7 кл Урок 33 (4с) Take action!
Задачи:
развитие умений ознакомительного чтения.
развитие умений изучающего чтения; развитие умений делать сообщение в связи с прочитанным текстом (эмоциональные и оценочные суждения).
развитие умений аудирования с выделением основной мысли в тексте; развитие аудирования с выборочным пониманием заданной информации.
развитие умений вести разговор (полилог) о событии - ролевая игра.
развитие умений вести разговор (полилог) о событии - ролевая игра.
развитие умений продуктивного письма - написание статьи о новостях (по плану).
развитие умений продуктивного письма - написание статьи о новостях (по плану).
Ход урока:
1. Приветствие .Оргмомент.
2.Фонетическая зарядка Выполнение упр.4 с22
3. Контроль домашнего задания. SB упр.5 *правило с. 26; WB, с. 1 7.
4. Работа по теме урока
Введение и отработка новой лексики Vocabulary
Reading & Listening
Упр. 1, с. 40
Ключи:
The news article is about students who created an environmental group and organised recycling and clean-up days.
Клчи:
1 summary of the event; 2 the facts in detail; 3 comments
Упр. 2, с. 40
Просмотрите предложенные заголовки, объясните незнакомые слова. Учащиеся повторно читают текст и выбирают подходящий заголовок, затем в парах обсуждают ответы. Организуйте проверку.
Ключи:
Mayor honours teens for green work.
Ключи:
come up with the idea (phr v): get an idea (выдвинуть идею) award (n): prize (награда) member (n): a person who belongs to a club or a team (член организации) word soon got around (exp): people heard about it quickly afterwards (скоро стало известно, скоро пошла молва) asking for (exp): request (прось ба) take part in (exp): do sth in a group (принимать участие в)
pollution (n): anything that makes the earth dirty (загрязнение окружающей среды) conservation (n): the act of keeping things in good condition (охрана окружающей среды) stray (adj): without a home (бродячий) mayor (n): the leader of a town (мэр) ceremony (n): a formal event (церемония) proud (adv): happy about sth you did or what someone did (гордый) grown up (adj): adult (взрослый)
5.Listening Упр. 3, с. 40
Ключи:
1 football finals; 2 pop concert; 3 a fashion show; 4 demonstration
Предполагаемый ответ:
Report 1
People - fans
Place - all over the country Highlights - Rovers beat the Reds Atmosphere - happy/exciting, etc.
6.peaking Упр. 4, с. 40
В группах учащиеся распределяют роли диктора, репортёра и участника события и разыгрывают разговор по образцу прослушанных в упр. 3 текстов. Следя за работой групп, оказывай те дифференцированную помощь. Предполагаемый ответ
(presenter): ... and now we're going to the streets where our reporter is interviewing one of the demonstrators.
(reporter): What are you demonstrating about?
(participant): Well, it's time for the money we deserve.
7. Writing Упр. 5, с. 40
Учащиеся работают в группах. Убедитесь в понимании задания, сделайте акцент на ключевых словах (this week's local newspaper, piece of news, report).
Town children's library is 50 years old.
Our town children's library celebrated its 50th birthday on Friday in the Big Hall.
Over three hundred children and adults who used to be its readers, when they were young, were present. Among them was Ivan Petrov, a popular local author of books for kids. He presented a new book of stories about local boys and girls. The mayor Pavel Sokolov gave a special award to Olga Nikolaeva who started her work as a librarian 30 years ago.
развитие аудирования с выборочным пониманием заданной информации.
Ключи:
1 football finals; 2 pop concert; 3 a fashion show; 4 demonstration
Предполагаемый ответ:
Report 1
People - fans
Place - all over the country Highlights - Rovers beat the Reds Atmosphere - happy/exciting, etc.
8. Speaking Упр. 4, с. 40
В группах учащиеся распределяют роли диктора, репортёра и участника события и разыгрывают разговор по образцу прослушанных в упр. 3 текстов. Следя за работой групп, оказывай те диффренциованную помощь. Предполагаемый ответ:
(presenter): ... and now we're going to the streets where our reporter is interviewing one of the demonstrators.
(reporter): What are you demonstrating about?
(participant): Well, it's time for the money we deserve.
9.Writing Упр. 5, с. 40
Учащиеся работают в группах. Убедитесь в понимании задания, сделайте акцент на ключевых словах (this week's local newspaper, piece of news, report). Раз дай те эк земпяры местой газеты. Учащиеся выполняют задание, используя тексты упр. 1 в качестве образца. Предполагаемый ответ:
Town children's library is 50 years old.
Our town children's library celebrated its 50th birthday on Friday in the Big Hall.
Over three hundred children and adults who used to be its readers, when they were young, were present. Among them was Ivan Petrov, a popular local author of books for kids. He presented a new book of stories about local boys and girls. The mayor Pavel Sokolov gave a special award to Olga Nikolaeva who started her work as a librarian 30 years ago.
The celebration was a real books and readers festival.
10.Итог урока.Оценки.
11. Домашнее задание: SB упр. 5*, с. 40; WB с. 25.