СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Открытый урок: Степени сравнения прилагательных, 2018

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Открытый урок: Степени сравнения прилагательных, 2018»

Конспект открытого урока по английскому языку в 4 классе по теме:

«Степени сравнения прилагательных в английском языке».



  1. Greeting (Приветствие) Слайд 1.

Good morning, boys and girls! I’m glad to see you! Sit down, please!

How are you? How are you feeling?

What did you you do in the evening?

What is the wether today? Is it colder than yesterday?

Is it windier than yesterday?

  1. Фонетическая разминка

Let’s train our tongues and lips and prepare them for English. So, repeat Humpty-Dumpty.



Well, are you ready for English? Ready, steady, go!!!



  1. The aim of the lesson (Целеполагание) Слайд 2 (Картинка с животными).



Now, look at the picture and tell me what we are going to speak about today? What is the topic of our lesson?



  • To speak about the animals

  • To train the forms of adjective

  • To repeat the names of the animals

  1. Повторение лексического материала.

Repeat the lexical material.



At the moment, look at the picture and tell me: what animals can you see? Where do the live? What are the biggest? The smallest?



Grassland, forest, desert, jungle, rainforest.



  1. Повторение грамматического материала Cлайд 3 (правила написания)

Let’s repeat the grammar rules.

How do you make the comparative and the superlative forms?





  1. Работа с картами.

-Now, make a pair of 3 cards to make the comparative and the superlative forms.

- Составить любое предложение из слов.



  1. Физ.минутка «Head, shoulders»



  1. Работа с учебником.

Let’s repeat the diolog about the animals vote.

  1. Раздать роли с ободками

  2. Дети выходят и рассказывают диалог.



Why is the Mr.Ant the strongest?

  1. Сравнить картинки (Слайд с животными)



Describe the animals, use the examples

Cлайд 1. (giraffe-elephant)

  1. The giraffe is taller than the elephant.

  1. The elephant is fatter than the giraffe.

  2. The elephant is bigger than the giraffe.

Слайд 2. ( cat-mouse)

Cлайд 3 (crocodile-lizard)

  1. Рефлексия Слайд 5 со смайликами.

What do you learn about the forms, animals?



Now I can

  • Perfectly

  • Well

  • Not very well but I practice.