добрый Kind [kaɪnd] добрый Kind [kaɪnd] добрый Kind [kaɪnd] добрый Kind [kaɪnd] добрый Kind [kaɪnd] добрый Kind [kaɪnd] добрый  Loud [laʊd] шумный, громкий
  • Kind [kaɪnd] добрый
  • Kind [kaɪnd] добрый
  • Kind [kaɪnd] добрый
  • Kind [kaɪnd] добрый
  • Kind [kaɪnd] добрый
  • Kind [kaɪnd] добрый
  • Kind [kaɪnd] добрый
  • Kind [kaɪnd] добрый
  • Kind [kaɪnd] добрый
  • Loud

[laʊd] шумный, громкий

Strong [strɔŋ] сильный Good [gʊd] хороший
  • Strong

[strɔŋ] сильный

  • Good

[gʊd] хороший

Add irregular verbs: Come – came Win – won Meet – met Sleep – slept Take – took Swim - swam

Add irregular verbs:

  • Come – came
  • Win – won
  • Meet – met
  • Sleep – slept
  • Take – took
  • Swim - swam
Look and listen:

Look and listen:

The task №1 Выберите нужное прилагательное. 1.Larissa is a ____ girl.  a) pretty b) prettier c) Prettiest 2.Vera is the ____ student in the class.  a) good b) better c) best 3. Alex is ___ than Danil. a) loud b) louder c)loudest

The task №1

  • Выберите нужное прилагательное.
  • 1.Larissa is a ____ girl.

a) pretty b) prettier c) Prettiest

  • 2.Vera is the ____ student in the class.

a) good b) better c) best

  • 3. Alex is ___ than Danil.

a) loud b) louder c)loudest

4. Our English teacher is the ____teacher in the school. a)kind b) kinder c) kindest 5. Zina and Tonya are very ___ students. a) clever b) cleverer c) cleverest 6. Rita is the ___ girl I know.  a) shy b) shier c) shiest
  • 4. Our English teacher is the ____teacher in the school.

a)kind b) kinder c) kindest

  • 5. Zina and Tonya are very ___ students.

a) clever b) cleverer c) cleverest

  • 6. Rita is the ___ girl I know.

a) shy b) shier c) shiest

Past Simple

Past Simple

We  met our friends last Sundays . We  drew interesting pictures with my little brother yesterday. We  went to the cinema with my family a week ago. Did we go to the cinema with my family a week ago ? We didn’t  go to the cinema with my family a week ago
  • We  met our friends last Sundays .
  • We  drew interesting pictures with my little brother yesterday.
  • We  went to the cinema with my family a week ago.
  • Did we go to the cinema with my family a week ago ?
  • We didn’t go to the cinema with my family a week ago
Open your textbooks on page 112 . Exercise 2

Open your textbooks on page 112 . Exercise 2

Can you guess these instruments? How do you call them in your mother tongue? trumpet (grand) piano drums guitar violin Я предполагаю, что эти уроки будут близко к маю (или уже в мае), можно предложить небольшую «музыкальную» паузу – кусочек мультфильма «Фантазия» Диснея 1940 года. Мне особенно нравится «пастораль». Ссылку не привожу – в интернете можно найти кусочки, так как произведение довольно длинное.  It makes me feel… happy sad scared Listen to the three types of music. Which makes you feel:

Can you guess these instruments? How do you call them in your mother tongue?

trumpet

(grand) piano

drums

guitar

violin

Я предполагаю, что эти уроки будут близко к маю (или уже в мае), можно предложить небольшую «музыкальную» паузу – кусочек мультфильма «Фантазия» Диснея 1940 года. Мне особенно нравится «пастораль». Ссылку не привожу – в интернете можно найти кусочки, так как произведение довольно длинное.

It makes me feel…

happy sad scared

Listen to the three types of music. Which makes you feel:

Homework. “ 5” Напиши что делали эти люди вчера . 1. Nanny Shine / make a cake. 2. My little brother / ride a bike yesterday. 3. My big sister / take me to the cinema. 4) Dad and Mum / buy a lot of food. 5) My friend/ meet his uncle. + упр. 1 стр. 112

Homework.

  • 5”
  • Напиши что делали эти люди вчера .
  • 1. Nanny Shine / make a cake.
  • 2. My little brother / ride a bike yesterday.
  • 3. My big sister / take me to the cinema.
  • 4) Dad and Mum / buy a lot of food.
  • 5) My friend/ meet his uncle.
  • + упр. 1 стр. 112

“ 4” Подчеркни правильное слово. 1. We write/wrote a story yesterday. 2. We often write/wrote emails to our friends. 3. We sing/ sang songs at our English lessons every day. 4. We sing/ sang songs last Monday. 5. They drink/ drank orange juice last night. 6. My little sisters always drink/ drank milk in the morning.
  • “ 4”
  • Подчеркни правильное слово.
  • 1. We write/wrote a story yesterday.
  • 2. We often write/wrote emails to our friends.
  • 3. We sing/ sang songs at our English lessons every day.
  • 4. We sing/ sang songs last Monday.
  • 5. They drink/ drank orange juice last night.
  • 6. My little sisters always drink/ drank milk in the morning.
Did you like the lesson?

Did you like the lesson?