Просмотр содержимого документа
«Введение отрицательной формы "No".»
Введение отрицательной формы “No:
Подготовил учитель английского языка МБОУ СОШ № 3 имени П.А. Любченко
Владимир Анатольевич Пащенко
- What do you feel before the lesson?
- bad
- so-so
I am …
- Can you tell me, who is absent today?
(имя) …is absent today.
- Ok, let’s start our work. Look at the blackboard. Let’s make the phonetic drill
Представим себе летний день: вот пролетела пчела, она жужжит и произносит звонкий межзубный звук th , повторим за ней.
Теперь мы слышим лягушек, беседующих в пруду, они говорят w , ответим им .
Вот подул ветерок … h , повторим и этот звук.
Смотрите, в траве притаилась змея, она шипит глухим межзубным звуком th.
Ой, недалеко проходит железная дорога, и мы слышим поезд ch, ch, ch.
Сочетания букв:
Ay, Ai
Oy, Oi
Let’s play the game “Translater’
Snail -
Train -
Coins -
Pointer -
Toys -
May -
Tail -
Day -
Today -
Let’s take the control what did you do at home
-Please, open your books at page 104, Ex. 4.
Please, open your books at page 105, Ex. 6.
- Please, open your books at page 108, Ex. 4.
Family - |ˈfæməlɪ|-семья
Table - |ˈteɪb(ə)l|-стол
Wife - |waɪf| -жена
Candle- |ˈkænd(ə)l|-свеча
Present- |ˈpreznt|- подарок
Husband- |ˈhʌzbənd|-муж
Friend- |frend|-друг
Let's have a rest and do our exercise.
- Please, open your books at page 110. Exercise N. 1.
Listen three dialogues .
- Мы вспомнили, как сказать, что у кого-то что-то есть. Но как быть, если этого чего-то нет. На помощь нам придет очень полезная частица, маленькое слово, и сейчас вы узнаете, какое.
- Open your books at page 112. Exercise N. 5. , please!
I have a… I have no…. My friend has a…. My friend has no…
Let’s play the game .
I have… I have no….
What do you feel after the lesson?
bad
so-so
I am …
- Please, write your homework!
- Рабочая тетрадь 73-74, упр 1, 2, 3,4, 5 (письменно)
Thank you very much for our lesson !!!