СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

МАТЕРИАЛЫ ДЛЯ ПОДГОТОВКИ К ОЛИМПИАДЕ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ 7 класс

Нажмите, чтобы узнать подробности

Общая цель заданий олимпиады – проверка навыков чтения и понимания законченного текста, наличия у школьников необходимого для данного уровня словарного запаса, знания основных разделов грамматики английского языка и умения написания записку.

 

Материалы олимпиады для 7 класса включают 8 заданий (максимальный балл – 48). Рекомендуемое время выполнения – 1,5 часа (90мин), включая время для проведения инструктажа.

 

Первое и второе  задания дают участникам возможность проявить умение понять законченный текст.  Задания 3 и 4 имеют целью проверить уровень владения лексикой и грамматикой. Задания 5,6, 7 имеют страноведческий характер. Задание 8 – конкурс письменной речи, который оценивается в 10 баллов: 3 балла за содержание, 2 балла за организацию открытки, 5 баллов за отсутствие лексических и грамматических ошибок.

 

Призовые места (1-3) присуждаются в том случае, если задания выполнены не менее чем на 60% , т.е. 29 и более баллов. Участникам, набравшим 28 и менее баллов, присуждаются четвёртое и последующие места.

 

 

Просмотр содержимого документа
«МАТЕРИАЛЫ ДЛЯ ПОДГОТОВКИ К ОЛИМПИАДЕ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ 7 класс»


МАТЕРИАЛЫ ДЛЯ ПОДГОТОВКИ К ОЛИМПИАДЕ

ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ

7 класс



Рекомендации

к заданиям олимпиады

по английскому языку


Общая цель заданий олимпиады – проверка навыков чтения и понимания законченного текста, наличия у школьников необходимого для данного уровня словарного запаса, знания основных разделов грамматики английского языка и умения написания записку.


Материалы олимпиады для 7 класса включают 8 заданий (максимальный балл – 48). Рекомендуемое время выполнения – 1,5 часа (90мин), включая время для проведения инструктажа.


Первое и второе задания дают участникам возможность проявить умение понять законченный текст. Задания 3 и 4 имеют целью проверить уровень владения лексикой и грамматикой. Задания 5,6, 7 имеют страноведческий характер. Задание 8 – конкурс письменной речи, который оценивается в 10 баллов: 3 балла за содержание, 2 балла за организацию открытки, 5 баллов за отсутствие лексических и грамматических ошибок.


Призовые места (1-3) присуждаются в том случае, если задания выполнены не менее чем на 60% , т.е. 29 и более баллов. Участникам, набравшим 28 и менее баллов, присуждаются четвёртое и последующие места.






















Чтение


I. Прочитайте текст и установите соответствие между заголовками A-F и пронумерованными абзацами текста 1-5. Используйте каждую букву только один раз. В задании есть один лишний заголовок.


  1. Activities after school

  2. Free time between lessons

  3. School clothes

  4. School subjects

  5. Homework

  6. School day begins


  1. I get up at 7.30 and get dressed for school. I don’t live far from school, so I walk there with my friends, Brian and Gemma. On Mondays we all start the day with Assembly in the school hall at 8.50. The headteacher talks to us and gives information about school events.

  2. This year I’ve got nine subjects. We all study English, Maths and Science, and then we choose other subjects. My favourites are IT and Art&Design. Brian likes Spanish and Japanese. Gemma is brilliant at Maths, so she goes to an Advanced Maths class.

  3. We have 20 minutes for break in the morning and an hour for lunch. Some students bring sandwiches to school for lunch, but my friends and I always eat in the dining room where you can get a hot meal every day.

  4. Lessons end at 4 o’clock, but on Mondays and Wednesdays I stay at school until 5 o’clock. I get to the Photography Club and the Athletics Club. There are lots of clubs and activities at our school. Brian belongs to the Film Society and Gemma plays in the school orchestra.

  5. At the end of the day I always spend two hours on homework – sometimes three hours. We get lots of homework now. We’ve got our exams in June. So there’s always lots of work to do.


II. Прочитайте текст и определите, какие из утверждений 6-9 соответствуют содержанию текста(True), какие не соответствуют (False), о чём в тексте не сказано (Not stated).


Yesterday was a normal school day for Yumiko, a fourteen-year-old student at Higashi High School in Tokyo, Japan. At 6.15 am, while you were probably still asleep, Yumiko was getting ready for school. At 7.30 she left home and travelled for an hour by train to get to school.

Her first class started at 8.40. She had four lessons in the morning. There isn’t a cafeteria or a canteen at Yumiko’s school so, at 12.30, she stayed in her classroom with her classmates and ate her packed lunch. She had 50 minutes for lunch and then had two more classes. At 3 pm classes finished. Yumiko helped to tidy the classroom and after that she went to baseball club and practised for two hours. Every student in Japan goes to a sports club after school.

After baseball, Yumiko had a burger and then took a 30-minute train journey to a special school called a ‘juku’. She stayed there for three hours, studying for her exams. Yumiko likes going to ‘juku’ because she says it’s more fun than normal school, and more interesting. Her parents don’t mind paying because they hope it will help her to get into a good university. Finally, Yumiko went home and did homework before she went to bed – at midnight. And you thought you had a hard life!


  1. It takes Yumiko much time to get to school.

1) True 2) False 3) Not stated


7. She usually has lunch at a school canteen.

1) True 2) False 3) Not stated


8. All students in Japan go in for sport after school.

1) True 2) False 3) Not stated


9. Yumiko’s parents have to pay a lot of money for extra classes.

1) True 2) False 3) Not stated


Грамматика и лексика

III. Прочитайте текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 10-16, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста.


Hi! I’m Lizzie. I go to Sudbury Valley School. It is not the same as an ordinary school because here a student can

10. choose what he or she ________________ DO

11. You ____________ a school timetable. NOT FOLLOW

You don’t have to do tests and exams. And

you don’t have to sit in the classroom all

12. day. But there _________ rules at my school BE

13. too and everyone ___________to obey HAVE

the rules. For example, we all have to help

with the cleaning. We make rules at our school

14. meetings. All the students can give ________ THEY

opinion, and then we vote.

15. When someone _________at a meeting, you SPEAK

mustn’t interrupt.

16. At Sudbury Valley, you have to think for ______ . YOU

That’s why I like it here.

IV. Прочитайте текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 17-21, так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста.


Are uniforms a symbol of a school? Does wearing a uniform have

17. a special ________ for students? I think these questions are MEAN

difficult to answer. In my opinion, it’d be better if students

18. wear a uniform at school. Students’________ are to study RESPONSIBLE

and do well at school. Lots of people say it takes away

19 your ___________ . Wearing uniforms is good because INDIVIDUAL

20. it shows the _______ of each school and makes students UNIQUE

look neat. Also parents may be proud when other people

21. see their __________ wearing the uniform of a famous school. CHILD


V.Назовите эти достопримечательности, соединив цифры с буквами.


22. It was once a royal hunting forest.

23. It has been a zoo, a palace, a museum.

24. It has displays of battles and Chamber of Horrors.


a) The Tower of London

b) Madame Tussaud’s

c) Hyde Park

d) The National History Museum


VI. “Соберите пословицу”, соединив цифры с буквами.


25. There is no place

a) pair of shoes

26. That’s another

b) what you can do today

27. A friend in need

c) in the right place

28. An apple a day

d) is good in its season

29. The right thing

e) is known by its fruit

30. Every thing

f) is a friend indeed

31. Never put off till tomorrow

g) like home

32. A tree

h) keeps the doctor away


VII. Соедините имена известных людей и род их деятельности.


33. Christopher Wren

a) a landscape painter

34. John Constable

b) a German-born composer

35. Joseph Turner

c) an English architect

36. Robert Burns

d) a British dramatist

37. George Bernard Show

e) an English artist

38. George Frederic Handel

f) a Scottish poet


Письмо

VIII. Напишите записку (25-35 слов)

Вы хотите пригласить своего друга на день рождения.

- пригласите его/её на день рождения;

- скажите, где и когда он будет проходить;

- спросите, сможет ли он/она помочь.


TRANSFER YOUR ANSWERS TO THE ANSWER SHEET

ANSWER SHEET


1

2

3

4

5






6

7

8

9













10


11


12


13


14


15


16


17


18


19


20


21



22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38


































Keys:


1

2

3

4

5

F

D

B

A

E

6

7

8

9


1

2

1

3


TRUE

FALSE

TRUE

NOT STATED



10

Does

11

Do not follow

12

Are

13

Has

14

Their

15

Is speaking

16

Yourself

17

Meaning

18

Responsibilities

19

Individuality

20

Uniqueness

21

children


22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

c

a

b

g

a

f

h

c

d

b

e

c

e

a

f

d

b


7