СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Фонд оценочных средств по английскому языку. 8 класс (УМК "Spotlight 8")

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Фонд оценочных средств по английскому языку. 8 класс (УМК "Spotlight 8")»

Муниципальное общеобразовательное учреждение города Джанкоя Республики Крым «Школа – гимназия «№6»

РАССМОТРЕНО

на заседании МО учителей иностранного языка

(протокол №1 от 31.08.2020)

СОГЛАСОВАНО

заместитель директора по УР МОУ «Школа-гимназия» №6 г.Джанкоя

______ /А.А.Гоморова/

31.08.2020

УТВРЖДЕНО

приказом МОУ «Школа-гимназия» №6 г.Джанкоя

от 31.08.2020 №269











ФОНД ОЦЕНОЧНЫХ СРЕДСТВ

ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ


8 класс




Разработчик Склярова Оксана Васильевна, учитель английского языка высшей категории





















2020

Паспорт

фонда оценочных средств

по английскому языку

(наименование учебного предмета, курса, дисциплины)

8 класс

№ п/п

Контролируемые разделы (темы) дисциплины

Наименование

оценочного средства

1

Модуль 1. Общение.

Модульный контроль №1.

2

Модуль 2. Еда и покупки.

Модульный контроль №2.

3

Модуль 3. Великие люди.

Модульный контроль №3.

4

Модуль 4. Будь самим собой.

Модульный контроль №4.

5

Модули 1-4.

Контрольная работа за 1 полугодие.

6

Модули 1-4.

Контроль говорения.

7

Модуль 5. Глобальные проблемы.

Модульный контроль №5.

8

Модуль 6. Культурные обмены.

Модульный контроль №6.

9

Модуль 7. Образование.

Модульный контроль №7.

10

Модуль 8. Досуг.

Модульный контроль №8.

11

Модули 5-8.

Контрольная работа за 2 полугодие.

12

Модули 5-8.

Контроль говорения.

































КРИТЕРИИ ОЦЕНИВАНИЯ РАБОТ ОБУЧАЮЩИХСЯ ПО ПРЕДМЕТУ «АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК»

1. Критерии оценивания модульных контролей.

За контрольные работы оценка вычисляется исходя из процента правильных ответов:

Оценка «2» - 49% и менее

Оценка «3» - от 50% до 69%

Оценка «4» - от 70% до 89%

Оценка «5» - от 90% до 100%

2.Критерии оценки устных развернутых ответов (контроля говорения).

Устные ответы оцениваются по пяти критериям:

1) Содержание (соблюдение объема высказывания, соответствие теме, отражение всех аспектов, указанных в задании, стилевое оформление речи, аргументация, соблюдение

норм вежливости).

2) Взаимодействие с собеседником (умение логично и связно вести беседу, соблюдать очередность при обмене репликами, давать аргументированные и развернутые ответы на вопросы собеседника, умение начать и поддерживать беседу, а также восстановить ее в случае сбоя: переспрос, уточнение);

3) Лексика (словарный запас соответствует поставленной задаче и требованиям данного года обучения языку);

4) Грамматика (использование разнообразных грамматических конструкций в соответствии с поставленной задачей и требованиям данного года обучения языку);

5) Произношение (правильное произнесение звуков английского языка, правильная постановка ударения в словах, а также соблюдение правильной интонации в предложениях).

«5»

Соблюден объем высказывания. Высказывание соответствует

теме; отражены все аспекты, указанные в задании, стилевое оформление речи соответствует типу задания, аргументация на уровне, нормы вежливости соблюдены. Адекватная естественная реакция на реплики собеседника. Проявляется речевая инициатива для решения поставленных коммуникативных задач.

Лексика адекватна поставленной задаче и требованиям данного года обучения языку. Использованы разные грамматические конструкций в соответствии с задачей и требованиям данного года обучения языку. Редкие грамматические ошибки не мешают коммуникации.

Речь звучит в естественном темпе, нет грубых фонетических ошибок.

«4»

Не полный объем высказывания. Высказывание соответствует теме; не отражены некоторые аспекты, указанные в задании, стилевое оформление речи соответствует типу

задания, аргументация не всегда на соответствующем уровне, но нормы вежливости соблюдены.

Коммуникация немного затруднена.

Лексические ошибки незначительно влияют на восприятие речи учащегося. Грамматические незначительно влияют на восприятие речи учащегося.

Речь иногда неоправданно паузирована. В отдельных словах допускаются фонетические ошибки (замена, английских фонем сходными русскими). Общая интонация обусловлена влиянием родного языка.

«3»

Незначительный объем высказывания, которое не в полной мере соответствует теме; не отражены некоторые аспекты, указанные в задании, стилевое оформление речи не в полной мере соответствует типу задания, аргументация не на соответствующем уровне, нормы вежливости не соблюдены.

Коммуникация существенно затруднена, учащийся не проявляет речевой инициативы.

Учащийся делает большое количество грубых лексических ошибок.

Учащийся делает большое количество грубых грамматических ошибок.

Речь воспринимается с трудом из-за большого количества фонетических ошибок.

Интонация обусловлена влиянием родного языка.

«2»

Учащийся не понимает смысла задания. Аспекты указанные в задании не учтены.

Коммуникативная задача не решена.

Учащийся не может построить высказывание.

Учащийся не может грамматически верно построить высказывание.

Речь понять не возможно.













СПЕЦИФИКАЦИЯ

к контрольной работе 1 модуля по английскому языку для обучающихся 8 класса

1. Назначение проверочной работы - оценка общеобразовательной подготовки по английскому языку учащихся 8 класса общеобразовательных учреждений.

2. Документы, определяющие содержание проверочной работы.

  • Федеральный государственный образовательный стандарт среднего общего образования;

  • Примерные программы по учебным предметам. Средняя школа. В 2 ч. Ч. 2. – 4-е изд., перераб. – М.: Просвещение, 2011. – 231 с. – (Стандарты второго поколения).

3. Структура проверочной работы.

Работа состоит из 5 частей (таблица 1)

Таблица 1.

№ п/п

Части работы

Число заданий

Максимальный первичный балл

Тип заданий

1

Часть 1

7

7

Средней сложности

2

Часть 2

5

5

Средней сложности

3

Часть 3

5

5

Средней сложности

4

Часть 4

3

3

Средней сложности

5

Часть 5

1

5

Повышенной сложности


Итого

21

25


4. Распределение заданий проверочной работы по содержанию и видам учебной деятельности.

Работа составлена в соответствии с «Обязательным минимумом содержания основных образовательных программ» (см. Английский язык»).

Цель работы: проверка видов деятельности умений и навыков, которыми должны овладеть учащиеся по данному курсу в соответствии с «Требованиями к уровню подготовки учащихся класса». Работа состоит из двух вариантов, содержащей 5 частей:

  • первая часть (лексика) состоит из семи слов и выражений, которые следует перевести на английский язык. Задания позволяют выявить знания базового уровня лексического материала по теме «Character», «Body language» курса по английскому языку;

  • вторая часть (грамматика) включает грамматические задания с выбором правильного глагола в Present Tense;

  • третья часть (грамматика) позволяет выявить знания употребления и образования Past Simple и Past Continuous;

  • четвертая часть (грамматика) позволяет выявить знания употребления и образования Future forms;

  • пятая часть (письмо) позволяет выявить знания лексики тем «Appearance» и «Character», умение описывать картинку.

Проверочная работа предусматривает следующие виды учебной деятельности: логически мыслить, уметь использовать знания грамматики, письменно излагать свои мысли.

5. Время выполнения проверочной работы. На выполнение проверочной работы отводится 40 минут.

6. Число вариантов в работе - два.

7. Система оценивания отдельных заданий и работы в целом (таблица 2):

Таблица 2.

Часть работы

Критерии оценивания

Всего баллов по каждой части

Часть 1

Верный ответ- 1 балл

Неверный ответ- 0 баллов

7

Часть 2

Верный ответ- 1 баллов

Неверный ответ- 0 баллов

5

Часть 3

Верный ответ- 1 балл

Неверный ответ- 0 баллов

5

Часть 4

Верный ответ- 1 баллов

Неверный ответ- 0 баллов

5

Часть 5

Верный ответ- 5 баллов

Неверный ответ- 0 баллов

5


Всего баллов

25 баллов

8. Норма выставления оценок утверждена на заседании МО учителей английского языка.

Критерии


44% и менее

45% - 69%

70% - 89%

90% - 100%

Оценка

«2»

«3»

«4»

«5»









Модульный контроль №1

Spotlight 8. Modular test 1.

Variant I

Task A. Translate into English.

  1. покраснеть от смущения

  2. уверенный

  3. избегать

  4. пожимать плечами

  5. упрямый

  6. стеснительный

  7. эгоистичный

Task B. Choose the correct Present tense.

1. The concert is starting / starts at 9:00.

2. Have you met / Have you been meeting our neighbours yet?

3. We are going / will go to the cinema tomorrow night. Why don’t you join us?

4. Nicole and her husband stay / are staying in a nice hotel in the centre of the city.

5. My friends often are going / go to the park in summer.

Task C. Choose Past Simple or Past Continuous.

1. I (to go) to the cinema yesterday.

2 I (to go) to the cinema at four o’clock yesterday.

3. I (to go) to the cinema when you met me.

4. I (to do) my homework the whole evening yesterday.

5. I (to do) my homework when mother came home.

Task D. Choose the correct Future form.

1. Look at this boy! He is going / will fall down.

2. It’s hot! I will open / open the window.

3. She will buy / is buying a new car this Friday.

Task E. Describe one of these people (appearance, character…).

1. 2. 3.



Spotlight 8. Test. Module 1.

Variant II.

Task A. Translate the sentences from English into Russian.

  1. создать благоприятную обстановку для общения (растопить лед)

  2. увлечься чем-либо

  3. хорошо ладить с кем-либо

  4. обидеть

  5. впечатлительный

  6. легкий в общении

  7. честный

Task B. Choose the correct Present tense.

1. I have been waiting / have waited for him for over an hour and I’m starting to lose my patience.

2. Have you read / Have you been reading a new book yet?

3. Sam is working / works at the café every day.

4. Our school bus leaves / is leaving at 7:00 every morning.

5. My dad is flying / flies to Moscow this Friday.

Task C. Choose Past Simple or Past Continuous.

1. I (to do) my homework yesterday.

2. I (to do) my homework from five till eight yesterday.

3. I (to do) my homework at six o’clock yesterday.

4. I (not to play) the piano yesterday.

5. I (not to play) the piano at four o’clock yesterday. I (to read) a book.

Task D. Choose the correct Future form.

1. Look at this girl! She will / is going to cry.

2. The phone is ringing! I will answer / am answering.

3. We will have / are having a party next Sunday.

Task E. Describe one of these people (appearance, character…).

1. 2. 3.



СПЕЦИФИКАЦИЯ

к контрольной работе 2 модуля по английскому языку для обучающихся 8 класса

1. Назначение проверочной работы - оценка общеобразовательной подготовки по английскому языку учащихся 8 класса общеобразовательных учреждений.

2. Документы, определяющие содержание проверочной работы.

  • Федеральный государственный образовательный стандарт среднего общего образования;

  • Примерные программы по учебным предметам. Средняя школа. В 2 ч. Ч. 2. – 4-е изд., перераб. – М.: Просвещение, 2011. – 231 с. – (Стандарты второго поколения).5. Структура проверочной работы.

3. Работа состоит из 5 частей (таблица 1)

Таблица 1.

№ п/п

Части работы

Число заданий

Максимальный первичный балл

Тип заданий

1

Часть 1

5

5

Средней сложности

2

Часть 2

5

5

Средней сложности

3

Часть 3

7

7

Средней сложности

4

Часть 4

5

5

Средней сложности


Итого

22

22


4. Распределение заданий проверочной работы по содержанию и видам учебной деятельности.

Работа составлена в соответствии с «Обязательным минимумом содержания основных образовательных программ» (см. Английский язык»).

Цель работы: проверка видов деятельности умений и навыков, которыми должны овладеть учащиеся по данному курсу в соответствии с «Требованиями к уровню подготовки учащихся класса». Работа состоит из двух вариантов, содержащей 4 части:

  • первая часть (лексика) состоит из пяти слов и выражений, которые следует перевести на английский язык. Задания позволяют выявить знания базового уровня лексического материала по теме 2 модуля «Food and shopping»;

  • вторая часть (грамматика) включает грамматические задания с выбором правильного употребления определенного и неопределенного артикля a/an и the;

  • третья часть (грамматика) позволяет выявить знания употребления и образования Present Perfect и Present Perfect Continuous;

  • четвертая часть (грамматика) позволяет выявить знания правильного порядка прилагательных в предложениях (Order of adjectives);

Проверочная работа предусматривает следующие виды учебной деятельности: логически мыслить, уметь использовать знания грамматики, письменно излагать свои мысли.

5. Время выполнения проверочной работы. На выполнение проверочной работы отводится 40 минут.

6. Число вариантов в работе - два.

7. Система оценивания отдельных заданий и работы в целом (таблица 2):

Таблица 2.

Часть работы

Критерии оценивания

Всего баллов по каждой части

Часть 1

Верный ответ- 1 балл

Неверный ответ- 0 баллов

5

Часть 2

Верный ответ- 1 баллов

Неверный ответ- 0 баллов

5

Часть 3

Верный ответ- 1 балл

Неверный ответ- 0 баллов

7

Часть 4

Верный ответ- 1 баллов

Неверный ответ- 0 баллов

5


Всего баллов

22

8. Норма выставления оценок утверждена на заседании МО учителей английского языка.

Критерии


44% и менее

45% - 69%

70% - 89%

90% - 100%

Оценка

«2»

«3»

«4»

«5»



















Spotlight 8. Modular Test 2.

Variant I

Task A. Translate from Russian into English.

  1. картофельное пюре

  2. маринованные огурцы

  3. прибавлять в весе

  4. торгово-развлекательный комплекс

  5. благотворительность

Task B. Fill in the gaps using articles a / an / the / -.

1. ……River Thames is situated in England.

2. My mother invited ……. Browns for the evening.

3. I go to the library once…… week.

4. ……Mary likes swimming.

5. She stayed at ….. Sun club Hotel.

Task C. Choose Present Perfect or Present Perfect Continuous.

1. Beth and Agatha have walked / have been walking around this department store last two hours.

2. Anna looks very tired, she has been studying / has studied the whole day.

3. Max needs to stay at home, he has caught / has been catching a cold.

4. It's one of the most exciting museums I have ever visited / have ever been visiting.

5. I haven’t been spending / haven’t spent my birthday money yet and I want to buy a new dress for a party.

6. Sam has never bought / has never been buying anything from a flea market before.

7. I don’t want to go out. The cold wind has blown / has been blowing since morning.

Task D. Put the adjectives in the correct order.

1. There’s a/an cotton / English / new / nice cushion on the sofa.

2. Can you give me that striped / black and white / small / Chinese tea-pot?

3. Bob is a/an American / young / tall / excellent jumper.

4. Bring me a/an wooden / traditional / beautiful / Russian matreshka-doll, please.

5. I like your Thai / silk / square / old / blue scarf.






Spotlight 8. Modular Test 2.

Variant II

Task A. Translate the sentences from English into Russian.

  1. острый соус

  2. здоровая диета

  3. тереть на терке сыр

  4. худеть

  5. две чайные ложки сахара

Task B. Fill in the gaps using articles a / an / the.

1. We go to…school five days a week.

2. …. Smiths live in a big house.

3. … River Volga is situated in Russia.

4. …Sam hates reading.

5. ….London is a capital of England.

Task C. Choose Present Perfect or Present Perfect Continuous.

1. Beth and Agatha have walked / have been walking around this department store last two hours.

2. Anna looks very tired, she has been studying / has studied the whole day.

3. Max needs to stay at home, he has caught / has been catching a cold.

4. It's one of the most exciting museums I have ever visited / have ever been visiting.

5. I haven’t been spending / haven’t spent my birthday money yet and I want to buy a new dress for a party.

6. Sam has never bought / has never been buying anything from a flea market before.

7. I don’t want to go out. The cold wind has blown / has been blowing since morning.

Task D. Put the adjectives in the correct order.

1. In the new hall there is a white / round / beautiful / wooden table.

2. When we entered the house we noticed a/an old / small / lovely / black / metal box.

3. My dad brought me black / leather / Chinese / smart gloves as a birthday present.

4. I don’t like his pale green / woolen / American / second-hand pair of jeans.

5. Tom and Fred are brave / English / young / talented scientists.










СПЕЦИФИКАЦИЯ

к контрольной работе 3 модуля по английскому языку для обучающихся 8 класса

1. Назначение проверочной работы - оценка общеобразовательной подготовки по английскому языку учащихся 8 класса общеобразовательных учреждений.

2. Документы, определяющие содержание проверочной работы.

  • Федеральный государственный образовательный стандарт среднего общего образования;

  • Примерные программы по учебным предметам. Средняя школа. В 2 ч. Ч. 2. – 4-е изд., перераб. – М.: Просвещение, 2011. – 231 с. – (Стандарты второго поколения).

3. Структура проверочной работы.

Работа состоит из 5 частей (таблица 1)

Таблица 1.

№ п/п

Части работы

Число заданий

Максимальный первичный балл

Тип заданий

1

Часть 1

6

6

Средней сложности

2

Часть 2

7

7

Средней сложности

3

Часть 3

5

5

Средней сложности

4

Часть 4

4

4

Средней сложности

5

Часть 5

10

10

Средней сложности


Итого

32

32


4. Распределение заданий проверочной работы по содержанию и видам учебной деятельности.

Работа составлена в соответствии с «Обязательным минимумом содержания основных образовательных программ» (см. Английский язык»).

Цель работы: проверка видов деятельности умений и навыков, которыми должны овладеть учащиеся по данному курсу в соответствии с «Требованиями к уровню подготовки учащихся класса». Работа состоит из двух вариантов, содержащей 4 части:

  • первая часть (лексика) состоит из шести слов и выражений, которые следует перевести на английский язык. Задания позволяют выявить знания базового уровня лексического материала по теме 3 модуля «Great minds»;

  • вторая часть (лексика) позволяет выявить знания лексического материала тем «Stages in life», «Work», «Science»;

  • третья часть (грамматика) позволяет выявить знания употребления и образования Past Perfect и Past Perfect Continuous;

  • четвертая часть (грамматика) позволяет выявить знания употребления и образования Past forms;

  • пятая часть (письмо) позволяет выявить знания устойчивых выражений с предлогами (Dependent prepositions) и фразового глагола bring (Phrasal Verbs).

Проверочная работа предусматривает следующие виды учебной деятельности: логически мыслить, уметь использовать знания грамматики, письменно излагать свои мысли.

5. Время выполнения проверочной работы. На выполнение проверочной работы отводится 40 минут.

6. Число вариантов в работе - два.

7. Система оценивания отдельных заданий и работы в целом (таблица 2):

Таблица 2.

Часть работы

Критерии оценивания

Всего баллов по каждой части

Часть 1

Верный ответ- 1 балл

Неверный ответ- 0 баллов

6

Часть 2

Верный ответ- 1 баллов

Неверный ответ- 0 баллов

7

Часть 3

Верный ответ- 1 балл

Неверный ответ- 0 баллов

5

Часть 4

Верный ответ- 1 баллов

Неверный ответ- 0 баллов

4

Часть 5

Верный ответ- 5 баллов

Неверный ответ- 0 баллов

10


Всего баллов

32

8. Норма выставления оценок утверждена на заседании МО учителей английского языка.

Критерии


44% и менее

45% - 69%

70% - 89%

90% - 100%

Оценка

«2»

«3»

«4»

«5»









Spotlight 8. Modular Test 3.

Variant I


Task A. Translate the sentences from Russian into English.

  1. цел и невредим

  2. проводить эксперименты

  3. иметь хорошие успехи в физике

  4. естественные науки

  5. носить форму

Task B. Choose the correct item.

1. You don’t have to lift / raise your voice. I can hear you very well!

2. Mike invented / discovered the device, but it was his brother who put it on the market.

3. Kathy can’t talk yet, she’s just a four-month old toddler / infant.

4. As both his parents had died, his aunt brought him out / up.

5. George has worked part-time / overtime every day this week, as it is the busiest time of year in his company.

6. The Smith came / moved from the city to the countryside, so that their children could grow up in healthier environment.

7. Alex has a tough deadline / shift to meet, so he’s been working during the weekend.

Task C. Put the verbs in brackets into the Past Perfect or the Past Perfect Continuous.

1. A: Mum was really angry at me.

B: I know. She had cleaned / had been cleaning the house all morning when you stepped in with those muddy shoes.

2. A: Was Jenny upset that I called her so late?

B: No, she hadn’t gone / hadn’t been going to bed yet.

3. A: Why was Tracy so happy to see her uncle?

B: She hadn’t seen / hadn’t been seeing him for eight months.

4. A: Did Sally help you with the party dinner last night?

B: No, we had prepared / had been preparing everything by the time she got home?

5. A: Lisa was exhausted yesterday. She had studied / had been studying for an exam all day.

Task D. Put the verbs in brackets into the Past Simple, Past Continuous, Past Perfect or Past Perfect Continuous.

1. Peter ..........(read) a book when I went to his office, so I interrupt him.

2. We didn’t talk to Bill at school, because when we got there he ...............(already / go) home.

3. David ...............(try) to fix his computer for two hours before he decided to call a professional.

4. Susan ................(not / win) the Young Inventor of the Year Award last year, but she’s sure she will this year.

Task E. Choose the correct item.

1. I believe Sam will have a brilliant career in / by law.

2. In / At the beginning of his career, Thomas Edison mostly invented telegraphic devices.

3. Mary was under / in charge of presenting our science project to the class yesterday.

4. Joe couldn’t believe it while / when he won first prize at the science show.

5. While / As soon as Mike sold his first invention, he started working on some ideas about a new one.

6. A. Lincoln began his political career at / in the young age of twenty-three.

7. The great scientist A.Fleming died by / of heart problem.

8. I don’t think Jane can work well under / in pressure.

9. Before / When Leonardo Da Vinci had a bright idea, he wrote it down in his notebook.

10. Her new job brings around / in extra 200 pounds a week.






















Spotlight 8. Modular Test 3.

Variant II

Task A. Translate the sentences from Russian into English.

  1. программист

  2. полный рабочий день

  3. иметь место / проходить

  4. кассир

  5. хорошо оплачиваемый

Task B. Choose the correct item.

1. You don’t have to lift / raise your voice. I can hear you very well!

2. Mike invented / discovered the device, but it was his brother who put it on the market.

3. Kathy can’t talk yet, she’s just a four-month old toddler / infant.

4. As both his parents had died, his aunt brought him out / up.

5. George has worked part-time / overtime every day this week, as it is the busiest time of year in his company.

6. The Smith came / moved from the city to the countryside, so that their children could grow up in healthier environment.

7. Alex has a tough deadline / shift to meet, so he’s been working during the weekend.

Task C. Put the verbs in brackets into the Past Perfect or the Past Perfect Continuous.

1. A: Mum was really angry at me.

B: I know. She had cleaned / had been cleaning the house all morning when you stepped in with those muddy shoes.

2. A: Was Jenny upset that I called her so late?

B: No, she hadn’t gone / hadn’t been going to bed yet.

3. A: Why was Tracy so happy to see her uncle?

B: She hadn’t seen / hadn’t been seeing him for eight months.

4. A: Did Sally help you with the party dinner last night?

B: No, we had prepared / had been preparing everything by the time she got home?

5. A: Lisa was exhausted yesterday. She had studied / had been studying for an exam all day.

Task D. Put the verbs in brackets into the Past Simple, Past Continuous, Past Perfect or Past Perfect Continuous.

1. Sam ..........(read) a book when I went to his office, so I interrupt him.

2. We didn’t talk to Bill at school, because when we got there he ...............(already / go) home.

3. John ...............(try) to fix his computer for two hours before he decided to call a professional.

4. Ann ................(not / win) the Young Inventor of the Year Award last year, but she’s sure she will this year.

Task E. Choose the correct item.

1. I believe Sam will have a brilliant career in / by law.

2. In / At the beginning of his career, Thomas Edison mostly invented telegraphic devices.

3. Mary was under / in charge of presenting our science project to the class yesterday.

4. Joe couldn’t believe it while / when he won first prize at the science show.

5. While / As soon as Mike sold his first invention, he started working on some ideas about a new one.

6. A. Lincoln began his political career at / in the young age of twenty-three.

7. The great scientist A.Fleming died by / of heart problem.

8. I don’t think Jane can work well under / in pressure.

9. Before / When Leonardo Da Vinci had a bright idea, he wrote it down in his notebook.

10. Her new job brings around / in extra 200 pounds a week.























СПЕЦИФИКАЦИЯ

к контрольной работе 4 модуля по английскому языку для обучающихся 8 класса

1. Назначение проверочной работы - оценка общеобразовательной подготовки по английскому языку учащихся 8 класса общеобразовательных учреждений.

2. Документы, определяющие содержание проверочной работы.

  • Федеральный государственный образовательный стандарт среднего общего образования;

  • Примерные программы по учебным предметам. Средняя школа. В 2 ч. Ч. 2. – 4-е изд., перераб. – М.: Просвещение, 2011. – 231 с. – (Стандарты второго поколения).

3. Структура проверочной работы.

Работа состоит из 5 частей (таблица 1)

Таблица 1.

№ п/п

Части работы

Число заданий

Максимальный первичный балл

Тип заданий

1

Часть 1

5

5

Средней сложности

2

Часть 2

5

5

Средней сложности

3

Часть 3

5

5

Средней сложности

4

Часть 4

5

5

Средней сложности


Итого

20

20


4. Распределение заданий проверочной работы по содержанию и видам учебной деятельности.

Работа составлена в соответствии с «Обязательным минимумом содержания основных образовательных программ» (см. Английский язык»).

Цель работы: проверка видов деятельности умений и навыков, которыми должны овладеть учащиеся по данному курсу в соответствии с «Требованиями к уровню подготовки учащихся класса». Работа состоит из двух вариантов, содержащей 4 части:

  • первая часть (лексика) состоит из пяти задание – в каждой строчке необходимо найти и выписать одно лишнее слово. Задания позволяют выявить знания базового уровня лексического материала по теме «Clothes, Fashion» курса по английскому языку;

  • вторая часть (грамматика) включает грамматические задания с образованием Пассивного залога (Passive Voice);

  • третья часть (грамматика) позволяет выявить знания употребления предлогов by и with в Пассивном залоге;

  • четвертая часть (лексика/грамматика) позволяет выявить знания лексики по теме «Clothes/Appearance», употребления глагола be в Present Simple и глагола have got;

Проверочная работа предусматривает следующие виды учебной деятельности: логически мыслить, уметь использовать знания грамматики, письменно излагать свои мысли.

5. Время выполнения проверочной работы. На выполнение проверочной работы отводится 40 минут.

6. Число вариантов в работе - два.

7. Система оценивания отдельных заданий и работы в целом (таблица 2):

Таблица 2.

Часть работы

Критерии оценивания

Всего баллов по каждой части

Часть 1

Верный ответ- 1 балл

Неверный ответ- 0 баллов

5

Часть 2

Верный ответ- 1 баллов

Неверный ответ- 0 баллов

5

Часть 3

Верный ответ- 1 балл

Неверный ответ- 0 баллов

5

Часть 4

Верный ответ- 1 баллов

Неверный ответ- 0 баллов

5


Всего баллов

20

8. Норма выставления оценок утверждена на заседании МО учителей английского языка.

Критерии


44% и менее

45% - 69%

70% - 89%

90% - 100%

Оценка

«2»

«3»

«4»

«5»














Spotlight 8. Modular Test 4.

Variant I

Task A. Circle the odd word out.

1. trendy / fashionable / modern / linen

2. plain / baggy / striped / floral

3. scruffy / sporty / checked / elegant

4. velvet / silk / wool / casual

5. slim / overweight / polka dot / thin

Task B. Rewrite the sentences from Active into Passive.

1. The dentist whitens George's teeth twice a year.

2. They are sending the emails every day.

3. The photographer has developed our holiday photos.

4. Leslie gave John a ticket to a Broadway performance.

5. The company will publish the new Harry Potter book next month.

Task C. Choose and complete the sentences with by or with.

1. The music was played ... a local band.

2. The soup is eaten ... a spoon.

3. The picture was painted ... Picasso.

4. The pedestrian was knocked over … a car.

5. This article was published … a famous newspaper.

Task D. Translate the sentences from Russian into English.

1. Я никогда не ношу обтягивающую одежду.

2. Это полосатое платье просто ужасно!

3. Моя подруга носит повседневную одежду.

4. Он высокий и мускулистый.

5. Я часто покупаю хлопчатобумажную одежду.










Spotlight 8. Modular Test 4.

Variant II

Task A. Circle the odd word out.

1. silk / fashionable / wool / linen

2. loose fitting / baggy / tight fitting / floral

3. scruffy / sporty / checked / elegant

4. velvet /patterned / polka dot / plain

5. short/ tall / beautiful / thin

Task B. Rewrite the sentences from Active into Passive.

1. Someone brings the newspaper every morning.

2. They are sending the emails every day.

3. Mum is cleaning my skirt .

4. They have translated the book into 7 languages.

5. John Napier designed the costumes for Cats.

Task C. Choose and complete the sentences with by or with.

1. The picture was painted ... aquarelle.

2. The salad is made ... tomatoes and cucumbers.

3. The present was bought ... my mother.

4. The pedestrian was knocked over … a car.

5. This book was written … a famous writer.

Task D. Translate the sentences from Russian into English.

1. Он очень тощий.

2. У неё светлые короткие волосы.

3. Я всегда ношу модную одежду.

4. Она часто носит мешковатую одежду.

5. Режиссёр этого фильма очень известный человек.










СПЕЦИФИКАЦИЯ

к контрольной работе за 1 полугодие по английскому языку для обучающихся 8 класса

1. Назначение проверочной работы - оценка общеобразовательной подготовки по английскому языку учащихся 8 класса общеобразовательных учреждений.

2. Документы, определяющие содержание проверочной работы:

  • Федеральный государственный образовательный стандарт среднего общего образования;

  • Примерные программы по учебным предметам. Средняя школа. В 2 ч. Ч. 2. – 4-е изд., перераб. – М.: Просвещение, 2011. – 231 с. – (Стандарты второго поколения).

3. Структура проверочной работы.

Работа состоит из 5 частей (таблица 1)

Таблица 1.

№ п/п

Части работы

Число заданий

Максимальный первичный балл

Тип заданий

1

Часть 1

5

5

Средней сложности

2

Часть 2

7

7

Средней сложности

3

Часть 3

7

7

Средней сложности

4

Часть 4

7

7

Средней сложности


Итого

26

26


4. Распределение заданий проверочной работы по содержанию и видам учебной деятельности.

Работа составлена в соответствии с «Обязательным минимумом содержания основных образовательных программ» (см. Английский язык»).

Цель работы: проверка видов деятельности умений и навыков, которыми должны овладеть учащиеся по данному курсу в соответствии с «Требованиями к уровню подготовки учащихся класса». Работа состоит из двух вариантов, содержащей 4 части:

  • первая часть (чтение) состоит из пяти текстов – необходимо подобрать названия к каждому тексту.

  • вторая часть (лексика) включает задания с предложениями в которые необходимо подставить одно слово по смыслу;

  • третья часть (грамматика) позволяет выявить знания употребления грамматических форм, изученных за 1-4 модули: Present Simple, Present Continuous, Present Perfect, Past Simple, Past Continuous;

  • четвертая часть (грамматика) позволяет выявить знания лексики по теме «Passive Voice»;

Проверочная работа предусматривает следующие виды учебной деятельности: логически мыслить, уметь использовать знания грамматики, письменно излагать свои мысли.

5. Время выполнения проверочной работы. На выполнение проверочной работы отводится 40 минут.

6. Число вариантов в работе - два.

7. Система оценивания отдельных заданий и работы в целом (таблица 2):

Таблица 2.

Часть работы

Критерии оценивания

Всего баллов по каждой части

Часть 1

Верный ответ- 1 балл

Неверный ответ- 0 баллов

5

Часть 2

Верный ответ- 1 баллов

Неверный ответ- 0 баллов

7

Часть 3

Верный ответ- 1 балл

Неверный ответ- 0 баллов

7

Часть 4

Верный ответ- 1 баллов

Неверный ответ- 0 баллов

7


Всего баллов

26

8. Норма выставления оценок утверждена на заседании МО учителей английского языка.

Критерии


44% и менее

45% - 69%

70% - 89%

90% - 100%

Оценка

«2»

«3»

«4»

«5»





















Mid test

Variant I

Reading

Task A. Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами 1–5 и заголовками AF. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

A. CHILDREN AND TEENAGERS

B. SHOPPING FOR WOMEN

C. EXPENSIVE ISN’T ALWAYS BEST

D. THE EASY WAY OUT

E. DON’T WASTE TIME

F. THE WRONG GIFT

1. Imagine spending all this time, money and effort in choosing the perfect gift for your friend and as soon as she sees it, the disappointment she feels is so great that no degree of politeness on her part can hide her reaction! You’ll probably feel quite embarrassed, and she is likely to feel quite awkward too, because of her reaction. Well, there are certain things you can do to avoid such embarrassment.

2. To begin with, it is said that mothers, sisters, girlfriends, daughters and so on are more difficult to shop for, so do a little research before making your choice of gift. Pay attention to what the girl or lady you want to buy a gift for usually buys for herself. Think of her hobbies and interests or ask her to describe some of the best gifts she’s ever received. These should lead you towards a good choice.

3. Next, come the young generation. Buying a gift for a toddler or a child is as easy as choosing something for your adolescent friend or relative. After all, kids need toys and clothes while teens are happy with CDs or a pair of trendy jeans, right? Not necessarily! The little ones usually end up with too many mood swings and changes that you never know what makes them happy. Again, just ask what they’d like!

4. Of course, choosing the right present doesn’t have to be so stressful. What matters is not the amount of money that goes into your gift but whether your choice reflects it. Buying a pricey stereo or piece of jewellery may not be fully appreciated if they are just displays of wealth rather than thoughtfulness.

5. Naturally, there will be times when you simply don’t know what to choose. If that’s the case, the simplest way to avoid giving the wrong present or worrying too much about what to choose is a gift certificate or something more general, like a big bunch of flowers or a nice box of chocolates. Presents like that are most often welcome, so you can’t really go wrong!

Vocabulary

Task B. Выберите правильный ответ.

1. Little Suzie thinks that her granddad’s big ………. eyebrows look really funny.


a. straight b. bushy c. curly

2. You don’t have to ……….your voice. I can hear you very well.

a. raise b. lift c. put

3. There are six people coming to dinner tonight, so well need two ……….of bread.

a. slices b. bars c. loaves

4. Does your dad often work ………. ?

a. overtime b. freelancer c. living

5. Tony is so ………. . He never listens to anyone.

a. impatient b. reliable c. stubborn

6. Milk and other dairy products are very ……….for young children, as they help them to grow healthy and strong.

a. appealing b. nourishing c. undercooked

7. Jane has ……….a lot of weight since she started exercising.

a. lost b. put c. missed

Grammar

Task C. Выберите правильный ответ.

1. We ……….half the rubbish on the beach by the time Jeff arrived.

a. have cleaned up b. had cleaned up c. had been cleaning up

2. John……….us at our new house yet.

a. hasn’t been visiting b. hasn’t visited c. didn’t visit

3. As Mike ……….to catch the bus, he fell and twisted his ankle.

a. was running b. run c. ran

4. Sandra ……….the flowers while Sam was cleaning out his garage.

a. watered b. is watering c. was watering

5. Lisa was tired yesterday. She ……….for a biology exam all day.

a. has studied b. had studied c. had been studying

6. I ……….Linda at yesterday’s meeting? Is she out of town?

a. didn’t see b. haven’t seen c. hadn’t seen

7. What ……….of this painting? Do you like it?

a. are you liking b. you think c. do you think

Task D. Выберите правильную форму Passive Voice.

1. You should send this fax right away.

a. This fax should sent right away.

b. This fax should be sent right away.

c. This fax should be send right away.

2. They didn’t invite him to the party.

a. He wasn’t invited to the party.

b. He invited to the party.

c. He was invited to the party.

3. No one has translated this play yet.

a. This play has not translated yet.

b. This play have not been translated yet.

c. This play has not been translated yet.

4. Kate will wash the floor later.

a. The floor will be wash later.

b. The floor will wash later.

c. The floor will be washed later.

5. Barbara writes a report every Friday.

a. A report written every Friday.

b. A report is written every Friday.

c. A report write every Friday.










Mid test

Variant II


Reading

Task A. Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами 1–5 и заголовками AF. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

A. THE EASY WAY OUT

B. DON’T WASTE TIME

C. EXPENSIVE ISN’T ALWAYS BEST

D. CHILDREN AND TEENAGERS

E. THE WRONG GIFT

F. SHOPPING FOR WOMEN


1. Imagine spending all this time, money and effort in choosing the perfect gift for your friend and as soon as she sees it, the disappointment she feels is so great that no degree of politeness on her part can hide her reaction! You’ll probably feel quite embarrassed, and she is likely to feel quite awkward too, because of her reaction. Well, there are certain things you can do to avoid such embarrassment.

2. To begin with the young generation. Buying a gift for a toddler or a child is as easy as choosing something for your adolescent friend or relative. After all, kids need toys and clothes while teens are happy with CDs or a pair of trendy jeans, right? Not necessarily! The little ones usually end up with too many mood swings and changes that you never know what makes them happy. Again, just ask what they’d like!

3. Next, it is said that mothers, sisters, girlfriends, daughters and so on are more difficult to shop for, so do a little research before making your choice of gift. Pay attention to what the girl or lady you want to buy a gift for usually buys for herself. Think of her hobbies and interests or ask her to describe some of the best gifts she’s ever received. These should lead you towards a good choice.

4. Of course, choosing the right present doesn’t have to be so stressful. What matters is not the amount of money that goes into your gift but whether your choice reflects it. Buying a pricey stereo or piece of jewellery may not be fully appreciated if they are just displays of wealth rather than thoughtfulness.

5. Naturally, there will be times when you simply don’t know what to choose. If that’s the case, the simplest way to avoid giving the wrong present or worrying too much about what to choose is a gift certificate or something more general, like a big bunch of flowers or a nice box of chocolates. Presents like that are most often welcome, so you can’t really go wrong!

Vocabulary

Task B. Выберите правильный ответ.

1. Milk and other dairy products are very ……….for young children, as they help them to grow healthy and strong.

a. appealing b. nourishing c. undercooked

2. You don’t have to ……….your voice. I can hear you very well.

a. raise b. lift c. put

3. Tony is so ………. . He never listens to anyone.

a. impatient b. reliable c. stubborn

4. thinks that her granddad’s big ………. eyebrows look really funny.


a. straight b. bushy c. curly

5. Zoe has ……….a lot of weight since she started exercising.

a. lost b. put c. missed

6. There are six people coming to dinner tonight, so well need two ……….of bread.

a. slices b. bars c. loaves

7. Does your dad often work ………. ?

a. overtime b. freelancer c. living

Grammar

Task C. Выберите правильный ответ.

1. Angela was tired yesterday. She ……….for a history exam all day.

a. has studied b. had studied c. had been studying

2. What ……….of this jacket? Do you like it?

a. are you liking b. you think c. do you think

3. John……….us at our new house yet.

a. hasn’t been visiting b. hasn’t visited c. didn’t visit

4. Alice ……….the flowers while Sam was cleaning out his garage.

a. watered b. is watering c. was watering

5. They ……….half the rubbish on the beach by the time Jeff arrived.

a. have cleaned up b. had cleaned up c. had been cleaning up

6. As Richard ……….to catch the bus, he fell and twisted his ankle.

a. was running b. run c. ran

7. I ……….Harry at yesterday’s meeting? Is he out of town?

a. didn’t see b. haven’t seen c. hadn’t seen

Task D. Выберите правильную форму Passive Voice.

1. Levi Strauss invented the blue jeans.

a. The blue jeans are invented by Levi Strauss.

b. The blue jeans were invented by Levi Strauss.

c. The blue jeans invented by Levi Strauss.

2. The mechanic repairs cars.

a. Cars are repaired by the mechanic.

b. Cars is repaired by the mechanic.

c. Cars were repaired by the mechanic.

3. Somebody has killed the President.

a. The President was killed.

b. The President has killed.

c. The President has been killed.

4. I will send the information.
a. The information will send.

b. The information will be sent.

c. The information is sent.

5. You should do the work.

a. The work should be done.

b. The work should do.

c. The work should be do.









Mid test

Speaking

Describe one of three pictures. Use the plan:

  • the place

  • the action

  • the person’s appearance and clothes, character

  • whether you like the picture or not, why

3.













СПЕЦИФИКАЦИЯ

к контрольной работе 5 модуля по английскому языку для обучающихся 8 класса

1. Назначение проверочной работы - оценка общеобразовательной подготовки по английскому языку учащихся 8 класса общеобразовательных учреждений.

2. Документы, определяющие содержание проверочной работы.

  • Федеральный государственный образовательный стандарт среднего общего образования;

  • Примерные программы по учебным предметам. Средняя школа. В 2 ч. Ч. 2. – 4-е изд., перераб. – М.: Просвещение, 2011. – 231 с. – (Стандарты второго поколения).

3. Структура проверочной работы.

Работа состоит из 5 частей (таблица 1)

Таблица 1.

№ п/п

Части работы

Число заданий

Максимальный первичный балл

Тип заданий

1

Часть 1

7

7

Средней сложности

2

Часть 2

7

7

Средней сложности

3

Часть 3

10

10

Средней сложности

4

Часть 4

5

5

Средней сложности


Итого

29

29


4. Распределение заданий проверочной работы по содержанию и видам учебной деятельности.

Работа составлена в соответствии с «Обязательным минимумом содержания основных образовательных программ» (см. Английский язык»).

Цель работы: проверка видов деятельности умений и навыков, которыми должны овладеть учащиеся по данному курсу в соответствии с «Требованиями к уровню подготовки учащихся класса». Работа состоит из двух вариантов, содержащей 4 части:

  • первая часть (лексика) состоит из семи слов и выражений, которые следует перевести на английский язык. Задания позволяют выявить знания базового уровня лексического материала по теме 5 модуля «Natural disasters/Weather»;

  • вторая часть (лексика) включает 7 предложений. Задания позволяют выявить знания лексики 5 модуля, устойчивые выражения с предлогами (Dependent prepositions), фразового глагола call (Phrasal verbs);

  • третья часть (грамматика) позволяет выявить знания употребления –ing формы и инфинитива (Gerund and Infinitive);

  • четвертая часть (словообразование) позволяет выявить знания образования существительных от глаголов при помощи –ence, -ance, -ion, -tion;

Проверочная работа предусматривает следующие виды учебной деятельности: логически мыслить, уметь использовать знания грамматики, письменно излагать свои мысли.

5. Время выполнения проверочной работы. На выполнение проверочной работы отводится 40 минут.

6. Число вариантов в работе - два.

7. Система оценивания отдельных заданий и работы в целом (таблица 2):

Таблица 2.

Часть работы

Критерии оценивания

Всего баллов по каждой части

Часть 1

Верный ответ- 1 балл

Неверный ответ- 0 баллов

7

Часть 2

Верный ответ- 1 баллов

Неверный ответ- 0 баллов

7

Часть 3

Верный ответ- 1 балл

Неверный ответ- 0 баллов

10

Часть 4

Верный ответ- 1 баллов

Неверный ответ- 0 баллов

5


Всего баллов

29

8. Норма выставления оценок утверждена на заседании МО учителей английского языка.

Критерии


44% и менее

45% - 69%

70% - 89%

90% - 100%

Оценка

«2»

«3»

«4»

«5»












Spotlight 8. Modular Test 5.

Variant I

Task A. Translate from Russian into English.

1. снежная лавина

2. палящее солнце

3. быть на седьмом небе от счастья

4. загрязнение воздуха

5. огромные волны

6. легкий ветерок

7. вытаскивать из воды

Task B. Choose the correct word.

1. The plane team / staff / crew showed the passengers what to do in case of an emergency.

2. The terrible fire left dozens of buildings on / in / by ruins.

3. The football match was called out / off / for because it was snowing.

4. Cars and factories produce toxic fog / fumes / flames that harm the environment.

5. The heavy / huge / massive rain caused the driver to lose control of his car and crash into a tree.

6. The lead actor felt under the clouds / climate / weather and Dan was asked to replace him in the school play.

7. When you go to Paris, don’t miss / lose / leave the chance to have your portrait painted in the Artist’s Square.

Task C. Choose the correct item.

1. Hugh has decided to join / joining / join an environmental organization.

2. The teacher made Peter writing / write / to write his essay again.

3. He may come / coming / to come if you invite him.

4. Robert is very anxious about passing / pass / to pass the exam.

5. Will your father let you going / go / to go to the party on Saturday?

6. He denied breaking / to break / break the window.

7. Helen wants to attend / attending / attend a course in Management.

8. I was looking forward to see / seeing / see my cousin at the party yesterday.

9. What programmes do you like to watch / watching / watch on TV?

10 Please try to fix / fixing / fix my shoes by tomorrow!

Task D. Form nouns from verbs using –ion, -tion, -ance, -ence.

1. protect 2. perform 3. collect 4. appear 5. educate


Spotlight 8. Modular Test 5.

Variant II

Task A. Translate the sentences from Russian into English.

  1. наводнение

  2. откладывать деньги на чёрный день

  3. глобальное потепление

  4. мощные волны

  5. очень жарко

  6. спасательная команда

  7. природные катастрофы

Task B. Choose the correct word.

1. The plane team / staff / crew showed the passengers what to do in case of an emergency.

2. The terrible fire left dozens of buildings on / in / by ruins.

3. The football match was called out / off / for because it was snowing.

4. Cars and factories produce toxic fog / fumes / flames that harm the environment.

5. The heavy / huge / massive rain caused the driver to lose control of his car and crash into a tree.

6. The lead actor felt under the clouds / climate / weather and Dan was asked to replace him in the school play.

7. When you go to Paris, don’t miss / lose / leave the chance to have your portrait painted in the Artist’s Square.

Task C. Choose the correct item.

1. Hugh has decided to join / joining an environmental organization.

2. The teacher made Peter writing / write his essay again.

3. He may come / coming if you invite him.

4. Robert is very anxious about passing / pass the exam.

5. Will your father let you going / go to the party on Saturday?

6. He denied breaking / to break the window.

7. Helen wants to attend / attending a course in Management.

8. I was looking forward to see / seeing my cousin at the party yesterday.

9. What programmes do you like to watch / watching on TV?

10 Please try to fix / fixing my shoes by tomorrow!

Task D. Form nouns from verbs using –ion, -tion, -ance, -ence.

1. protect 2. perform 3. collect 4. appear 5. educate



СПЕЦИФИКАЦИЯ

к контрольной работе 6 модуля по английскому языку для обучающихся 8 класса

1. Назначение проверочной работы - оценка общеобразовательной подготовки по английскому языку учащихся 8 класса общеобразовательных учреждений.

2. Документы, определяющие содержание проверочной работы.

  • Федеральный государственный образовательный стандарт среднего общего образования;

  • Примерные программы по учебным предметам. Средняя школа. В 2 ч. Ч. 2. – 4-е изд., перераб. – М.: Просвещение, 2011. – 231 с. – (Стандарты второго поколения).

3. Структура проверочной работы.

Работа состоит из 5 частей (таблица 1)

Таблица 1.

№ п/п

Части работы

Число заданий

Максимальный первичный балл

Тип заданий

1

Часть 1

7

7

Средней сложности

2

Часть 2

6

6

Средней сложности

3

Часть 3

7

7

Средней сложности

4

Часть 4

5

5

Средней сложности


Итого

25

25


4. Распределение заданий проверочной работы по содержанию и видам учебной деятельности.

Работа составлена в соответствии с «Обязательным минимумом содержания основных образовательных программ» (см. Английский язык»).

Цель работы: проверка видов деятельности умений и навыков, которыми должны овладеть учащиеся по данному курсу в соответствии с «Требованиями к уровню подготовки учащихся класса». Работа состоит из двух вариантов, содержащей 4 части:

  • первая часть (лексика) состоит из семи слов и выражений, которые следует перевести на английский язык. Задания позволяют выявить знания базового уровня лексического материала по темам 6 модуля «Holiday activities/Holiday problems»;

  • вторая часть (лексика) включает лексические задания с выбором правильного слова;

  • третья часть (грамматика) позволяет выявить знания употребления и образования Косвенной речи (Reported speech);

  • четвертая часть (словообразование) позволяет выявить знания образования существительных от глаголов и прилагательных при помощи -ness, -ment;

Проверочная работа предусматривает следующие виды учебной деятельности: логически мыслить, уметь использовать знания грамматики, письменно излагать свои мысли.

5. Время выполнения проверочной работы. На выполнение проверочной работы отводится 40 минут.

6. Число вариантов в работе - два.

7. Система оценивания отдельных заданий и работы в целом (таблица 2):

Таблица 2.

Часть работы

Критерии оценивания

Всего баллов по каждой части

Часть 1

Верный ответ- 1 балл

Неверный ответ- 0 баллов

7

Часть 2

Верный ответ- 1 баллов

Неверный ответ- 0 баллов

6

Часть 3

Верный ответ- 1 балл

Неверный ответ- 0 баллов

7

Часть 4

Верный ответ- 1 баллов

Неверный ответ- 0 баллов

5


Всего баллов

25

8. Норма выставления оценок утверждена на заседании МО учителей английского языка.

Критерии


44% и менее

45% - 69%

70% - 89%

90% - 100%

Оценка

«2»

«3»

«4»

«5»














Spotlight 8. Modular Test 6.

Variant I

Task A. Translate the sentences from Russian into English.

1. уникальная возможность

2. красивые пляжи

3. волшебные виды

4. покупать сувениры

5. заболеть морской болезнью

6. терять паспорт

7. опоздать на рейс

Task B. Choose the right word.

1. Helen is going on a business trip / journey / voyage to Japan next week.

2. What time does the plane get / reach / arrive in Tokyo?

3. Ben threw the ball for his dog to deliver / fetch / bring.

4. This would be a nice gap / room / place for a picnic.

5. Do you speak any strange / foreign / curious languages?

6. We went on a guided tour / expedition / excursion of the museum.

Task C. Rewrite the following sentences in Reported speech.

1. "Sheila will return from Moscow next week", Sam said.

2. "I spent last summer travelling through Africa", Ted said.

3. " I can speak German", Sue said.

4. "I didn't go to the party", she said.

5. "We never get up early on Sundays", Jane said.

6.  "She hasn't eaten sushi before", he said to me.

7. "You should go to bed early", she said to me.

Task D. Form nouns from verbs and adjectives using -ness, -ment.

1. agree

2. happy

3. achieve

4. enjoy

5. kind





Spotlight 8. Modular Test 6.

Variant II

Task A. Translate the sentences from Russian into English.

1. домашние блюда

2. красивые пляжи

3. волшебные виды

4. посещать местные рынки

5. заболеть морской болезнью

6. терять паспорт

7. опоздать на рейс

Task B. Choose the right word.

1. What time does the plane get / reach / arrive in Tokyo?

2. Ben threw the ball for his dog to deliver / fetch / bring.

3. Helen is going on a business trip / journey / voyage to Japan next week.

4. We went on a guided tour / expedition / excursion of the museum.

5. This would be a nice gap / room / place for a picnic.

6. Do you speak any strange / foreign / curious languages?

Task C. Rewrite the following sentences in Reported speech.

1. "Jane will fly to Moscow next month", Sam said.

2. "I visited my parents at the weekend", Ted said.

3. " I can help you tomorrow", Sue said.

4. "I didn’t buy souvenirs", she said.

5. "We never work on Sundays", Jane said.

6.  "She hasn't seen her cousin before", he said to me.

7. "You should go to bed early", she said to me.

Task D. Form nouns from verbs and adjectives using -ness, -ment.

1. agree

2. happy

3. achieve

4. enjoy

5. kind





СПЕЦИФИКАЦИЯ

к контрольной работе 7 модуля по английскому языку для обучающихся 8 класса

1. Назначение проверочной работы - оценка общеобразовательной подготовки по английскому языку учащихся 8 класса общеобразовательных учреждений.

2. Документы, определяющие содержание проверочной работы.

  • Федеральный государственный образовательный стандарт среднего общего образования;

  • Примерные программы по учебным предметам. Средняя школа. В 2 ч. Ч. 2. – 4-е изд., перераб. – М.: Просвещение, 2011. – 231 с. – (Стандарты второго поколения).

3. Структура проверочной работы.

Работа состоит из 5 частей (таблица 1)

Таблица 1.

№ п/п

Части работы

Число заданий

Максимальный первичный балл

Тип заданий

1

Часть 1

7

7

Средней сложности

2

Часть 2

7

7

Средней сложности

3

Часть 3

8

8

Средней сложности

4

Часть 4

8

8

Средней сложности


Итого

30

30


4. Распределение заданий проверочной работы по содержанию и видам учебной деятельности.

Работа составлена в соответствии с «Обязательным минимумом содержания основных образовательных программ» (см. Английский язык»).

Цель работы: проверка видов деятельности умений и навыков, которыми должны овладеть учащиеся по данному курсу в соответствии с «Требованиями к уровню подготовки учащихся класса». Работа состоит из двух вариантов, содержащей 4 части:

  • первая часть (лексика) состоит из семи слов и выражений, которые следует перевести на английский язык. Задания позволяют выявить знания базового уровня лексического материала по теме 7 модуля «Education», «Media usage»;

  • вторая часть (словообразование) включает задания на знания составных существительных английского языка (Compound nouns);

  • третья часть (лексика) позволяет выявить знания устойчивых выражений с предлогами (Dependent prepositions), фразового глагола give (Phrasal verbs);

  • четвертая часть (грамматика) включает грамматические задания с выбором правильного модального глагола;

Проверочная работа предусматривает следующие виды учебной деятельности: логически мыслить, уметь использовать знания грамматики, письменно излагать свои мысли.

5. Время выполнения проверочной работы. На выполнение проверочной работы отводится 45 минут.

6. Число вариантов в работе - два.

7. Система оценивания отдельных заданий и работы в целом (таблица 2):

Таблица 2.

Часть работы

Критерии оценивания

Всего баллов по каждой части

Часть 1

Верный ответ- 1 балл

Неверный ответ- 0 баллов

7

Часть 2

Верный ответ- 1 баллов

Неверный ответ- 0 баллов

7

Часть 3

Верный ответ- 1 балл

Неверный ответ- 0 баллов

8

Часть 4

Верный ответ- 1 баллов

Неверный ответ- 0 баллов

8


Всего баллов

30

8. Норма выставления оценок утверждена на заседании МО учителей английского языка.

Критерии


44% и менее

45% - 69%

70% - 89%

90% - 100%

Оценка

«2»

«3»

«4»

«5»












Spotlight 8. Modular Test 7.

Variant I

Task A. Translate the sentences from Russian into English.

  1. подсоединиться к Интернету

  2. загрузить файл

  3. расписание

  4. средства массовой информации

  5. проверить электронную почту

  6. отчитывать кого-либо

  7. иметь плохой характер

Task B. Form compound nouns and match to their translations.

1. cup

2. book

3. hair

4. note

5. head

6. news

7. bed

a. shop

b. paper

c. board

d. room

e. cut

f. book

g. ache

A. газета

B. стрижка

C. спальня

D. блокнот

E. головная боль

F. книжный магазин

G. сервант/шкаф


Task C. Choose the right item.

1. Alice comes for / from a very wealthy family.

2. The nanny yelled at the little boys because they had been mean to / with the cat.

3. Ben was exhausted and in no temper / mood to go out for dinner.

4. My brother has downloaded / installed an electronic dictionary on his computer.

5. I have a private garage so I don’t have to worry of / about finding parking.

6. Sheila’s been absent in / from school for the past week because she’s got the flue.

7. I can’t think of any logical instruction / explanation for his strange behaviour.

8. Somebody has been giving back / away all the company’s secrets for the past two months.

Task D. Choose the correct modal verb.

1. You can / must raise your hand and wait before you ask a question.

2. Should / May I have some information about Performing Arts universities in Britain, please?

3. In Britain, all teens have to / may stay in school until they are sixteen years of age.

4. Students mustn’t / needn’t run in the school corridors. It’s against the rules.

5. You mustn’t / don’t have to do this homework assignment, but those who do will get extra credit.

6. If Mary gets permission from her parents, she may / must study in France next year.

7. You should / might spend more time studying if you want to get good marks.

8. Jane has a talent in writing. She needs to / should take part in the short story competition at school this month.






























Spotlight 8. Modular Test 7.

Variant II

Task A. Translate the sentences from Russian into English.

  1. установить программу

  2. табель успеваемости

  3. преимущества и недостатки

  4. в эфире

  5. иметь дело с чем-либо

  6. выполнение нескольких задач одновременно

  7. попасть на первую полосу газет


Task B. Form compound nouns and match to their translations.

1. cup

2. book

3. hair

4. note

5. head

6. news

7. bed

a. shop

b. paper

c. board

d. room

e. cut

f. book

g. ache

A. газета

B. стрижка

C. спальня

D. блокнот

E. головная боль

F. книжный магазин

G. сервант/шкаф


Task C. Choose the right item.

1. Alice comes for / from a very wealthy family.

2. The nanny yelled at the little boys because they had been mean to / with the cat.

3. Ben was exhausted and in no temper / mood to go out for dinner.

4. My brother has downloaded / installed an electronic dictionary on his computer.

5. I have a private garage so I don’t have to worry of / about finding parking.

6. Sheila’s been absent in / from school for the past week because she’s got the flue.

7. I can’t think of any logical instruction / explanation for his strange behaviour.

8. Somebody has been giving back / away all the company’s secrets for the past two months.

Task D. Choose the correct modal verb.

1. Steven wants to go out with his friends but his mum said he needn’t / can’t go until he has finished his homework.

2. You don’t have / can’t attend university to get your diploma. There are long distance learning programmes online which can provide you with a very good education.

3. In the old days, teachers could / should hit students with a ruler if they misbehaved in class.

4. Karen may / has to leave school early tomorrow. She has a dentist appointment after school.

5. You should / need to ask your teacher if you require help with your studies.

6. If your roommates are too noisy, you ought to / need to study at the student library. It’s quiet there.

7. You should / might spend more time studying if you want to get good marks.

8. If you want to succeed in life, you should / need to work hard, and always keep to your goals.


























СПЕЦИФИКАЦИЯ

к контрольной работе 8 модуля по английскому языку для обучающихся 8 класса

1. Назначение проверочной работы - оценка общеобразовательной подготовки по английскому языку учащихся 8 класса общеобразовательных учреждений.

2. Документы, определяющие содержание проверочной работы.

  • Федеральный государственный образовательный стандарт среднего общего образования;

  • Примерные программы по учебным предметам. Средняя школа. В 2 ч. Ч. 2. – 4-е изд., перераб. – М.: Просвещение, 2011. – 231 с. – (Стандарты второго поколения).

3. Структура проверочной работы.

Работа состоит из 5 частей (таблица 1)

Таблица 1.

№ п/п

Части работы

Число заданий

Максимальный первичный балл

Тип заданий

1

Часть 1

7

7

Средней сложности

2

Часть 2

4

4

Средней сложности

3

Часть 3

2

8

Средней сложности

4

Часть 4

10

10

Средней сложности


Итого

23

29


4. Распределение заданий проверочной работы по содержанию и видам учебной деятельности.

Работа составлена в соответствии с «Обязательным минимумом содержания основных образовательных программ» (см. Английский язык»).

Цель работы: проверка видов деятельности умений и навыков, которыми должны овладеть учащиеся по данному курсу в соответствии с «Требованиями к уровню подготовки учащихся класса». Работа состоит из двух вариантов, содержащей 4 части:

  • первая часть (чтение) состоит из семи слов по теме «Sport», к которым следует подобрать описание. Задания позволяют выявить знания базового уровня лексического материала по теме 8 модуля «Sport»;

  • вторая часть (лексика/грамматика) включает задания с выбором правильного употребления глаголов do, play, go с видами спорта и уметь употребить их в Present Simple Tense;

  • третья часть (лексика) позволяет выявить знания лексики по теме «Sport and Equipments»;

  • четвертая часть (грамматика) позволяет выявить знания употребления и образования Придаточных предложений условия (Conditionals 0-3 types);

Проверочная работа предусматривает следующие виды учебной деятельности: логически мыслить, уметь использовать знания грамматики, письменно излагать свои мысли.

5. Время выполнения проверочной работы. На выполнение проверочной работы отводится 40 минут.

6. Число вариантов в работе - два.

7. Система оценивания отдельных заданий и работы в целом (таблица 2):

Таблица 2.

Часть работы

Критерии оценивания

Всего баллов по каждой части

Часть 1

Верный ответ- 1 балл

Неверный ответ- 0 баллов

7

Часть 2

Верный ответ- 1 баллов

Неверный ответ- 0 баллов

4

Часть 3

Верный ответ- 1 балл

Неверный ответ- 0 баллов

8

Часть 4

Верный ответ- 1 баллов

Неверный ответ- 0 баллов

10


Всего баллов

29

8. Норма выставления оценок утверждена на заседании МО учителей английского языка.

Критерии


44% и менее

45% - 69%

70% - 89%

90% - 100%

Оценка

«2»

«3»

«4»

«5»












Spotlight 8. Modular Test 8.

Variant I

Task A. Match the definitions to the sports.

1


rugby

5


skydiving

2


badminton

6


snowboarding

3


ice climbing

7


paragliding

4


zorbing





a. A sport in which a person jumps out of a plane with a parachute that allows them to fly for long distances before landing.

b. A sport where someone jumps from a plane and falls through the sky for as possible before opening a parachute.

c. A sport in which a person goes down a snowcovered slope on a board attached to one of their feet.

d. A game played by two teams in which players try to score points by either carrying a ball to their opponents’ end of the field or kicking it between two posts.

e. A sport which requires the use of boots, rope and an ice axe to reach the top of an icy summit.

f. A game where two or four players try to hit a small rounded object which has feathers on one end to the other side of a net using a racquet.

g. A sport in which a person travels down a hill in a transparent, plastic sphere.

Task B. Mandy loves playing sports. Look at the notes and write sentences using go, play and do, as in the example.

Example: She goes jogging every morning.

jogging

every morning

tennis

twice a week

ice climbing

once a month in winter

aerobics

three times a week

swimming

at the weekends in summer


Task C. Put the words from the list in the correct column, then write sentences, as in the example.

Example: Football is played on a pitch. To play football you need football boots.

football court racquet stick pitch tennis golf clubs rink ice hockey football boots course

1. Sport: …………………..

2. Place: …………………..

3. Equipment: ……………………

Task D. Choose the right item.

1. If you mix red and yellow, you get / will get orange.

2. If I earn / earned more money, I would buy my parents a really big house!

3. If I knew / had known Kevin was sad, I would have tried to help him.

4. If I were you, I stopped / would stop smoking.

5. If Sue sees John, she calls / will call you.

6. If Helen hadnt woken up late, she didn’t miss / would not miss the bus.

7. If you put water in the freezer, it becomes / will become ice.

8. If Betty cleans / will clean her bedroom, she can go out with her friends.

9. If I had more time, I will take / would take karate lessons.

10. Zoe will forgive you if you apologises / will apologise to her.























Spotlight 8. Modular Test 8.

Variant II

Task A. Match the definitions to the sports.

1


zorbing

5


snowboarding

2


badminton

6


skydiving

3


ice climbing

7


paragliding

4


rugby





a. A sport in which a person jumps out of a plane with a parachute that allows them to fly for long distances before landing.

b. A sport where someone jumps from a plane and falls through the sky for as possible before opening a parachute.

c. A sport in which a person goes down a snowcovered slope on a board attached to one of their feet.

d. A game played by two teams in which players try to score points by either carrying a ball to their opponents’ end of the field or kicking it between two posts.

e. A sport which requires the use of boots, rope and an ice axe to reach the top of an icy summit.

f. A game where two or four players try to hit a small rounded object which has feathers on one end to the other side of a net using a racquet.

g. A sport in which a person travels down a hill in a transparent, plastic sphere.

Task B. Mandy loves playing sports. Look at the notes and write sentences using go, play and do, as in the example.

Example: She goes jogging every morning.

jogging

every morning

chess

twice a week

ice climbing

once a month in winter

judo

three times a week

swimming

at the weekends in summer


Task C. Put the words from the list in the correct column, then write sentences, as in the example.

Example: Football is played on a pitch. To play football you need football boots.

football court racquet stick pitch tennis golf clubs rink ice hockey football boots course

1. Sport: …………………..

2. Place: …………………..

3. Equipment: ……………………

Task D. Choose the right item.

1. If Helen hadnt woken up late, she didn’t miss / would not miss the bus.

2. If you put water in the freezer, it becomes / will become ice.

3. If Betty cleans / will clean her bedroom, she can go out with her friends.

4. If I had more time, I will take / would take karate lessons.

5. Zoe will forgive you if you apologises / will apologise to her.

6. If you mix red and yellow, you get / will get orange.

7. If I earn / earned more money, I would buy my parents a really big house!

8. If I knew / had known Kevin was sad, I would have tried to help him.

9. If I were you, I stopped / would stop smoking.

10. If Sue sees John, she calls / will call you.























Exit test

Writing

You have received a letter from your English-speaking pen friend John.

… I’ve decided to learn how to play tennis, so I’ve joined a sports club where I take lessons three times a week. What’s your favourite sport? How often do you play? Are there any other sports you’d like to learn how to play?






Write him a letter and answer his three questions. Write 80-100 words.



























Speaking

Выбрать одну из трёх тем для монолога. В сообщении должно быть 15-20 предложений.

1. My interesting holiday.

2. Weather in the Crimea.

3. Gadgets.

4. My favourite sport.































Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!