СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Тематическое планирование по родному языку для 4 класса

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Тематическое планирование по родному языку для 4 класса»

Рабочая программа

по родному языку

4 класс

2020 – 2021 учебный год

Пояснительная записка



Разработка программы по родному языку обусловлено необходимостью улучшения результатов обучения родному языку в соответствии с целями и приоритетами многоязычного образования.

Основная цель обучения родному языку в четвертом классе – формирование элементарной коммуникативной компетенции, то есть развитие способностей готовности школьников осуществлять элементарные общения на родном языке в рамках ограниченного часа наиболее распространенных в стандартных ситуациях, их воспитание и развитие в духе любви к Осетии, родному языку и культуре.

Цели и задачи обучения родному языку.

Цель обучения родному языку вытекает из цели многоязычного поликультурного образования в условиях многонациональной республики и заключается в формировании у учащихся коммуникативной компетенции, обеспечивающей возможность свободного общения на родном языке в социально-бытовой, учебно-трудовой и социально-культурной сферах.

Учебный план реализуется через урочные формы работы, а также через введение дистанционной формы обучения школьников.

Организация дистанционного обучения направлена на:

  1. получение качественного образование независимо от места проживания;

  2. реализует принцип равной доступности к любым образовательным информационным ресурсам (федеральным, региональным, мировым);

увеличивает эффективность коммуникативной деятельности в режиме on-line (общение через сеть Интернет);

  1. формирует у человека потребность в систематическом и системном повышении интеллектуального потенциала, способствует освоению способов познавательной деятельности;

  2. формирует ключевые компетентности, в том числе компетентность в профессиональной сфере.

Для обеспечения процесса дистанционного обучения используются наряду с традиционными информационными ресурсами следующие средства дистанционного обучения:

  • электронные учебно-методические комплексы, включающие электронные учебники, тренинговые компьютерные программы,

  • контрольно-тестирующие комплексы и иные материалы, предназначенные для передачи по телекоммуникационным каналам связи.

Задачи, необходимые для достижения поставленной цели, заключаются в формировании знаний, навыков и умений, которые должны давать им возможность:

  • Использовать родной язык в типичных ситуациях устного и письменного общения (говорении, аудирование, чтение, письмо);

  • Овладеть приемами самостоятельной работы с языком;

  • Включиться в диалог культур, осознать себя представителями Республики Северная Осетия – Алания, гражданами России и членами мирового сообщества;

  • Взаимодействовать друг с другом в ходе решения различных коммуникативных задач;

  • Расширять общеобразовательный кругозор, творческий потенциал с целью формирования многоязычной поликультурной личности.

Содержание программы.

102 учебных часа (по 3 часа в течение 33 недель)

Учащиеся должны общаться со сверстниками и со взрослыми на осетинском языке в стандартных ситуациях в рамках следующей тематики:

  1. Социально-бытовая сфера общения

Я и моя семья. Мой внешний вид. Знакомства. Семья, члены семьи, профессии. Мой дом, квартира. Помощь старшим. Прием гостей. Покупки. Еда. Одежда. Свободное время, увлечения. Праздники. Я и мои друзья. Игры. Дикие и домашние животные. Деревья. Ягоды. Цветы. Фрукты. Овощи.

  1. Учебно-бытовая сфера общения.

Моя школа. Мой класс. Школьные и учебные принадлежности. Дежурство в классе.

  1. Социально-культурная сфера общения.

Мир вокруг меня. Родной край. Города и села Осетии. Природа. Погода. Времена года.

Речевая компетенция.

Говорение. Диалогическая речь.

Приветствовать, отвечать на приветствия, поблагодарить, извинится, попрощаться. Назвать себя, назвать других в ситуации «Знакомство». Задавать вопросы, интонационно правильно их оформлять. Выразить просьбу, приглашение. Возражать, выражать несогласие. Вести элементарный диалог в ситуациях повседневного общения с опорой на образец и без него.

Говорение. Монологическая речь.

Описывать предмет, картину, фотографию, используя в качестве опор вопросы учителя. Делать короткое сообщение о себе, своей семье, своих увлечениях. Воспроизводить наизусть стихи, рифмовки, пословицы, песенки. Аудирование.

Воспринимать и понимать речь учителя; понимать речь партнеров по общению. Понимать небольшие тексты диалогического и монологического характера, построенные полностью на знакомом языковом материале, в предъявлении учителя и в записи. Время звучания текста до 2 минут.

Чтение.

Соотносить графический образ слова со звуковым. Определять тему и основное содержание текста по заголовку. Полностью понимать при чтении про себя в содержании небольших текстов. Читать вслух тексты, соблюдать ударения в словах, фразах, соблюдать интонацию. Выделять основную мысль текста, выбирать главные факты из текста.

Письмо.

Овладеть графикой осетинского языка. Списывать текст. Вписывать в текст и выписывать из него слова, словосочетания. Писать короткие диктанты.

Языковая компетенция.

Графика и орфография.

Буквы осетинского алфавита. Основные буквосочетания. Основные правила чтения и орфографии. Написание наиболее употребительных слов.

Фонетика.

Произношение и восприятие на слух всех звуков осетинского алфавита. Правильное произношения глухих и звонких согласных, кавказских звуков. Правильное ударение в слове, фразе. Соблюдение интонации в предложении. Звук и буква. Буква как знак звука.

Лексика.

Лексические единицы. Простейшие устойчивые словосочетания, оценочная лексика и реплики-клише как элементы речевого этикета.

Грамматика.

Основные коммуникативные типы простого предложения. Утвердительные и отрицательные предложения. Побудительные предложения. Вопросительные слова: чи, цы, кæм, кæдæм, цæмæ, кæй, йавæр. Имя существительное. Существительные в единственном и множественном числе. Глагол-связка в единственном (у) и множественном числе (сты). Спряжение глаголов в настоящем времени. Местоимения личные, указательные (мæнæ, уæртæ) притяжательные (мæ, дæ, йæ). Количественные числительные от 1 до 10.

Программа по родному языку для 4 класса состоит из следующих разделов:

Предварительный устный курс, обучение грамоте.

Предварительный устный курс.

Основные задачи предварительного устного курса:

  • Выработка навыков и умений восприятия на слух звуков и звукосочетаний осетинского языка;

  • Формирование и развитие произносительных и интонационных навыков;

  • Введение и закрепление первичного словарного запаса;

  • Развитие устной речи в определенных ситуациях.



Слова и грамматические конструкции курса распределены по темам. Содержание тем определяется окружающей ребенка действительностью. Тематический принцип дает возможность с первых уроков развивать связную речь учащихся.

Задачи:

Совершенствование навыков чтения слов, предложений, небольших текстов, выработка правильного произношения слов, звуков, выразительное чтение стихов, заучивание их наизусть, развитие навыков и умений устной речи и аудирования.

Основные требования к знаниям,

умениям и навыкам учащихся

к концу 4 года обучения.

Требования к уровню владения устной речью.

Учащиеся должны уметь:

  • Здороваться и прощаться с ровесниками и людьми, которые старше по возрасту, отвечать на приветствия и прощания.

  • Представлять себя, членов своей семьи и друзей.

  • Вежливо выражать согласие / несогласие, понимание / непонимание, просьбу, пожелания и намерения, приносить и принимать извинения.

  • Кратко описать свой город, свой дом, семью, погоду в разное время года, любимые предметы и занятия, свои увлечения, рассказывать о любимых игрушках, животных, лучших друзьях.

  • Проигрывать на осетинском языке ситуации приглашения в гости, встречи гостей.

  • Проиграть свою роль в беседе по телефону.

  • Проиграть ситуации покупки продуктов питания и предметов одежды.



Объем диалогического высказывания – 6-7 реплики с каждой стороны.

Требования к уровню владения аудированием.

Учащиеся должны уметь:

  • Понимать речь учителя по ведению урока.

  • Распознавать на слух и понимать речь одноклассников в ходе диалогического общения.

  • Распознавать на слух и понимать монологическое высказывание одноклассников.

  • Понимать основное содержание связного сообщения учителя.

Требования к уровню владения чтением.

Учащиеся должны уметь:

  • Правильно читать слова, предложения, мини тексты, входящие в изученный коммуникативно-речевой репертуар учебного общения.

  • Соблюдать правильное ударение в словах, фразах, интонации в целом.

  • Читать учебные тексты, соблюдая интонацию и правильное произношение.

  • Находить в тексте необходимую информацию (имена героев, место, где происходит действие).

  • Определять тему текста, называть главных героев.

  • Выполнять тестовые задания к текстам.

  • Кратко и развернуто передавать содержания к текстам.

Требование к уровню владением письменной речью.

Учащиеся должны уметь:

  • Правильно писать буквы, буквосочетания, слова с опорой на образец.

  • Списывать предложения и мини тексты с образца.

  • Писать осетинские имена и фамилии.

  • Списывать тексты приглашений и поздравлений к праздникам.

  • Писать слова, словосочетания и небольшие по объему предложения под диктовку учителя.



Учебно-методические средства обучения

Основная литература



  1. Программа по осетинскому языку как второму. – Владикавказ: ИПО СОИГСИ, 2009. – 144 с.

  2. Осетинский язык. Учебное пособие доя 3 класса общеобразовательных учреждений для не владеющих осетинским языком учащихся. / И.М. Джибилова., З.В. Корнаева – 3-е издание. – Владикавказ: Издательство СЕМ, 2019. – 169 с.

  3. Рабочие тетради

  4. Поурочное календарно-тематическое планирование – приложение №1.








Дауыраты Анжелӕйы къœлиндарон-тематикон пълан мадæлон œвзагœй


(4 –ӕм кълӕстӕн) 2022 – 2023 ахуыры азтӕн




Датæ


Урочы темæ

Сах.

Урочы хуыз

Фæстиуджытæ

(Планируемые результаты)

УАА урочы

ИАФ, цæстуынгæ æрмæг


факт

коррекци

Предметон

Метапредметон

Удгоймагон


Иумæйаг темæ (сах. бœрц): Ногӕй та – скъоламӕ! (3 с.)














05.09.22


Скъола

1

Рацыд ӕрмӕджы фӕдыл беседӕ

-тексты æмхуызон уæнгтимæ хъуыдыйæдтæ агурын зонын;-æмхуызон уæнгтӕ ранымады интонациимæ кæсын зонын

урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;


хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын)

Логикон

Удгоймагон

Регулятивон

Коммуникативон

Тексттӕ,

Иллюстрацитӕ


06.09.22


Скъоламӕ. Ӕмкъласон.

1

Рацыд ӕрмӕджы фӕдыл беседӕ

Тексты цӕсгомон номивджытӕ агурын зонын

-хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын

-хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын)

Логикон

Удгоймагон

Регулятивон

Коммуникативон

Текстты презентаци, мыхуыргонд æрмæг


10.09.22


Мæ бон скъолайы.

1

Ныхасы рӕзтыл кусыны урок.

Дзырдтæ раст дзурын. Цавд раст æвæрын. Хъуыдыйæдтæ раст интонациимæ дзурын.

Ахуырдзауты ныхас синонимтæй æмæ антонимтæй хъæздыг кæнын, сæ æмбарынад раттын.

хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын)

Логикон

Удгоймагон

Регулятивон

Коммуникативон

Текстты презентаци, мыхуыргонд æрмæг


12.09.22


Контролон куыст

1


Рацыд ӕрмӕг фӕлхат кӕнын

хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын

хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын




Иумœйаг темœ (сах. бœрц): Нӕ бинонтӕ. (3 с.)


13.09.22


Нӕ бинонтӕ.

1

Ныхасы рӕзтыл кусыны урок

номдар

-хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын

хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын)

Логикон

Удгоймагон

Регулятивон

Коммуникативон

Презентаци


17.09.22


Бинонты цард

1

Урок-хъазт

Номдарты бир. нымӕц

хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын

хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын

Логикон

Удгоймагон

Регулятивон

Коммуникативон

Текст, плакат, презентаци


19.09.22


Арфӕтӕ мӕ бинонтӕн

1

Урок-иртасӕн

тексты номдартӕ агурын зонын;

-цавæр хъуыдыйады уæнгтæ сты, уый зонын;


хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын

хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын

Миддуне хъӕздыг кӕнын

Логикон

Коммуникативон

Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг


Иумœйаг темœ (сах. бœрц): Нӕ буц хистӕртӕ (3 с.)


20.09.22


Бинонты æддаг бакаст.

1

Ног ӕрмӕг амоныны урок

Миногон

урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;


хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын

Миддуне хъӕздыг кӕнын

Логикон

Коммуникативон

Презентаци

Текст

Нывтӕ



24.09.22


Нӕ буц хистӕртӕ


Ныхасы рӕзтыл кусыны урок

урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;

-хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын

хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын

Логикон

Удгоймагон

Регулятивон

Коммуникативон

Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг


26.09.22


Генеологон бæлас.


Ныхасы рӕзтыл кусыны урок

антонимтæ

урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;

-хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын

хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын

Логикон

Удгоймагон

Регулятивон

Коммуникативон

Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг


Иумœйаг темœ (сах. бœрц): Нӕ хӕдзар (3 с.)


27.09.22


Нӕ хӕдзар

1

Урок -лекция

Мивдисӕджы ивынад нырыккон афон цӕсгӕмттӕм гӕсгӕ

хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;

-хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын.


хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын)

Логикон

Удгоймагон

Регулятивон

Коммуникативон

Презентаци


01.10.22


Мӕ уат

1

Комбинарон урок

Цӕсгомон номивджытӕ

хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын

хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын)

Логикон

Удгоймагон

Регулятивон

Коммуникативон

Презентаци

Текст

Нывтӕ



03.10.22


Мæ фидæны хæдзар.

1

Урок-иртасӕн

Ахуырдзауты ныхас синонимтæй æмæ антонимтæй хъæздыг кæнын, сæ æмбарынад раттын.

хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын

хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын)

Логикон

Удгоймагон

Регулятивон

Коммуникативон

Презентаци

Презентаци

Текст

Нывтӕ




Иумœйаг темœ (сах. бœрц): Рагон ирон хӕдзар (3 с.)


04.10.22


Хохаг хæдзар

1

Ныхасы рӕзты кусыны урок

Дарддӕр синонимтыл æмæ антонимтыл куыст. Иунысанон æмæ бирæнвсанон дзырдтæ зонын. Ирон-уырыссаг дзырдуаттимæ кусын зонын.

хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;

-хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын

хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын

Миддуне хъӕздыг кӕнын

Логикон

Коммуникативон

Презентаци

Текст

Нывтӕ



08.10.22



Хӕдзары мигӕнӕнтӕ.



Ныхасы рӕзты кусыны урок


тексты вазыгджын дзырдтӕ хъуыдыйæдты агурын зонын;-цавæр хъуыдыйады уæнгтæ сты, уый зонын;-æмхуызон уæнгтӕ ранымады интонациимæ кæсын зонын


урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын, фæстиуджытæн рагацау прогноз кæнын;-хицæн миниуджыты бындурыл иумæйаг хатдзæгтæ кæнын;-хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын


хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын)


Миддуне хъӕздыг кӕнын

Логикон

Коммуникативон


Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг


10.10.22



Рагон ирон хæдзар.


1

Урок –лекция



Мивдисӕджы нырыккон ӕмӕ ивгъуыд афон.



урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын,


хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын


Миддуне хъӕздыг кӕнын

Логикон

Коммуникативон


Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг



Иумœйаг темœ (сах. бœрц): Нæхи Къоста ( 3 с.)

11.10.22



Нæхи Къоста.

Къоста – нывгӕнӕг.


1


Ныхасы рӕзты кусыны урок



Хъуыдыйады сӕйраг уӕнгтӕ.


Хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;

-хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын.


хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын


Миддуне хъӕздыг кӕнын

Логикон

Коммуникативон


Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг


15.10.22



Æрымысæм Къостайы.

1

Ныхасы рӕзты кусыны урок.


Хъуыдыйады сӕйраг уӕнгтӕ.


хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;

-хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын.


хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын


Миддуне хъӕздыг кӕнын

Логикон

Коммуникативон





17.10.22



Къостайы музей.


1

Урок-беседӕ


Номивӕг.


хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;

-хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын,

хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын).


Миддуне хъӕздыг кӕнын

Логикон

Коммуникативон



Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг


Иумœйаг темœ (сах. бœрц): Бæркадджын фæззæг ( 3 с.)

18.10.22



Байрай, бӕркадджын бурзачъе фӕззӕг.

1


Рацыд ӕрмӕджы фӕдыл беседӕ.


Номдартӕ бирӕон нымӕцы.


хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;

-хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын.


хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын)



Миддуне хъӕздыг кӕнын

Логикон

Коммуникативон



Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг


22.10.22



Контролон куыст.


1

Урок-беседӕ


-тексты æмхуызон уæнгтимæ хъуыдыйæдтæ агурын зонын;-æмхуызон уæнгтӕ ранымады интонациимæ кæсын зонын



урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын, фæстиуджытæн рагацау прогноз кæнын

-хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын)


Миддуне хъӕздыг кӕнын

Логикон

Коммуникативон



Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг


24.10.22




Сызгъӕрин фӕззӕг. Ирыстоны хъӕдты хъӕздыгдзинад.


1

Ныхасы рӕзтыл куыст.


тексты æмхуызон уæнгтимæ хъуыдыйæдтæ агурын зонын;-æмхуызон уæнгтӕ ранымады интонациимæ кæсын зонын

Хъуыдыйад. Хъуыдыйыды сӕйраг уӕнгтӕ.


хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;

-хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын.


хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын).


Логикон

Удгоймагон

Регулятивон

Коммуникативон


Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг


25.10.22




Цы зоныс ӕмӕ цӕмӕ арӕхсыс.

1

Урок-иртасӕн


Хъуыдыйад. Хъуыдыйыды фӕрсаг уӕнгтӕ.


урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын

хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын)


Логикон

Удгоймагон

Регулятивон

Коммуникативон


Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг


Иумœйаг темœ (сах. бœрц): Ме мкъласонтæ. ( 3 с.)

07.11.22



Ме мкъласонтӕ.


1

Ныхасы рӕзтыл куыст.


Дзырдтæ раст дзурын. Хъуыдыйæдтæ раст интонациимæ кæсын. Æрбайсгæ дзырдтæ раст кæсын æмæ фыссын зонын


тексты æмхуызон уæнгтимæ хъуыдыйæдтæ агурын зонын;-цавæр хъуыдыйады уæнгтæ сты, уый зонын


-урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;


Логикон

Удгоймагон

Регулятивон

Коммуникативон


Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг


08.11.22



Сабиты зарæг.


1

Ныхасы рӕзтыл куыст.


Цӕсгомон номивджытӕ


урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын


хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын).


Логикон

Удгоймагон

Регулятивон

Коммуникативон


Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг


12.11.22



Цæсгомон номивджытæ

1

Ныхасы рӕзтыл куыст.


Миногонтӕ


-тексты номивджытӕ агурын зонын;-цавæр хъуыдыйады уæнгтæ сты, уый зонын;


-урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын


Логикон

Удгоймагон

Регулятивон

Коммуникативон


Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг


Иумœйаг темœ (сах. бœрц): Сырддоны. (3 с.)

14.11.22



Сырддоны.


1

Ныхасы рӕзтыл куыст.


Дзырдтæ раст дзурын. Хъуыдыйæдтæ раст интонациимæ кæсын. Æрбайсгæ дзырдтæ раст кæсын æмæ фыссын зонын

Мивдисджыты разæфтуантæ ба-, фæ-,æр-, с. Фæсæвæрдтæ: онг, хæстæг, æрдæм.


-тексты мигононтӕ агурын зонын;

-цавæр хъуыдыйады уæнгтæ сты, уый зонын;


хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын)

Логикон

Удгоймагон

Регулятивон

Коммуникативон


Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг


15.11.22



Сырдты фæззыгон цард.

1


Урок-беседӕ


Иунысанон æмæ бирæнысанон дзырдтæ.


урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын

хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын)


Логикон

Удгоймагон

Регулятивон

Коммуникативон


Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг


19.11.22


Контролон куыст.


Ныхасы рӕзтыл куыст.


Цӕсгомон номивджытӕ


урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын


хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын).


Логикон

Удгоймагон

Регулятивон

Коммуникативон


Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг


21.11.22



Сырдты скъола.

1


Урок-беседӕ


Иунысанон æмæ бирæнысанон дзырдтæ.


урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын

хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын)


Логикон

Удгоймагон

Регулятивон

Коммуникативон


Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг


Иумœйаг темœ (сах. бœрц): Цы ис хуыздæр каникултæй!. (3 с.)

22.11.22



Цы ис хуыздӕр каникултӕй!


1

Урок-иртасӕн


тексты номдартӕ агурын зонын;

-цавæр хъуыдыйады уæнгтæ сты, уый зонын;


урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын


хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын)


Логикон

Удгоймагон

Регулятивон

Коммуникативон


Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг


26.11.22



Улӕфты рӕстӕг.


1

Ныхасы рӕзтыл куыст.


Разӕфтуан.


урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын


хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын)


Логикон

Удгоймагон

Регулятивон

Коммуникативон


Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг


28.11.22



А-лол-лай. Адæмонт зарджытæ.


1

Ныхасы рӕзтыл куыст.


Уидаг

урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;


хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын)


Логикон

Удгоймагон

Регулятивон

Коммуникативон


Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг


Иумœйаг темœ (сах. бœрц): Кафейы. ( 3 с.)

29.11.22


Кафейы.

1

Ныхасы рӕзтыл куыст.


Дзырдтæ раст дзурын. Хъуыдыйæдтæ раст интонациимæ кæсын. Æрбайсгæ дзырдтæ раст кæсын æмæ фыссын зонын.


урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын


хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын)


Логикон

Удгоймагон

Регулятивон

Коммуникативон


Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг


03.12.22


Хи дарыны фæтк æхсæнадон бынæтты.


Урок-беседӕ.


аив ӕмӕ интонацион æгъдауæй раст кæсыныл ахуыр кæнын


урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын

хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын


хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын)


Логикон

Удгоймагон

Регулятивон

Коммуникативон


Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг


05.12.22



Хæринæгтæ.


1

Урок-беседӕ.


аив ӕмӕ интонацион æгъдауæй раст кæсыныл ахуыр кæнын


урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын

хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын


хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын)


Логикон

Удгоймагон

Регулятивон

Коммуникативон


Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг


Иумœйаг темœ (сах. бœрц): Афтечы. ( 3 с.)

06.12.22



Афтечы.


1

Ныхасы рӕзтыл куыст.


Фӕсӕфтуан.


урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын


урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;

-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын, фæстиуджытæн рагацау прогноз кæнын


Логикон

Удгоймагон

Регулятивон

Коммуникативон


Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг


10.12.22




Ӕнӕниздзинад.


1

Урок –лекция


Антонимтӕ.


урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын


урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;

-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын, фæстиуджытæн рагацау прогноз кæнын


Логикон

Удгоймагон

Регулятивон

Коммуникативон


Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг


12.12.22



Пайда æмæ зианхæссæг хойрæгтæ.


1

Ныхасы рӕзтыл куыст.


Фӕсӕфтуан.


урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын


-урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;

-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын, фæстиуджытæн рагацау прогноз кæнын

Логикон

Удгоймагон

Регулятивон

Коммуникативон


Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг


Иумœйаг темœ (сах. бœрц): Адæймаг йæ хорз хъуыддæгтæй фидауы. ( 3 с.).

13.12.22



Адӕймаг йӕ хорз хъуыддӕгтӕй фидауы.


1

Ныхасы рӕзтыл куыст.


Синонимтӕ


урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын

урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;

-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын, фæстиуджытæн рагацау прогноз кæнын


Логикон

Удгоймагон

Регулятивон

Коммуникативон


Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг, кусӕн программӕ.


17.12.22



Мӕлдзыг ӕмӕ иннӕтӕ.


1

Ныхасы рӕзтыл куыст.


Дарддæр синонимтыл æмæ антонимтыл кусын. Иунысанон æмæ бирæнысанон дзырдтæ иртасын. Ирон-уырыссаг дзырдуатимæ куыст.


урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын


урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;

-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын, фæстиуджытæн рагацау прогноз кæнын


Логикон

Удгоймагон

Регулятивон

Коммуникативон


Текст, нывтӕ, презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг, кусӕн программӕ, кусӕн тетрӕдтӕ.


19.12.22



Мӕлдзыг ӕмӕ иннӕтӕ.


1

Ныхасы рӕзтыл куыст.


Дарддæр синонимтыл æмæ антонимтыл кусын. Иунысанон æмæ бирæнысанон дзырдтæ иртасын. Ирон-уырыссаг дзырдуатимæ куыст.


урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын


урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;

-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын, фæстиуджытæн рагацау прогноз кæнын


Логикон

Удгоймагон

Регулятивон

Коммуникативон


Текст, нывтӕ, презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг, кусӕн программӕ, кусӕн тетрӕдтӕ.


Иумœйаг темœ (сах. бœрц): Æгас нæм цу, зымæг! ( 3 с.)

20.12.22



Контролон куыст.

1

Ныхасы рӕзтыл куыст.


Цӕсгомон номивджытӕ


урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын


хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын).


Логикон

Удгоймагон

Регулятивон

Коммуникативон


Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг


24.12.22



Афæдзы афонтæ. Зымæг


1

Ныхасы рӕзтыл куыст.


Номдар.


урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын


урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;


Логикон

Удгоймагон

Регулятивон

Коммуникативон


Текст, нывтӕ, презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг, кусӕн программӕ, кусӕн тетрӕдтӕ.


26.12.22



Ӕгас нӕм цу, зымӕг!


1



Номдары нымæц.


урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын


урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;


Логикон

Удгоймагон

Регулятивон

Коммуникативон


Текст, нывтӕ, презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг, кусӕн программӕ, кусӕн тетрӕдтӕ.


27.12.22



Митгӕлӕбу.


1

Ныхасы рзтыл куыст.


Номдарты тасындзæг.


;-хицæн миниуджыты бындурыл иумæйаг


урочы ахуырадон хæс æмбарын


Логикон

Удгоймагон

Регулятивон



Текст, нывтӕ, презентаци, кусӕн тетрӕдтӕ.






37