СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Обучение письменной речи в 5 классе (УМК В.П. Кузовлев и др.)

Нажмите, чтобы узнать подробности

Задание предложено на основе упражнения №4 с.98 учебника «English

под редакцией. В. П. Кузовлева и др, 2012 г.

Просмотр содержимого документа
«Обучение письменной речи в 5 классе (УМК В.П. Кузовлев и др.)»

Методическая разработка

по английскому языку

на тему «Обучение письменной речи в 5 классе»

Автор: Тюнина Юлиана Андреевна, учитель английского языка МОУ СОШ №31 г. Ярославль



Задание предложено на основе упражнения №4 с.98 учебника «English

под редакцией. В. П. Кузовлева и др, 2012 г.


Цель: к концу урока учащиеся должны будут написать короткую историю об их последней поездке в соответствии с планом, используя время Past Perfect

Aims of the writing materials: at the end of the lesson the students should be able to write a short story about their last trip according to the plan using the Past Perfect Tense

Studentsage, level: 5 form

Развитие умений письменной речи: написать короткую историю, опираясь на личный опыт в соответствии с планом

Writing skills developed: to write a short story based on personal experience according to the plan

Критерии оценки: истории учащихся должны соответствовать плану, правильно образуя и употребляя Past Perfect Tense

Criteria of assessment: students’ story must be written according to the plan, the Past Perfect Tense must be used correctly













Phase

Procedure and instructions

Aims

Личностные результаты

Метапредметные результаты

1














2








3











Today we have known about French children’s trip in England. But I think everybody likes travelling. Do you like it? As for me, I travelled to Moscow last year. I visited Red Square and Tretyakov Gallery. Look at the pictures on page 96. Have you ever been to these cities? And where did you travel last time?

OK, as I understand you want to share your expressions about your last trip. Let’s write a story about your last trip. Please, read the plan of your story in ex. 4 at page 96. Do you agree with it or not? OK, let’s write a story according to the plan. Pay attention to the tense used in the plan. What is it? Remember how it is used. You must use it in your stories.

Ok, now you know the criteria of assessment: your story must be written according to the plan, the Past Perfect Tense must be used correctly.

There are 15 minutes at your disposal. Write your stories, please, and be attentive







OK, your time is over, I hope you have finished your stories. Now, please, exchange your notebooks and check your partner’s story, remember the criteria. Then, of course, I’ll read your stories too.

OK, where did your partners travel last time? What knew places or facts have you known? What places would you like to visit else?

To motivate the students






To prepare the students for writing


To activate the background knowledge




To teach the students to write a short story about their last trip according to the plan using the Past Perfect Tense





To check the students’ stories according to the criteria

Воспитание уважения к культурному наследию своей страны




















Личностное самоопределение




-регулятивные (целеполагание, планирование, коррекция)








-регулятивные (волевая саморегуляция)

- познавательные (осознанное и произвольное построение речевого высказывания в письменной форме)



-регулятивные (контроль, оценка)

-контроль и оценка результатов деятельности



Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!