7 кл Урок 96 Spotlight on Russia с. 12 Health Matters
Задача:
Ход урока:
1.Приветствие . Оргмомент.
2.Фонетическая зарядка
3. Контроль домашнего задания.
4. Работа по теме урока.
Организуйте беседу о рецептах народной медицины. Можно заслушать сообщения (индивидуальные домашние задания) по этому вопросу. Обсудите. Опирайтесь на фоновые знания учащихся. Обратите внимание учащихся на опасность самолечения, на необходимость проконсультироваться с врачом до начала лечения.
Работа над текстами может быть, в соответствии с условиями класса, организована в разных вариан тах:
фронтальное чтение текста вслух;
самостоятельное чтение текста про себя;
работа в парах/малых группах.
Предложите учащимся ответить на вопросы. Выслушайте разные варианты ответов, организуйте обсуждение. Поощряйте развёрнутые ответы с использованием изученной в новом модуле лексики и грамматических структур.
Упр. 4, с. 101
Предполагаемый ответ:
Flying doctors must live very exciting lives. Their work means that they are often in very dangerous situations. A typical day in their lives would involve flying to remote areas of Australia to treat patients. Sometimes they have to fly these patients to a hospital for treatment. These doctors have to work even when the weather is very bad.
5. Итоги урока. Оценки.
6.Домашнее задание: SB SP on R, с. 1 2*; WB,с. 63—64
7 кл Урок 97 English in Use « У школьного врача»
Задачи:
фонетическая отработка тематической лексики, фраз;
развитие умения прогнозировать содержание диалога по репликам.
развитие умений поискового и изучающего чтения; умений составлять заметки на основе прочитанного.
развитие навыков диалогической речи (диалог-расспрос) — ролевая игра «В школьном медицинском кабинете».
развитие фонематического слуха; отработка произношения в сопоставлении звуков /у—/аи/; обобщение правил чтения с данными звуками.
Ход урока:
1.Приветствие . Оргмомент.
2.Фонетическая зарядка
3. Контроль домашнего задания.
4. Работа по теме урока
Reading & Listening
Упр. 1, с. 102
Ключи:
The dialogue is between a schoolchild who is not feeling well and the school nurse.
Упр. 2, с. 102
Ключи:
get plenty of rest, have warm baths, drink lots of water, in a couple of days
Speaking
Упр. 3, с. 102
Учащиеся работают в парах с опорой на материал упр. 1, используя выражения упр. 2. При заслушивании диалогов обращайте внимание и на ошибки в произношении. Прокомментируйте ответы.
Предполагаемый ответ:
A: Hello, Mrs Thompson.
B: Hi Peter. What's wrong? You don't look well.
A: I don't feel well.
B: What's the matter?
A: I've got a terrible headache.
B: I see. Have you been working a lot on your computer?
A: Yes, I have.
B: That's probably the reason why. Here, lie down and put this ice-pack on your forehead.
A: When will I feel better?
B: In a little while. If it doesn't go away, I'll give you a painkiller.
Pronunciation
Упр. 4, с. 102
Ключи:
| /л/ | /аи/ | | /л/ | /аи/ |
bud | V | | foul | | V |
town | | V | tonnel | V | |
noun | | V | nun | V | |
done | V | | down | | V |
Чтобы привести свои примеры слов с заданными звуками, учащиеся могут пользоваться словарём учебника.
Предполагаемый ответ:
/л/: bus, pun, nuts, stuff, rubbish /аи/: proud, bowl, round, sound
5.Итог урока.Оценки.
6.Домашнее задание: WB, с. 63—64
7 кл Урок 98 Extensive Reading. Across the Curriculum: Literature
Задача:
повторение изученных и введение новых слов по теме «Лекарства», развитие навыка их употребления в речи.
развитие умения прогнозировать содержание текста по иллюстрациям и первым предложениям абзацев.
развитие умений поискового и изучающего чтения; развитие языковой догадки.
развитие памяти; развитие умений поискового чтения.
развитие умений монологической речи - сообщение в связи с прочитанным текстом.
развитие умений продуктивного письма - написание (в группах) приключенческого рассказа в школьный журнал (на конкурс).
Ход урока:
1.Приветствие . Оргмомент.
2.Фонетическая зарядка
3. Контроль домашнего задания.
4. Работа по теме урока
Vocabulary
Упр. 1, с. 103
Ключи:
1 d 2 c 3 b 4 a Предполагаемый ответ:
I've taken all of these medicines apart from herbal remedies. I took syrup for a bad cough, capsules when I had a fever and tablets for a headache.
Reading & Listening
Упр. 2, с. 103
а)Ключи:
It shows Robinson Crusoe. He is shipwrecked alone on a desert island. He is probably writing in his diary. The book is 'Robinson Crusoe' by Daniel Defoe.
b) Ключи:
Robinson Crusoe is unwell and the passage describes what he does to get better.
Упр. 3, с. 103
Предполагаемый ответ:
Preparing for the night ahead — Para 1; Still weak Para 2; Resting on the beach - Para 3; Feeling
better - Para 4
Ключи:
journalist (n): news writer (журналист) author (n): writer (автор, писатель) shipwrecked (adj): left alone after a ship has sunk (потерпевший кораблекрушение) fiction (n): non-factual literature (проза) go into (phr v): get involved with (заняться) refreshed (adj): enlivened (посвежевший,
окрепший)
grill (v): cook food with very strong heat, either above or below it (жарить на открытом огне) miserable (adj): terrible, sad (несчастный, жалкий)
turtle (n): a reptile with a shell (черепаха) roast (v): cook food with dry heat in an oven or on a fire (жарить)
smooth (adj): soft/not rough (спокойный) cheerful (adj): happy and smiling (весёлый)
Speaking
Упр. 4, с. 103
Предполагаемый ответ:
Build a hut: branches, wood from the beach and forest, stones; tie wood together with strong weeds
Get food: fish, hunt, eat plants & fruit Keep warm: make a fire from dry branches and leaves; make a coat/blanket from leaves pinned together with pine needles
Writing
Упр. 5, с. 103
Предполагаемый ответ:
After swimming for hours, I started to lose hope. Our boat had sunk the day before and all I remembered was diving into the cold sea. I felt like giving up when suddenly I thought I saw trees in the distance. I looked again and saw I was right! I started swimming as hard as I could.
Song Sheets
Modules 1&2
Обсудите название песни и иллюстрации. Организуйте обсуждение содержания песни (прогнозирование) (how to live well by finding the right kind of place).
Дайте время учащимся прочитать текст песни и ответить на вопрос. Организуйте беседу по теме (где лучше всего жить, по мнению учащихся).
Предполагаемый ответ:
The best place to live is different for everyone, so it's important for people to find a place that suits them.
Поощряйте использование учащимися слов и словосочетаний из текста песни при обсуждении темы в диалоге. Заслушайте высказывания учащихся о предпочтениях партнёра по диалогу.
Предполагаемый ответ:
My partner prefers living in the city because there are
Half an hour later I felt the sand on my face. I lay there and I think I slept for hours. When I woke up, it was midday. I got up and looked around me. There was no one around. Just trees and wild flowers, the sea and the beach.
I was hungry so I ate some berries from a strange-looking tree. They were very bitter, but I was so hungry that I ate lots and lots. Suddenly, my tummy started hurting. Soon I was in such pain that I fainted.
When I woke up, I found myself in a hospital bed in a city. All my family was gathered around my bed and there were doctors, too. I felt so happy. My mum explained that it had all been a nightmare, probably caused by my high fever. I had the flu, that was all.
5.Итоги урока.Оценки.
6.Домашнее задание: SB упр. 5*, с. 103; WB, с. 63-64
7 кл Урок 99 Progress Check 10
Задача: организация самоконтроля и рефлексии учебных достижений учащихся по завершении работы над модулем.
Ход урока:
1.Приветствие . Оргмомент.
2.Фонетическая зарядка
3. Контроль домашнего задания.
4. Работа по теме урока
Ключи:
1 throw; 2 break; 3 move; 4 sit; 5 cut; 6 lose; 7 chip; 8 bang; 9 twist; 10 practise
1 result; 2 symptoms; 3 react; 4 breathing; 5 worried
1 sore; 2 doctor's; 3 regular; 4 light; 5 high
1 out; 2 behind; 3 apart; 4 out; 5 behind
1 ourselves; 2 themselves; 3 himself; 4 myself; yourself
1 will take; 2 will fail; 3 won't feel; 4 get; 5 behave;
2, 4, 5, 1, 3
5.Итоги урока.Оценки.
6.Домашнее задание: повторить лексику Модуля 10
Урок 100 Урок контроля Test 10
Задача: контроль уровня обученности по Модулю 10
Ход урока
1.Организационный момент.
2.Актуализация знаний. Проверка домашнего задания.
3.Работа в тестовых тетрадях.
4. Итоги. Оценки.
5. Домашнее задание: повторить лексику Модуля 10
Урок 101 Анализ выполнения контрольной работы
Задачи:
- провести работу над ошибками
- выполнение упражнений в сборниках заданий
Ход урока:
1. Приветствие. Оргмомент.
2.Фонетическая зарядка.
3. Речевая зарядка.
4. Контроль домашнего задания опрос лексики
5. Работа по теме урока.
Выполнение упражнений в сборниках
6. Итоги. Оценки.
7.Домашнее задание: упражнения в сборнике
Урок 102 Урок повторения
Задачи: повторить лексический и грамматический материал
Ход урока:
1. Приветствие. Оргмомент.
2.Фонетическая зарядка.
3. Речевая зарядка.
4. Контроль домашнего задания опрос лексики
5. Работа по теме урока. Выполнение упражнений в сборнике
Обсудите с учащимися значение предложенных пословиц. Сопоставьте с русскими поговорками и пословицами: «Всему своё время», «Порядок в доме есть — хозяину честь», «Всё хорошо на своём месте», «Мой дом — моя крепость».
Ключи:
A place for everything, and everything in its place. Everything should have a place to be stored in and it should be put there when not in use.
An Englishman's home is his castle. English people feel safe and protected in their homes. They are also proud of their homes.
(Ss' own answers)
Modules 3 & 4
Обсудите название песни и иллюстрации. Организуйте обсуждение содержания песни (прогнозирование) (with enough determination it is possible to overcome any difficulties and succeed in life).
Предполагаемый ответ:
The singer feels that we can all achieve our ambitions if we have enough determination.
Предполагаемый ответ:
The song makes my partner feel optimistic about the future because s/he is determined to succeed.
Предполагаемый ответ:
Where there's a will, there's a way. With enough determination anyone can find a means to achieve their goals.
The future belongs to those who prepare for it. People are successful when they take actions now to improve their lives in the future.
Сопоставьте с русским выражением «Всё в наших руках» и пословицами «Терпение и труд всё перетрут», «Кто смел, тот два съел», «Всяк своего счастья кузнец».
Modules 5 & 6
Обсудите название песни, иллюстрации и предложенные слова, как они соотносятся с содержанием песни.
Ключи:
The singer likes technology because he believes it has an entirely beneficial effect on our lives.
Предполагаемый ответ:
My partner believes that technology is making the world a better place in many different ways.
My partner thinks that technology can cause more misery than it prevents.
Предполагаемый ответ:
I think that the Internet is the most important invention because it has made information widely available to everyone.
Предполагаемый ответ:
Man is greater than the tools he invents. The creator is necessarily more important than the things created.
Time and tide wait for no man. Progress moves onwards whether or not individuals are prepared for it.
(Ss' own answers)
Сопоставьте с русскими пословицами: «Дело мастера боится», «Не горшок угодник, а стряпуха», «Вчера не догонишь, а от завтра не уйдёшь», «Всё течёт, всё меняется».
Modules 7 & 8
Обсудите название песни, иллюстрации и предложенные слова, как они соотносятся с содержанием песни.
Ключи:
He wants to be publicly loved and admired so he can change the world.
Cause a great deal of dramatic change.
Предполагаемый ответ:
My partner would like to be famous so he can solve the world's problems and be greatly admired for doing so.
Предполагаемый ответ:
If I'm happy then I don't need wealth or fame.
Предполагаемый ответ:
My partner feels better when s/he can get away from his/her problems for a while and have a good time.
Предполагаемый ответ:
A friend is never known till needed. It's difficult to know which of our acquaintances are really "friends" until they show whether they can be relied on in times of difficulty.
Friends are flowers in the garden of life. Friends make life more fun and bring great joy to our hearts.
Сопоставьте с русскими пословицами: «Друзья познаются в беде», «Будь друг, да не вдруг», «Доброе братство милее богатства».
6. Итоги. Оценки.