СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Презентация урока (Lesson 8) к учебнику "Project 4" (3rd edition) by Tom Hutchinson, James Gault. Издательство Oxford University Press.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Презентация к уроку по теме "История материалов". На данном уроке учащиеся познакомятся с историей появления различных материалов через поисковое и ознакомительное чтение текста "History: materials"; расширят и закрепят лексический запас в игровой форме.

ИГРА "Race". Суть игры: учащимся предлагается найти и выписать: 7 видов метала; 4 вещи, созданные  людьми в Бронзовом веке; 4 вещи, созданные людьми во время Индустриальной революции; 4 вида пластика. Победитель - первый, кто первым и правильно справится с данным заданием. 

ИГРА "Bingo". Суть игры: учащимся выдается форма для "бинго" (3 по горизонтали и 3 по вертикали), в которую они записывают 9 слов по изучаемой теме "Материалы". Далее, учитель в произвольном порядке называет слова и если данное слово есть у учащегося в таблице, то он его вычеркивает. Как только будут вычеркнуты 3 слова по горизонтали или вертикали - учащийся выкрикивает слово "БИНГО"! и становится победителем.

Просмотр содержимого документа
«Презентация урока (Lesson 8) к учебнику "Project 4" (3rd edition) by Tom Hutchinson, James Gault. Издательство Oxford University Press.»

English across the curriculum History: materials

English across the curriculum

History: materials

Read and listen to the text. Tick the materials that are mentioned.

Read and listen to the text. Tick the materials that are mentioned.

Put the materials that you ticked in the correct historical order. plastic  iron bronze copper stone

Put the materials that you ticked in the correct historical order.

plastic

iron

bronze

copper

stone

1. gold, silver and copper 2. They probably put some rocks round a fire  and fire melted the metal. 3. a mixture (an alloy) of copper and tin 4. it is stronger 5. iron is a very common mineral 6. People discovered how to use coal instead of  charcoal. 7. Synthetic materials are made by separating  the molecules of other materials.

1. gold, silver and copper

2. They probably put some rocks round a fire

and fire melted the metal.

3. a mixture (an alloy) of copper and tin

4. it is stronger

5. iron is a very common mineral

6. People discovered how to use coal instead of

charcoal.

7. Synthetic materials are made by separating

the molecules of other materials.

Race seven kinds of metal four things that Bronze Age people built four things that people built in the Industrial Revolution four kinds of plastic

Race

  • seven kinds of metal
  • four things that Bronze Age people built
  • four things that people built in the Industrial Revolution
  • four kinds of plastic
Answer key copper, gold, silver, bronze, tin, iron, steel houses, palaces, temples, (huge) monuments machines, steam engines, bridges, railways Bakelite, PVC, polystyrene, nylon

Answer key

  • copper, gold, silver, bronze, tin, iron, steel
  • houses, palaces, temples, (huge) monuments
  • machines, steam engines, bridges, railways
  • Bakelite, PVC, polystyrene, nylon
aluminium bronze nylon polystyrene tin iron gold silver charcoal alloy ore bone copper steel stone plastic
  • aluminium
  • bronze
  • nylon
  • polystyrene
  • tin
  • iron
  • gold
  • silver
  • charcoal
  • alloy
  • ore
  • bone
  • copper
  • steel
  • stone
  • plastic
Find out Do some research. Find out about one of the other materials in Ex.1a . Write a paragraph about its history.

Find out

Do some research. Find out about one of the other materials in Ex.1a . Write a paragraph about its history.