№ п\п | Тема урока | Всего часов | Дата | Чтение | Аудирование | Говорение | Письменная речь |
1-2 | Что предпочитают читать подростки? | 2 | 01.09. 02.09. | лексический:autobiography, biography, classic, a detective story, educational, to encourage, to explore, fantasy, fiction, a genre, horror, imagination, to improve, to influence, informative, non-fiction, a novel, realistic, to recommend, a reference book, a romance, science fiction, to succeed in, a thriller, as long as; грамматический: (для повторения) Present Simple, Present Progressive, Present, Perfect, Present Perfect Progressive, словообразование (суффиксы прилагательных –al, -ic, -ive; существительных –er) упр.1.1), 2), 3); 2.1), 2) | лексический:autobiography, biography, classic, a detective story, educational, to encourage, to explore, fantasy, fiction, a genre, horror, imagination, to improve, to influence, informative, non-fiction, a novel, realistic, to recommend, a reference book, a romance, science fiction, to succeed in, a thriller, as long as; грамматический: (для повторения) Present Simple, Present Progressive, Present, Perfect, Present Perfect Progressive, словообразование (суффиксы прилагательных –al, -ic, -ive; существительных –er) упр.1.1); 2.2) | лексический:autobiography, biography, classic, a detective story, educational, to encourage, to explore, fantasy, fiction, a genre, horror, imagination, to improve, to influence, informative, non-fiction, a novel, realistic, to recommend, a reference book, a romance, science fiction, to succeed in, a thriller; грамматический: (для повторения) Present Simple, Present Progressive, Present, Perfect, Present Perfect Progressive упр.2.1), 3); 3. | упр.(AB ex.1.); 2.2), 3) |
3-4 | Знаменитые писатели Англии и России. | 2 | 07.09. 08.09. | лексический: to be a success, to be set, a birthplace, childhood, a contemporary, to describe, to die, to honour, to inspire, a novelist, a plot, powerful,to publish, remarkable, vivid, an age, to marry; грамматический: (для повторения) Past Simple, Past Simple Passive, Past Perfect, словообразование (суффикс существительных -ist) упр.1.1), 2), 3); 2.1); 3. | лексический: to be a success, to be set, a birthplace, childhood, a contemporary, to describe, to die, to honour, to inspire, a novelist, a plot, powerful, to publish, remarkable, vivid, an age, to marry; грамматический: (для повторения) Past Simple, Past Simple Passive, Past Perfect, словообразование (суффикс существительных -ist) упр.1.1) | лексический: to be a success, to be set, a birthplace, childhood, a contemporary, to describe, to die, to honour, to inspire, a novelist, a plot, powerful, to publish, remarkable, vivid; грамматический: (для повторения) Past Simple, Past Simple Passive, Past Perfect упр.2.1), 2); 3. | упр.(AB ex.1.) |
5-6 | Знаменитые писатели Англии и России | 2 | 9.09. 14.09. | лексический: an author, to be based on, contemporary, creative, descriptive, imaginative, inventive, outstanding, a setting, a suspense, suspenseful, scientific (из Книги для чтения) to make up one's mind, to slow down; грамматический: (для повторения) Present Simple Passive, Past Simple Passive, Present Perfect Passive, словообразование (суффиксы прилагательных -ive, -able, -ful, -ous и существительных –tion, -ist, -er,-or) упр.1.1), 2), 3); 2.; 3.1) | лексический: an author, to be based on, contemporary, creative, descriptive, imaginative, inventive, outstanding, a setting, a suspense, suspenseful, scientific (из Книги для чтения) to make up one's mind, to slow down; грамматический: (для повторения) Present Simple Passive, Past Simple Passive, Present Perfect Passive, словообразование (суффиксы прилагательных -ive, -able, -ful, -ous и существительных –tion, -ist, -er,-or) упр.1.1) | лексический: an author, to be based on, contemporary, creative, descriptive, imaginative, inventive, outstanding, a setting, a suspense, suspensful; грамматический: (для повторения) Present Simple Passive, Past Simple Passive, Present Perfect Passive, словообразование (суффиксы прилагательных -ive, -able, -ful, -ous и существительных –tion, -ist, -er,-or) упр.2.; 3.1), 2) | упр.(AB ex.1.); 2, |
7 | Знаменитые авторы Англии и России | 1 | 15.09. | Контроль лексико-грамматических навыков и речевых умений |
8 | Знаменитые авторы Англии и России | 1 | 16.09. | Речвой материал предыдущих уроков;to be about to do smth., contract, a fighter plane, gifted, recommendation упр. R ex.4.1), 2), 3), 4) | | Речевой материал предыдущих уроков упр. R ex.4.1) | упр. R ex.4.2) |
9 | Литературные места Британии. | 1 | 21.09. | Речвой материал предыдущих уроков; (из Книги для чтения) magical, a myth, mystic, a knight, a spirit, a maze, a giant, a ghost, miniature упр.1.2); 2. | материал предыдущих уроков; (из Книги для чтения) magical, a myth, mystic, a knight, a spirit, a maze, a giant, a ghost, miniature упр.1.1), 2); 2. | | упр.1.1); 2. |
10 | Романы писателей Британии | 1 | 22.09. | Речевой материал предыдущих уроков; грамматический: (для повторения) придаточные предложения-подлежащие (Wh-clauses) упр.1.2); 2.1), 2), 3), 4) | | Речевой материал предыдущих уроков; грамматический: (для повторения) придаточные предложения-подлежащие (Wh-clauses) упр.1.1), 2); 2.3), 4) | упр.2.2); (AB ex.1.) |
11-12 | Что выбрать – книги или фильмы? Какую книгу купить? | 2 | 23.09. | | упр. Reader – 1 1), 2); 2 2), 3), 4), 5 | упр. Reader – 1 1, 2)) | упр. Reader – 2 1), 5) |
28.09. | упр. Reader – 2 6); 3 2) | упр. Reader – 3 1) | упр. Reader – 2 7) | упр. Reader – 2 7) |
13 | Джейн Эйр – роман 19 столетия | 1 | 29.09. | Речевой материал предыдущих уроков; лексический: (из Книги для чтения) to define, public, to originate from, to register, to release, to track, a resource, to pass smth. on;грамматический: (для повторения) Reported Speech (‘that’ - clauses) упр.1.1), 2) | | Речевой материал предыдущих уроков; грамматический: (для повторения) Reported Speech (‘that’ - clauses) упр.1.1), 3); 2. | упр.(AB ex.1.) |
14 | Проектные работы. | 1 | 30.09. | Речевой материал предыдущих уроков; речевые функции: asking for information about books and writers (What kind of books …? What about …? Who are …? etc.), expressing likes (I enjoyed … She adores … etc.), asking for someone's opinion (What do you think about …? etc.), giving opinion (I think …) упр.1.1), 3); 2.; 3. | Речевой материал предыдущ. уроков; речевые функции: asking for information about books and writers (What kind of books …? What about …? Who are …? etc.), expressing likes (I enjoyed … She adores … etc.), asking for someone's opinion (What do you think about …? etc.), giving opinion (I think …) упр.1.2) | Речевой материал предыдущих уроков; речевые функции: asking for information about books and writers (What kind of books …? What about …? Who are …? etc.), expressing likes (I enjoyed … She adores … etc.), asking for someone's opinion (What do you think about …? etc.), giving opinion (I think …) упр.1.3); 3. | упр.1.1); 2. |
15 | Контрольная работа. | 1 | 05.10. | Речевой материал предыдущих уроков; a boarding school, a review упр.1.1), 2), 3) | | Речевой материал предыдущих уроков упр.1.2); 2. | упр.1.3); 2. |
16 | Музыка Британии и России. Композиторы. | 1 | 06.10. | Контроль лексико-грамматических навыков и речевых умений |
17-18 | История направлений музыки. Музыка России и Британии. Словарный диктант. | 2 | 07.10. 12.10. | Project 1. Literary quiz. Project 2. Designing a blurb. Project 3. Literary map of your region. |
19 | Какая музыка нравится тебе? | 1 | 13.10. | лексический: annual, a brass band, catchy, classical, complicated, a composer, to conduct, a conductor, a first night, a full house, an instrument, jazz, an opera house, romantic, a seat, sentimental, to stage, a symphony, to take place, a tune, tuneless, to continue, to enter a chart, choral, a pianist, (из Книги для чтения) to dominate, a genius, an image, a score, a tone; грамматический: (для повторения) артикль с личными именами и географическими названиями в качестве определения упр.1.1), 3), 4), 5); 2. | лексический: annual, a brass band, catchy, classical, complicated, a composer, to conduct, a conductor, a first night, a full house, an instrument, jazz, an opera house, romantic, a seat, sentimental, to stage, a symphony, to take place, a tune, tuneless, to continue, to enter a chart, choral, a pianist, (из Книги для чтения) to dominate, a genius, an image, a score, a tone; грамматический: (для повторения) артикль с личными именами и географическими названиями в качестве определения упр.1.1), 2) | лексический: annual, a brass band, catchy, classical, complicated, a composer, to conduct, a conductor, a first night, a full house, an instrument, jazz, an opera house, romantic, a seat, sentimental, to stage, a symphony, to take place, a tune, tuneless, to continue, to enter a chart;грамматический: (для повторения) артикль с личными именами и географическими названиями в качестве определения упр.2.; 3. | упр.(AB ex.1.); 3. |
20 | Популярные группы Британии и России | 1 | 14.10. | лексический: aggressive, an album, a breakthrough, an event, an idol, lyrics, to make one's way to, to record, a recording, to release, rhythm, astage, a synthesizer, to tour, worth, original, techno, (из Книги для чтения) a melody, a keyboard, a chord, a key; грамматический: (для повторения) неличные формы глагола упр.1.1), 2); 2.; 3.1), 2); 5.1) | лексический: aggressive, an album, a breakthrough, an event, an idol, lyrics, to make one's way to, to record, a recording, to release, rhythm, astage, a synthesizer, to tour, worth, original, techno, (из Книги для чтения) a melody, a keyboard, a chord, a key; грамматический: (для повторения) неличные формы глагола упр.1.1) | лексический: aggressive, an album, a breakthrough, an event, an idol, lyrics, to make one's way to, to record, a recording, to release, rhythm, astage, a synthesizer, to tour, worth; грамматический: (для повторения) неличные формы глагола упр.1.1); 2.; 3.1); 5.1), 2) | упр.(AB ex.1.); 4. (AB ex.2.) |
21 | Популярные группы Британии и России. | 1 | 19.10. | Речевой материал предыдущих уроков; (из Книги для чтения) an organist упр.1.1), 2), 3) | Речевой материал предыдущих уроков; (из Книги для чтения) an organist упр.1.1) | Речевой материал предыдущих уроков упр.1.1), 2), 3), 4), 5) | |
22 | Ты собираешься на концерт завтра? | 1 | 20.10. | Речевой материал предыдущих уроков;грамматический: (для повторения) неличные формы глагола, глагольные идиомы с наречием / предлогом up упр. R ex.4.1), 3), 4), 6), 7), 8), 9) | | Речевой материал предыдущих уроков упр. R ex.4.1), 2), 5), 7), 8), 9), 10) | упр. R ex.4.6) |
23 | Контроль изученного материала. | 1 | 21.10. | лексический: available, to book, a box office; грамматический: (для повторения) способы выражения будущего действия Present Progressive, to be going to, Future Simple, Present Simple; речевые функции: talking about future action and events that have already been arranged (Present Progressive), talking about future action and events that are intended (Future Simple, …be going to…), talking about future action and events that are part of some official arrangement (Present Simple), talking about future actions and events that I think / hope will happen (Future Simple), predicting that smth. will happen in the future because of some evidence (It is going to rain.) упр.1.1), 2), 3), 4) | лексический: available, to book, a box office; грамматический: (для повторения) способы выражения будущего действия Present Progressive, to be going to, Future Simple, Present Simple; речевые функции: talking about future action and events that have already been arranged (Present Progressive), talking about future action and events that are intended (Future Simple, …be going to…), talking about future action and events that are part of some official arrangement (Present Simple), talking about future actions and events that I think / hope will happen (Future Simple), predicting that smth. will happen in the future because of some evidence (It is going to rain.) упр.2. | лексический: available, to book; грамматический: (для повторения) способы выражения будущего действия Present Progressive, to be going to, Future Simple, Present Simple;речевые функции: talking about future action and events that have already been arranged (Present Progressive), talking about future action and events that are intended (Future Simple, …be going to…), talking about future action and events that are part of some official arrangement (Present Simple), talking about future actions and events that I think / hope will happen (Future Simple), predicting that smth. will happen in the future because of some evidence (It is going to rain.)упр.1.1), 2), 3), 4); 3. | упр.(AB ex.1.; 2.) |
24 | Для чего проводят летние концерты классической музыки? | | 26.10. | | Речевой материал предыдущих уроков упр.1.2); 2.; 3.1) | Речевой материал предыдущих уроков упр.1.1) | упр.1.1); 2. (AB ex.1.); 3.2) |
25 | Ты сможешь написать благодарственное письмо? | | 27.10 | Речевой материал предыдущих уроков; to appreciate упр.1.1), 2), 3); 2. | | Речевой материал предыдущих уроков; to appreciate упр.1.1), 2), 3) | упр.2.; 3. |
26 | Контрольный тест по материалам цикла «Пусть нач нется музыка » | | 28.10 | Контроль лексико-грамматических навыков и речевых умений |
27 | Полицейский и гимн | | 9.11. | Речевой материал предыдущих уроков; грамматический: (для повторения) предлоги и послелоги упр.1.1), 2), 3), 4), 5) | | Речевой материал предыдущих уроков; грамматический: (для повторения) предлоги и послелоги упр.1.3), 4) | упр.1.5), 6) |
28-29 | СМИ в фактах и в лицах | 2 | 10.11. 11.11. | advertisement, advertising, a commercial, daily, to go on line, the (mass) media, news, (the) press radio, a service, to transmit, TV (television) viewing, a TV channel, worldwide, network, on average, (из Книги для чтения) to realize, an exception, a current event, for our own good, to matter, to come out; грамматический: (для повторения) основные типы вопросов упр.1.1),2); 2.; 3.2) | лексический: an advertisement, advertising, a commercial, daily, to go on line, the (mass) media, news, (the) press radio, a service, to transmit, TV (television) viewing, a TV channel, worldwide, network, on average, (из Книги для чтения) to realize, an exception, a current event, for our own good, to matter, to come out; грамматический: (для повторения) основные типы вопросов упр.1.1) | лексический: an advertisement, advertising, a commercial, daily, to go on line, the (mass) media, news, (the) press radio, a service, to transmit, TV (television) viewing, a TV channel, worldwide; грамматический: (для повторения) основные типы вопросов упр.2.; 3.2) | упр.3.1) |
30 | Какой канал ты выбираешь? | 1 | 16.11. | лексический: an audience, to broadcast, a choice, commercial, a debate, a documentary (film), a feature (film), high / low grade, intellectual, original, a range (of), a reality show, a serial, wide, a format, overseas упр.1.1), 2); 2.1), 2) | лексический: an audience, to broadcast, a choice, commercial, a debate, a documentary (film), a feature (film), high / low grade, intellectual, original, a range (of), a reality show, a serial, wide, a format, overseas упр.1.1); 2.1); 3.1) | лексический: an audience, to broadcast, a choice, commercial, a debate, a documentary (film), a feature (film), high / low grade, intellectual, original, a range (of), a reality show, a serial, wide упр.2.2); 3.1), 2), 3) | упр.2.1); 4. (AB ex.1.) |
31 | Сколько ты смотришь телевизор? | 1 | 17.11. | лексический: to be on (TV / radio), to leave (the TV set) on, to turn on, (из Рабочей тетради) digital; грамматический: Reported speech (statements) / Sequence of Tenses; речевая функция: reporting упр.1.1), 2), 3); 2.1), 3) a) | лексический: to be on (TV / radio), to leave (the TV set) on, to turn on, (из Рабочей тетради) digital; грамматический: Reported speech (statements) / Sequence of Tenses; речевая функция: reporting упр.1.1) | лексический: to be on (TV / radio), to leave (the TV set) on, to turn on;грамматический: Reported speech (statements) / Sequence of Tenses;речевая функция: reporting упр.2.2), 3) a), b) | упр.(AB ex.1.) |
32-33 | Урок чтения. Что плохого в просмотре ТВ? | 2 | 18.11. 23.11 | упр. Reader – 1 3), 4); 2 1) a), b), 2) a) | упр. Reader – 1 1), 2); 2 b), d) | упр. Reader – 2 2) a), c) | выразительное чтение |
| упр. Reader – 2 3) a), b), 4); 3; 4; 5 1), 3) | упр. Reader – 2 3) a), b), 4); 3; 5 2), 4), 5) | упр.Reader – 5 5) | |
34 | Может ли СМИ влиять на нашу жизнь? | 1 | 24.11 | лексический: to add, to complain, to suggest, (из Рабочей тетради) rate, rating; грамматический: Reported speech (statements with modal verbs); речевая функция: reporting упр.1.1), 2); 2.; 3.3) | лексический: to add, to complain, to suggest, (из Рабочей тетради) rate, rating; грамматический: Reported speech (statements with modal verbs); речевая функция: reporting упр.3.2) | лексический: to add, to complain, to suggest; грамматический: Reported speech (statements with modal verbs); речевая функция: reporting упр.2.; 3.1), 3) | упр.4. (AB ex.1.) |
35 | Какие новости? | 1 | 25.11. | лексический: a broadsheet, to cater for, a celebrity, content, a feature, lively, a tabloid, a coverage, a daily, detailed, a headline, influential, a supplement, weekly, a weekly, a free sheet, (из Книги для чтения) overload, to suffer, to cancel (a subscription), to fail, (из Рабочей тетради) an issue (проблема, вопрос); грамматический: (для повторения) придаточные определительные предложения, словообразование упр.1.1), 2), 3), 4), 5); 2. | | лексический: a broadsheet, to cater for, a celebrity, content, a feature, lively, a tabloid; грамматический: (для повторения) придаточные определительные предложения, словообразование упр.1.5) | |
36-37 | Что плохого в просмотре телевизора? | 2 | 30.11 01.12. | лексический: to peer, to glare, to glance, to glue to, to gaze, to snap, to munch, to cheat, rotten, darn; грамматический: (для повторения) неличные формы глагола упр. R ex.5.2), 3) a), b), 4), 6), 7) | | Речевой материал предыдущих уроков упр. R ex.5.1) a), b), 3) a), 5) | упр. R ex.5.3) a), 5), 6) |
38 | Чего ты фанат? | 1 | 02.12. | Речевой материал предыдущих уроков; depressing, primitive, rude упр.1.1) | Речевой материал предыдущих уроков; depressing, primitive, rude упр.1.2), 3); 2.2), 3); 3.1) | Речевой материал предыдущих уроков упр.3.2) | упр.1.3); 2.1) (AB ex.1.), 3); 3.1) |
39 | Почему интернет? | 1 | 07.12. | Речевой материал предыдущих уроков; a research, to search for, to update, (из Книги для чтения) stifle, to utilize, to transfer, to separate упр.1.1), 2), 4) | Речевой материал предыдущих уроков; a research, to search for, to update, (из Книги для чтения) stifle, to utilize, to transfer, to separate упр.1.1), 3) | Речевой материал предыдущих уроков; a research, to search for упр.1.4); 2.; 3. | |
40-41 | Урок чтения.Мы хотим, чтобы вы попробовали наш продукт | 2 | 8.12. 9.12. | упр. Reader – 2 1), 2), 3), 4), 7); 3 | упр. Reader – 2 1), 2), 3); 3 | упр. Reader – 1; 2 5), 6) | |
42 | -Извините? Что вы сказали? | 1 | 14.12. | Речевой материал предыдущих уроков; a host, a participant, to convince, to reveal; речевые функции: asking someone to say smth. again, saying smth. again (reporting) упр.1.1), 2), 3), 4), 50; 2. | Речевой материал предыдущих уроков; a host, a participant, to convince, to reveal; речевые функции: asking someone to say smth. again, saying smth. again (reporting) упр.1.1) | Речевой материал предыдущих уроков; a host, a participant; речевые функции: asking someone to say smth. again, saying smth. again (reporting) упр.1.5); 2. | |
43 | Какая твоя любимая шоу- программа? | 1 | 15.12. | Речевой материал предыдущих уроков; a contestant, to host, a TV presenter, to eliminate, a record deal упр.1.1), 2); 2.; 3.1), 2) | Речевой материал предыдущих уроков; a contestant, to host, a TV presenter, to eliminate, a record deal упр.1.1) | Речевой материал предыдущих уроков; a contestant, to host, a TV presenter упр.2.; 3.1), 2); 4. | |
44-45 | Урок чтения.Мы хотим, чтобы вы попробовали наш продукт | 2 | 16.12 21.12. | упр. Reader – 2 1), 2), 3), 4), 7); 3 | упр. Reader – 2 1), 2), 3); 3 | упр. Reader – 1; 2 5), 6) | |
46 | Какие журналы для подростков? | 1 | 22.12. | Речевой материал предыдущих уроков; (из Рабочей тетради) an issue (экземпляр) упр.1.1), 2), 3), 4) | | | упр.1.4); 2. (AB ex.1.) |
47 | Test Yourself Контрольный тест по материалам цикла 3 «Какие новости?» | 1 | 23.12. | |
48-49 | Проект «Какие новости?» | 2 | 28.12 11.01. | Project 1. My own TV channel. Project 2. News for the youth. Project 3. Add your own ad! |
50 | Какие школы в твоей стране? | 1 | 12.01. | лексический: to attend, a comprehensive school, compulsory, to enter, an entrance examination, to fail an exam, a gymnasium, a kindergarten, nursery class, optional, to pass an exam, a private school, a public school, a curriculum, free, a stage, (из Книги для чтения) literacy, literate, absence; грамматический: (для повторения) Present Simple Passive, страдательный залог с модальными глаголами упр.1.1), 2), 4); 2.1) | лексический: to attend, a comprehensive school, compulsory, to enter, an entrance examination, to fail an exam, a gymnasium, a kindergarten, nursery class, optional, to pass an exam, a private school, a public school, a curriculum, free, a stage, (из Книги для чтения) literacy, literate, absence; грамматический: (для повторения) Present Simple Passive, страдательный залог с модальными глаголами упр.1.1) | лексический: to attend, a comprehensive school, compulsory, to enter, an entrance examination, to fail an exam, a gymnasium, a kindergarten, nursery class, optional, to pass an exam, a private school, a public school; грамматический: (для повторения) Present Simple Passive, страдательный залог с модальными глаголами упр.1.2); 2.1), 2) | упр.1.3) (AB ex.1.); (AB ex.2.) |
51-52 | Что ты будешь делать, когда окончишь среднюю школу? | 2 | 13.01-18.01. | лексический: a certificate, a college, higher education, an opportunity, to prepare, to treat, a university, a technical college, a vocational school, an academy, a conservatory, further education; грамматический: (для повторения) словообразование, предлоги времени упр.1.1), 2), 3), 4); 2.10; 3.1) | лексический: a certificate, a college, higher education, an opportunity, to prepare, to treat, a university, a technical college, a vocational school, an academy, a conservatory, further education; грамматический: (для повторения) словообразование, предлоги времени упр.1.1); 2.2) | лексический: a certificate, a college, higher education, an opportunity, to prepare, to treat, a university, a technical college, a vocational school; грамматический: (для повторения) словообразование, предлоги времени упр.1.2), 30; 2.1), 3); 3.2), 3), 4) | упр.(AB ex.1.); 4. |
53 | Похожи ли Британская и американская система образования? | 1 | 19.01. | Речевой материал предыдущих уроков; elementary, (из Книги для чтения) advance упр.1.1) | Речевой материал предыдущих уроков; elementary, (из Книги для чтения) advance упр.1.2), 3), 40; 2.1) | Речевой материал предыдущих уроков упр.1.1); 2.2) | упр.1.4) (AB ex.1.) |
54 | Я хочу знать если… | 1 | 20.01. | Лексический материал предыдущих уроков; (из Книги для чтения) set homework, get homework, hand in homework; грамматический: Reported speech (questions) упр.1.1), 2), 3), 4); 2.; 3.1) | | Лексический материал предыдущих уроков; грамматический: Reported speech (questions) упр.1.3); 2.; 3.2) | упр.1.5) (AB ex.1.); 3.1) |
55 | В какой школе лучше учиться? | 1 | 25.01. | Речевой материал предыдущих уроков; a facility упр.1.1), 2) | Речевой материал предыдущих уроков; a facility упр.1.1) | Речевой материал предыдущих уроков; a facility упр.1.2); 2.; 3. | |
56-57 | Как быть успешным в жизни? | 2 | 26.01 27.01 | Речевой материал предыдущих уроков; achievement, spelling, ignorance; грамматический: (для повторения) союзы и союзные слова упр.R ex.6.1), 2), 3), 5) | | Речевой материал предыдущих уроков упр.R ex.6.3), 5), 6), 7) | упр.R ex.6.2), 4) |
58 | Какие предметы выбираешь? | 1 | 1.02 | Речевой материал предыдущих уроков; речевые функции: asking if you must do smth. (Do I really have to … Do I really need to … Aren’t I expected / supposed to …?), calming and reassuring someone (There is nothing to worry about. You really needn’t worry about … I shouldn’t worry / get upset if I were you. I’m sure things will turn out fine in the end. Try and look on the bright side.) упр.1.1), 2), 3), 4) | Речевой материал предыдущих уроков; речевые функции: asking if you must do smth. (Do I really have to … Do I really need to … Aren’t I expected / supposed to …?), calming and reassuring someone (There is nothing to worry about. You really needn’t worry about … I shouldn’t worry / get upset if I were you. I’m sure things will turn out fine in the end. Try and look on the bright side.) упр.1.1), 4); 2. | Речевой материал предыдущих уроков; речевые функции: asking if you must do smth. (Do I really have to … Do I really need to … Aren’t I expected / supposed to …?), calming and reassuring someone (There is nothing to worry about. You really needn’t worry about … I shouldn’t worry / get upset if I were you. I’m sure things will turn out fine in the end. Try and look on the bright side.) упр.1.2), 4); 2.; 3.; 4. | |
59 | Хорошие новости, плохие новости | 1 | 02.02. | Речевой материал предыдущих уроков; an acceptance letter, extracurricular, a wait list; грамматический: (для повторения) союзы и союзные слова упр.1.1), 2); 2.; 3. | | Речевой материал предыдущих уроков упр.3. | |
60 | Ты сможешь написать мне о своей школе? | 1 | 3.02. | Речевой материал предыдущих уроков упр.1.1), 2), 3); 2.; 4. | | Речевой материал предыдущих уроков упр.4. | упр.3. (AB ex.1.); 5.) |
61-62 | Проект «В какую школу ты ходишь?» | 2 | 8.02. 9.02. | Project 1. The way I’d like to improve the system of education. Project 2. Welcome to our school site. Project 3. My plans for the future. |
63 | Test Yourself Контрольный тест по материалам цикла 4 «В какую школу ты ходишь?» | 1 | 10.02 | Контроль лексико-грамматических навыков и речевых умений |
64 | Какие твои идеи о работе? | 1 | 15.02. | лексический: achievement, to allow, to belong (to), communication (skills), co-operative, employment, to go on (to), initiative, IT, key (skills), management, (to do) qualifications, a quality, to require, a salary, self-motivated, (un)skilled, a manager; грамматический: (для повторения) двойные союзы (both …and, either …or, neither …nor), словообразование (суффиксы прилагательных и существительных, конверсия), притяжательный падеж существительных упр.1.1), 2), 3); 4.1); 5.3) | лексический: achievement, to allow, to belong (to), communication (skills), co-operative, employment, to go on (to), initiative, IT, key (skills), management, (to do) qualifications, a quality, to require, a salary, self-motivated, (un)skilled, a manager; грамматический: (для повторения) двойные союзы (both …and, either …or, neither …nor), словообразование (суффиксы прилагательных и существительных, конверсия), притяжательный падеж существительных упр.1.2); 5.2) | лексический: achievement, to allow, to belong (to), communication (skills), co-operative, employment, to go on (to), initiative, IT, key (skills), management, (to do) qualifications, a quality, to require, a salary, self-motivated, (un)skilled; грамматический: (для повторения) двойные союзы (both …and, either …or, neither …nor), словообразование (суффиксы прилагательных и существительных) упр.1.3); 2.; 4.1), 2); 5.1), 3); 6. | упр.(AB ex.1.); 3. (AB ex.2.); 5.3) |
65 | Есть ли у тебя уже решения? | 1 | 16.02. | Лексический материал предыдущего урока; an employee, an employer, (из Книги для чтения) enthusiastic, gumption; грамматический: Reported speech (приказания, советы), (для повторения) Reported speech (statements) упр.1.1), 2), 3); 2.1), 2), 3) | | Лексический материал предыдущего урока; грамматический: Reported speech (приказания, советы), (для повторения) Reported speech (statements) упр.1.3); 2.2), 3); 3. | упр.2.4) (AB ex.1.) |
66 | Советы подростков по поиску работы | 1 | 17.02. | лексический: to apply, to fill in, to find out, to get on, to go into, to look out for, to look through, to make up, to put in, to think of, to think over, to turn out (to be), to turn up, application; грамматический: phrasal verbs упр.1.1), 2); 2.; 3. | лексический: to apply, to fill in, to find out, to get on, to go into, to look out for, to look through, to make up, to put in, to think of, to think over, to turn out (to be), to turn up, application; грамматический: phrasal verbs упр.1.1) | лексический: to apply, to fill in, to find out, to get on, to go into, to look out for, to look through, to make up, to put in, to think of, to think over, to turn out (to be), to turn up;грамматический: phrasal verbs упр.1.2); 2.; 3. | упр.(AB ex.1.); 1.3) (AB ex.2.) |
67 | Традиционные работы для мужчин и женщин? | 1 | 22.02. | Речевой материал предыдущих уроков; (из Книги для чтения) a reception, a security guard; грамматический: (для повторения) Reported speech, неопределенные местоимения упр.1.1), 2), 3), 4) | | Речевой материал предыдущих уроков; грамматический: (для повторения) Reported speech упр.1.3); 2. | упр.1.4) (AB ex.1.) |
68-69 | Что ты думаешь об учебе и работе за границей? | 2 | 24.02 1.03. | | Речевой материал предыдущих уроков;(из Книги для чтения) a day off; грамматический: (для повторения) словообразование упр.1.2); 2.2); 3. | Речевой материал предыдущих уроков упр.1.1) | упр.1.1); 2.1) (AB ex.1.), 2); 3.; 4. |
70 | Должны ли подростки работать пока они учатся в школе? | 1 | 02.03. | Речевой материал предыдущих уроков; a part-time job, (из Книги для чтения) a drive-in, a receptionist, a tip, a waiter, a waitress; речевые функции: giving counter-arguments (Even so, … Even if that is so, … That may be so, but …), (для повторения) giving reasons (On the one hand … On the other hand … Firstly, … Secondly, … Finally, … Besides, … Moreover, … Because of … Since … As a result … However … So …) упр.1.2), 3) | Речевой материал предыдущих уроков; a part-time job, (из Книги для чтения) a drive-in, a receptionist, a tip, a waiter, a waitress; речевые функции: giving counter-arguments (Even so, … Even if that is so, … That may be so, but …), (для повторения) giving reasons (On the one hand … On the other hand … Firstly, … Secondly, … Finally, … Besides, … Moreover, … Because of … Since … As a result … However … So …) упр.1.1) | Речевой материал предыдущих уроков; речевые функции: giving counter-arguments (Even so, … Even if that is so, … That may be so, but …), (для повторения) giving reasons (On the one hand … On the other hand … Firstly, … Secondly, … Finally, … Besides, … Moreover, … Because of … Since … As a result … However … So …) упр.1.3), 4), 5); 2.1), 2), 3) | |
71-72 | Работа Торри Торна | 2 | 3.03 9.03. | Речевой материал предыдущих уроков; an appointment, an arrangement, a degree; грамматический: (для повторения) неопределенные местоимения, Present Perfect Active / Passive, Past Perfect Active / Passive упр. R ex.7.1), 2), 3), 4) | | Речевой материал предыдущих уроков упр. R ex.7.1), 3), 4), 5) | упр. R ex.7.5) |
73 | Ты работаешь во время летних каникул? | 1 | 10.03 | Речевой материал предыдущих уроков; (из Книги для чтения) shorthand упр.1.1), 2); 2.1), 2) | | Речевой материал предыдущих уроков упр.1.3); 2.2) | упр.3.; 4. |
74 | Каков промежуток года? | 1 | 15.03. | Речевой материал предыдущих уроков; make up one’s mind, (из Книги для чтения) a background, a downside, an outlook, to surround; речевые функции: giving reasons (What’s more … Not only that, but … In addition, … And another thing, … not to mention the fact that …), giving yourself time to think (Talking about … Well, let me think. Mm, that’s a difficult question. Let me see.), giving counter – arguments (Even so, … Even if that is so, … That may be so, but … Possibly, but … That is probably true, but …) упр.1.1) | Речевой материал предыдущих уроков; make up one’s mind, (из Книги для чтения) a background, a downside, an outlook, to surround; речевые функции: giving reasons (What’s more … Not only that, but … In addition, … And another thing, … not to mention the fact that …), giving yourself time to think (Talking about … Well, let me think. Mm, that’s a difficult question. Let me see.), giving counter – arguments (Even so, … Even if that is so, … That may be so, but … Possibly, but … That is probably true, but …) упр.1.1); 2. | Речевой материал предыдущих уроков; речевые функции: giving reasons (What’s more … Not only that, but … In addition, … And another thing, … not to mention the fact that …), giving yourself time to think (Talking about … Well, let me think. Mm, that’s a difficult question. Let me see.), giving counter – arguments (Even so, … Even if that is so, … That may be so, but … Possibly, but … That is probably true, but …) упр.1.2); 3.; 4. | упр.2. (AB ex.1.) |
75 | Урок чтения. В поисках работы. | 1 | 16.03. | | упр. Reader – 1 1), 2), 3), 4); 2 1); 3 1), 2); 4 1), 2); 5; 6* | упр. Reader – 1 1); 2 2); 3 2); 4 2), 3); 6* | |
76 | Test Yourself Контрольный тест по материалам цикла 5 «Школа …. Что дальше?» | 1 | 29.04. | |
77 | Проект “ Школа…. Что дальше?” | 1 | 30.03 | Project 1. Jobs around us. Project 2. My action plan “Getting Ready for the Future”. Project 3. The world of work in Russia. |
78 | Что знает мир о твоей стране? | 1 | 31.03 | лексический: democratic, a link, industrial, an economy, a trade, to export, to rank, a field, throughout, enormous, to recognize, a member, (из Книги для чтения) to go through, an affair, an engagement, to pore over; грамматический: (для повторения) словообразование (суффиксы существительных, прилагательных, наречий) упр.1.1), 2); 2.1); 3. | лексический: democratic, a link, industrial, an economy, a trade, to export, to rank, a field, throughout, enormous, to recognize, a member, (из Книги для чтения) to go through, an affair, an engagement, to pore over; грамматический: (для повторения) словообразование (суффиксы существительных, прилагательных, наречий) упр.1.1) | лексический: democratic, a link, industrial, an economy, a trade, to export, to rank, a field, throughout, enormous, to recognize, a member; грамматический: (для повторения) словообразование (суффиксы существительных, прилагательных, наречий) упр.2.1), 2); 3. | упр.2.3) (AB ex.1.) |
79-80 | Какие знаменитые люди прославили твоеюстрану? | 2 | 5.04 6.04 | лексический: a physicist, to research, a degree, to receive, to name after; грамматический: (для повторения) словообразование (суффиксы существительных –ist, -er, -ation, -ment, -ian, - tion, -ion, прилагательных –ic, -al, -ful), относительные придаточные предложения с союзами whose, who, инфинитив в качестве определения после the first, the only, the last, оборот «объектный падеж с причастием настоящего времени» упр.1.1), 2); 2.; 4. | лексический: a physicist, to research, a degree, to receive, to name after; грамматический: (для повторения) словообразование (суффиксы существительных –ist, -er, -ation, -ment, -ian, - tion, -ion, прилагательных –ic, -al, -ful), относительные придаточные предложения с союзами whose, who, инфинитив в качестве определения после the first, the only, the last, оборот «объектный падеж с причастием настоящего времени» упр.1.1) | лексический: a physicist, to research, a degree, to receive, to name after; грамматический: (для повторения) словообразование (суффиксы существительных – ist, -er, -ation, -ment, -ian, -tion, -ion, прилагательных –ic, -al, -ful), относительные придаточные предложения с союзами whose, who, инфинитив в качестве определения после the first, the only, the last упр.2.; 3.1), 2); 4.; 5. | упр.(AB ex.1.) |
81-82 | Почему английский мировой язык? | 2 | 7.04. 12.04. | лексический: widespread, native, major, to die out, to borrow, to expand, to remain, (из Книги для чтения) to replace, to remove, to drop упр.1.2), 3), 4); 3.; 4. | лексический: widespread, native, major, to die out, to borrow, to expand, to remain, (из Книги для чтения) to replace, to remove, to drop упр.1.2) | лексический: widespread, native, major, to die out, to borrow, to expand, to remain упр.1.1), 3), 4); 3.; 4.; 5. | упр.2. (AB ex.1.) |
83 | Почему изучаем иностранные языки? | 1 | 13.04. | Речевой материал предыдущих уроков упр.1.1), 2) | Речевой материал предыдущих уроков упр.1.1); 2.1) | Речевой материал предыдущих уроков упр.1.1), 2), 3), 4), 5); 2.2); 3. | упр.2.1) |
84 | Как эффективно учить язык? | 1 | 14.04. | Речевой материал предыдущих уроков; | Речевой материал предыдущих уроков; fluent(ly); | Речевой материал предыдущих уроков; fluent(ly); . | упр.2. (AB ex.1.); 4. |
85 | Какие курсы ты посещал? | 1 | 19.04. | Речевой материал предыдущих уроков; | | Речевой материал предыдущих уроков; | упр.1.3) (AB ex.1.) |
86 | Урок английского языка | 1 | 20.04. | Речевой материал предыдущих уроков; to flush, to mumble, monotonously упр.R ex.6.1), 2), 3), 4), 5) | | Речевой материал предыдущих уроков упр.R ex.6.2), 4), 5), 6) | упр.R ex.6.1) |
87 | Что привлекает людей в Британии? | 1 | 21.04. | Речевой материал предыдущих уроков; | Речевой материал предыдущих уроков; | Речевой материал предыдущих уроков упр.1.1), 2); 3. | упр.1.3); 2.1), 2) (AB ex.1.) |
88 | Твою страну стоит посетить? | 1 | 26.04 | Речевой материал всего года обучения упр.1.1), 2) | | Речевой материал всего года обучения упр.1.1), 2); 2.3) | упр.2.1), 2) |
89 | Что смешного? | 1 | 27.04 | Речевой материал предыдущих уроков; грамматический: союзы because, that’s why, so that, Ved и | | Речевой материал предыдущих уроков; | |
90 | Урок чтения. Великие люди Великобритании | 1 | 28.04 | упр. Reader – 1 2), 4), 5), 6), 7) | | упр. Reader – 1 1), 3), 8)*, 9) | упр. Reader – 1 4) |
91 | Test Yourself Контрольный тест по материалам цикла 6 «Моя страна в мире» | 1 | 3.05. | |
92-93 | Project lesson. Проект «Моя страна в мире» | 2 | 4.05. 5.05. | Project 1. My country in the world. / This is Russia. Project 2. A – Z of my country. Project 3. The role of the Russian language in the world. / Learn Russian. |
94 | Что делает твою школу особенной? | 1 | 11.05 | Речевой материал всего года обучения; (из Книги для чтения) alumni, festivities, alma mater, to socialize, socializing упр.1.1), 2), 3), 4) | Речевой материал всего года обучения; (из Книги для чтения) alumni, festivities, alma mater, to socialize, socializing упр.2. | Речевой материал всего года обучения упр.1.1), 2), 4); 3. | упр.(AB ex.1.); 2. |
95 | Итоговая контрольная работа | 1 | 12.05. | Речевой материал всего года обучения; (из Книги для чтения) to give a speech, to give out, to present smb. with smth. упр.1.1), 2), 3) | Речевой материал всего года обучения; (из Книги для чтения) to give a speech, to give out, to present smb. with smth. упр.2.1) | Речевой материал всего года обучения упр.1.1), 2), 3); 3. | упр.2.2) (AB ex.1.) |
96 | Работа над ошибками | 1 | 17.05 | Речевой материал предыдущих уроков | Речевой материал предыдущих уроков | Речевой материал предыдущих уроков | |
97 | Закрепление пройденного материала | | 18.01 | Речевой материал предыдущих уроков | Речевой материал предыдущих уроков | Речевой материал предыдущих уроков | |
98 | Закрепление пройденного материала | | 19.01 | Речевой материал предыдущих уроков | Речевой материал предыдущих уроков | Речевой материал предыдущих уроков | |
99 | Закрепление пройденного материала | | 24.05 | Речевой материал предыдущих уроков | Речевой материал предыдущих уроков | Речевой материал предыдущих уроков | |
100 | Закрепление пройденного материала | | 25.05 | Речевой материал предыдущих уроков | Речевой материал предыдущих уроков | Речевой материал предыдущих уроков | |
101 | Закрепление пройденного материала | | 26.05 | Речевой материал предыдущих уроков | Речевой материал предыдущих уроков | Речевой материал предыдущих уроков | |
102 | Закрепление пройденного материала | | 31.05 | Речевой материал предыдущих уроков | Речевой материал предыдущих уроков | Речевой материал предыдущих уроков | |