СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

We are going to the restaurant

Нажмите, чтобы узнать подробности

В данной презенетации обучающиеся знакомятся с новыми словами. Учатся составлять диалоги с новыми и изученными лексическими единицами.

Просмотр содержимого документа
«We are going to the restaurant»

We are going to the restaurant

We are going to the restaurant

Подставьте в предложения предложенные слова, подходя-  щие по смыслу.   menu tip bill waiter coffee When you arrive at the restaurant a ________ shows you  where to sit.   2.The waiter brings you the ____________ at the end of the  meal.   3.After the dessert you can have a cup of ____________.   4.He brings you the ___________ and leaves you to choose.   5.It is necessary to leave money for the waiter as a ___________.

Подставьте в предложения предложенные слова, подходя-

щие по смыслу.

 

menu tip bill waiter coffee

  • When you arrive at the restaurant a ________ shows you

where to sit.

 

2.The waiter brings you the ____________ at the end of the

meal.

 

3.After the dessert you can have a cup of ____________.

 

4.He brings you the ___________ and leaves you to choose.

 

5.It is necessary to leave money for the waiter as a ___________.

Вычеркните слово, которое в каждой строчке является лишним Remove the extra word  1.burger, juice, mineral water, tea   2. apple pie, cheesecake, macaroni, fruit pie   3. fried fish, stewed meat, roast chicken, chocolate   4. restaurant, fast food joint, office, café   5. bill, order, computer, menu  

Вычеркните слово, которое в каждой строчке является лишним

Remove the extra word 

1.burger, juice, mineral water, tea

 

2. apple pie, cheesecake, macaroni, fruit pie

 

3. fried fish, stewed meat, roast chicken, chocolate

 

4. restaurant, fast food joint, office, café

 

5. bill, order, computer, menu

 

Прочитайте и переведите диалог, обращая внимание на фразы, приведённые ниже. Dialogue Waiter: Good afternoon! What will you order ? – Что вы будете заказывать? What kind of soup do you have ? – Какой суп у вас есть? Visitor: Good afternoon! And what do you recommend for the second course ? – Что вы порекомендуете на второе блюдо? Waiter: What will you order? Visitor: Give me the menu, please… What kind of soup do you have? For the second course I recommend you … - На второе блюдо я рекомендую вам…. It is our chef’s special – Это фирменное блюдо нашего шеф-повара. Waiter: There is chicken soup and vegetable soup on the menu. Visitor: Chicken soup for the first course. And what do you recommend for the second course? What would you like to drink ? – Что вы будете пить? I could do with a cup of tea – Я бы не отказался от чашечки чая. Waiter: Wait a minute! For the second course I recommend you to take fried fish . It is our chef’s special . It is very delicious. Visitor: All right. Bring me fried fish. What about fruits ? – Как насчёт фруктов? Waiter: What would you like to drink? Anything else ? – Что-нибудь ещё? Enjoy your meal! – Приятного аппетита! Visitor : I could do with a cup of tea. May I have the bill, please ? – Можно счёт, пожалуйста? Waiter: What about fruits?  Visitor: Only oranges. Waiter: Anything else? Visitor: Yes, bring me some ice-cream with chocolate. Waiter: Yes, sir. … Enjoy your meal! Visitor: … (call the waiter) …Waiter! May I have the bill, please? Waiter: Here it is. Visitor: Everything was delicious. Thank you very much. Waiter: You are welcome!

Прочитайте и переведите диалог, обращая внимание на фразы, приведённые ниже.

Dialogue

Waiter: Good afternoon!

What will you order ? – Что вы будете заказывать?

What kind of soup do you have ? – Какой суп у вас есть?

Visitor: Good afternoon!

And what do you recommend for the second course ? – Что вы порекомендуете на второе блюдо?

Waiter: What will you order?

Visitor: Give me the menu, please… What kind of soup do you have?

For the second course I recommend you … - На второе блюдо я рекомендую вам….

It is our chef’s special – Это фирменное блюдо нашего шеф-повара.

Waiter: There is chicken soup and vegetable soup on the menu.

Visitor: Chicken soup for the first course. And what do you recommend for the second course?

What would you like to drink ? – Что вы будете пить?

I could do with a cup of tea – Я бы не отказался от чашечки чая.

Waiter: Wait a minute! For the second course I recommend you to take fried fish . It is our chef’s special . It is very delicious.

Visitor: All right. Bring me fried fish.

What about fruits ? – Как насчёт фруктов?

Waiter: What would you like to drink?

Anything else ? – Что-нибудь ещё?

Enjoy your meal! – Приятного аппетита!

Visitor : I could do with a cup of tea.

May I have the bill, please ? – Можно счёт, пожалуйста?

Waiter: What about fruits?

Visitor: Only oranges.

Waiter: Anything else?

Visitor: Yes, bring me some ice-cream with chocolate.

Waiter: Yes, sir. … Enjoy your meal!

Visitor: … (call the waiter) …Waiter! May I have the bill, please?

Waiter: Here it is.

Visitor: Everything was delicious. Thank you very much.

Waiter: You are welcome!

Crossword 4  1              7                                                        10  9      8  2                      12                                        3                      6                                5                                                                          11                                                    Horizontal:  2. The first dish. 4. It put on bread . 6. It can be black and white. 7. Dairy product. 10. Grow in the garden. 11. This product we get from chicken. 12. Sweet cold dessert. Vertical: 1. The drink. 2. Meat product. 3. The British eat for breakfast? 5. Favorite dish of Italians. 8. It can be vegetable or fruit. 9. People drink it in the morning.  

Crossword

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Horizontal:

2. The first dish. 4. It put on bread . 6. It can be black and white.

7. Dairy product. 10. Grow in the garden. 11. This product we get from chicken. 12. Sweet cold dessert.

Vertical:

1. The drink. 2. Meat product. 3. The British eat for breakfast?

5. Favorite dish of Italians. 8. It can be vegetable or fruit. 9. People drink it in the morning.

 

 1j  4 b   u   i      t  7c  t          h e      e      e          r            e         9c     10p  2s     8s   o        a  e  o   o    t f  12 i     u u    l      f  c      a  s        p3      e  t  d      6 b   a   o    c  e        r     g  o    r      e        e  5p    r  e  a s          i        a    d d        s    g    t        m        a    11 e             g        e                         

1j 

4 b

 

 

 

7c 

 

 

 

  h

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  e

 

 

 

 

9c 

 

10p 

2s

 

 

8s

 

 

 

 

o

 

  t

12 i

 

 

u

 

 

 

 

 

 

 

 

p3 

 

 

 

 

6 b

  a

 

 

 

 

 

r

 

 

 

 

 

 

 

 

5p 

 

a

 

 

 

 

 

 

 

  d

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11 e

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Thank you for your work! Let's remember what was the aim of our lesson? What did we do to reach it? Your home task is to revise all the words from unit 2. Next lesson is a test lesson. The lesson is over, thank you for your work. Good bye.

Thank you for your work! Let's remember what was the aim of our lesson? What did we do to reach it? Your home task is to revise all the words from unit 2. Next lesson is a test lesson. The lesson is over, thank you for your work. Good bye.