Повторение лексики по теме “Newspapers” и “Advertising”
Активизация и отработка изученной лексики по теме “Advertising”
Чтение текста “A Short History of British TV Advertising” с полным пониманием информации и обсуждение основных характеристик рекламы того времени
Просмотр ролика, с целью выделить и сравнить характеристики рекламного объявления, со свойственными рекламе того исторического периода, которые указаны в тексте
Обсуждение различных характеристик рекламного объявления, которые влияют на эффективность
Создание своего рекламного слогана на основе полученной информации и изученной лексики
Представление и защита слогана
Оценивание эффективности своего слогана и слоганов других студентов.
Этап урока | Содержание этапа | Примечания |
1. Организационный (10 мин.) | -Hello everyone! How are you? Did you watch the “Hunger games 2” yesterday on TV? -Why? Do you watch TV or you prefer watching films on your computer or in the cinema? -Can you name some reasons why you do not like watching films on TV? -At our last lesson, we started discussing advertisements and today, we are going to continue discussing this topic and talk about television advertising. But first of all let’s revise some words from our previous lesson. | |
2. Закрепление старой и активизация новой лексики (25 мин) | - Can you please divide in two teams. One team should think of words that are associated with newspapers, the other about the words that are associated with TV advertisements. -Well done! Now have a look at Ex. 10 p. 56, there we can find some new words. Let us read and define the words. -Well done now let’s try to put these words into the gaps. -To learn the new words let us play a game: “Snowball”. You need to think of a sentence using one of the words from the exercise, the next person should repeat it and think of his own sentence and so on. | Студенты в течение 5 минут пишут слова, затем сравниваем количество известных слов. Студенты по очереди читают и объясняют значение и переводят слова. Студенты по очереди вставляют слова в предложения, исправляя ошибки друг друга. |
3. Работа с текстом (20 мин)РФбо | -Very well! Now we are going to check your home task. You read the text about how British advertisers came to using celebrities in commercials. -Open your books at p. 62. At home, you were supposed to match paragraphs on p. 63 with the text. -I want you to discuss your answers with your partner and afterwards we will check. Be ready to justify your choices. -Now, look at the screen. I’ll show you the advertisement of the Gibbs SR toothpaste that was described in the text. Think of the difference between this and nowadays advertisements. Which one to your mind makes people buy products? -OK, let us get back to our textbook and check ex. 29 b, where you needed to match the given words with words in bold in the text. -Let’s define and translate some more words that are difficult for understanding and can help us in translation. the bogey of public depraved demise reinstated liven up detractors chart recap frame by frame outcome to | Студенты обсуждают ответы в парах, затем по очереди называют буквы параграфов, зачитывая ту часть текста которая помогла им сделать выбор. Просмотр ролика, студенты высказывают свое мнение о нем. Студенты по очереди называют ответы, объясняя значение слов. Студенты объясняют и переводят слова и выражения из текста, подбирая наиболее подходящее по контексту значение. |
4. Коммуникативный (20 мин) | -Very good! So what do you think, how much more affective an advertisement is if it features a celebrity? -What ways of advertising do you know?/ Where can we come across advertisements? (on TV, in the cinema, radio, newspapers…) -What to your mind is the most effective way of advertising out of those you have just mentioned? -How truthful do you think advertisements are? -What do you like about commercials? -Can you say that you personally are affected by ads? -Now, I would like you to have a look at the handouts and discuss with your partner what products in your opinion are advertised the most and why. -Can you add anything to this list? -Think of products that to your mind need to be advertised. -What products do you buy more often those that have been widely advertised or not so popular ones? Why? -What do you usually do during the commercials on TV? | Работа с раздаточным материалом Студенты обсуждают материал на распечатках, затем, обсуждаем материал в группе. |
5.Развитие творческого мышления (10 мин.) | -What is the most important part of every advertisement? -Do you know what a slogan is? -Do you know any slogans? -What are the main characteristics of slogan? -I would like you to try yourselves as advertisers. I will show you a thing and your task is to think of a slogan that can advertise this thing. -Do you like this slogan? -Do you think that it can make people buy the product? Why? | Демонстрирую предмет, для которого студентам в течение 5 минут нужно будет придумать рекламный слоган. Затем, студенты зачитывают то, что у них получилось. Группа комментирует слоган, говорят удачный или неудачный слоган, обосновывают почему они так решили. |
6. Подведение итогов урока (5 мин.) | -Well done, thank you all for the lesson, your home task is exercises at p. 64-65. Don’t forget to look at the Grammar reference at the Passive and the Causative sections. | Отмечаю учеников, активно участвующих в уроке, ставлю оценки. |