СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Разработка урока по английскому языку на тему "Одежда"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данная разработка предназначена для учащихся 5 класса для первого урока изучения темы "Одежда"

Просмотр содержимого документа
«Разработка урока по английскому языку на тему "Одежда"»



The theme Clothes

SWAT - use the new words on the topic “Clothes”
Оборудование: смайлики для настроя, пазлы для перегруппировки,стикеры, текст, презентация, видео, маркеры, карточки для рефлексии и самооценивания работа в паре, в группе
The aim
The waiting result
The type of the lesson
Tasks
Equipment
The procedure
The phase Teachers activity Pupils’ activity
Introduction

Organization moment 3 min

Настрой на урок.
T: Good morning boys and girls . How are you”?
Come to the board and make a circle and wish each other good wishes
Thank youNow let's start our lesson.
DIVIDING INTO GROUPS with the help of Cloth puzzles
Level A,B,C groups.
- Take your sits.
-Choose your leaders and time keepers
. T: What pictures do you see from your puzzles, Well, how do you think What is the theme of our lesson?
Do you have any ideas?
That`s right. The theme of our lesson is “ Clothes”

Greeting

настраиваются на урок
. I wish you happiness, success … etc

divided into three groups

Warm up (слайд 1)

“What is brown?”

Asks little Ann.

“My hat is brown,”

Says little Dan.


Presentation
6min Introduction of the theme and aims 6min ( слайд3-11)

Today’s theme is “Clothes”
T: We are going to see a video. Before the presentation let's introduce with some words and phrases:
Shirt- рубашка
T-shirt-футболка
Dress-платье
Skirt-юбка
Jeans-джинсы
Trousers-брюки
Blouse-блузка
Coat-пальто


Разделить слова на группы. The clothes for( слайд 13)

  1. girl

  2. boy

  3. both


1. Introduction of the new words Просмотр видео

Watch the video and repeat after the announcer

2. Повторение множественного числа существительного. (слайд 14)

Образование пар ( по группам)

- по одному спикеру у доски- образовать множественное число.

A-hat

B- Shirt

C- Skirt


3. Закрепление новой лексики ( задания по группам)

  1. Вставить пропущенные буквы в словах

  2. Соотнести названия и рисунок

  3. Найти слова


Взаимооценивание

4. Знакомство с новой грамматической конструкцией (слайд15)

Wear- носить

I wear… We wear…

You wear… They wear…

She/He/It wears…


Устно составляют предложения.( Запись 1 в тетрадь)


5 Физминутка ( видео)


6. Работа с текстом Group work The text “Clothes” ( слайд 16)

1 Читает учитель

2 Читают ученики.

3 Найти названия одежды и одеть куклу.

A-одевают Ника

B-одевают Анну

C-одевают Джесси

Nick and his sisters Ann and Jessy go for a walk. Nick put on his warm jumper, trousers, a cap, a jacket, boots. Ann put on jeans, a warm sweater, a coat, boots, a yellow cap and gloves. Jessy put on jeans, a warm jumper, boots, a hat and warm gloves. The children took their dog Bim with them.


Взаимооценивание


Hung up the clothes to the washing line 2 min
Task2 Describing people.

7 Упражнение Дизайнеры ( изготовить одежду из целлофанового пакета, ниток, скотча)
Presentation

What is this? When we can wear this?


Reflexion. 1 min
Did you like the lesson? If you liked the lesson, please stick red apples that means that the lesson was excellent. If you didn’t like the lesson stick green apples that means that the lesson was not good.

Assessment 2min

Leader Time-keeper P1 P2 P3
Homework /test
Exercise1
Exercise2
True or False game
Exercise 3
Exercise4
Exercise5
Group work
Total score

H/W Group A: write an essay “My clothes”
Group B: make a crossword and rebus
Group C: Exercise 16, p 60 2min

Leaders put marks to the members of their group