AN ABC PARTY
Цель: систематизировать знания детей по пройденному материалу (английский алфавит, лексика, спеллинг, ответы на вопросы);
Задачи:
повторить пройденный материал в игровой форме;
совершенствовать навыки устной и письменной речи;
развивать внимание, мышление, память;
поддерживать интерес к изучению английского языка.
Форма проведения: урок - соревнование
Оснащение: 26 карточек с буквами и картинками; аудиозаписи; эмблемы команд;
раздаточный материал; 2 маленькие школьные доски; предметные картинки.
Подготовительный этап: ребята заранее учат английские стихи и песню "The ABC".
Ход мероприятия
Teacher: -Good morning dear pupils!
Children: - Good morning!
Teacher: - Dear children! Today we have an interesting lesson-competition. These are our judges. They give you marks for every task. Your answers should be right, loud, expressive, artistic. Good luck!
Teacher: - Please, sit down, children! Now I would like to see all the letters of the English alphabet.
(Дети выходят с буквами, и рассказывают про буквы)
- You are welcome, letters! (Каждый ребенок рассказывает о своей букве)
1. A A is for Apples and Apple-trees. You can see apples on apple-trees.
2. B B is for Books and for Bookcase. I have many books in my bookcase.
3. C C is for Cat. My cat is orange. And with me it likes to play.
4. D D is for Dog and for Doggy. I have a dog, not a doggy.
5. E E is for Eight and for Eleven. How much is eight and eleven?
6. F F is for Flowers: pink and white. White and yellow and pink, too.
7. G G is for Girl, and also for Garden. I see a girl going to the garden.
8. H H is for Hand. I have two hands. This is the way I clap my hands.
9. I I is for I. I'm a boy, and I'm ten. I like to play with my brother Den.
10.J J is for Jam. This is apple jam. Jimmy likes it, and so does Pam.
11.K K is for Kite. Kate has a kite. It is little, and it is white.
12.L L is for Letter. This letter is for me. It is from my sister, as you can see.
13.M M is for May and for May Day. For March and for Mother's day.
14.N N is for Nine, Ninety and Ninety-Nine. Children, how much is Ninety and nine?
15.O O is for One. One and two is three. Three little cats are in a tree.
16.P P is for Pencils. With them I draw: а red pen, a green tree and a blue door.
17.Q Q is for Questions: How are you? How old are you? And How do you do?
18.R R is for Red. Many things are red. What can be red? Do you know, Fred?
19.S S is for Street. This is my street. I have many trees in my street.
20.T T is for Tick and for Tock. "Tick-tock", - says the clock.
21.U U is for Under, but not for At. "I'm under the tree", says Pat.
22.V V is in five and also in seven. It is in twelve and eleven.
23.W W is for Winter, when it is cold. But I like winter and I like cold.
24.X X is in Six. Let's count up to six! One, two, three, four, five, six!
25.Y Y is for Yard where children play. They play in the yard every day.
26.Z Z is for the Zoo. Let's go to the Zoo. I like go to the Zoo. And you?
Teacher: - Now, let's sing the song "The ABC"
Children: A B C D E F G H I G K L M N O P Q R S T U V W (Q R S T U V W)
X Y Z X Y. Now I know the alphabet.
(Класс делится на команды по жетонам A и B. Чья команда справляется с заданием быстрее - получает по одному баллу. Команда, набравшая наибольшее количество баллов – победитель ).
Teacher: - Please sit down and let me see if you know the ABC. (Далее проводятся три конкурса на знание алфавита. Пояснения могут даваться по-русски, можно попытаться и по-английски: это зависит от подготовленности группы)
- Look at this ABC and say what letters are missing.
A B C D F G I
T V W Y Z
F G H I K M O P
Teacher: Thank you. Judges, will you show your marks, please? Thank you.
2. - Put these words in the ABC order! (game, pen, apple, cat, sweet, big, tree, white, lamp, green) (marks)
3. - Please write letters missing one! (2 children: 1 - A, C, E...; 2 - B, D, F:) (marks)
Teacher: - Good, I see you know the ABC and now let's play the game "Taking steps" (из каждой команды вызывается 1 участник, они встают на линию на полу (START). Далее учитель показывает поочередно представителям команд карточки, на которых написаны слова и просит "Spell the word, please". Если ученик правильно назвал слово по буквам, то он получает 1 балл. Выигрывает та команда, представитель которой наберет больше баллов.)
NAME, FACE, BIG, SIX, NINE, FIVE, HAND, BLACK, STREET, TREE, PEN BED, ROSE, NOSE, DOG ,BOX, BUS,CUP.
Teacher: - Well done. You know how to spell. But can you read?. We"ll see it in a moment. Please solve puzzles and read your sentences. (Командам даются зашифрованные предложения. Выигрывает та команда, которая быстрее расшифрует запись и правильно ее прочитает)
M Y
D O
G I
S B
L A
C K
(marks)
Teacher: - I see that you can read, can you answer my questions?
Children: - Yes, we can.
Teacher: (Участники отвечают на вопросы типа - Is it a pet? - Yes, it is./ - No, it isn't.
What is it? - It's a horse.
(по 10 картинок для каждой команды)
Teacher: - That's good. Now I'd like to know how you remember words. Перед вами головоломка, в которой спрятались 10 слов, которые означают животных. Ваша задача найти их, прочитать и перевести. За каждое правильно прочитанное и переведенное слово вы получаете баллы.
- Good luck!
P E T D E S R O H
V B X V F H K L S
F H J M D G T R A
A E V W O S A R M
W E F I G I C D C
W A O K T U L P O
P E X C T P S S Q
E L T I A I K C A
E A I H F G K O S
H A G C N E H C D
S Y U D X V B K F
( Marks)
Teacher: - Well, children. I see you know the ABC, words, can read, spell, answer my questions. Good for you!