СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

План урока по английскому языку

Нажмите, чтобы узнать подробности

План урока по английскому языку Рождество в Великобритании 8 класс Урок английского языка на тему «Рождество в Великобритании» Тип урока: обобщающий Задачи: • Развивать навыки устной речи по теме «Рождество в Британии». • Познакомить учащихся с традициями обычаями Рождества. • Развивать навыки чтения и говорения на основе прочитанного текста. • Практиковать учащихся в аудировании. Ход урока 1. Организационный момент T: Lesson is connected with the most popular holiday in Britain. First of all I want you to listen to a short poem and guess what holiday we shall speak. Чтение стихотворения о рождестве. T: What holiday shall we speak about? P: We`ll speak about Christmas. T: You know that in Britain Christmas has already come. The 25th of December in Christmas holiday in many countries. Today we are going to speak about Christmas and its traditions. You will sing, read. I hope you will enjoy our lesson. 2. Чтение текста «Christmas Day» ex1 p 132 и ответы на вопросы по содержанию 1) How do families spend Christmas Day? 2) What is the most important meal? 3) What do the British pull at the start of the meal? 4) What do they have for dinner? 5) How is the day after Christmas called? T : Find the odd word orally: Turkey, pudding, pumpkin, vegetables Santa Claus, holiday, Christmas tree, apple tree Trousers, stockings, presents, cards Christmas Eve, Boxing day, Thanksgiving Day, Christmas 3. Творческая работа (инд. Проекты по теме Рождество) 4. Активизация лексики по теме T: There are a lot of pictures on the blackboard They are connected with Christmas What are symbols of this holiday? Учащиеся рассказывают о символах Рождества с опорой на картинки. 5. Презентация учащихся о символах Рождества 6. Аудирование текста и беседа по прослушанному 1) Where did the custom of decorating tree start ? 2) Who started the practice ? 3) How did he decorate the tree? 4) Who took this tradition to England? 7.Match the pictures with the proper parts of the text. Выполнение заданий ex. 2 p. 131 7. Think and answer : The largest Christmas cracker was made in Australia and it was… … in 1997 A traditional Christmas dinner in early England was… … the Dutch Sinter Klaus, short for Sinter Nicolas or Saint Nicholas In the USA Christmas trees are now called… … «Holiday Trees». A girl in Washington was christened … … the head of a pig prepared with mustard. It was usually followed by roast peacock. The name «Santa Claus» comes from … Merry Christmas. An Internet site for Santa Claus was set up… Germany in the 16th century. It was usually decorated with apples. The Christmas tree originated … About 46 metres long and 3 metres in diameter 8. Загадки 1)What year lasts only one day?(New Year) 2) A little old woman with twelve children?( A year) 3)What is it that we have in December that we don’t have in any other month ?(The letter D) 4)In what month of the year do we work , eat and sleep least?(In February) 5) Which month of the year is the shortest?(May) 9.Музыкальная пауза (исполнение учащимися песни Happy New Year) 10. Подведение итогов урока План урока по английскому языку Рождество в Великобритании 8 класс Урок английского языка на тему «Рождество в Великобритании» Тип урока: обобщающий Задачи: • Развивать навыки устной речи по теме «Рождество в Британии». • Познакомить учащихся с традициями обычаями Рождества. • Развивать навыки чтения и говорения на основе прочитанного текста. • Практиковать учащихся в аудировании. Ход урока 1. Организационный момент T: Lesson is connected with the most popular holiday in Britain. First of all I want you to listen to a short poem and guess what holiday we shall speak. Чтение стихотворения о рождестве. T: What holiday shall we speak about? P: We`ll speak about Christmas. T: You know that in Britain Christmas has already come. The 25th of December in Christmas holiday in many countries. Today we are going to speak about Christmas and its traditions. You will sing, read. I hope you will enjoy our lesson. 2. Чтение текста «Christmas Day» ex1 p 132 и ответы на вопросы по содержанию 1) How do families spend Christmas Day? 2) What is the most important meal? 3) What do the British pull at the start of the meal? 4) What do they have for dinner? 5) How is the day after Christmas called? T : Find the odd word orally: Turkey, pudding, pumpkin, vegetables Santa Claus, holiday, Christmas tree, apple tree Trousers, stockings, presents, cards Christmas Eve, Boxing day, Thanksgiving Day, Christmas 3. Творческая работа (инд. Проекты по теме Рождество) 4. Активизация лексики по теме T: There are a lot of pictures on the blackboard They are connected with Christmas What are symbols of this holiday? Учащиеся рассказывают о символах Рождества с опорой на картинки. 5. Презентация учащихся о символах Рождества 6. Аудирование текста и беседа по прослушанному 1) Where did the custom of decorating tree start ? 2) Who started the practice ? 3) How did he decorate the tree? 4) Who took this tradition to England? 7.Match the pictures with the proper parts of the text. Выполнение заданий ex. 2 p. 131 7. Think and answer : The largest Christmas cracker was made in Australia and it was… … in 1997 A traditional Christmas dinner in early England was… … the Dutch Sinter Klaus, short for Sinter Nicolas or Saint Nicholas In the USA Christmas trees are now called… … «Holiday Trees». A girl in Washington was christened … … the head of a pig prepared with mustard. It was usually followed by roast peacock. The name «Santa Claus» comes from … Merry Christmas. An Internet site for Santa Claus was set up… Germany in the 16th century. It was usually decorated with apples. The Christmas tree originated … About 46 metres long and 3 metres in diameter 8. Загадки 1)What year lasts only one day?(New Year) 2) A little old woman with twelve children?( A year) 3)What is it that we have in December that we don’t have in any other month ?(The letter D) 4)In what month of the year do we work , eat and sleep least?(In February) 5) Which month of the year is the shortest?(May) 9.Музыкальная пауза (исполнение учащимися песни Happy New Year) 10. Подведение итогов урока самоанализ урока