Существует множество физ.минуток на уроках английского языке. В помощь учителю представлены одни из самых актуальных и интересных физ.минуток, которые можно использовать на уроке английского языка.
Stand up! Hands up!
Hands down! Hands on hips!
Hands to the sides!
Bend left! Bend right!
Hands up! Hands down!
Hands on hips! Sit down!
Clap, clap, clap your hands
Clap your hands together!
Stamp, stamp, stamp your feet
Stamp your feet together!
Touch, touch, touch your ears
Touch your ears together!
Touch, touch, touch your cheeks
Touch your cheeks together!
Shake, shake, shake your hands
Shake your hands together!
Smile, smile at your friends
Let us smile together!
Отрабатывая лексику по теме «Счет», можно использовать следующий прием. На каждое числительное учитель и ребенок выполняет действие и повторяет счет. Таким образом, ребята легче усваивают числительные и отдыхают одновременно.
One (одна рука вперед)
Two (вторая рука вперед)
Three ( одна рука на плечо)
Four (вторая рука на плечо)
Five (одна рука в сторону)
Six (вторая рука в сторону)
Seven (поворот корпуса влево)
Eight (поворот корпуса вправо)
Nine (приседаем раз)
Ten (приседаем два)
Отрабатывая лексику по теме «Семья», можно использовать песенку
Finger family.
Father finger, Father finger
Where are you?
Here I am. Here I am.
How do you do?
Mother finger, Mother finger
Where are you?
Here I am. Here I am.
How do you do?
Brother finger, Brother finger
Where are you?
Here I am. Here I am.
How do you do?
Sister finger, Sister finger
Where are you?
Here I am. Here I am.
How do you do?
Baby finger, Baby finger
Where are you?
Here I am. Here I am.
How do you do?
Отрабатывая лексику по теме «Части лица», можно использовать следующий стих, сопровождая показом этих частей лица и тела
Touch your nose. Touch your knees
Touch your ears. Touch your toes
Touch your mouth. Touch your eyes
Touch your hair. Touch your head
Touch your shoulders.
Отрабатывая фразу «What is your name?» и ответ на нее , можно использовать следующую песенку
What’s your name?
What’s your name?
What’s your name?
(хлоп-хлоп)
What’s your name?
What’s your name?
What’s your name?
(хлоп-хлоп)
My name is … (вставить имя)
My name is … (вставить имя)
My name is … (вставить имя)
My name is … (вставить имя)
(One two three four)
Nice to meet you!
Отрабатывая лексику по теме « Информация о себе» , можно использовать следующую песенку
What’s your name?
What is your name, what is your name?
Now tell me please, what is your name?
My name is ……, my name is ….
My name is …, it’s my name.
How old are you? How old are you?
Now tell me please, how old are you?
I am …, I am …,
I am …, it`s my age.
Where do you live, where do you live?
Now tell me please, where do you live?
I live in …, I live in …,
I live in … .