СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Открытый урок. Дополнение

Нажмите, чтобы узнать подробности

Открытый урок..Дополнение.Познакомить с определением дополнениния и способами его вырыжения.Развить навыки различения подлежащего и дополнения в предложении.

Просмотр содержимого документа
«Открытый урок. Дополнение»



Адыгэбзэмрэ адыгэ литературэмкIэ егъэджакIуэхэм я районнэ семинар





Урок зэIуха

Темэр: «Псалъэухам и пкъыгъуэ етIуанэхэр. Дополненэ»

8 класс













Тэрч езанэ лицейм и

егъэджакIуэр Iуэхъу А.А



20I5 гъэ

Темэр: Псалъэухам и пкъыгъуэ етIуанэхэр. Дополненэ.

Мурадхэр: I.Псалъэухам и пкъыгъуэ етIуанэхэр,ахэр псалъэухам и адрей пкъыгъуэхэм пыщIа зэрыхъур, мыхьэнэ зэхуэмыдэ яIэхэр, я мыхьэнэрэ синтаксическэ къалэнрэ елъытауэ зэригуэшхэр ягурыгъэIуэн.ДополненэкIэ зэджэр,зэригуэшыр.

2.ЕджакIуэхэм я гур цIыхугъэ лъагэмрэ гурыщIэ къабзэмрэ къыхуэгъэушын.

3.Бзэм зезыгъэужь лэжьыгъэм пыщэн.

Урокым къехьэлIапхъэр: урокым хуагъэхьэзыра нэрылъагъу пособиехэр, компьютер, проектор, презентацэ,тхылъым зэрелэжь тетрадыр,тхылъыр, ватмон, маркерхэр.

Урок лIэужьыгъуэр: темэщIэр щадж урокщ.

Урокым зэрелэжьыну щIыкIэр: гуп лэжьыгъэ,щхьэзакъуэ лэжьыгъэ,зэгъусэу цIыхуитIым ягъэзащIэ лэжьыгъэ.Урокым кластер,интеллект картэ,тест къыщыгъэсэбэпащ.ЕджакIуэхэм я щыуагъэхэр къыхагъэкIыжри нагъыщэ зыхуагъэувыж.

Урокым и екIуэкIыкIэр

l ЕгъэджакIуэм и хэзышэ псалъэ.

-Фи махуэ фIыуэ,цIыкIухэ!

-Фи махуэ фIыуэ,ди хьэщIэ лъапIэхэ! (слайд№I)

Нобэрей ди дерсыр щIэздзэну сыхуейт римскэ поэт Гораций и псалъэхэмкIэ:

«Если знаешь что-нибудь получше, поделись;

Если нет, у меня поучись»

Гораций.

«Зыгуэр сэ нэхърэ нэхъыфIу пщIэмэ, къыздэгуашэ;

УмыщIэмэ,сэ уэзгъэщIэнщ» (Слайд№2)

-Дауэ къызэрывгурыIуэр мы псалъэхэр?

Мис апхуэдэущ нобэ дызэрылэжьэн хуейр.

Числор,класс лэжьыгъэр тетрадхэм ифтхэ.Темэр иттхэкъым ,дэ ар къэтхутэн хуейщ.Сэ нобэ фи гъусэу мурад жыг хэссэну сыхуейт.Сыт хуэдэ мурад зэхуэвгъэувыжыфыну?СыткIэ фыщыгугъурэ мы урокым?Ахэр фтхыи ди жыгым евгъэубыд.(Слайд№3)

ll Урок кIуам яджар къэпщытэжын.

  1. Унэ лэжьыгъэр къэпщытэжын П.8-9 ит теоретическэ материал зрагъэщIамкIэ еупщIын.

-Сыт подлежащэкIэ зэджэр?Сыт сказуемэкIэ зэджэр?Сказуемэ лIэужьыгъуэ къэжыфIэт.

  1. Псалъэухар зэпкърыхын (Слайд №4)

щ . пр. плъ. щ н. гл.

Дыгъэ къыщIэкIагъащIэм пшэншэ уафэм хуэмурэ зыкъыщиIэтырт.

Псалъэухар къызэрыкIуэщ, зэраIуатэщ,убгъуащ.

Псалъэ зэпхахэр

х сыт хуэдэ? Э.п,з.б

дыгъэ къыщIэкIагъащIэм щ+пр (зэкIу.)

сыт хуэдэ? х Э.п,з.б

пшэншэ уафэм плъ+щ (зэкIу.)

дауэ? х

хуэмурэ зыкъыщыIэтырт нар.+гл. (егъ.)

сытым? Э.п,з.б х

дыгъэм зыкъыщыIэтырт щ.+гл ( зегъ.)

сытым? Э.п,з.б х

уафэм зыкъыщыIэтырт щ.+гл ( зегъ.)

lll Мозговой штурм (Слайд№5)

Псалъэухам и пкъыгъуэ нэхъыщхьэхэр,псалъэухам и пкъыгъуэ етIуанэхэр,дополненэ,подлежащэ,сказуемэ.

-ЦIыкIухэ,мы гъэм къызыпкърыдмыха темэ хэт мыбыхэм?

-Пэжщ,псалъэухам и пкъыгъуэ етIуанэхэр,дополненэрщ ди нобэрей темэр.

Темэр доскам,тетрадым иратхэ.

lV ТемэщIэр джын.

-Сыт псалъэухам и пкъыгъуэ етIуанэкIэ дызэджэр?(Псалъэухам и пкъыгъуэ етIуанэхэм хохьэ дополненэр,определенэр,обстоятельствэр) (Слайд№6)

-Сыт абыхэм къагъэлъагъуэр? (Предметым и щытыкIэр,предметыр зыбгъэдэлъыр,лэжьыгъэр зэрагъэзащIэ Iэмэпсымэр, лэжьыгъэр къыщыхъу щIыпIэр, лэжьыгъэр къыщыхъу зэманыр)

Пкъыгъуэ етIуанэхэр адрей пкъыгъуэхэм щIыкIищкIэ пыщIа мэхъу(зэкIуныгъэ, зегъэкIунигъэ,егъэщIылIэныгъэ)

-Псалъэухам и пкъыгъуэ етIуанэхэм я къалэныр,ахэр къэдгъэсэбэпын щIыхуейр?

(Псалъэухам и пкъыгъуэ етIуанэхэм псалъэухар убгъуа ящI, гупсысэр нэхъ куууэ къэIуэта мэхъу.

Псалъэухам и пкъыгъуэ етIуанэхэр къэдгъэсэбэпкIэрэ ди бзэр нэхъ къабэ,дахэ,шэрыуэ икIи гъэщIэгъуэн мэхъу)

Дополненэр дджауэ щытащ.Сыт дополненэм теухуауэ фщIэр?

Дополненэм теухуауэ ящIэр къаIуатэ.И определенэр доскам къытратхэ.

Дополненэу хэувэ псалъэ лъэпкъыгъуэхэр егъэщIэн. (Слайд№7)

Псалъэухам хэт дополненэхэр къегъэгъуэтын, псалъэ лъэпкъыгъуэр гъэбелджылын.

А)ЩIалэм тхылъыр библиотекэм ихьыжащ.Абы ахэр щIиджыкIащ.щ.цI.

Б) Анэм хужьыр къыхуихьащ нэхъыщIэм. плъ.

В) Сабийхэм джэгуныр зыпащI щыIэкъым.инф.ПщIым плIы хэх.бж.

Г) Тхылъу зыбжанэ еджакIуэхэм къащэхуащ.обст.п. ит щ.+бж.

Д) ФIыуэ лажьэм псори хуэарэзыщ.прич. е инф. об.

Е)Пщыхьэщхьэм нэм къыщIэIэбэр зэрумылъагъур Мусэ ищIэрт.з.м.пс.з.



Текстым елэжьын.ФIэщыгъэцIэ етын,дополненэхэр къыхэгъуэтэн.

Текстым ехьэлIауэ я гупсысэхэр къегъэIуэтэн. (Слайд№8)

Ди лъэпкъэгъу бзылъхугъэ «хьет» жригъэI(э)у щыпсэуащ Францием. Хьэгъундокъуэ Елмэсхъан (Иринэ) – аращ абы и цIэр.

Фашист зэрыпхъуакIуэхэр Францием I940 гъэм къыщытеуа махуэм щегъэжьауэ зауэр иухыху Иринэ сэлэт щыгъыныр щихакъым. Ар дохутырт. Адыгэ пщащэм и унагъуэм щIэт сымаджэщым цIыху мин бжыгъэ ажалым къригъэлащ. Хьэгъундокъуэр мызэ-мытIэу зауэм щыхэта къэхъуащ. Абы и лIыгъэр, гулъытэр, псэ IэфIагъыр псоми яфIэтелъыджэт. «Адыгэ Жаннэ д’ Арк», - арат абы зэреджэр.

Иринэ къыхуагъэфэщащ «ПщIэ лъагэ зиIэ легион», «Зауэм щиIа щIыхьым папщIэ», «Дзэ Жор» орденхэр, «ЛIыгъэ зэрихьам папщIэ» медалыр икIи нэгъуэщI француз дамыгъэ лъапIэхэр.

КъызыхэкIа лъэпкъым хуэфащэу псэуащ Хьэгъундокъуэ Елмэсхъан. Абы и IуэхущIафэми и дуней тетыкIэми уримыгушхуэнкIэ Iэмал иIэкъым. Хьэгъундокъуэ Елмэсхъан (Иринэ) и цIэр Францием и тхыдэм дыщэпскIэ хэтхащ.

V Урокыр егъэубыдылIэн

Дополненэнэр гупитIу зэригуэшыр егъэщIэн

-Тхылъым ит правилэ феджэт.Сыт щIэуэ къэфщIа?

(Дополненэр гупитIу егуэш:прямой дополненэрэ косвеннэрэ)

(Слайд№9)

Хъыджэбзым хьэкъущыкъухэр итхьэщIащ.прямой доп.

Сэ си анэр егъэджакIуэу мэлажьэ.косвеннэ доп.

Прямой дополненэкIэ йоджэ глагол лъэIэсым къыхуэкIуа дополненэу им.п. итым.Адрей падежхэм итхэм косвеннэ дополненэкIэ йоджэ.

I Псалъэухахэм къыхэгъэща псалъэхэм дополненэр къыхэгъуэтэн.(Слайд№I0)

А)Унэр дэркIэ зэлъыIуха хъуащ.

Б)Сэ къыхэсхащ дохутыр IэщIагъэр.

В)Си шыпхъур дохутыру мэлажьэ.

Г)Сэ лэжьыгъэр Ислам езгъэщIыжащ.+

2 Псалъэухахэм прямой дополненэ зыхэтыр къыхэгъуэтэн. (СлайдII)

А)Тхылъхэр зэбгрыдзауэ стIолым телъщ.

Б)Мэзхъумэр зыгъэпсэхуакIуэхэм елъэIуащ мафIэ ямыщIыну.

В)Пщащэм уэрэдыр дахэу жиIащ.+

Г)Мазэр пшэ фIыцIэхэм ягъэпщкIуащ.

3.Псалъэухам хэт подлежащэр дополненэ е дополненэр подлежащэ щIын. (Слайд№I2)

I вариант

Мазэр пшэм игъэпщкIуащ.

Анэм пхъур фIыуэ елъагъу.

Кхъухьлъатэр махуэкум Налшык къилъэтыкIынущ.

2 вариант

Махуэм жэщ къыкIэлъокIуэ.

Си адэм бдзэжьей къиубыдащ.

Джэдур уэрамым дэтщ.

4.Тест лэжьыгъэ (Слайд№I3)

I. Дополненэр сыт хуэдэ упщIэхэм жэуап хуэхъурэ?

А) хэт? сыт? сытыр? сытым? хэткIэ? сыткIэ? хэту? сыту?

Б) дауэ? дэнэ? дапщэщ? сыт щхьэкIэ?

В) сыт хуэдэ? сытым и? дапщэ?

Г) сыт ищIэр? сыт къыщыщIрэ?

2.Косвеннэ дополненэ зыхэт псалъэухар къэгъуэтын. (Слайд№I4)

А) Бажэм адакъэр къиубыдри и гъуэм ихьащ.

Б) ЩIалэр спектаклым дихьэхауэ йоплъ.

В) Iэхъуэм хъушэр къуажэм къыдихуэжащ.

Г) НысащIэм пщIантIэр къабзэу ипхъэнкIащ.

3.Дополненэр щыуагъэу къыщыхэгъэщар къэгъуэтын. (Слайд№I5)

А) Бысымыр щIалэм елъэIуащ ерыскъым хэIэбэну.

Б) Цыжьбанэм и плIэм илъу мыIэрысэ ехь.

В) Уэнжакъым Iугъуэ фIыцIэ къреху.

Г) Къуэм анэм псалъэ дахэ жриIащ.

4.Дополненэр зэкIэщIэпч мыхъу псалъэ зэпыщIауэ къыщыкIуэр гъэбелджылын. (Слайд№I6)

А) ЩакIуэм щIакIуэ фIыцIэ щыгъщ.

Б) ЩIалэм джыдэр мывэкIэ елъ.

В) Нанэ и махуитI зэрызэхуэмыдэм къуэр тегузэвыхьырт.

Г) Тхыпхъэр машынэкIэ тещIыхьащ.

5. Сыт хуэдэ падежым иту къакIуэрэ прямой дополненэр? (Слайд№I7)

А) И.п.

Б) Э.п.

В) П.п

Г) О.п

Жэуапхэр: I) А , 2) Б, 3) В, 4) В, 5) А. (Слайд№I8)

ЕджакIуэхэм я щыуагъэхэр къыхагъэкIыж,нагъыщэ зыхуагъэувыж.(Самоконтроль и самооценка)

Щыуагъэ зымыIэм «5»

Зы щыуагъэ зиIэм «4»

ЩыуагъитI зиIэм «3»

Щыуагъищ е нэхъыбэ зиIэм «2»

5 Иджы гупищу зыдгуэшынущ. (Слайд№I9)

I гупым интеллект картэ ягъэхьэзыр псалъэуха псалъэмкIэ.

2 гупым кластер ящI дополненэм теухуауэ

3 гупым карточкэм ит лэжьыгъэр ягъэзащIэ.

Гуп къэс я лэжьыгъэхэр ягъэлъагъуэ топсэлъыхьыж.

Vl Урокыр къызэщIэкъуэжын. (Слайд№20)

-Урокым щыщIидзэм упщIэ фэстам и жэуапыр къызэфтыфыну?

(Псалъэухам и пкъыгъуэ етIуанэхэм я къалэныр,ахэр къэдгъэсэбэпын щIыхуейр?)

Псалъэухам и пкъыгъуэ етIуанэхэм псалъэухар убгъуа ящI, гупсысэр нэхъ куууэ къэIуэта мэхъу.

Псалъэухам и пкъыгъуэ етIуанэхэр къэдгъэсэбэпкIэрэ ди бзэр нэхъ къабзэ,дахэ,шэрыуэ икIи гъэщIэгъуэн мэхъу.

Дэнэ нобэ зэдгъэгъуэта щIэныгъэр къыщыдгъэсэбэпыфынур?(Псалъэмакъ щрагъэкIуэкIкIэ,тхыгъэ лэжьыгъэхэр,статьяхэр щатхкIэ)

Урокым щIэуэ къащIахэр,къехьэлъэкIахэр жегъэIэн.

Мурад къехъулIахэр ятхыу жыгым кIэрыгъэпщIэжын.

Нобэ ди урокым нэхъ жыджэру хэлэжьыхьахэм нагъыщэ фхузогъэув.

Vll Унэ лэжьыгъэ етын. . (Слайд№2I)

Псоми п.I3,нап.29-30 еджэн.

I гупым художественнэ текст, дополненэхэр къыхагъэщ. Тетр.. н.36 л.I



2 гупым псалъэуха зыхыбл зэхалхьэ дополненэ хэту. Тетр н.36 л.4



3 гупым лэжь.42 условием тету ягъэзащIэ. Тетр. н.36 л.2



Узыншэу фыщыт! (Слайд№22)

Самоанализ урока.

Тема проведённого мною урока кабардинского языка в 8 классе «Второстепенные члены предложения.Дополнение ». Данный урок связан с предыдущими и на них опирается.При проектировании и проведении данного урока мной были реализованы требования ФГОС в основе которого лежат формирование компетентностного подхода, развитие универсальных учебных действий. Также был реализован учёт обученности, обучаемости, реальных учебных и внеучебных возможностей учащихся данного класса. Цели и задачи урока перед учащимися были поставлены в проблемной форме. При планировании содержания учебного материала были выделены объекты полного усвоения. Практическая направленность учебного материала и его связь с личным жизненным опытом учащихся была реализована через тему урока. В содержание урока были включены упражнения творческого характера по использованию полученных знаний в изменённых обстоятельствах, в новых ситуациях.

При проведении урока я опиралась также на межпредметные связи, в содержании учебного материала и осуществляла межпредметную координацию с целью формирования у учащихся целостного представления о мире, о системе знаний. Использованные мною образовательные технологии (технология развития критического мышления, технология уровневой дифференциации, исследовательская деятельность) были в целом здоровьесберегающими.

На уроке оптимально сочетались различные формы учебной работы – индивидуальная, групповая, фронтальная. Групповые формы работы обеспечили навыки работы в команде, развитие коммуникативной компетенции обучающихся, снижение уровня тревожности, развитие рефлексивных способностей.   Контроль за усвоением знаний, умений, навыков учащихся осуществлялся через содержание вопросов и заданий с помощью составления кластера, синквейна,интеллект карты, анализа текста. По окончании работы была проведена взаимопроверка с целью формирования универсальных учебных действий. Развитие мыслительных операций, критического мышления происходило посредством анализа, сравнений, сопоставлений, обобщений.

Домашнее задание для разных групп учащихся имело различный характер, объём и дифференцированность. На уроке были соблюдены также все гигиенические требования: рассадка учащихся, температурный режим, воздушный режим. Считаю, что цели и задачи урока реализованы.Урок состоялся. Спасибо за внимание.



Текстым елэжьын.ФIэщыгъэцIэ етын,дополненэхэр къыхэгъуэтэн.

Текстым ехьэлIауэ я гупсысэхэр къегъэIуэтэн. (Слайд№8)

Ди лъэпкъэгъу бзылъхугъэ «хьет» жригъэIэу щыпсэуащ Францием. Хьэгъундокъуэ Елмэсхъан (Иринэ) – аращ абы и цIэр.

Фашист зэрыпхъуакIуэхэр Францием I940 гъэм къыщытеуа махуэм щегъэжьауэ зауэр иухыху Иринэ сэлэт щыгъыныр щихакъым. Ар дохутырт. Адыгэ пщащэм и унагъуэм щIэт сымаджэщым цIыху мин бжыгъэ ажалым къригъэлащ. Хьэгъундокъуэр мызэ-мытIэу зауэм щыхэта къэхъуащ. Абы и лIыгъэр, гулъытэр, псэ IэфIагъыр псоми яфIэтелъыджэт. «Адыгэ Жаннэ д’ Арк», - арат абы зэреджэр.

Иринэ къыхуагъэфэщащ «ПщIэ лъагэ зиIэ легион», «Зауэм щиIа щIыхьым папщIэ», «Дзэ Жор» орденхэр, «ЛIыгъэ зэрихьам папщIэ» медалыр икIи нэгъуэщI француз дамыгъэ лъапIэхэр.

КъызыхэкIа лъэпкъым хуэфащэу псэуащ Хьэгъундокъуэ Елмэсхъан. Абы и IуэхущIафэми и дуней тетыкIэми уримыгушхуэнкIэ Iэмал иIэкъым. Хьэгъундокъуэ Елмэсхъан (Иринэ) и цIэр Францием и тхыдэм дыщэпскIэ хэтхащ.























4.Тест лэжьыгъэ

I. Дополненэр сыт хуэдэ упщIэхэм жэуап хуэхъурэ?

А) хэт? сыт? сытыр? сытым? хэткIэ? сыткIэ? хэту? сыту?

Б) дауэ? дэнэ? дапщэщ? сыт щхьэкIэ?

В) сыт хуэдэ? сытым и? дапщэ?

Г) сыт ищIэр? сыт къыщыщIрэ?

2.Косвеннэ дополненэ зыхэт псалъэухар къэгъуэтын.

А) Бажэм адакъэр къиубыдри и гъуэм ихьащ.

Б) ЩIалэр спектаклым дихьэхауэ йоплъ.

В) Iэхъуэм хъушэр къуажэм къыдихуэжащ.

Г) НысащIэм пщIантIэр къабзэу ипхъэнкIащ.

3.Дополненэр щыуагъэу къыщыхэгъэщар къэгъуэтын.

А) Бысымыр щIалэм елъэIуащ ерыскъым хэIэбэну.

Б) Цыжьбанэм и плIэм илъу мыIэрысэ ехь.

В) Уэнжакъым Iугъуэ фIыцIэ къреху.

Г) Къуэм анэм псалъэ дахэ жриIащ.

4.Дополненэр зэкIэщIэпч мыхъу псалъэ зэпыщIауэ къыщыкIуэр гъэбелджылын.

А) ЩакIуэм щIакIуэ фIыцIэ щыгъщ.

Б) ЩIалэм джыдэр мывэкIэ елъ.

В) Нанэ и махуитI зэрызэхуэмыдэм къуэр тегузэвыхьырт.

Г) Тхыпхъэр машынэкIэ тещIыхьащ.

5. Сыт хуэдэ падежым иту къакIуэрэ прямой дополненэр?

А) И.п.

Б) Э.п.

В) П.п

Г) О.п





Дополненэхэр псалъэухахэм хэгъэувэжын. Псалъэухахэм пыщэн.

I Гъатхэ дыгъэм … игъэткIужащ. Гъавэм елэжьхэм … явэ,.. ящI, … ясэ. Дадэрэ сэрэ жыг хадэм … щыхэтсащ.Махуэ къэс сэ абы … щIызокIэ.Нанэрэ си шыпхъу цIыкIумрэ …, …, … хасэ.Бжэндэхъухэм … жаIэ, пцIащхъуэхэм ди гуэщ блыным … кIэращIыхь.

2 Гъэмахуэмрэ бжьыхьэмрэ … къыкIэлъакIуэ.Ар гъэм и зэман нэхъ щIыIэми,сэ … зыхуэзгъэхьэзыращ. Дадэ гъэмахуэм … езгъэщIащ,нанэ … хуабэрэ … Iуврэ схуищIащ. Иджы япэ … сытемыпыIэжу сыпоплъэ.Ар щIым зэрытесэу ,хьэблэ сабийхэм … ,… къэджыхьынущ. ………..













Дополненэхэр псалъэухахэм хэгъэувэжын. Псалъэухахэм пыщэн.

I Гъатхэ дыгъэм … игъэткIужащ. Гъавэм елэжьхэм … явэ,.. ящI, … ясэ. Дадэрэ сэрэ жыг хадэм … щыхэтсащ.Махуэ къэс сэ абы … щIызокIэ.Нанэрэ си шыпхъу цIыкIумрэ …, …, … хасэ.Бжэндэхъухэм … жаIэ, пцIащхъуэхэм ди гуэщ блыным … кIэращIыхь.

2 Гъэмахуэмрэ бжьыхьэмрэ … къыкIэлъакIуэ.Ар гъэм и зэман нэхъ щIыIэми,сэ … зыхуэзгъэхьэзыращ. Дадэ гъэмахуэм … езгъэщIащ,нанэ … хуабэрэ … Iуврэ схуищIащ. Иджы япэ … сытемыпыIэжу сыпоплъэ.Ар щIым зэрытесэу ,хьэблэ сабийхэм … ,… къэджыхьынущ. ………..











I вариант

Мазэр пшэм игъэпщкIуащ.

Анэм пхъур фIыуэ елъагъу.

Кхъухьлъатэр махуэкум Налшык къилъэтыкIынущ.



2 вариант

Махуэм жэщ къыкIэлъокIуэ.

Си адэм бдзэжьей къиубыдащ.

Джэдур уэрамым дэтщ.







I вариант

Мазэр пшэм игъэпщкIуащ.

Анэм пхъур фIыуэ елъагъу.

Кхъухьлъатэр махуэкум Налшык къилъэтыкIынущ.



2 вариант

Махуэм жэщ къыкIэлъокIуэ.

Си адэм бдзэжьей къиубыдащ.

Джэдур уэрамым дэтщ.














Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!