слайд | Этап урока | Деятельность учителя | Деятельность ученика |
| Организационный момент, формирование установки на восприятие учебного материала (1 мин) | Проверяет готовность учащихся к уроку, приветствует учащихся, создает эмоциональный настрой. Good morning. I’ m glad to see you. Sit down. How are you? I hope you are well today. What date is it today? Who is absent today? | Приветствуют учителя, отвечают на вопросы. |
1 2 | Целеполагание и мотивация (8 мин) | Учитель мотивирует познавательную деятельность учащихся, задает вопросы, направляя учащихся к формулированию темы урока: Look at the screen (просмотр видеофрагмента открытия фестиваля молодежи и студентов https://yadi.sk/i/gSKhfPkV3ZUxF7 What can you see? T: who are they? , T: What are their clothes? T: What are they doing? T: What do they feel? T: Where are they from? T: Why did so many young people come to Russia?. T: Children, look at the item and try to guess the name of the country.Уч-ся выбирают любой из предметов, являющихся символом одной из страны Великобритании и рассказывают о нем (клетчатый шарф, красный дракон, двухэтажный автобус, флаг Великобритании, шляпа с трилистником) Guess the theme of our lesson then You are right. | Учащиеся отвечают на вопросы, формулируют тему урока. St: We can see young people, ST: They are students St: Their clothes are bright/colorful St: they are taking part in the parade [ pəˈreɪd ] St: They are happy / enthusiastic [ ɪnˌθjuːziˈæstɪk ]/fine/great St: They are from different countries (называют страны) St: They want to visit the festival St I think we will talk about people of different nationalities and different countries The theme is “ENGLISH – SPEAKING COUNTRIES”. |
| Проверка домашнего задания ( 7 мин) | Задача: развитие навыков распознавания и употребления активной лексики. Проверка знания слов предыдущего урока, предлагается выполнить задание: соотнести страны и национальности T:Good. Let’s play! What countries and nationalities do you know? We have two teams. One team calls the country. The another team calls the nationality. | Учащиеся разбиваются на команды , выбирают флаги страны и по очереди называют страну. Оппоненты должны назвать национальность. Побеждает команда, которая даст больше правильных ответов |
3 | Физминутка (2 мин) | Let’s have a rest. Sing along HELLO TO ALL THE CHILDREN OF THE WORLD (Аудио) | Hello, Bon Jour, Buenos Dias, G’day, Guten tag, Konichiwa, Ciao, Shalom, Do-Brey-Dien, Hello to all the children of the world! We live in different places from all around the world, We speak in many different ways - Though some things might be different, we’re children just the same, And we all like to sing and play. |
4 | Актуализация знаний ( 8 мин ) | Учитель мотивирует познавательную деятельность учащихся, Интерактивная игра 1.https://learningapps.org/display?v=pqtb3yz5k16 2.Open the books P.43 Look at the map. How do you think the map is related to the title and the unit? Which continents can you see? | Уч-ся отвечают, выполняя упр.1стр 43 |
5 | Актуализация знаний на английском языке по теме «сувениры из России» (15 мин) | 1. Can you find your country on the map? What is the name of our country? What do we call people living in Russia? 2.Now , let’s play. One group are students from The UK. The another are Russian students. Ask questions about Russia 3.What does it mean: One country, many cultures 4. What souvenirs can the tourist buy in Russia? What do you know about traditional souvenirs from Russia? 3. What traditional souvenirs can the tourist buy in Russia? You are at a souvenir shop. Use the sentences in Ex.1a to act out dialogues. Use the souvenirs in the pictures. (учебник стр. 42 упр3) Предлагает составить диалог на английском язык. | -Russian 1.How many nationality are there in Russia? St.:130 2.What is the capital of Russia? St.:The capital of Russia is Moscow 3.How many people live in Russia St.:144,3 mil Many people live here, they have their own cultures 4.Уч-ся рассказывают о традиционных русских сувенирах St They can buy different souvenirs in Russia. Very popular is Matryoshka, It’s a wooden doll. There are from 3 to 10 figures in it. 2.You can buy Wooden spoons, plates and bowls, painted in Khohloma style (red and gold colors over a black background) 3.Lacquer |ˈlakə| boxes are the most beautiful souvenirs . They are made from papier-mâché. 4.Amber is known for its natural beauty and magic qualities. 5.Gzhel from the village of Gzhel is a style of Russian ceramics. The items are blue and white 6.Valenki are very popular footwear in winter. beautiful Palekh and Fedoskino wooden boxes 7.The tourist can enjoy different sorts of Russian chocolate and sweets 8.Orenburg shawls is a great souvenir for women, 9.Dymkovo clay toys are very festive present. It is one of the old Russian folk art handicrafts, They are made by women. Учащиеся составляют диалог по теме «Покупка сувениров |
| Рефлексия деятельности на уроке, выставление оценок (3 мин) | Подводит итоги, спрашивает, чему научились, что получилось хорошо и в чем были затруднения. What did we do? What was difficult? Did you like our lesson? | Высказывают свое мнение о том, что происходило на уроке. |
| Домашнее задание ( 2 мин) | Предлагает записать домашнее задание и объясняет его.(стр.43 упр3. Проект: Викторина «Страны и столицы мира) Let’s write down your homework. Благодарит за урок. Прощается. Thank you for your work. The lesson is over. Goodbye. See you later. | Записывают домашнее задание. Goodbye. |