СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Разработка урока по английскому языку 7 класс

Нажмите, чтобы узнать подробности

разработка урока по английскому языку 7 класс

Просмотр содержимого документа
«Разработка урока по английскому языку 7 класс»

7 кл Урок 65 Spotlight on Russia с. 9. TV

Задачи:
Организовать беседу о телевидении, различных телевизионных программах, возмож­ности использования их в образовательных целях.


Ход урока:

1.Приветствие .Оргмомент.
2.Фонетическая зарядка
3. Контроль домашнего задания.
4. Работа по теме урока.
Можно задать опережающее индиви­дуальное домашнее задание, например, о том или ином телевизион ном канале (по желанию, с учётом интересов и склонностей учащихся), прослушать и обсудить 1 — 2 крат ких сообщения по теме.
Работа над текстом урока может быть (в со­ответствии с условиями класса) организова­на в разных вари антах:

  • фронтальное чтение текста вслух;

  • самостоятельное чтение про себя;

  • работа в парах/малых группах.


Предложить учащимся выполнить задания и ответить на вопросы. Выслушайте разные варианты ответов, организуйте обсуждение. Поощряйте развёрнутые ответы с использо­ванием изученной в новом модуле лексики и грамматических структур.

Выйти на монологические высказывания учащихся об их пред почтениях, о пользе и вреде телевиде ния, о качестве телевизионных программ.

Предполагаемый ответ:

A: Hi Michael, do you like watching television?

B: Yes, I do like watching TV, there is always something interesting to see.

A: I think it is a waste of time. I don't like all of these soap operas and I don't find any of these reality shows entertaining at all.

B: Well, I think they're and I love the sketches some of these comedians do about politics.

A: My parents like watching those political pro­grammes also, but I don't find them funny at all.

B: Well, I think maybe you are just too serious.

A: The only thing I'll watch is the odd European film, but for me, the rest of it is a waste of time.

My suggestion for a teens channel would be to have a variety of 'how to' shows. Teens want to feel grown up and want to do things for them­selves, but they don't always know how. If there was a channel that taught them how to do things, like cook, fix a car or build something, they might watch it. Also, their parents might let them watch it, because they would be learning a new, useful skill.

The programme can be called 'Swept Away', totally teen-written, -filmed and -produced. The show can be 30 minutes of air time. The pro­gramme can include the following rubrics:

How to be a good friend How a teen can earn money during holidays Interviewing celebrities Advice from a psychologist Musical tastes and preferences Do the twist - Why Not? - Kids' Yoga Deck Teens' life - book reviews Summer camps 'How to make the best of your summer holidays'

Letter to the Editor

Rock your summer - Top 10 Music - concert

and recording suggestions for various tastes

5.Итоги урока. Оценки.

6.Домашнее задание: SB SP on R, с. 9*; WB, с. 45—46























7 кл Урок 66 English in Use «Билеты в кино.»

Задача:

  • освоение клише, используемых при покупке билетов в кино.

  • проверка понимания прочитанного (развитие умений поискового чтения).

  • развитие умений диалогической речи (диалог этикетного характера - покуп­ка билетов в кино).

  • развитие фонематического слуха — умения произносить и распознавать на слух звуки /з:/—/ои/; обобщение правил чтения с данными звуками.

Ход урока:

1.Приветствие .Оргмомент.
2.Фонетическая зарядка
3. Контроль домашнего задания.
4. Работа по теме урока

Reading & Listening
Упр. 1, с. 72

Ключи:

customer: Two tickets for 'King Kong' at 6 pm, please; Two tickets for 9 pm then, please; Is there a discount for students?

ticket seller: Next, please; I'm afraid it's sold out; Is that for the 7 pm or the 10 pm showing?; That's £ 12 altogether, then; Here are your tickets and your change; Enjoy the movie!

Упр. 2, с. 72

Ключи:

The customer in the first dialogue wants to see 'Harry Potter' and the customer in the second dia­logue wants to see 'King Kong'.

The customer in the first dialogue buys tickets for the 7 pm showing and the customer in the sec­ond dialogue buys tickets for the 9 pm showing.

Speaking Упр. 3, с. 72



Student A


Student B

Ask for the next customer.

;

Ask for tickets for a specific film.

Ask the customer which showing they would prefer.

7

Respond.

Inform the customer of the price.

;

Pay for the tickets.

Thank and give tickets and change.


Thank.


Предполагаемый ответ:

A: Next, please.

B: One adult and two children for 'The Family Stone' at 4 pm, please.

A: I' afraid it's sold out.

B: Oh, right.

A: We still have tickets for the 7 pm and 10 pm showing.

B: Oh, OK. One adult and two children for 7 pm then, please.

A: That's £ 17 altogether.

B: Here you are.

A: Thank you. Here are your tickets and your change. Enjoy the film!

B: Thank you.
Pronunciation Упр. 4, с. 72 Ключи:


/з:/

/ои/


/з:/

/ои/

burn

V


fir

V


bone



foam


V

5. Итоги урока. Оценки.

6. Домашнее задание: WB, с. 45—46

7 кл Урок 67 Extensive Reading Across the Curriculum: Music

Задача:

  • перенос активного лексико-граммати­ческого материала в новую ситуацию речевого общения на основе личного опыта и межпред­метных связей.

  • освоение лексики по теме «Ис­кусство» в межтематических ситуациях.

  • развитие умений монологичес­кой речи с опорой на иллюстрации.

  • развитие умения прогнозировать содержание текста по заголовку и подзаго­ловкам.

  • развитие умений просмотрового и изучающего чтения.

  • развитие умений монологической речи (сообщение о прочитанном).

  • развитие умений работать в группе; развитие творческих способностей и эстети­ческих вкусов; развитие умений монологи­ческой речи (делать сообщение по теме).



Ход урока:

1.Приветствие .Оргмомент.
2.Фонетическая зарядка
3. Контроль домашнего задания.
4. Работа по теме урока
Reading & Listening Упр. 1, с. 73

  1. Предполагаемый ответ:

Piece 1: relaxed, serene romance; Piece 2: tense, anxious adventure; Piece 3: happy comedy; Piece 4: tense, anxious thriller

  1. Ключи:

Picture A is a thriller. We can see a dark figure at night. It's a frightened girl. The second piece suits it, loud sounds give us a hint.

Picture B is a romance, I think so because I can see a beautiful happy girl and I can hear violin tunes in piece 1.

Picture C is a comedy: two children are laughing having a fight, upbeat music helps to match piece 3 to the picture.

Picture D is adventure, in piece 4 we can hear electronic tunes.

Упр. 2, с. 73

Упр. 3, с. 73

Ключи:

Paragraph 1 — Before sound; Paragraph 2 — Musical cliches; Paragraph 3 — Stereotypical music sounds; Paragraph 4 — Music around the world; Paragraph 5 — Listen out

accompanied (v): went together with sth (со­провождаемый)

create (v): make/generate (создавать)

mood (n): an emotion at a particular time (настроение)

sharp (adj): strong, clear and easy to hear (рез - кий)

background (n): sth that is present but not immediately noticeable (фон) spot (v): see/notice (заметить)

Упр. 4, с. 73

Предполагаемый ответ:

Before sound: the role music plays in silent movies Musical cliches: music puts you in the right mood Stereotypical music sounds: certain sounds/types of music prepare us for certain scenes Music around the world: instruments used indi­cate country in scenes Listen out: spot musical clichés

Project Упр. 5, с. 73

5. Итоги урока. Оценки.
6.
Домашнее задание: SB упр. 5*, с. 73; WB, с. 45—46