Вводный этап -
приветствие -
орг. момент -
речевая зарядка -
целеполагание | 1 мин 1 мин 1 мин 2 мин | The bell has gone! It’s high time to start. Good morning, children! Say “Hello” to our guests! Sit down, please. Put your things away. I am waiting for you to be quiet. I hope you are ready for your English lesson. Are you ready to start? Very nice! Who is absent today? That’s a pity! So, let’s begin our lesson! What season is it now? What is the weather like today? What do you like to wear in winter? Чувствуете ли вы себя комфортно при любой погоде? Почему? Look at the screen, please. This is an English proverb. Who can read and translate the proverb? What does it mean? Как вы понимаете значение этой пословицы? Есть ли аналог этой пословицы в русском языке? Как вы думаете, о чем мы будем говорить на сегодняшнем уроке? | Good morning, teacher! Дети поворачиваются лицом к гостям и говорят “Hello”. Yes, we are. … is absent today. It is winter now. It is cold today. I like to wear jeans and a sweater. Дети отвечают на вопросы. Дети читают и переводят пословицу. I think, it means that they like all seasons. They like all kinds of weather. We must put on right clothes for each season. Every season is good in its own way. Each person likes this or that season. Ответы детей. | Мультимедийная презентация |
Основной этап -
фонетическая разминка -
активизация лексических навыков -
письмо -
аудирование -
развитие навыков диалогической речи -
введение новой лексики -
первичное закрепление новой лексики -
динамическая пауза -
развитие навыков изучающего чтения -
развитие навыков диалогической речи | 2 мин 5 мин 3 мин 5 мин 3 мин 2 мин 2 мин 2 мин 3 мин 3 мин 3 мин 4 мин | Let’s read a funny poem and find out what a grasshopper likes to wear. Look at the screen, please. Little grasshopper lives in the fields, He is a nice funny fellow. His coat is green, his hat is blue, His trousers are brown and yellow. Well done! And now give me the names of the clothes for every season.
winter spring
clothes
summer autumn Use: sweater, jeans, T-shirt, dress, scarf, mittens, shoes, raincoat, skirt, cap, jacket, boots, hat, trousers. All children like to watch cartoons. Let’s watch the cartoon about Gogo and fill in the table: Names: | Clothes: | Tony | socks | Jenny | dress, skirt | Mum | blouse | Dad | shirt | Check yourself! How many right answers do you have? I’ll give you some sheets of paper. Please, draw and colour the pictures according to the notes. -
a blue hat -
a pair of yellow socks -
a red dress -
a green T-shirt -
a pair of orange mittens Show me you pictures! Very well! And now let’s learn some new words. Open your dictionaries and write down the new phrases: to have on to put on Tell Winnie what he may put on in different weather. -
When it is cold and rainy, you may put on ... -
When it’s frosty and snowy, you may put on… -
When it’s sunny and hot, you may put on … -
When it’s cold and windy, you may put on… Brilliant! Let’s have a rest and sing a song “Put your finger on your clothes” And now it’s high time to go to the shop and by some new clothes. Make up a dialogue, please! Let’s read! Open your books on p. 91, Ex. 20. Read the text for yourself and complete the sentences. -
Baby Elephant asked his father, “Buy me…, please.” -
a new cap -
a new shirt -
a new T-shirt -
They went to … shop -
Mrs Lion’s -
Mrs Monkey’s -
Mrs Tiger’s -
The little Tigers made a new …T-shirt and shorts for Baby Elephant. -
green -
blue -
brown -
When Baby Elephant saw his new T-shirt and shorts, he was … -
sad -
happy -
angry And now I’ll give you some texts. You should look through the text and find the picture on the blackboard. I am a girl. I have a sweater and rubber boots on. I like to walk in the forest. Let’s make up a dialogue. Read the sentences and put them in the correct order. You have 3 minutes to do the task. And now try to act out your dialogues, please. | Дети читают стихотворение. Дети выполняют задание. Дети выполняют задание. Дети проверяют себя при помощи эталона Дети рисуют и раскрашивают картинки, согласно подписи. Дети показывают свои рисунки. Дети записывают в словарь новые выражения Дети заканчивают предложения, команды работают по очереди. Дети поют песни и показывают пальцами на картинки с изображением соответствующей одежды. Дети читают тест и дополняют предложения по тексту. Дети подбирают картинки, подходящие под описание. Дети выполняют задание в парах, затем сверяют правильные ответы и оценивают себя. Дети разыгрывают диалоги в парах. | Мультимедийная презентация Карточки с изображением одежды. Эмблемы команд Раздаточный материал Мультфильм “Gogo’s Adventures with English” Мультимедийная презентация Раздаточный материал Мультимедийная презентация Мультимедийная презентация Видеофрагмент. Мультимедийная презентация. Учебник “Enjoy English-4”. |
Заключительный этап -
объяснение домашнего задания -
рефлексия -
подведение итогов -
выставление отметок -
завершение урока | 1 мин 2 мин 1 мин 1 мин 1 мин | Open your diaries and write down your homework. Your home task will be Ex. 4, 5, p. 97. Is it clear? Look at the blackboard, please. I will give you some sheets of paper. Look at the screen and choose only one colour to paint the picture. You worked very hard today. You were very active and attentive pupils. What you may put on in winter? What you may put on in any season? You were very active today, you worked very hard. I want to give you some marks for the lesson. Thank you for the lesson. Our lesson is over. You may be free. Good bye! | Дети записывают домашнее задание. На экране изображены 3 значка разного цвета, под каждым из них подпись: Зеленый: у меня все получилось, уверенность, спокойствие; Желтый: у меня были ошибки, но я все понял и успешно исправил; Красный: у меня не получается, мне нужна помощь. Дети отвечают на вопросы. Good bye! | Раздаточный материал, мультимедийная презентация |