Организационный этап Приветствие Фонетическая зарядка Целеполагание +мотивация Аудирование Работа над составлением разделительных вопросов Составление диалогов Составление диалогов по шаблону. Итог Рефлексия | Учитель приветствует детей Good morning, girls and boys! I’m glad to see you. Sit down, please. What date is it today? The weather is cold and snowy, isn’t it? What type of questions did I use? Name these sounds, please. Change them into given letters and letter combinations. g….llery drawi… imp….tant b…llet m…..seum …eatre | th- -u- -a- -ng -a- -or- | -Please, look at the blackboard. Let’s read the sentences. -Try to guess what will we speak about? Define the types of these questions. It is a famous gallery, isn’t it? Why do people have hobbies? He is a Russian painter, isn’t he? Did you go to the cinema? Are you going to the museum or to the theatre? What do you like to do? -О каких типах вопросов мы сегодня будем говорить? -Open your books on p. 27 ex.1. Read the task Listen to the sentences and choose one, which is named. -Look at your cards. What should you do? Complete the tag-questions, given in your cards 1. You are a famous theatregoer, aren’t you? 2. He will read this story, won’t he? 3. I can draw well, can’t I? 4. She is proud of her sister, isn’t she? 5. They are in London now, aren’t they? -Check your work. -Very well, you are right. -You have some cards on your desks. Complete the dialogues using the given phrases. -Yes, he is. -It was a wonderful ballet, wasn’t it? -He is a famous ballet dancer, isn’t he? -Yes, it was. | -Yes, there are. -You are proud of your collection of coins, aren’t you? -There are 20 coins in it, aren’t there? -Yes, I am | -It is a very important for them, isn’t it? -Yes, they will. -Yes, they like Art a lot. -Your parents will go to the museum, won’t they? | 1. -It was a wonderful ballet, wasn’t it? -Yes, it was. -He is a famous ballet dancer, isn’t he? -Yes, he is. 2. -You are proud of your collection of coins, aren’t you? -Yes, I am -There are 20 coins in it, aren’t there? -Yes, there are. 3. -Your parents will go to the museum, won’t they? --Yes, they will. -It is a very important for them, isn’t it? -Yes, they like Art a lot. Read completed dialogues. Check them. Open your books on p. 28 ex.4. Read the task. -Make up your own dialogue using given words. Чему учились? Чему научились? Что нового узнали? p. 28 ex. 4 (2), p.81 ex.27 A or B -Выберите смайлик, соответствующий вашему настроению. -Оцените свою работу на уроке. | Ученики приветствуют учителя Good morning! Today is the 24th of January. It’s Tuesday. Yes, it is. It’s a tag-question. Называют звуки, вставляют буквы и буквосочетания вместо данных звуков. Ученики читают предложения на доске, пытаются догадаться, о чём будет урок We’ll speak about types of questions. Ученики определяют типы вопросов. - О разделительных. Учащиеся читают задание, слушают запись, выбирают правильное предложение Учащиеся догадываются о том, что они должны сделать, составляют «хвостики» на карточках в парах Ученики проверяют составленные предложения. (самопроверка) Учащиеся составляют диалоги в группах, расставляя данные фразы в правильном порядке и заканчивая разделительные вопросы; Зачитывают составленные диалоги, другие группы проверяют правильность составления. Учащиеся составляют диалог, заменяя данные в нем слова на данные во втором столбике . Записывают домашнее задание | Личностные (входят в личностное самоопределение) Познавательные (действия постановки проблемы) Познавательные, общеучебные Коммуникативные Познавательные Регулятивные Познавательные, коммуникативные Регулятивные Личностные | на доске На доске аудиозапись работа на карточках в парах Составление диалогов в группах работа по учебнику |