СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до 22.06.2025

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

HOW to WRITE a REVIEW

Нажмите, чтобы узнать подробности

В презентации собрана информация о структуре REVIEW, его назначении, представлены образцы, а также ЛЕ и шаблоны для написания рецензии

Просмотр содержимого документа
«HOW to WRITE a REVIEW»

Review Writing Готовимся к Всероссийской олимпиаде школьников по английскому языку, 7-8 класс

Review Writing

Готовимся к Всероссийской олимпиаде школьников по английскому языку,

7-8 класс

 Genres of Olympiad Writing article — статья; description — описание; news report — новостная статья; story — рассказ; essay — эссе; report — доклад; review — рецензия, отзыв; note — записка; letter — письмо; e-mail — электронное письмо; on-line message — сообщение на форуме или в блоге; advertisement — объявление. summery writing of a project-краткое описание проекта

Genres of Olympiad Writing

  • article — статья;
  • description — описание;
  • news report — новостная статья;
  • story — рассказ;
  • essay — эссе;
  • report — доклад;
  • review — рецензия, отзыв;
  • note — записка;
  • letter — письмо;
  • e-mail — электронное письмо;
  • on-line message — сообщение на форуме или в блоге;
  • advertisement — объявление.
  • summery writing of a project-краткое описание проекта
https://upwego.ru/olymp  https://olimpiada.ru/activity/88/tasks

https://upwego.ru/olymp https://olimpiada.ru/activity/88/tasks

THE REVIEW- ОБЗОР, РЕЦЕНЗИЯ Books, magazines Films, TV shows The Review is one of writing tasks for the All-Russian Olympiad. It is a text that gives a person’s response (judgement, opinion, reaction) to another text such as a book, a poem, etc. Hotels, hostels Restaurants, cafes Tours, excursions, etc.

THE REVIEW- ОБЗОР, РЕЦЕНЗИЯ

Books, magazines

Films, TV shows

  • The Review is one of writing tasks for the All-Russian Olympiad. It is a text that gives a person’s response (judgement, opinion, reaction) to another text such as a book, a poem, etc.

Hotels, hostels

Restaurants, cafes

Tours, excursions, etc.

The Structure of a Book Review   A catchy title Introduction:  Main body:  2 paragraphs Conclusion : background of a book(the title, the author, the type(mystery, adventure, war..) 1st(main points of a plot); 2nd (general comments of the plot, the characters, the beginning/the ending) Closing comments, you recommend/don’t recommend the book, +reasons

The Structure of a Book Review

A catchy title

Introduction:

Main body:

2 paragraphs

Conclusion :

background of a book(the title, the author, the type(mystery, adventure, war..)

1st(main points of a plot); 2nd (general comments of the plot, the characters, the beginning/the ending)

Closing comments, you recommend/don’t recommend the book, +reasons

Book to Change Your World Twilight: When Vampires Meet Romance Find Yourself in a Great Book

Book to Change Your World

Twilight: When Vampires Meet Romance

Find Yourself in a Great Book

Book- ( informative, fascinating, thought-provoking, delightful) Summary - краткое изложение Genre/type- жанр (sci-fi, mystery, adventure, fantasy, historical fiction) Plot -сюжет (gripping, fast-paced(динамичный), un/predictable, has an unexpected twist-имеет неожиданный поворот, exciting, moving, tragic, complicated) Theme – тема(Central message,

Book- ( informative, fascinating, thought-provoking, delightful) Summary - краткое изложение

Genre/type- жанр (sci-fi, mystery, adventure, fantasy, historical fiction)

Plot -сюжет (gripping, fast-paced(динамичный), un/predictable, has an unexpected twist-имеет неожиданный поворот, exciting, moving, tragic, complicated)

Theme – тема(Central message, "moral of the story”)

Settings -время и место действия, погода, атмосфера и др. (Time and location that a story takes place) ( cheerful, eerie|ˈɪərɪ|-жуткий, мрачный)

Main characters- главные герои (well-developed, evil, likable, dull, flat, dynamic, static, believable, entertaining, un/convincing)

Side/supporting characters- второстепенные персонажи

Villain|ˈvɪlən| - злодей, отрицательный персонаж

Meaningful characters - значимые персонажи

Exposition (завязка) – начало истории, которое представляет конфликт, действующих лиц, место действия (surprising, disappointing, unexpected, unpredictable)

Rising actions (развитие сюжета) – события перед кульминацией, где действующие лица пытаются решить конфликт, но у них это не получается.

Climax (кульминация) – самая высокая точка напряжения действия.

Falling action (действия после кульминации) – события, следующие после кульминации.

Resolution (развязка) – конец истории, показывающий решение проблем и конфликтов главных героев.

Adjectives: Phrases: The interesting facts offered in this book/film make it stand out – интересные факты, представленные в фильме/книге, выделяют ее среди других. Don’t miss it – не пропусти. It will change the way you think – она поменяет ход ваших мыслей. It is well worth seeing/reading – сто́ит того, чтобы его посмотрели/прочитали. It is a masterpiece of its kind – это своего рода шедевр. It succeeds in… – преуспел в… It is highly entertaining read – очень развлекательное чтение Reading this book is a waste of time-читать это-пустая трата времени The only reservation of the book… — Единственный недостаток книги… hold the attention right up to the final page — удерживать внимание читателя до последней страницы Moving (вдохновляющий) Entertaining (развлекательный) Hilarious (смешной) Amusing (забавный) Exciting (захватывающий) Informative (информативный) Realistic (реалистичный) Gripping (захватывающий) Absorbing (увлекательный) Believable (правдоподобный)  Overcomplicated (слишком сложный) Predictable (предсказуемый) Confusing (запутывающий) Depressing (депрессивный) Humourless (без юмора) Slow-moving (вялотекущий) Far-fetched (надуманный)

Adjectives: Phrases:

  • The interesting facts offered in this book/film make it stand out – интересные факты, представленные в фильме/книге, выделяют ее среди других.
  • Don’t miss it – не пропусти.
  • It will change the way you think – она поменяет ход ваших мыслей.
  • It is well worth seeing/reading – сто́ит того, чтобы его посмотрели/прочитали.
  • It is a masterpiece of its kind – это своего рода шедевр.
  • It succeeds in… – преуспел в…
  • It is highly entertaining read – очень развлекательное чтение
  • Reading this book is a waste of time-читать это-пустая трата времени
  • The only reservation of the book… — Единственный недостаток книги…
  • hold the attention right up to the final page — удерживать внимание читателя до последней страницы
  • Moving (вдохновляющий)
  • Entertaining (развлекательный)
  • Hilarious (смешной)
  • Amusing (забавный)
  • Exciting (захватывающий)
  • Informative (информативный)
  • Realistic (реалистичный)
  • Gripping (захватывающий)
  • Absorbing (увлекательный)
  • Believable (правдоподобный)
  • Overcomplicated (слишком сложный)
  • Predictable (предсказуемый)
  • Confusing (запутывающий)
  • Depressing (депрессивный)
  • Humourless (без юмора)
  • Slow-moving (вялотекущий)
  • Far-fetched (надуманный)
character ending plot

character

ending

plot

What are the unique features of book review?   Reviews include descriptions, personal opinion and recommendations It has 3 main parts: Introduction, Main body, Conclusion It is written in personal or more neutral style(depends on the target reader) The lexico-grammatical features: present tenses are used , lots of adjectives describe the text, words that express the writer’s judgements and attitudes

What are the unique features of book review?

  • Reviews include descriptions, personal opinion and recommendations
  • It has 3 main parts: Introduction, Main body, Conclusion
  • It is written in personal or more neutral style(depends on the target reader)
  • The lexico-grammatical features: present tenses are used , lots of adjectives describe the text, words that express the writer’s judgements and attitudes
a) Main points of the plot b) Closing points and recommendations c) Comments about plot and characters d) Background information about the book

a) Main points of the plot

b) Closing points and recommendations

c) Comments about plot and characters

d) Background information about the book

d) Background information about the book a) Main points of the plot c) Comments about plot and characters b) Closing points and recommendations

d) Background information about the book

a) Main points of the plot

c) Comments about plot and characters

b) Closing points and recommendations

 Writing Tips   •  A long introduction can certainly lower one’s grade: keep the beginning short. Readers don’t like to read the long introduction for any essay style. •  It is advisable to write book reviews about fiction: it is not a must. Though, reviewing fiction can be far more effective than writing about a piece of nonfiction •  Avoid Comparing: avoid comparing your chosen novel with other books you have previously read. Doing so can be confusing for the reader. •  Opinion Matters: including your own point-of-view is something that is often encouraged when writing book reviews. •  Refer to Templates: a book review template can help a student get a clearer understanding of the required writing style. •  Don’t be Afraid to Criticize: usually, your own opinion isn’t required for academic papers below Ph.D. level. On the other hand, for book reviews, there’s an exception. •  Use Positivity: include a fair amount of positive comments and criticism. •  Enjoyed the book? If you loved reading the book, state it. Doing so makes your book analysis more personalized.  Leave the reader wanting more…Avoid spoilers

Writing Tips

• A long introduction can certainly lower one’s grade: keep the beginning short. Readers don’t like to read the long introduction for any essay style.

• It is advisable to write book reviews about fiction: it is not a must. Though, reviewing fiction can be far more effective than writing about a piece of nonfiction

• Avoid Comparing: avoid comparing your chosen novel with other books you have previously read. Doing so can be confusing for the reader.

• Opinion Matters: including your own point-of-view is something that is often encouraged when writing book reviews.

• Refer to Templates: a book review template can help a student get a clearer understanding of the required writing style.

• Don’t be Afraid to Criticize: usually, your own opinion isn’t required for academic papers below Ph.D. level. On the other hand, for book reviews, there’s an exception.

• Use Positivity: include a fair amount of positive comments and criticism.

• Enjoyed the book? If you loved reading the book, state it. Doing so makes your book analysis more personalized.

  • Leave the reader wanting more…Avoid spoilers
Writing Time: 30 minutes (20 points) Write a short review of your favourite book you have recently read for your school library. Write the name of the author and the title of the book at the beginning on a separate line (words are not counted in this line). The title and the author should be real, not imaginary. Remember to mention in your review: • why you like the book; • what the book is about; • why your school library should have this book. Write 100–120 words. Writing (10 points) Time: 30 minutes (10 points) You recently saw this notice in an English-language magazine called Book World. Reviews needed! Have you read any books by English writers recently? If so, could you write us a review of the book you have read? Include information on the characters, settings, and plot and say whether you would recommend the book to other people. The best reviews will be published next month. Write your review. Use 100–140 words.

Writing

Time: 30 minutes (20 points)

Write a short review of your favourite book you have recently read for your school library.

Write the name of the author and the title of the book at the beginning on a separate line (words are not counted in this line). The title and the author should be real, not imaginary.

Remember to mention in your review:

• why you like the book;

• what the book is about;

• why your school library should have this book.

Write 100–120 words.

Writing (10 points)

Time: 30 minutes (10 points)

You recently saw this notice in an English-language magazine called Book World. Reviews needed!

Have you read any books by English writers recently? If so, could you write us a review of the book you have read? Include information on the characters, settings, and plot and say whether you would recommend the book to other people.

The best reviews will be published next month.

Write your review. Use 100–140 words.

Lev Tolstoy, “War and Peace” War and Peace is my favourite book I have read for my school library. There are many reasons to enjoy this book. It has deep philosophical meaning, interesting characters and great message that touched my heart. As for its name, that is the book about war and peace, historic events that happened in the past and people living during them. It has many plot lines but in the end most of them connect to each other so they form a fascinating story. That is the book about bravery, kindness, human soul and misdeeds . I think every person can learn a lot of lessons from War and Peace and that is way school library should have this masterpiece of Russian literature .  129 слов Part 4 Writing Time: 30 minutes (20 points) Write a short review of your favourite book you have recently read for your school library. Write the name of the author and the title of the book at the beginning on a separate line (words are not counted in this line). The title and the author should be real, not imaginary. Remember to mention in your review: • why you like the book; • what the book is about; • why your school library should have this book. Write 100–120 words.

Lev Tolstoy, “War and Peace”

War and Peace is my favourite book I have read for my school library.

There are many reasons to enjoy this book. It has deep philosophical meaning, interesting characters and great message that touched my heart.

As for its name, that is the book about war and peace, historic events that happened in the past and people living during them. It has many plot lines but in the end most of them connect to each other so they form a fascinating story.

That is the book about bravery, kindness, human soul and misdeeds . I think every person can learn a lot of lessons from War and Peace and that is way school library should have this masterpiece of Russian literature . 129 слов

Part 4

Writing

Time: 30 minutes (20 points)

Write a short review of your favourite book you have recently read for your school library.

Write the name of the author and the title of the book at the beginning on a separate line (words are not counted in this line). The title and the author should be real, not imaginary.

Remember to mention in your review:

• why you like the book;

• what the book is about;

• why your school library should have this book.

Write 100–120 words.

Данное задание оценивается по 2м основным критериям: содержание и языковое оформление

Максимально можно получить 20 баллов (10 баллов за каждый критерий)

Критерий «Содержание»

Если критерий "Содержание" оценивается 0, то общая оценка выставляется 0.

Критерий «Языковое Оформление» представляет собой подкритерии (композиция, лексика, грамматика, орфография/пунктуация).

Баллы

Содержание

9-10 баллов

Коммуникативная задача полностью выполнена - содержание раскрыто полно и точно. Использованы в полном объеме средства логической связи. Объем работы либо соответствует заданному, либо отклоняется от заданного не более чем на 10%.

8-7 баллов

6-5 баллов

Коммуникативная задача выполнена - текст соответствует заданным параметрам. Средства логической связи использованы не в полном объеме . Объем работы либо соответствует заданному, либо отклоняется от заданного не более чем на 20%.

Коммуникативная задача в целом выполнена, однако имеются отдельные нарушения целостности содержания рассказа. Недостаточное количество средств логической связи. Объем либо соответствует заданному, либо менее 70% от заданного.

4 -3 балла

2-1

Коммуникативная задача выполнена частично. Объем работы менее 60% от заданного. 1-2 средства логической связи.

Коммуникативная задача не выполнена . Содержание текста не отвечает заданным параметрам. Или: Объем менее 50% от заданного. Нет средств логической связи. Текст не поделен на абзацы.

0

Объем письменных текстов менее 40% (40 слов) , цели и задачи коммуникативного задания не достигнуты.

Композиция (максимум 2 балла)

Лексика (максимум 3 балла)

2 балла

Грамматика (максимум 3 балла)

3 балла ;

Работа не имеет ошибок с точки зрения композиции. Соблюдена логика высказывания. Средства логической связи присутствуют. Текст правильно разделен на абзацы.

Орфография и пунктуация (максимум 2 балла)

3 балла

 

Богатый лексический запас, нет ошибок с точки зрения лексического оформления.

Грамотное и уместное употребление грамматических структур в соответствии с коммуникативной задачей. Работа не имеет ошибок с точки зрения грамматического оформления.

2 балла

2 балла

 

2 балла

Работа не имеет ошибок с точки зрения орфографии. В работе могут быть 1-2 пунктуационные ошибки, не затрудняющие понимание.

1 балл

В работе имеются 1-2 незначительные (негрубые) лексические ошибки, не затрудняющие понимание текста.

В работе имеются 1-2 незначительные (негрубые) грамматические ошибки, не затрудняющие понимание.

 

1 балл

В целом текст имеет четкую структуру. Текст разделен на абзацы. В тексте присутствуют связующие элементы. Допустимы незначительные нарушения в структуре и/или логики или связности текста.

 

1 балл

Имеются неточности (ошибки) в выборе слов и лексической сочетаемости (3-7), которые не затрудняют понимания текста и/или используется стандартная, однообразная лексика.

0 баллов

Текст не имеет четкой логической структуры. Отсутствует или неправильно выполнено абзацное членение текста. Имеются серьезные нарушения связности текста и/или многочисленные ошибки в употреблении логических средств связи.

1 балл

В тексте присутствуют несколько (3-7) грамматических ошибок, не затрудняющих общего понимания текста.

0 баллов

Крайне ограниченный словарный запас и/или в рассказе имеются многочисленные ошибки (более 7) в употреблении лексики, в том числе затрудняющие понимание текста.

В тексте присутствуют орфографические (1- 4) и/или пунктуационные ошибки (3-4), которые не затрудняют общего понимания текста.

0 баллов

0 баллов

В тексте присутствуют многочисленные ошибки (более 7) в разных разделах грамматики, в том числе затрудняющие его понимание.

В тексте присутствуют многочисленные орфографические (более 4) и/ипи пунктуационные ошибки (более 4), в том числе затрудняющие его понимание.

Writing (10 points) Time: 30 minutes (10 points) You recently saw this notice in an English-language magazine called Book World. Reviews needed! Have you read any books by English writers recently? If so, could you write us a review of the book you have read? Include information on the characters , settings , and plot and say whether you would recommend the book to other people. The best reviews will be published next month. Write your review. Use 100–140 words.

Writing (10 points)

Time: 30 minutes (10 points)

You recently saw this notice in an English-language magazine called Book World. Reviews needed!

Have you read any books by English writers recently? If so, could you write us a review of the book you have read? Include information on the characters , settings , and plot and say whether you would recommend the book to other people.

The best reviews will be published next month.

Write your review. Use 100–140 words.

Коммуникативная задача (3 балла максимум) -соблюден формат review, соблюден нейтральный стиль(отсутствует разговорная лексика, сокращенные форм) -описан сюжет книги, персонаж, время и место действия -аргументировано объясняет почему рекомендует книгу к прочтению 135

Коммуникативная задача (3 балла максимум)

-соблюден формат review, соблюден нейтральный стиль(отсутствует разговорная лексика, сокращенные форм)

-описан сюжет книги, персонаж, время и место действия

-аргументировано объясняет почему рекомендует книгу к прочтению

135

Замена жанра

Замена жанра

Учитывайте олимпиадные особенности некоторых жанров письма Тренируйтесь писать быстро Пополняйте лексико-грамматический запас Пишите регулярно
  • Учитывайте олимпиадные особенности некоторых жанров письма
  • Тренируйтесь писать быстро
  • Пополняйте лексико-грамматический запас
  • Пишите регулярно


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!