Речевая разминка. 2. Постановка цели и задач урока. A.Мотивация учебной деятельности учащихся Б. Этап целеполагания 3.Основная часть урока Аудирование Динамическая пауза. Актуализация лексических знаний Активизация навыков монологической речи. Активизация навыков диалогической речи. Рефлексия Выставление оценок и объяснение домашнего задания. | TEACHER: Travelling is a very popular way to spend our free time. And what about you? Do you like travelling and why?” (Путешествие – очень популярный способ, чтобы провести свободное время. А вы? Вы любите путешествовать? Почему?) T: OK. As for me, I like travelling because I want to change my life and I have a sense of adventure. My pen friend Marsha likes to travel very much. Her parents gave her some money to go abroad. But she’s got some problems. Let’s read her letter and find out what the problems are. What is the problem? (Что касается меня, я люблю путешествовать, потому что хочу изменить свою жизнь, меня манит дух приключений. Кстати, моя подружка по переписке Маша тоже очень любит путешествовать. Ее родители подарили ей деньги для поездки за границу. Но у неё есть проблема. Давайте прочитаем её письмо и выясним, какая у неё проблема?) «My dear friend, Thank you for your letter. It was interesting to read about your Russian Christmas traditions. I have great news for your! I studied well and my parents gave me a chance to travel. I can go to any country but I can’t choose. Of course, I’d like to see the Eiffel Tower in France or the Great Wall in China. But I’m not very good at foreign languages. So I’d like to improve my English. What country can you advise me to visit? Please, help me!» T: What is the problem? (Какая проблема?) T: What country would you advice her to visit? Какую страну вы хотели бы ей посоветовать посетить? T: Do you agree with P3? OK! And what city is the best to visit and why? ( Вы согласны с … . Хорошо , а какой город мы посоветуем ей посетить и почему?) T: OK! Now look at the blackboard and choose the aim of our lesson, please.(Теперь посмотрите на доску и выберете цель нашего урока) to interest(заинтересовать) Marsha in visiting London. to prove (доказать) her that London is the best city. to answer the question: “Is London worth visiting or not?” to advise her to stay at home. to invite her to Ivanovo. T: Think, please, what we should do to interest Marsha in visiting London? ( Подумайте, что нам нужно сделать, чтобы заинтересовать Машу в посещении Лондона?) Look at the table, these phrases will help you: (Посмотри на доску, эти фразы могут вам помочь): We’ll advise her … We’ll show her… We’ll tell her about… We’ll remind her …(how to ask the way) T: Before speaking about London I suggest you to watch a film about it. Watch the film attentively. After it I want you to choose the pictures of the sights in London which you will see and then match the descriptions of the sights with the pictures. You may glue the sights and their descriptions on the sheets of paper. (Прежде, чем говорить о Лондоне, я предлагаю вам посмотреть фильм. Смотрите фильм внимательно. После просмотра фильма выберите картинки достопримечательностей Лондона, которые вы увидите, и сопоставьте картинки с описаниями этих достопримечательностей. Вы можете наклеить картинки их описания на листы бумаги.) What is very important when we ask the English people to show us London sights? (Что важно, когда мы просим англичан показать нам достопримечательности)? Listen and repeat. (Прослушай и повтори) Trafalgar Square Nelson’s column Westminster Abbey The Houses of Parliament The Tower of London Buckingham Palace The London Eye Big Ben T: We so tiered after watching the film. Let’s have a rest. T: London has a lot of faces. What do you imagine when you think of London? (У Лондона много лиц. А что вы представляете себе, когда думаете о нем)? T: Fantastic! There’s so much to see and learn. ( Фантастика! Так много можно посетить и узнать). Look at the bb. Here you can see the names of the landmarks from different countries. Come to the bb and choose only the sights which are situated in London. (Посмотрите на доску. Вы видите много достопримечательностей из разных стран. Подойдите к доске и выберете только те, которые расположены в Лондоне). См. Приложение 4. T: Would you like to go to London? Say why…These words will help you. (Хотите ли вы посетить Лондон? Почему? Эти фразы вам помогут). T: According to our plan we’ll show Marsha a lot of pictures about London sights. But what is more important to interest her in visiting the city? Yes, I agree that some interesting facts can help us. Look at the pictures and tell about London sights, please. The projects on your desks will help you. (Посмотрите на картинки и расскажите о достопримечательностях Лондона. Проекты на ваших партах помогут вам) T: Let's remind Marsha how to ask a way. You can see sheets of paper with some phrases. Make up a dialogue, please. (Дайте напомним Маше как спросить дорогу. Вы видите на парте листочки бумаги с фразами. Составьте, пожалуйста, диалог). T: Let’s play the dialogue. (Давайте обыграем диалог) T: Well, at the end of our lesson what do you think about Marshas’s decision? Could we show that GB and London is the best country to visit? ( И в конце урока, что вы думаете о Машином решении? Смогли мы показать, что Великобритания и Лондон – лучшая страна и город для посещения?) T: Marsha sent us a voice message. Do you want to listen to her decision? Is she going to visit London or not? Listen. (Маша прислала мне голосовое сообщение. Хотите услышать ее решение? Собирается ли она поехать в Лондон?) T: So, what’s her decision? (Какое её решение?) Are you happy? Did we achieve our aim? (Вы счастливы? Мы достигли нашей цели?) T: You were very active today. Your marks are….. (Вы были очень активными и убедительными сегодня. Ваши оценки ….. T: I hope you will be very responsible for your home task. You should do Spotlight on Russia, p.7 . Я надеюсь вы будете также ответственны с вашим домашним заданием Read the text. Find facts to interest me in visiting Sankt-Petersburg. . (Прочитайте текст и найдите факты, которые убедят меня поехать в Санкт- Петербург). What are your emotions today? Choose one of the smiles and show it. (Какие эмоции вы испытываете? Выберите один из смайликов и покажите его). T: THE LESSON IS OVER. SEE YOU LATER! (Урок закончился. До свидания!) | Possible students’ answers: P1: -AS FOR ME, I want to see new places, new animals and birds. P2: -I want to learn more information about different countries. P3: - I want to learn more about traditions and customs of different countries. P4: - I want to meet new friends. P5: - It’s very interesting and exciting. P6: - I want to try new food, e.g. Japanese or Chinese. It’s very unusual. P7: - I want to improve my English. Слайд 1(Письмо) Приложение №1 Учащийся читает письмо. Students: She doesn’t know what country to choose. She needs our advice. (Она не знает, какую страну выбрать. Она нуждается в нашем совете). Students: P1: I think China is the best because she wants to see the Great Wall. P2: To my mind France is the best because she wants to see Eiffel Tower. P3: I would advice he to visit England first of all because she wants to improve English. P: Yes, we do. London certainly because there are a lot of sights. P: to interest(заинтересовать) Marsha in visiting London Objects: St’s answers: We’ll …(advise her what sights to see, show pictures and photos, tell her interesting facts etc) Приложение: Фильм о Лондоне Приложение №2: Описания достопримечательностей. Приложение №3: Картинки достопримечательностей. Слайд 2: (названия достопримечательностей) We should pronounce them correctly. Мы должны произносить их правильно. (дети могут ответить на русском) Дети повторяют достопримечательности за учителем. Дети танцуют под песенку. Приложение: Clap your hands. P1: When I think of London I imagine … P2: Fs for me I imagine… St’s answers Ученики cоставляют кластер. Приложение №4: Карточки для кластера.      Дети снимают статическое напряжение, когда выходят к доске. Данный кластер будет прекрасной подсказкой для ответов детей. Слайд 3 (выражения) P: to tell her some facts СЛАЙД 4 (картинки достопримечательностей Лондона) Дети описывают достопримечательности Лондона Дети составляют диалог из заготовленных фраз. Приложение №5: Заготовки фраз для диалогов. Дети обыгрывают диалог. - Excuse me, is the London Eye near here? - Yes, it is. Go straight on. Turn right. Go over the bridge. It’s on your left. You can’t miss it. - Thank you. CЛАЙД 5 (выражения) We think Marsha will go / won’t go to London because: we told her about… we showed her… we advised her to take… we remind her… Идет запись. CЛАЙД 6 Приложение: Звуковое сообщение. Well, now I understand that London is one of the most beautiful cities in the world. It has a lot of interesting historical and modern places to visit. Thanks to your advice I’ve learnt a lot of useful information about Great Britain and its capital. I absolutely agree with you that this country is worth visiting. Thank you very much and see you later! Bye! Дети отвечают. P: She will visit London Приложение №6: Смайлики. P: I’m happy I’m bored |