Класс :1-А
Мевзу: Счет от 1 до 5. Счет от 6 до 10
Макъсат: познакомить учащихся с новыми лексическими единицами и закрепить их употребление в речи; отрабатывать навыки правильного произношения звуков крымскотатарского языка (слов с къ,гъ,нъ,дж),познакомить с количественными и порядковыми числительными,учить их употреблять в речи.
Инкишаф этюв: талебелерни къыясламагъа, фикир этмеге, нетидже чыкъармагъа
Тербиевий: дерсте алынгъан бильгилерге актив мунасебет тербиелемек.
Мерифет УОА (универсаль окъув арекетлер) УУД (познавательные):
- мевзуны анълатув;
- оджа ве талебенинъ бирликте беджерген ишлерининъ нетиджелерини чыкъарув;
- вазифелерде берильген суаллерге джевап тапмакъ, вазифелерни беджермек.
Регулятив УУД (регулятивные):
- талебенинъ оджа ярдымынен дерстеки арекетлернинъ макъсадыны тайинлев;
- Коммуникатив УУД (коммуникативные):
- озь фикирлерини агъзавий шекильде ифаде этюв;
- динълемеге ве башкъаларнынъ айткъанларыны анъламагъа огретюв;
- Шахсий нетиджелер:
- мевзуны ве вазифелерни беджергенде озь мунасебетини косьтерюв;
- талебелерде къартларгъа урьмет дуйгъусыны ашлав.
Донатмасы: дефтер, дерслик, ресимлер, ренкли къалемлер
Дерснинъ чешити: янъы мевзуны анълатув.
Дерснинъ кетишаты:
Тешкилий муит
Мектеп чанъы чынъылдай,
Сеси кескин янъгъырай,
Дерске вакъытында кирем
Кеч къалмайып бир дирем.
( С. Усеинов)
Оджа: - Мерабанъыз, балалар! Бири-биринъизге кулюмсиринъиз. Бугуньки дерс сизге
яхшы истеклер кетирсинъ. Бугунь дерсте, балалар, сизни чокъ меракълы вазифелер
беклейлер.
Невбетчининъ рапорты:
- бугунь насыл кунь?
- бугунь насыл сан?
- бугунь насыл ай?
Мотивация
Мы продолжим изучать тему «Меним мектебим».Сегодня на уроке мы познакомимся с числами. Вы узнаете, как называются числа на крымскотатарском языке.
Янъы мевзуны анълатув:
Лугъат иши:
Сайыларны,косьтере.
Мевзу боюджа иш.
Работа с текстом «1-ден 5-кедже сайылар»
Работа с рисунками.
Дети озвучивают рисунки с помощью учителя.
Хоровое озвучивание.
Бир алма,эки армут,учь топ.
Ответы на вопросы по тексту
Работа с моделями слов сен,олар
Раатлыкъ дакъкъасы:
Онъгъа бакъам.
Солгъа бакъам,
Ашагъы ве тепеге,
Башлайым секирмеге
- Раатландынъыз, энди девам этейикъ.
Янъы мевзунынъ девамы .
Работа со звуковыми схемами слов: эки, армут.
Пекитюв:
Чтение стихотворения «Бир къалем агъам берди»
Заучивание стихотворения.
Раатлыкъ дакъкъасы:
Баш пармагъым-къартбабам
Ишарети-къартанам.
Орта пармагъым-бабам.
Юзюк такъкъаны-анам.
Чинатий пармакъ-бу –мен!
Нетиджелев.Рефлексия.
- Сиз бугунь насыл мевзуны кечтинъиз?
- Дерсни бегендинъизми?
(Бегендик!)
- Сиз бугунь яхшы чалыштынъыз! Машалла!
- Дерсимиз битти.
Чокъ сагъ олунъыз! Сагълыкънен барынъыз!