СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Презентация урока (Lesson 39) к учебнику "Project 4" (3rd edition) by Tom Hutchinson, James Gault. Издательство Oxford University Press

Нажмите, чтобы узнать подробности

В презентации представлен материал по теме "Relationships: Friends". Грамматический материал представлен темой First conditional, лексический - темой Phrasal verbs.

Просмотр содержимого документа
«Презентация урока (Lesson 39) к учебнику "Project 4" (3rd edition) by Tom Hutchinson, James Gault. Издательство Oxford University Press»

Relationships Friends

Relationships

Friends

Comprehension 1 a Read the story. Number the pictures in the correct order.  b, d, a, c

Comprehension

1 a Read the story. Number the pictures in the correct order.

b, d, a, c

b What do you think the lions said? Listen to the whole story and check your ideas. - Who does he say it to? The antelope. - Why wasn‘t the monkey a good friend? Because he left the antelope in danger, after the antelope had helped him.

b What do you think the lions said?

Listen to the whole story and check your ideas.

- Who does he say it to?

The antelope.

- Why wasn‘t the monkey a good friend?

Because he left the antelope in danger, after the antelope had helped him.

2 Work with a partner.Take two pictures each and retell the story to each other.

2 Work with a partner.Take two pictures each and retell the story to each other.

Vocabulary  Phrasal verbs

Vocabulary Phrasal verbs

b Find all the phrasal verbs in the story. catch up with - догнать think of - думать о give up - сдаться, бросить, отказаться run out of - выбегать jump up - запрыгнуть run away - убегать, удирать lie down - лечь, прилечь look up - взглянуть, посмотреть вверх walk up to - подойти, подходить bend down - нагнуться walk away - уходить come down - спускаться, падать stand up - встать walk along - идти вдоль wear (smb) out - износить climb on (to) - взбираться look after (smb) - присматривать walk on - продолжать идти come to - очнуться jump down - спрыгнуть sit down - садиться eat up - съесть leave (smb) alone - оставить в покое find out - выяснить, обнаружить get on - продолжить, приступить hurry up - торопиться, спешить

b Find all the phrasal verbs in the story.

catch up with - догнать

think of - думать о

give up - сдаться, бросить, отказаться

run out of - выбегать

jump up - запрыгнуть

run away - убегать, удирать

lie down - лечь, прилечь

look up - взглянуть, посмотреть вверх

walk up to - подойти, подходить

bend down - нагнуться

walk away - уходить

come down - спускаться, падать

stand up - встать

walk along - идти вдоль

wear (smb) out - износить

climb on (to) - взбираться

look after (smb) - присматривать

walk on - продолжать идти

come to - очнуться

jump down - спрыгнуть

sit down - садиться

eat up - съесть

leave (smb) alone - оставить в покое

find out - выяснить, обнаружить

get on - продолжить, приступить

hurry up - торопиться, спешить

Grammar  First conditional 4 a Complete the sentence from the story. Complete the names of the clauses with if and main . b We call this a conditional sentence. What tense do we use in each clause? c Find more first conditionals in the story. catches ‘ ll eat If that lion_____________us, he____________us up. if main ________ clause ________ clause We use the present simple in the  if  clause and the future with will in the main clause.

Grammar First conditional

4 a Complete the sentence from the story. Complete the names of the clauses with if and main .

b We call this a conditional sentence. What tense do we use in each clause?

c Find more first conditionals in the story.

catches

ll eat

If that lion_____________us, he____________us up.

if

main

________ clause

________ clause

We use the present simple in the if clause

and the future with will in the main clause.

don‘t move ‘ ll think is ’ ll eat stays won‘t be able to attacks won‘t help doesn‘t eat ’ ll tell feels won‘t help need won‘t ask

don‘t move

‘ ll think

is

’ ll eat

stays

won‘t be able to

attacks

won‘t help

doesn‘t eat

’ ll tell

feels

won‘t help

need

won‘t ask

Listening and speaking 6 a What is happening in the pictures? b Listen to the advice. Choose the correct pictures. Picture e 1 If you don‘t look after your mobile, someone will steal it. b 2 If you don‘t study, you’ll fail the test.  3 If you don‘t eat breakfast, you’ll be hungry.  4 If you leave your computer on standby, you’ll use more energy.  5 If you leave your bag on the stairs, you’ll trip over it.  6 If you go to bed late, you’ll be tired in the morning.  d f a c

Listening and speaking

6 a What is happening in the pictures?

b Listen to the advice. Choose the correct pictures.

Picture

e

1 If you don‘t look after your mobile,

someone will steal it.

b

2 If you don‘t study, you’ll fail the test.

3 If you don‘t eat breakfast, you’ll be hungry.

4 If you leave your computer on standby, you’ll use more energy.

5 If you leave your bag on the stairs, you’ll trip over it.

6 If you go to bed late, you’ll be tired in the morning.

d

f

a

c

WB: p.54, ex.1, 2, 3

WB: p.54, ex.1, 2, 3