СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Итоговая контрольная работа 3-й класс

Нажмите, чтобы узнать подробности

Итоговая контрольная работа по английскому языку  3-й класс.  

( УМК Верещагиной  И.Н.,  Афанасьевой О.В.)

 

Просмотр содержимого документа
«Итоговая контрольная работа 3-й класс»

Итоговая контрольная работа

( УМК Верещагиной И.Н., Афанасьевой О.В.)

3 –й класс.

Variant I.

Task I.Вставить нужный предлог: for, in, at , from, on, with.

  1. He lives ______________ the forest.

  2. I like to play ____________ my doll.

  3. Mr. Rule is _____________ England.

  4. Children go to the park ____________ Monday.

  5. Dad drinks coffee ___________ breakfast.

  6. We do not go to school _____________ Sundays.

Task II. Make up questions:

  1. like, what , to , do , you ,do ?

  2. where , you , like ,do ,play ,to ?

  3. you ,have ,what ,at ,got ,home?

  4. Bob ,a ,ride ,where ,does ,bike?

  5. do ,you , park ,the ,in ,walk ?

  6. does ,when ,have ,he , supper ?

Task III. Make up questions:

  1. Yes, they are. They are students.

  2. No , I cannot. I cannot fly.

  3. No , we do not . We do not read.

  4. Yes, I am. I am a pupil.

  5. Yes, he does. He draws well.

  6. No , she hasn’t . She has not got a pig.

  7. No , they must not. They must not run.

Task IV. Make up negative sentences:

  1. He can read.

  2. She is sad.

  3. I am a pupil.

  4. They are students.

  5. We have got a cat.

  6. She has got an envelope.

  7. Oleg runs well.

  8. They go home.

  9. I mast sleep.

  10. You may go.



Task v. выберите правильный перевод словосочетания:

1. girls’ ball

a) мяч девочек; b)мяч девочки

2. boy’s stamps

a)марки мальчика; b) марки мальчиков

3. pupils’ pens

a)ручки учеников; b)ручки ученика

4. teacher’s pencil

a)карандаш учителя; b)карандаш учителей

Task VI выберите нужное слово: much (a), many(b).

1. honey 3.bag 5. sweet 7. orange

2. pencil 4. meat 6. soup 8 tea

Task VII. Образовать множественное число существительных.

Tomato, pen, child, tooth, woman, toy, sheep, family, wolf































Variant 2.

Task I. Вставьте нужный предлог:for, in , at , from, on

1. I go to school____________ Saturdays.

2. Tim gets up _____________ 7.30.

3. Children play tennis ____________- the park.

4. he plays _________ his dog.

5. The bear likes honey ___________ breakfast.

6. Kate is ___________ Russia.

Task II. Make up questions.

1. does, go , when , to , she , school?

2. your ,what , favourite , is , holiday?

3. toys ,you , have , how , many , do?

4. he, brother , has , a got?

5 she, in, swim, the, can, river?

6. you ,apple ,would, an ,like?

Task III. Make up questions.

  1. Yes, he does. he runs well.

  2. No ,I do not. I do not eat.

  3. Yes, we can. We can run.

  4. No, he is not. He is not a doctor.

  5. No , I am not. I am not a doctor.

  6. Yes, she may. She may go home.

  7. Yes, he has. He has got a dog.

Task IV. Make up negative sentences.

  1. They must sit.

  2. He sleeps well.

  3. We often draw.

  4. They have got a hen.

  5. I am big.

  6. Mum has got a son.

  7. Students are clever.

  8. A dog may run.

  9. The parrot is funny.

  10. Pupils can read.



Task V. выберите правильный перевод словосочетания:

1. postmen’s envelopes

. а) конверты почтальона; b) конверты почтальонов

2. dog’s house

a) дом собаки; b )дом собак

3. pig’s milk

a) молоко поросят; b)молоко поросёнка

4. girls’ flowers

a) цветы девочки b) цветы девочек



Task VI Выберите нужное слово: much (a), many (b).

1. man 3. Jam 5.pencil –box 7 milk

3. egg 4. Juice 6. Banana 8 bread

Task VII. Образуйте множественное число существительных:

Man, toy , potato, knife, sweet ,mouse, city ,dress