1.Приветствие. Организационный момент. 2.Определение темы и цели урока. 3. Активизация навыков ознакомительного, поискового, изучающего чтения. 4. Активизация навыков диалогической речи. 5.Физкультминутка- элемент здоровье развивающей технологии 6. Работа в группах. Развитие навыков строить связное монологическое высказывание с вербальной опорой (краткая биографическая справка).
7.Рефлексия, домашнее задание и выставление оценок.
8. Заключительный этап урока. | 1. Good morning, my dear friends! You may take your seats! I am very pleased to see you today! How are you today? Oh, I am glad for you. What lesson did you have before? Did you have good marks? 2. To start our lesson I want you to look at the screen. What can you see? Yes, they are photos of some people. Do you know them? Can you tell me what we are going to speak about today? Yes, you are absolutely right. The theme of our lesson is “Famous people”, and we are going to read and speak about your favourite famous person. OK, look at the screen again and listen to the song. What is this person? Who is she? What does she look like? 3. Are you ready for work? Open your books, please, page 60. OK. Let’s read the article about Shakira. Well. Now complete the profile. We continue working. Look at the screen, using these phrases, remember as many facts as you can about Shakira. Don’t look at the text. 4. Now we shall play a question game. Look at the screen? One of you will choose any person and you should ask YES/NOW questions to guess who the person is. 5. Now, let’s have a rest. Shall we dance with Shakira. 6. Do you feel better now? Ok! Good for you! It’s time for another task. Now you will work in groups. You should choose any person, find information about him or her in the Internet and write the profile. You’ll have 10 min. Then one of you will present your project to the class. 7. To sum up our discussion about famous people, I want to thank you for your participation. It was really interesting to find out your personal likes on this topic. Do you enjoy our lesson today? What did you like most at today’s lesson? Tell me please what can you do now? (screen) Your work was excellent during the lesson, so all of you will get excellent marks today. Your home assignment is to do task in your work books page 37. 8.The lesson is over. See you tomorrow. | Приветствуют учителя. Отвечают на вопросы. Учащиеся смотрят на фотографии знаменитых людей, слушают и смотрят клип певицы Шакиры, отвечают на вопросы, затем определяют тему и цели урока. Учащиеся слушают и читают упр.1 и заполняют краткую биографическую справку о Шакире. Учащиеся выполняют упр. 3 стр.60. Рассказывают факты из биографии Шакиры. Один из учащихся загадывает известного человека, остальные задают общие вопросы, чтобы угадать человека. Дежурный проводит зарядку. Учащиеся в группах выбирают известного человека, находят информацию о нем в интернете, заполняют биографическую справку, затем рассказывают о нем с опорой на биографическую справку. Учащиеся подводят итоги. Что нового они узнали на уроке, что им больше всего запомнилось, понравилось. Прощаются с учителем. |