СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Поурочные планы для 7 класса Module 6 УМК Spotlight

Нажмите, чтобы узнать подробности

Поурочные планы для 7 класса Module 6 УМК Spotlight

Просмотр содержимого документа
«Поурочные планы для 7 класса Module 6 УМК Spotlight»

кл Модуль 6 Урок  (6а) Тема: The fun starts here!

Задачи:

  • повторение изученных и введение новых слов по теме «Развлечения»;

  • мотивация учащихся на работу по теме.

  • развитие ассоциативного мышления; развитие умений монологической речи (сообщение по плану).

  • развитие умения прогнозировать содержание текста с опорой на заголовки и иллюстрации

  • освоение ситуаций использования и способа образования форм грамматического времени Present Perfect в утвердительных предложениях; развитие умений распознавания Present Perfect.

  • освоение использования Present Perfect в вопросительных, утвердительных и отрицательных предложениях.

  • освоение использования Present Perfect в вопросительных, утвердительных и отрицательных предложениях.

  • развитие умения делать сообщение на основе прочитанного текста, а также умения вести диалог-расспрос.

  • развитие умений продуктивного письма и работы в группах (составление рекламы тематического парка).


Ход урока:


1.Приветствие .Оргмомент.
2.Фонетическая зарядка 
3. Контроль домашнего задания. 
4. Работа по теме урока.
5. Работа по лексике


Vocabulary Упр.1 с.56


Предполагаемый ответ:

A fly in a pirate ship, shake hands with cartoon characters, see famous landmarks, go on a water ride, ride on a roller-coaster, meet a ghost, explore a haunted mansion, go on a rocket journey, go souvenir shopping;

B ride on the big wheel, eat candy floss;

C see trapeze artists, see clowns perform tricks.

A: Have you ever ridden on a big wheel?

B: No, I haven't. How about you?

A: Yes, I have. In Disneyland.

B: What was it like? Etc.

Упр. 2, с. 56

Reading & Listening

Упр. 3, с. 56

Ключи:

The texts are advertisements for theme parks. The first is a magazine article and the second is a website. They are about the things we can do there.

Ключи:

tiny (adj): very small (крошечный) home-cooked (adj): cooked in the home, not store-bought (домашнего приготовления) ghosts (n): phantoms (призраки)stroll (n): leisurely walk (прогулкаПредполагаемый ответ:

I think Disneyland is really exciting as you can go on a jungle cruise and explore tiny worlds.

Упр. 4, с. 57

Ключи:

1 in Tobu World Square; 2 both; 3 Disneyland; 4 in Tobu World Square; 5 Disneyland



Grammar Упр. 5, с. 57

Ключи:

а)have

б) Regular - explored, wished; Irregular -

shaken, come, flown, ridden, gone, dreamt, seen

Упр. 6, с. 57

Предполагаемый ответ:

A: Have your parents ever gone on a roller-coaster ride?

B: No, they haven't.

A: Have your family ever travelled by boat?

B: Yes, they have. They did a cruise of the Nile. A: Has your best friend ever flown in a helicopter? B: No, he hasn't.

A: Have you ever seen a ghost?

B: No, I haven't. I don't believe in ghosts.

Game

Предполагаемый ответ:

A: I've been to Paris.

B: Have you visited the Louvre?

A: No, I haven't.

B: Have you climbed the Eiffel Tower?

A: Yes, I have. Etc.

Speaking

Упр. 7, с. 57

Предполагаемый ответ:

A: Hi, Mat. Are you enjoying yourself in Disney-land?

B: Hi, Brian, I'm having a great time! I've shaken hands with Donald and Daisy. I've explored the Haunted Mansion and I've even flown in a pirate ship with Peter Pan!

A: Wow! That sounds great. What about the roller coaster? Have you been on that yet?

B: No, not yet and I haven't gone on a rocket journey, either. We will probably go after lunch. And you?

Упр. 8, с. 57

Задача: развитие умений различения значений и употребления в речи прилагательных true и real.

Ключи:

1 real; 2 true; 3 real; 4 true

Упр. 9, с. 57 освоение фразовых глаголов (come).

Ключи:

1 came across 2 came back 3 came out 4 came round

Writing

Упр. 10, с. 57

Предполагаемый ответ:

Want to get away? Here are some important reasons why you should!

At Theme Park Victoria (Australia, Melbourne) you can ride on roller-coasters, go on a rocket journey, meet a ghost and have tea in its haunted mansion, eat candy floss and see clowns performing tricks!

Book now! You've never seen anything like it!

6.Итоги урока. Оценки.

7.Домашнее задание: SB упр. 101, с. 57 WB, с. 35.

7 кл Урок (6b) Тема: Teen camps
Задачи:

  • повторение и введение новой лексики по теме.

  • развитие умений поискового чтения.

  • развитие умений прогнозировать содержание текста.

  • развитие языковой догадки; развитие умений монологической речи (эмоциональные и оценочные суждения).

  • освоение новых тематических выражений в диалогической речи (диалог-расспрос).

  • развитие умений изучающего чтения.

  • развитие языковой догадки.

  • развитие умений вести диалог-расспрос (по образцу)

  • развитие умения вести диалог-побуждение к действию (приглашение и реакция на приглашение).

  • освоение наречий - указателей времени Present Perfect.

  • развитие умений аудирования с выборочным пониманием заданной информации.

  • развитие умений вести диалог-расспрос; освоение в речи форм PresentPerfect.

  • развитие умений продуктивного письма (составление списка дел для подготовки к отдыху).


Ход урока:


1.Приветствие .Оргмомент.
2.Фонетическая зарядка 
3. Контроль домашнего задания. 
4. Работа по теме урока.
5. Работа по лексике


Vocabulary Упр. 1, с. 58

  1. Ключи:

1 have; 2 go; 3 go; 4 play; 5 have/make; 6 play; 7 make; 8 go; 9 play; 10 have; 11 make

A: 2, 6, 8 B: 3, 11 C: 5, 7, 10 D:9

Reading & Listening Упр. 2, с. 58

Ключи: The dialogue is between two friends who are talking about their plans for the summer.

  1. Ключи:

1 D 2 B 3 E 4 G 5 A

fancy (v): like, feel like (хотеть) put up (phr v): erect (установить) survive (v): manage to stay alive (выжить)

A friend in need is a friend indeed. (exp): A true friend is one that helps you through the bad times. (Друзья познаются в беде)

Упр. 3, с. 58

Предполагаемый ответ:

Have you planned your summer holiday yet?

B: I certainly have! I'm leaving next Friday.

A Where are you going?

B: My parents have booked me a week at Arts Camp.

A Arts Camp? What's that all about?

B: It's a teen camp where you learn to paint, sing and dance. Do you fancy coming with me?

A: I'd love to! I'll talk with my parents tonight about it!

B: OK, let me know tomorrow!

A I will!

Everyday English Упр. 4, с. 59

Предполагаемый ответ:

A: How about going on a picnic?

B: That sounds great!

A Do you fancy coming round for dinner?

B: I'm afraid I can't. I have to babysit.

Grammar Упр. 5, с. 59

Ключи: уже; 2 ещё; 3 только что; 4 когда-либо; 5 никогда; 6 ранее


Speaking Упр. 6, с. 59 Упр. 7, с. 59

Ключи:

1 yet; 2 just; 3 before; 4 already; 5 ever

Listening Упр. 8, с. 59

Ключи:

  1. B 2 F 3 C 4 H 5 A

Writing Упр. 9, с. 59

Предполагаемый ответ:

I have booked the hotel. I have bought some summer clothes. I haven't bought a sun hat. I haven't changed any money. I haven't packed my suitcase.

6. Итоги урока. Оценки.

7. Домашнее задание: SB упр. 6, с. 61; WB, с. 36

кл Урок 6с Тема: A whale of a time !

Задачи:

  • развитие умений просмотрового чтения.

  • развитие умения сформулировать основную мысль прочитанного

  • освоение структуры письма-открытки

  • развитие умений поискового чтения и освоение лексических единиц (тематических прилагательных) в речи.

  • развитие умения вести диалог-расспрос. Ролевая игра - разговор по телефону (на основе прочитанного).

  • развитие умений продуктивного письма - написание открытки с места отдыха.

  • развитие умений изучающего чтения и языковой догадки.


Ход урока:

1.Приветствие .Оргмомент.
2.Фонетическая зарядка 
3. Контроль домашнего задания. 
4. Работа по теме урока.
5. Работа по лексике


Reading & Listening

Упр. 1, с. 60

Ключи:
Janet is sending it to Mike. Janet is in California and Mike is in the UK.

Ключи:

The postcard is about Janet's holiday in California.

souvenir (n): sth you buy to remind you of a place (сувенир)

get back (phr v): return (возвращаться)
Упр. 2, с. 60
Ключи:
1 from; 2 of; 3 have; 4 a; 5 and; 6 have; 7 on; 8 yet

greetings (n): sth friendly you say when you meet or write to sb (приветствия) millions (quant): a great number (миллионыздмножество)

go sailing (exp): travelling in a boat with sails (ходить под парусом)

go wave riding (exp): surfing (кататься на волнах)

go water skiing (exp): standing on a ski while being pulled by a boat (кататься на водныхлыжах)

go sunbathing (exp): lying in the sun (загорать) hair-raising rides (exp): exciting rides(захватывающие дух аттракционы)

Упр. 3, с. 60

Ключи: 1 opening remarks; 2 activities; 3 closing remarks

Упр. 4, с. 60

Обратитесь к разделу Study Skills, организуйте беседу о роли прилагательных в описательном тексте.

Ключи:

1 exciting; 2 interesting; 3 new; 4 fantastic; 5 famous; 6 hair-raising; 7beautiful

Grammar

Упр. 5, с. 60 различение конструкций has gone - has been.

Ключи:

1 has gone; 2 has been; 3 has gone; 4 has been

Speaking

Упр. 6, с. 60

M: Hi, Janet. How is it going at the camp?

J: Great! I'm having the time of my life.

M: Have you made any friends?

J: Oh yes. I've met a lot of interesting people.

M: Have you done anything exciting?

J: Yes, I've gone water-skiing and sailing, but I haven't done any souvenir shopping yet, etc.

Writing Упр. 7, с. 60

Предполагаемый ответ:

Hi Sally,

Greetings from Santorini! I'm having a whale of a time. I've been here for a week now and I really like it.

So far I've met lots of interesting people and I've made some new friends. I've also been swimming and I've even tried water-skiing! My brother and I have been to the volcano site, too! It was amazing.

I've taken lots of pictures to show you when I get back! See you soon.

Love,

Emma

6.Итоги урока. Оценки. 7. Домашнее задание: SB упр. 71, с. 60 WB, с. 37.

7кл  Модуль 6 Culture Corner.  Тема: Theme Parks

Задачи:

  • развитие умения прогнозировать содержание текста с опорой на заголовок и иллюстрации.

  • развитие умений поискового чтения.

  • развитие умений изучающего чтения, составления плана текста; развитие языковой догадки.

  • развитие умения вести диалог-расспрос.

  • развитие умения делать сообщение в связи с прочитанным (составление радиорекламы).

  • освоение образования прилагательных с отрицательным значением с помощью префиксов un-, il- im-, -in-, ir-.


Ход урока:

1.Приветствие .Оргмомент.
2.Фонетическая зарядка 
3. Контроль домашнего задания. 
4. Работа по теме урока.
5. Работа по лексике



Reading & Listening Упр. 1, с. 61

Ключи:

Legoland is a theme park in California, USA.

Упр. 2, с. 61

Ключи:

dig for dinosaur bones, go on a safari trek, take a ride on a roller coaster, drive a fire truck, see American landmarks, fly a plane

Упр. 3, с. 61

Ключи:

1st para: is about LEGO bricks. Key sentence: You can build just about anything with LEGO bricks. 2nd para: is about the attractions at Legoland. Key sentence: Among the attractions at Legoland is... 3rd para: is about Mini land USA. Key sentence: Before you leave Legoland in California, be sure not to miss Miniland USA.

bricks (n): rectangular blocks (кирпичи) bones (n): parts of the skeleton(кости) fossils (n): hard remains of a prehistoric plant or animal (ископаемыеостанки) driving licence (n): official paper allowing you to drive(водительские права) find out (phr v): discover (обнаружить) landmarks (n): building or feature which is easily recognised and helps you identify a place(достопримечательности)

Speaking Упр. 4, с. 61

Ключи:

Hi, Jacky. How are you?

Fine, thanks. How is Legoland?

It's great. I'm having the time of my life here. What kind of things have you done?

I've already been to Dino's Island and I've taken a ride on the mastersauras, etc.

Ключи:

1 illogical; 2 irresponsible; 3 unbelievable; 4 impossible; 5 inactive; 6 unbalanced; 7 unforgettable

Упр. 6, с. 61

Предполагаемый ответ:

Looking for a great day out for the entire family? Come visit us at Canada's Wonderland for an experience you'll never forget. Fly through the air in Captain Hook's pirate ship, splash down the falls in a log boat, scream your way through a walk in the haunted house!! All this and much, much more. Stop for a drink and a snack at any one of our many canteens and sit-down restaurants. Family rates available and OAPs (Old Age Pensioners) are admitted free. Open every day of the week, April through September.

6.Итоги урокаОценки.

7.Домашнее задание: SBупр.62, с. 61 WB, с. 38.

кл  Модуль 6  Spotlight on Russia с. 8  Тема: Computer Camp

Задача:

  • перенос лексико-грамматического материала модуля в ситуации речевого общения на материале о родной стране.

  • освоение образования прилагательных с отрицательным значением с помощью префиксов un-, il-, im-, -in-, ir-.

Ход урока:


1.Приветствие .Оргмомент.
2.Фонетическая зарядка 
3. Контроль домашнего задания. 
4. Работа по теме урока.


Организовать беседу о летних лагерях. Опираться на фоновые знания учащихся. Можно задать опережающее индивидуальное домашнее задание (по желанию, с учётом интересов и склонностей учащихся) и прослушать и обсудить 1-2 кратких сообщения по теме. Интенсивно включать в беседуформы Present PerfectHave you ever been to a summer camp? Have you made new friends in the camp? Do you still contact them? What have you learnt there?

  • Работа над текстом может быть, в соответствии с условиями класса, организована в разных вариантах:

  • фронтальное чтение текста вслух;

  • чтение в парах или малых группах;

  • самостоятельное чтение про себя.

  • Предложить учащимся выполнить задания и ответить на вопросы. Выслушать разные варианты ответов, организовать обсуждение. Поощрять развёрнутые ответы с использованием изученной в новом модуле лексики и грамматических структур.

Организовать беседу о летних лагерях, разнообразных развлечениях, кружках и занятиях в них.

Предполагаемый ответ:

A: Hi Anna, I hear you are back from The ICCC camp. How was it?

B: Hi Irina. Yes, I was at the camp and even though there was a lot of work. It was great! A: Really? It didn't feel like too much work and not enough fun?

B: No, not at all. The instructors were really friendly and we had lots of time to just play and learn new things on the computers. It didn't feel like we were learning and there weren't any tests or anything. So there wasn't any pressure.

A: I see in the pictures you did other things as well. What else can you tell me about your camp experience?

B: We had a talent night where everyone did something different. Some people danced, some played music and others sang. It was a lot of fun!

A: That sounds nice, maybe next year I'll join you at the camp, but I'm not that good with computers.

B: Oh yes, you should. Don't worry though, there is something for everyone.

A: Well I suppose I could try the digital sound editing. I've always been interested in music and sound effects.

B: Great, we'll go together then.

A: Yes, I'd like that very much, thanks.

Last summer I spent in a camp not far from Novosibirsk. The camp is located in a very picturesque wooded area outside of Novosibirsk, the city which is considered to be the centre of Russia. We had very many exciting and interesting outings and excursions. The camp programme combined language instruction (English, German, French for local Russian students, and Russian for overseas students) with organized activities such as arts and crafts projects, workshops, music and drama, games and contests, art and drawing, inventive engaging performances and shows, sports and outdoor activities. We had fun and learnt something at the same time. I made very many new friends there, they are from all over Russia and now we write each other e-mails.

5.Итоги урока. Оценки.

6.Домашнее задание: SB SP on R, с. 8* — сообщение об одном из летних лагерей; WB, с. 39— 40

7 кл Модуль 6  English in Use  Тема: Бронирование мест в лагере

Задача: 

  • освоение клише, используемых при заказе путёвки в лагерь.

  • развитие умения прогнозировать ситуацию общения

  • развитие умения прогнозировать содержание текста с вербальными и невербальными опорами.

  • проверка понимания прочитанного (развитие умения поискового чтения).

  • развитие техники чтения вслух.

  • развитие умений вести диалога-распроса с использованием клише речевого этикета (ролевая игра).

  • развитие фонематического слуха — умения произносить и распознавать на слух звуки /з:/—/э:/; освоение правил чтения буквосочетаний u, i + r; o +(a)r.


Ход урока:

1.Приветствие .Оргмомент.
2.Фонетическая зарядка 
3. Контроль домашнего задания. 
4. Работа по теме урока.
5. Работа по лексике


Reading & Listening Упр. 1, с. 62

Ключи:

Ask: 1, 3, 4, 5, 8 Give: 2, 6, 7, 9

Упр. 2, с. 62

Reading & Listening

Упр. 3 с. 62

Ключи:

  1. Brown; 2 1st to 16th July; 3 painting and photography; 4 painting and sculpture classes

Speaking

Упр. 4, с. 62

S1: Hello, YMCA camps. How can I help you?

S2: I'd like to reserve a place, please.

S1: What's your name, please?

S2: It's John Taylor.

S1: And when would you like to come?

S2: From 15th June to 22nd June.

S1: OK! Could I have your e-mail address, please? Etc.

Упр. 5, с. 62

развитие фонематического слуха — умения произносить и распознавать на слух звуки /з:/—/э:/; освоение правил чтения буквосочетаний u, i + r; o +(a)r.

Ключи:

/з:/ /э/ /з:/ /э/

Burn born

bird board


Предполагаемый ответ:

/з:/ — girl, curl, turn, burglar, surfing, dirty /э:/ — horse, order, short, formal, inform, roar

6.Итоги урока. Оценки.

7.Домашнее задание: WB, с. 39—

кл  Модуль 6  Extensive Reading Across the Curriculum. Тема:  Physical Education

Задача: 

  • перенос активного лексико-грамматического материала в новую ситуацию речевого общения на основе личного опыта и межпредметных связей.

  • развитие умений просмотрового чтения и умения прогнозировать содержание текста по заданному началу.

  • развитие умений поискового и изучающего чтения.

  • развитие умения делать сообщение на основе прочитанного с опорой на тезисы.


Ход урока:

1.Приветствие .Оргмомент.
2.Фонетическая зарядка 
3. Контроль домашнего задания. 
4. Работа по теме урока.
5. Работа по лексике


Обратиться к рамке Study Skills.

Ключи:

The pictures are related to the swimming pool and show rules at the pool.

Упр. 1, с. 63

Ключи:

R -1,3, 4, 5, 6, 7, 8, 9; T- 2

Упр. 2, с. 63

Ключи:

The introduction says that the swimming pool is a great place, but it can also be dangerous. The rest of the text gives the dos and don'ts of swimming in a swimming pool.

Упр. 3, с. 63

Ключи:

  1. 1 e 2 h 3 a 4 g 5 d 6 f 7 b

  2. 1C 2 G 3D 4 B 5 E 6 A 7 F

guide (n): leaflet giving instructions (инструкция)

slip (v): accidentally slide and lose balance (по-с-

кользнуться)

push (v): shove (толкать)

danger (n): situation where sb may be hurt or killed (опасность)

lead to (exp): result in (приводить к) stomach cramps (n): pains in the stomach(ки - шечные колики)

lifeguards (n): people who protect people while

they are swimming (спасатели)

get into trouble (exp): become involved in sth

negative (попасть в беду)

signs (n): piece of wood, plastic, etc that has

information written on it (над пи сизна ки)

designated areas (exp): specially chosen places

(отведённые места)

displayed (v): shown (выставленный для показа)

Предполагаемый ответ:

Good morning, children. Today, I'm going to talk to you about safe swimming in the swimming pool.

Firstly, you shouldn't run around the pool because the floor is wet and you could slip. Not everyone knows how to swim well so don't push anyone in because you could put them in danger. You shouldn't eat before swimming because it can lead to stomach cramps. Etc.

Упр. 4, с. 63
6.Итоги урока. Оценки.
7.Домашнее задание: SB упр. 4
1, с. 63; WB, с. 39—40

7 кл Модуль 6 Progress Check

Задача: организация самоконтроля и рефлексии учебных достижений учащихся по завершении работы над модулем.

Ход урока:

1.Приветствие .Оргмомент.
2.Фонетическая зарядка 
3. Контроль домашнего задания. 
4. Работа по теме урока.
5. Работа по лексике



Ключи:

  1. 1 shake; 2 famous; 3 theme; 4 candy; 5 perform; 6 pirate; 7 big; 8 water; 9 cartoon; 10 rocket

  2. 1 souvenir; 2 haunted; 3 reserve; 4 safari; 5 obey; 6 address; 7 trapeze; 8 pool; 9 jungle; 10 models

  3. 1 round; 2 across; 3 out; 4 back; 5 across

  4. 1 Have you ever seen; 2 has never flown;

3 Have you ever visited; 4 has gone; 5 Have you ever met; 6 has never travelled; 7 have already read;
8 have not played; 9 Have you ever seen; 10 have already packed

  1. 1 I'd like to reserve a week at your camp.

2 The first week of August. 3 That's fine. 4 Certainly. 5 Of course. It's



7 класс Модуль 6 Урок контроля (Test) 6

Задача: контроль уровня обученности по Модулю 6


Ход урока

1.Организационный момент.

2.Актуализация знаний. Проверка домашнего задания.
3.Работа в тестовых тетрадях.
4. Итоги. Оценки.
5. Домашнее задание: 
повторить лексику Модуля 6



7 класс Модуль 6 Анализ выполнения контрольной работы


Задачи:
- провести работу над ошибками
- выполнение упражнений в сборниках заданий

Ход урока:
1. Приветствие .Оргмомент.
2.Фонетическая зарядка.

3. Речевая зарядка.
4. Контроль домашнего задания опрос лексики 
5. Работа по теме урока.
Выполнение упражнений в сборниках 
6. Итоги. Оценки.
7.Домашнее задание:
 упражнения в сборнике.