Рабочая программа
по родному языку
4 класс
2020 – 2021 учебный год
Пояснительная записка
Разработка программы по родному языку обусловлено необходимостью улучшения результатов обучения родному языку в соответствии с целями и приоритетами многоязычного образования.
Основная цель обучения родному языку в четвертом классе – формирование элементарной коммуникативной компетенции, то есть развитие способностей готовности школьников осуществлять элементарные общения на родном языке в рамках ограниченного часа наиболее распространенных в стандартных ситуациях, их воспитание и развитие в духе любви к Осетии, родному языку и культуре.
Цели и задачи обучения родному языку.
Цель обучения родному языку вытекает из цели многоязычного поликультурного образования в условиях многонациональной республики и заключается в формировании у учащихся коммуникативной компетенции, обеспечивающей возможность свободного общения на родном языке в социально-бытовой, учебно-трудовой и социально-культурной сферах.
Учебный план реализуется через урочные формы работы, а также через введение дистанционной формы обучения школьников.
Организация дистанционного обучения направлена на:
получение качественного образование независимо от места проживания;
реализует принцип равной доступности к любым образовательным информационным ресурсам (федеральным, региональным, мировым);
увеличивает эффективность коммуникативной деятельности в режиме on-line (общение через сеть Интернет);
формирует у человека потребность в систематическом и системном повышении интеллектуального потенциала, способствует освоению способов познавательной деятельности;
формирует ключевые компетентности, в том числе компетентность в профессиональной сфере.
Для обеспечения процесса дистанционного обучения используются наряду с традиционными информационными ресурсами следующие средства дистанционного обучения:
электронные учебно-методические комплексы, включающие электронные учебники, тренинговые компьютерные программы,
контрольно-тестирующие комплексы и иные материалы, предназначенные для передачи по телекоммуникационным каналам связи.
Задачи, необходимые для достижения поставленной цели, заключаются в формировании знаний, навыков и умений, которые должны давать им возможность:
Использовать родной язык в типичных ситуациях устного и письменного общения (говорении, аудирование, чтение, письмо);
Овладеть приемами самостоятельной работы с языком;
Включиться в диалог культур, осознать себя представителями Республики Северная Осетия – Алания, гражданами России и членами мирового сообщества;
Взаимодействовать друг с другом в ходе решения различных коммуникативных задач;
Расширять общеобразовательный кругозор, творческий потенциал с целью формирования многоязычной поликультурной личности.
Содержание программы.
102 учебных часа (по 3 часа в течение 33 недель)
Учащиеся должны общаться со сверстниками и со взрослыми на осетинском языке в стандартных ситуациях в рамках следующей тематики:
Социально-бытовая сфера общения
Я и моя семья. Мой внешний вид. Знакомства. Семья, члены семьи, профессии. Мой дом, квартира. Помощь старшим. Прием гостей. Покупки. Еда. Одежда. Свободное время, увлечения. Праздники. Я и мои друзья. Игры. Дикие и домашние животные. Деревья. Ягоды. Цветы. Фрукты. Овощи.
Учебно-бытовая сфера общения.
Моя школа. Мой класс. Школьные и учебные принадлежности. Дежурство в классе.
Социально-культурная сфера общения.
Мир вокруг меня. Родной край. Города и села Осетии. Природа. Погода. Времена года.
Речевая компетенция.
Говорение. Диалогическая речь.
Приветствовать, отвечать на приветствия, поблагодарить, извинится, попрощаться. Назвать себя, назвать других в ситуации «Знакомство». Задавать вопросы, интонационно правильно их оформлять. Выразить просьбу, приглашение. Возражать, выражать несогласие. Вести элементарный диалог в ситуациях повседневного общения с опорой на образец и без него.
Говорение. Монологическая речь.
Описывать предмет, картину, фотографию, используя в качестве опор вопросы учителя. Делать короткое сообщение о себе, своей семье, своих увлечениях. Воспроизводить наизусть стихи, рифмовки, пословицы, песенки. Аудирование.
Воспринимать и понимать речь учителя; понимать речь партнеров по общению. Понимать небольшие тексты диалогического и монологического характера, построенные полностью на знакомом языковом материале, в предъявлении учителя и в записи. Время звучания текста до 2 минут.
Чтение.
Соотносить графический образ слова со звуковым. Определять тему и основное содержание текста по заголовку. Полностью понимать при чтении про себя в содержании небольших текстов. Читать вслух тексты, соблюдать ударения в словах, фразах, соблюдать интонацию. Выделять основную мысль текста, выбирать главные факты из текста.
Письмо.
Овладеть графикой осетинского языка. Списывать текст. Вписывать в текст и выписывать из него слова, словосочетания. Писать короткие диктанты.
Языковая компетенция.
Графика и орфография.
Буквы осетинского алфавита. Основные буквосочетания. Основные правила чтения и орфографии. Написание наиболее употребительных слов.
Фонетика.
Произношение и восприятие на слух всех звуков осетинского алфавита. Правильное произношения глухих и звонких согласных, кавказских звуков. Правильное ударение в слове, фразе. Соблюдение интонации в предложении. Звук и буква. Буква как знак звука.
Лексика.
Лексические единицы. Простейшие устойчивые словосочетания, оценочная лексика и реплики-клише как элементы речевого этикета.
Грамматика.
Основные коммуникативные типы простого предложения. Утвердительные и отрицательные предложения. Побудительные предложения. Вопросительные слова: чи, цы, кæм, кæдæм, цæмæ, кæй, йавæр. Имя существительное. Существительные в единственном и множественном числе. Глагол-связка в единственном (у) и множественном числе (сты). Спряжение глаголов в настоящем времени. Местоимения личные, указательные (мæнæ, уæртæ) притяжательные (мæ, дæ, йæ). Количественные числительные от 1 до 10.
Программа по родному языку для 4 класса состоит из следующих разделов:
Предварительный устный курс, обучение грамоте.
Предварительный устный курс.
Основные задачи предварительного устного курса:
Выработка навыков и умений восприятия на слух звуков и звукосочетаний осетинского языка;
Формирование и развитие произносительных и интонационных навыков;
Введение и закрепление первичного словарного запаса;
Развитие устной речи в определенных ситуациях.
Слова и грамматические конструкции курса распределены по темам. Содержание тем определяется окружающей ребенка действительностью. Тематический принцип дает возможность с первых уроков развивать связную речь учащихся.
Задачи:
Совершенствование навыков чтения слов, предложений, небольших текстов, выработка правильного произношения слов, звуков, выразительное чтение стихов, заучивание их наизусть, развитие навыков и умений устной речи и аудирования.
Основные требования к знаниям,
умениям и навыкам учащихся
к концу 4 года обучения.
Требования к уровню владения устной речью.
Учащиеся должны уметь:
Здороваться и прощаться с ровесниками и людьми, которые старше по возрасту, отвечать на приветствия и прощания.
Представлять себя, членов своей семьи и друзей.
Вежливо выражать согласие / несогласие, понимание / непонимание, просьбу, пожелания и намерения, приносить и принимать извинения.
Кратко описать свой город, свой дом, семью, погоду в разное время года, любимые предметы и занятия, свои увлечения, рассказывать о любимых игрушках, животных, лучших друзьях.
Проигрывать на осетинском языке ситуации приглашения в гости, встречи гостей.
Проиграть свою роль в беседе по телефону.
Проиграть ситуации покупки продуктов питания и предметов одежды.
Объем диалогического высказывания – 6-7 реплики с каждой стороны.
Требования к уровню владения аудированием.
Учащиеся должны уметь:
Понимать речь учителя по ведению урока.
Распознавать на слух и понимать речь одноклассников в ходе диалогического общения.
Распознавать на слух и понимать монологическое высказывание одноклассников.
Понимать основное содержание связного сообщения учителя.
Требования к уровню владения чтением.
Учащиеся должны уметь:
Правильно читать слова, предложения, мини тексты, входящие в изученный коммуникативно-речевой репертуар учебного общения.
Соблюдать правильное ударение в словах, фразах, интонации в целом.
Читать учебные тексты, соблюдая интонацию и правильное произношение.
Находить в тексте необходимую информацию (имена героев, место, где происходит действие).
Определять тему текста, называть главных героев.
Выполнять тестовые задания к текстам.
Кратко и развернуто передавать содержания к текстам.
Требование к уровню владением письменной речью.
Учащиеся должны уметь:
Правильно писать буквы, буквосочетания, слова с опорой на образец.
Списывать предложения и мини тексты с образца.
Писать осетинские имена и фамилии.
Списывать тексты приглашений и поздравлений к праздникам.
Писать слова, словосочетания и небольшие по объему предложения под диктовку учителя.
Учебно-методические средства обучения
Основная литература
Программа по осетинскому языку как второму. – Владикавказ: ИПО СОИГСИ, 2009. – 144 с.
Осетинский язык. Учебное пособие доя 3 класса общеобразовательных учреждений для не владеющих осетинским языком учащихся. / И.М. Джибилова., З.В. Корнаева – 3-е издание. – Владикавказ: Издательство СЕМ, 2019. – 169 с.
Рабочие тетради
Поурочное календарно-тематическое планирование – приложение №1.
Дауыраты Анжелӕйы къœлиндарон-тематикон пълан мадæлон œвзагœй
(4 –ӕм кълӕстӕн) 2022 – 2023 ахуыры азтӕн
Датæ | Урочы темæ | Сах. | Урочы хуыз | Фæстиуджытæ (Планируемые результаты) | УАА урочы | ИАФ, цæстуынгæ æрмæг | |
факт | коррекци | Предметон | Метапредметон | Удгоймагон | |
Иумæйаг темæ (сах. бœрц): Ногӕй та – скъоламӕ! (3 с.) | | |
| | | | | | | | | | |
05.09.22 | | Скъола | 1 | Рацыд ӕрмӕджы фӕдыл беседӕ | -тексты æмхуызон уæнгтимæ хъуыдыйæдтæ агурын зонын;-æмхуызон уæнгтӕ ранымады интонациимæ кæсын зонын | урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын; | хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын) | Логикон Удгоймагон Регулятивон Коммуникативон | Тексттӕ, Иллюстрацитӕ | |
06.09.22 | | Скъоламӕ. Ӕмкъласон. | 1 | Рацыд ӕрмӕджы фӕдыл беседӕ | Тексты цӕсгомон номивджытӕ агурын зонын | -хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын | -хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын) | Логикон Удгоймагон Регулятивон Коммуникативон | Текстты презентаци, мыхуыргонд æрмæг | |
10.09.22 | | Мæ бон скъолайы. | 1 | Ныхасы рӕзтыл кусыны урок. | Дзырдтæ раст дзурын. Цавд раст æвæрын. Хъуыдыйæдтæ раст интонациимæ дзурын. | Ахуырдзауты ныхас синонимтæй æмæ антонимтæй хъæздыг кæнын, сæ æмбарынад раттын. | хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын) | Логикон Удгоймагон Регулятивон Коммуникативон | Текстты презентаци, мыхуыргонд æрмæг | |
12.09.22 | | Контролон куыст | 1 | | Рацыд ӕрмӕг фӕлхат кӕнын | хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын | хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын | | | |
Иумœйаг темœ (сах. бœрц): Нӕ бинонтӕ. (3 с.) | |
13.09.22 | | Нӕ бинонтӕ. | 1 | Ныхасы рӕзтыл кусыны урок | номдар | -хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын | хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын) | Логикон Удгоймагон Регулятивон Коммуникативон | Презентаци | |
17.09.22 | | Бинонты цард | 1 | Урок-хъазт | Номдарты бир. нымӕц | хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын | хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын | Логикон Удгоймагон Регулятивон Коммуникативон | Текст, плакат, презентаци | |
19.09.22 | | Арфӕтӕ мӕ бинонтӕн | 1 | Урок-иртасӕн | тексты номдартӕ агурын зонын; -цавæр хъуыдыйады уæнгтæ сты, уый зонын; | хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын | хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын | Миддуне хъӕздыг кӕнын Логикон Коммуникативон | Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг | |
Иумœйаг темœ (сах. бœрц): Нӕ буц хистӕртӕ (3 с.) | |
20.09.22 | | Бинонты æддаг бакаст. | 1 | Ног ӕрмӕг амоныны урок | Миногон | урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын; | хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын | Миддуне хъӕздыг кӕнын Логикон Коммуникативон | Презентаци Текст Нывтӕ | |
24.09.22 | | Нӕ буц хистӕртӕ | | Ныхасы рӕзтыл кусыны урок | | урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын; -хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын | хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын | Логикон Удгоймагон Регулятивон Коммуникативон | Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг | |
26.09.22 | | Генеологон бæлас. | | Ныхасы рӕзтыл кусыны урок | антонимтæ | урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын; -хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын | хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын | Логикон Удгоймагон Регулятивон Коммуникативон | Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг | |
Иумœйаг темœ (сах. бœрц): Нӕ хӕдзар (3 с.) | |
27.09.22 | | Нӕ хӕдзар | 1 | Урок -лекция | Мивдисӕджы ивынад нырыккон афон цӕсгӕмттӕм гӕсгӕ | хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын; -хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын. | хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын) | Логикон Удгоймагон Регулятивон Коммуникативон | Презентаци | |
01.10.22 | | Мӕ уат | 1 | Комбинарон урок | Цӕсгомон номивджытӕ | хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын | хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын) | Логикон Удгоймагон Регулятивон Коммуникативон | Презентаци Текст Нывтӕ | |
03.10.22 | | Мæ фидæны хæдзар. | 1 | Урок-иртасӕн | Ахуырдзауты ныхас синонимтæй æмæ антонимтæй хъæздыг кæнын, сæ æмбарынад раттын. | хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын | хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын) | Логикон Удгоймагон Регулятивон Коммуникативон | Презентаци | Презентаци Текст Нывтӕ | | |
Иумœйаг темœ (сах. бœрц): Рагон ирон хӕдзар (3 с.) | |
04.10.22 | | Хохаг хæдзар | 1 | Ныхасы рӕзты кусыны урок | Дарддӕр синонимтыл æмæ антонимтыл куыст. Иунысанон æмæ бирæнвсанон дзырдтæ зонын. Ирон-уырыссаг дзырдуаттимæ кусын зонын. | хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын; -хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын | хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын | Миддуне хъӕздыг кӕнын Логикон Коммуникативон | Презентаци Текст Нывтӕ | |
08.10.22 | | Хӕдзары мигӕнӕнтӕ. | | Ныхасы рӕзты кусыны урок | тексты вазыгджын дзырдтӕ хъуыдыйæдты агурын зонын;-цавæр хъуыдыйады уæнгтæ сты, уый зонын;-æмхуызон уæнгтӕ ранымады интонациимæ кæсын зонын | урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын, фæстиуджытæн рагацау прогноз кæнын;-хицæн миниуджыты бындурыл иумæйаг хатдзæгтæ кæнын;-хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын | хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын) | Миддуне хъӕздыг кӕнын Логикон Коммуникативон | Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг |
10.10.22 | | Рагон ирон хæдзар. | 1 | Урок –лекция | Мивдисӕджы нырыккон ӕмӕ ивгъуыд афон. | урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, | хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын | Миддуне хъӕздыг кӕнын Логикон Коммуникативон | Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг |
Иумœйаг темœ (сах. бœрц): Нæхи Къоста ( 3 с.) |
11.10.22 | | Нæхи Къоста. Къоста – нывгӕнӕг. | 1 | Ныхасы рӕзты кусыны урок | Хъуыдыйады сӕйраг уӕнгтӕ. | Хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын; -хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын. | хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын | Миддуне хъӕздыг кӕнын Логикон Коммуникативон | Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг |
15.10.22 | | Æрымысæм Къостайы. | 1 | Ныхасы рӕзты кусыны урок. | Хъуыдыйады сӕйраг уӕнгтӕ. | хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын; -хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын. | хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын | Миддуне хъӕздыг кӕнын Логикон Коммуникативон | |
17.10.22 | | Къостайы музей. | 1 | Урок-беседӕ | Номивӕг. | хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын; -хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, | хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын). | Миддуне хъӕздыг кӕнын Логикон Коммуникативон | Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг |
Иумœйаг темœ (сах. бœрц): Бæркадджын фæззæг ( 3 с.) |
18.10.22 | | Байрай, бӕркадджын бурзачъе фӕззӕг. | 1 | Рацыд ӕрмӕджы фӕдыл беседӕ. | Номдартӕ бирӕон нымӕцы. | хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын; -хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын. | хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын) | Миддуне хъӕздыг кӕнын Логикон Коммуникативон | Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг |
22.10.22 | | Контролон куыст. | 1 | Урок-беседӕ | -тексты æмхуызон уæнгтимæ хъуыдыйæдтæ агурын зонын;-æмхуызон уæнгтӕ ранымады интонациимæ кæсын зонын | урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын, фæстиуджытæн рагацау прогноз кæнын | -хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын) | Миддуне хъӕздыг кӕнын Логикон Коммуникативон | Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг |
24.10.22 | | Сызгъӕрин фӕззӕг. Ирыстоны хъӕдты хъӕздыгдзинад. | 1 | Ныхасы рӕзтыл куыст. | тексты æмхуызон уæнгтимæ хъуыдыйæдтæ агурын зонын;-æмхуызон уæнгтӕ ранымады интонациимæ кæсын зонын Хъуыдыйад. Хъуыдыйыды сӕйраг уӕнгтӕ. | хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын; -хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын. | хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын). | Логикон Удгоймагон Регулятивон Коммуникативон | Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг |
25.10.22 | | Цы зоныс ӕмӕ цӕмӕ арӕхсыс. | 1 | Урок-иртасӕн | Хъуыдыйад. Хъуыдыйыды фӕрсаг уӕнгтӕ. | урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын | хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын) | Логикон Удгоймагон Регулятивон Коммуникативон | Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг |
Иумœйаг темœ (сах. бœрц): Ме мкъласонтæ. ( 3 с.) |
07.11.22 | | Ме мкъласонтӕ. | 1 | Ныхасы рӕзтыл куыст. | Дзырдтæ раст дзурын. Хъуыдыйæдтæ раст интонациимæ кæсын. Æрбайсгæ дзырдтæ раст кæсын æмæ фыссын зонын | тексты æмхуызон уæнгтимæ хъуыдыйæдтæ агурын зонын;-цавæр хъуыдыйады уæнгтæ сты, уый зонын | -урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын; | Логикон Удгоймагон Регулятивон Коммуникативон | Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг |
08.11.22 | | Сабиты зарæг. | 1 | Ныхасы рӕзтыл куыст. | Цӕсгомон номивджытӕ | урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын | хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын). | Логикон Удгоймагон Регулятивон Коммуникативон | Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг |
12.11.22 | | Цæсгомон номивджытæ | 1 | Ныхасы рӕзтыл куыст. | Миногонтӕ | -тексты номивджытӕ агурын зонын;-цавæр хъуыдыйады уæнгтæ сты, уый зонын; | -урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын | Логикон Удгоймагон Регулятивон Коммуникативон | Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг |
Иумœйаг темœ (сах. бœрц): Сырддоны. (3 с.) |
14.11.22 | | Сырддоны. | 1 | Ныхасы рӕзтыл куыст. | Дзырдтæ раст дзурын. Хъуыдыйæдтæ раст интонациимæ кæсын. Æрбайсгæ дзырдтæ раст кæсын æмæ фыссын зонын Мивдисджыты разæфтуантæ ба-, фæ-,æр-, с. Фæсæвæрдтæ: онг, хæстæг, æрдæм. | -тексты мигононтӕ агурын зонын; -цавæр хъуыдыйады уæнгтæ сты, уый зонын; | хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын) | Логикон Удгоймагон Регулятивон Коммуникативон | Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг |
15.11.22 | | Сырдты фæззыгон цард. | 1 | Урок-беседӕ | Иунысанон æмæ бирæнысанон дзырдтæ. | урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын | хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын) | Логикон Удгоймагон Регулятивон Коммуникативон | Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг |
19.11.22 | | Контролон куыст. | | Ныхасы рӕзтыл куыст. | Цӕсгомон номивджытӕ | урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын | хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын). | Логикон Удгоймагон Регулятивон Коммуникативон | Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг |
21.11.22 | | Сырдты скъола. | 1 | Урок-беседӕ | Иунысанон æмæ бирæнысанон дзырдтæ. | урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын | хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын) | Логикон Удгоймагон Регулятивон Коммуникативон | Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг |
Иумœйаг темœ (сах. бœрц): Цы ис хуыздæр каникултæй!. (3 с.) |
22.11.22 | | Цы ис хуыздӕр каникултӕй! | 1 | Урок-иртасӕн | тексты номдартӕ агурын зонын; -цавæр хъуыдыйады уæнгтæ сты, уый зонын; | урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын | хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын) | Логикон Удгоймагон Регулятивон Коммуникативон | Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг |
26.11.22 | | Улӕфты рӕстӕг. | 1 | Ныхасы рӕзтыл куыст. | Разӕфтуан. | урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын | хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын) | Логикон Удгоймагон Регулятивон Коммуникативон | Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг |
28.11.22 | | А-лол-лай. Адæмонт зарджытæ. | 1 | Ныхасы рӕзтыл куыст. | Уидаг | урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын; | хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын) | Логикон Удгоймагон Регулятивон Коммуникативон | Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг |
Иумœйаг темœ (сах. бœрц): Кафейы. ( 3 с.) |
29.11.22 | | Кафейы. | 1 | Ныхасы рӕзтыл куыст. | Дзырдтæ раст дзурын. Хъуыдыйæдтæ раст интонациимæ кæсын. Æрбайсгæ дзырдтæ раст кæсын æмæ фыссын зонын. | урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын | хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын) | Логикон Удгоймагон Регулятивон Коммуникативон | Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг |
03.12.22 | | Хи дарыны фæтк æхсæнадон бынæтты. | | Урок-беседӕ. | аив ӕмӕ интонацион æгъдауæй раст кæсыныл ахуыр кæнын | урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын | хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын) | Логикон Удгоймагон Регулятивон Коммуникативон | Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг |
05.12.22 | | Хæринæгтæ. | 1 | Урок-беседӕ. | аив ӕмӕ интонацион æгъдауæй раст кæсыныл ахуыр кæнын | урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын хиконд хатдзæгтæ хуызæгимæ барын, æххæст сӕ кæнын | хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын) | Логикон Удгоймагон Регулятивон Коммуникативон | Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг |
Иумœйаг темœ (сах. бœрц): Афтечы. ( 3 с.) |
06.12.22 | | Афтечы. | 1 | Ныхасы рӕзтыл куыст. | Фӕсӕфтуан. | урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын | урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын; -хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын, фæстиуджытæн рагацау прогноз кæнын | Логикон Удгоймагон Регулятивон Коммуникативон | Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг |
10.12.22 | | Ӕнӕниздзинад. | 1 | Урок –лекция | Антонимтӕ. | урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын | урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын; -хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын, фæстиуджытæн рагацау прогноз кæнын | Логикон Удгоймагон Регулятивон Коммуникативон | Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг |
12.12.22 | | Пайда æмæ зианхæссæг хойрæгтæ. | 1 | Ныхасы рӕзтыл куыст. | Фӕсӕфтуан. | урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын | -урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын; -хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын, фæстиуджытæн рагацау прогноз кæнын | Логикон Удгоймагон Регулятивон Коммуникативон | Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг |
Иумœйаг темœ (сах. бœрц): Адæймаг йæ хорз хъуыддæгтæй фидауы. ( 3 с.). |
13.12.22 | | Адӕймаг йӕ хорз хъуыддӕгтӕй фидауы. | 1 | Ныхасы рӕзтыл куыст. | Синонимтӕ | урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын | урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын; -хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын, фæстиуджытæн рагацау прогноз кæнын | Логикон Удгоймагон Регулятивон Коммуникативон | Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг, кусӕн программӕ. |
17.12.22 | | Мӕлдзыг ӕмӕ иннӕтӕ. | 1 | Ныхасы рӕзтыл куыст. | Дарддæр синонимтыл æмæ антонимтыл кусын. Иунысанон æмæ бирæнысанон дзырдтæ иртасын. Ирон-уырыссаг дзырдуатимæ куыст. | урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын | урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын; -хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын, фæстиуджытæн рагацау прогноз кæнын | Логикон Удгоймагон Регулятивон Коммуникативон | Текст, нывтӕ, презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг, кусӕн программӕ, кусӕн тетрӕдтӕ. |
19.12.22 | | Мӕлдзыг ӕмӕ иннӕтӕ. | 1 | Ныхасы рӕзтыл куыст. | Дарддæр синонимтыл æмæ антонимтыл кусын. Иунысанон æмæ бирæнысанон дзырдтæ иртасын. Ирон-уырыссаг дзырдуатимæ куыст. | урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын | урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын; -хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын, фæстиуджытæн рагацау прогноз кæнын | Логикон Удгоймагон Регулятивон Коммуникативон | Текст, нывтӕ, презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг, кусӕн программӕ, кусӕн тетрӕдтӕ. |
Иумœйаг темœ (сах. бœрц): Æгас нæм цу, зымæг! ( 3 с.) |
20.12.22 | | Контролон куыст. | 1 | Ныхасы рӕзтыл куыст. | Цӕсгомон номивджытӕ | урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын | хи бæрнондзинад æмæ хæдбардзинад æмбарын (хатын). | Логикон Удгоймагон Регулятивон Коммуникативон | Текстты презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг |
24.12.22 | | Афæдзы афонтæ. Зымæг | 1 | Ныхасы рӕзтыл куыст. | Номдар. | урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын | урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын; | Логикон Удгоймагон Регулятивон Коммуникативон | Текст, нывтӕ, презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг, кусӕн программӕ, кусӕн тетрӕдтӕ. |
26.12.22 | | Ӕгас нӕм цу, зымӕг! | 1 | | Номдары нымæц. | урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын;-хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын | урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын; | Логикон Удгоймагон Регулятивон Коммуникативон | Текст, нывтӕ, презентаци, мыхуыргонд ӕрмӕг, кусӕн программӕ, кусӕн тетрӕдтӕ. |
27.12.22 | | Митгӕлӕбу. | 1 | Ныхасы рзтыл куыст. | Номдарты тасындзæг. | ;-хицæн миниуджыты бындурыл иумæйаг | урочы ахуырадон хæс æмбарын | Логикон Удгоймагон Регулятивон | Текст, нывтӕ, презентаци, кусӕн тетрӕдтӕ. |
37