СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Разработка урока "The fun starts here!"

Нажмите, чтобы узнать подробности

В данном материале показан урок "The fun starts here!".

Просмотр содержимого документа
«Разработка урока "The fun starts here!"»

Название:The fun starts here!

Тема:Disneyland

Цель:Создать условия для формирования у учащихся вести беседу о развлекательном парке «Диснейлэнд»..

Задачи.

  1. Личностные: формировать положительное отношение к учению, к познавательной деятельности, осознавать свои трудности и стремиться к их преодолению, формировать способность к самооценке своих действий, поступков.

  2. Регулятивные: формировать у учащихся способность организовывать свою учебно-познавательную деятельность, формировать умение принимать и сохранять учебную задачу.

  3. Познавательные:  способствовать формированию умения осознавать познавательную задачу, читать и устанавливать смысловые соответствия при восприятии речи на слух.

  4. Коммуникативные: формировать умение вступать в диалог с учителем, одноклассниками, участвовать в общей беседе, соблюдая правила речевого поведения, формулировать собственные мысли о проблемах окружающей среды, высказывать и обосновывать свою точку зрения, осуществлять совместную деятельность в парах, в рабочих группах с учетом конкретных учебно-познавательных задач.

  5. Предметные: употреблять в речи лексические единицы по теме «Диснейлэнд», употреблять Настоящее Совершенное Время.

  6. Развивать умения, составляющие лингвистическую компетенцию: языковую догадку, сопоставление языковых явлений в изучаемом и родном языках.

  7. Развивать познавательные универсальные учебные действия , в том числе, умения пользоваться словарями, планировать и осуществлять учебно-исследовательскую работу.

  8. Развивать познавательные интересы за рамками урока.

  9. Способствовать осознанию возможностей самореализации средствами иностранного языка.

  10. Воспитывать уважительное отношение к изучаемому языку.

Ход урока.

IНачало урока

Организационный этап.

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

1.Приветствие.

Good morning, boys and girls! Glad to see you. Sit down, please

Good morning, teacher!

2.Создание иноязычной атмосферы (актуализация знаний)

Создание мотивационной базы и вовлечение учащихся в иноязычное общение





Включить апплодисменты..

My name is AzatShamil’evich. Today I will be your English teacher. We will start our lesson by the quiz. A winner will get a special prize.

Listen to me carefully and guess the words and you can find the answers in the classroom.

Riddles:

a large boat used for carrying people across the sea

-He works at a circus

-It flies to space

he attacks ships at the sea

You can travel by air using this transport

Take your prize, please.

Students are guessing the quiz.







A ship


A clown

A rocket

A pirate

A plane

3. Выход к теме.

Выход к теме. Постановка цели и задач урока.

-“You’ve won … tickets for the exciting trip to…”And where to? You will guess, if you do the puzzle.

A pupil opens the package



-Work in groups, please. Each group consists of 4 people.

Students do the puzzles:

1. roller coaster

2.Mickey Mouse

3.A carousel


-What do these pictures have in common?

-It is the theme park “Disneyland”.


-And where will we go today?

You are right. Today we will go to the Worldwide famous theme park-Disneyland.. Now, take your guide papers and write down the date and the theme of our lesson.

-We will go to the Disneyland.

Тема

-My friends, can you name the theme of the lesson?

-The theme of the lesson is “Disneyland”.

Цель

-Right you are. What is the aim of our lesson?

-The aim of the lesson is to learn to talk about Disneyland.

Задачи


-We have got a problem to solve. Every problem or question should be solved. We should find a solution, a way. So, what are the tasks?

-Good. You’ve named the tasks of our lesson. They will be the stages of the lesson.

-The tasks of our lesson are:

1. to learn new words

2. to read the text

3. to learn a new grammar rule

4. to practice our skills



Инструкция о путеводителе.






Баллы проставляются на листах самооценки, max 5.








- First of all we should get ready: learn some new words.

Take your guide papers. Look through the 1st task. Read the sentences and underline the unknown words. (прохожу, смотрю)

I can see 2 underlined words. Look at the screen. Read them. Find the translation in the dictionary. Boys find the first word, girls find the second word. (Mansion, rollercoaster). Ищут в словаре.

-Match the words to the pictures.

Check your answers on the screen.


Now, look through the tasks of our lesson. What have we done?

Students underline the words rollercoaster, Mansion,

Students read the words after the teacher.







Students match the phrases to the pictures and sum up their points.



-We learnt new words.







Слайд с самолётом + звук

Вытяните руки и полетели….

Let` go by plane.


stretch your arms

-It is a plane!

Просмотр видеоролика о Диснейлэнде

-Well, we have landed in Anaheim, state California, the USA. Включает видео.

-We see a flying pirate ship, a big wheel, etc.

Чтение текста о Диснейлэнде















Формула!

- is it interesting? You know that the founder of the Disneyland was Walt Disney

What do you think: Is Disneyland unique in the world?

-You’re right. To get more information, open your books on p.56.

Look through the texts. Find the text about Disneyland. Where is it?

Read the text.

-OK. Let’s translate it.

-What is difficult for you?

Which words are repeated? Right, you have…What about the words after the Have? Underline them.

To find out the information, open your books on p.GR10 Find these words in the list of irregular verbs.

-Yes, you are right, and they’re in the third form.

What have we got? We have got a structure of Present Perfect .

-



No, it isn’t



Choose one of them



In Tokyo



Students translate the text.



You have…


Shaken, explored, flown, ridden, gone


It is a list irregular verbs!



Have+Verb3

Видеозвонок

There is a call from Tokyo. It`s my nephew. Listen to him, please.

Обратите внимание на предложение. Какую грамматическую форму вы видите?

Переведите предложение.

В каком времени вы перевели ?


В английском языке это время совершенного действия , имеющее связь с настоящим временем

So let`s finish translating the text.

What have we done?

-Watch the video-call





Present Perfect.


В прошедшем.


We’ve read the text and learnt a new rule.

Первичное закрепление.

-Would you like to make your own sentences in Present Perfect? Work in pairs. Task 3. What should we do in this exercise?





What have we done in this exercise?



-Yes, we do!

-We should fill in the gaps, using the verbs in the Present Perfect Tense:

1. We … (see) famous landmarks.

2. They … (ride) on a rollercoaster.

3. I … (go) souvenir shopping.

-We have used the verbs in the Present Perfect.


Unfortunately, our trip ends. I offer you to make a photo album

What is the task?

















What have we done in this exercise?


To make a photo album.


1.We have shaken handswith cartoon characters.

2.We have ridden on the rollercoaster.

3.We have gone souvenir shopping.

4. We have eaten candy floss.

5. We have watched clowns performing tricks.

6. We have flown in a pirate ship.

7. We have explored a Haunted Mansion.

8.We have gone on a rocket journey.

9.We have gone on a water ride.

We have made sentences using Present Perfect

Объяснение домашнего задания




Your hometask:

1. to learn the rule on p.57

2. ex.3 p.56

3. ex.10 p.57







Рефлексия

So, let’s sum up our lesson. What were our tasks? Did we make them?







-The tasks of our lesson were:

1. to learn new words

2. to read the text

3. to learn a new grammar rule

4. to be able to apply our knowledge in practice

Контроль и самопроверка знаний

Let’s check your knowledge. Match the verbs and their forms.





Fly ridden

Shake gone

Ride flown

Go shaken

See seen

Объяснение домашнего задания















Your homework is:

1. to learn the rule on p.57

2. ex.3 on p.56

3. ex.10 on p.57

The lesson is over, goodbye!





















-Goodbye!