МАОУ СОШ «СинТез»
Открытый урок по теме «Экологические Проблемы»
УМК «Еnjoy English” Биболетова М.З. 8 класс
Преподаватель : Хисматуллина И.П.
Пермь 2019
The World's Best Friend is you
Урок в 8-м классе (М.З.Биболетова, Н.Н.Трубанева. Еnjoy English 8)
План — конспект урока
Цели: привлечь внимание подростков к проблемам окружающей среды; развивать сочувствие к окружающему миру, выявить наиболее значимые проблемы экологии способствовать развитию неравнодушного отношения к природе и ее охране; учить собирать, анализировать информацию по теме проекта; искать пути решения проблем загрязнения; развивать и использовать исследовательские навыки учащихся; применять полученные знания в презентации проекта; развивать внимание, мышление, воображение, память; способствовать развитию и выявлению творческих способностей учащихся, обучать работе в команде, умению готовить и представлять социально-значимые проекты.
Задачи: обобщение лексики, изучение литературы в рамках темы, изучение литературы в рамках темы, развивать навыки перевода, творческое представление (в рисунках) проблем окружающей среды, развитие устной речи в рамках темы.
Форма: презентация проекта, урок обобщения и применения полученных знаний. Вид работы: индивидуальная, самостоятельная, групповая, фронтальная.
Используемые технологии: личностно-ориентированный подход, деятельностный подход, метод проектов, обучение в сотрудничестве, использование компьютерных технологий, игровой метод.
Этапы работы над проектом:
1. Введение в проблему.
2. Ознакомление с учебным материалом (работа над лексикой, чтение текстов по теме, языковой, фонетический, лексический компонент).
3. Деление на группы и выбор тем каждой группой (личностно-ориентированный подход, когда ребенок выбирает материал себе по вкусу)
4. Распределение материала в группах по подтемам (групповая форма работы, взаимодействие между собой) и изучение «своего» материала.
5. Творческая трансформация изученного и представление в виде рисунков и таблиц (деятельностный подход).
6. Помощь и консультации учителя.
7. Заключительный этап — представление результатов своего труда, подведение итогов и обобщение изученного, презентация проекта.
Ход урока.
1. Организационный момент
2. Вступительное слово учителя, сообщение целей и задач урока.
Просмотр видео сюжета о Земле, ее разнообразии и красоте
- Dear students, look at these amazing landscapes. The world we live in is really wonderful: blue oceans, seas, rivers, snow-capped mountains, valleys and fields with aromatic and fragrant flowers. We all live surrounded by this beauty. Look at the blackboard. Here you can see different pictures. What do you think about the purpose of the lesson? What shall we speak about?
-Ecology. Ecological problems.
- Yes, you are right. We'll speak about ecological problems. Well, when we speak about ecology, what shall we pay attention to? What are the main environmental problems from your point of view?
- Air pollution, littering, radiation, acid rains, green house effect, ozone holes, deforestation, disappearing of animals, plants and insects.
-I am sure that you are ready to discuss the problems, causes, effects, suggestions and results. Let's listen to you
3. Выступают учащиеся со своими презентациями
4. Творческая работа в группах.
- All in all, after the discussion of all these problems , I think everyone will agree that it is high time to help and save our planet. Now you'll be divided into groups and every group must collect a sentence which is in parts. I'll give you only one minute to do it. ( класс делится на группы и каждая группа получает разрезанное на кусочки предложение)
- Take as much rubbish as you can to local recycling centers;
- If you have a choice, avoid buying packaged goods;
- Try to reduce noise pollution;
- Protect wildlife, trees, plants and clean the parks and streets in your city;
- When you are writing, use both sides of the paper;
- Help to keep all water clean;
- Recycle paper, aluminum cans and other containers;
- Don't drop the cigarette butts in the forest or in the streets;
- Use alternative forms of energy;
- Put your litter in the bin;
- Walk and cycle instead of using cars.
- Well, what are the steps to correct the situation? ( Представители групп вывешивают на доске получившиеся предложения — они заранее подготовлены и разложены у доски)
Very nice! Let's repeat one more time what we should do in order to keep our environment clean.
( Еще раз повторяем то, что подготовили группы. Учитель по-русски, учащиеся по-английски)
5. Работа с песней ( прослушивание и подстановка пропущенных слов, пение)
Not only we think about our polluted planet. There are many famous people who take care of the Earth. Now we'll listen to the song of a famous American singer and composer Michael Jackson “Earth Song''. Listen and put the words inside.
What about ….? 1 Can't you hear them cry?
What about rain? Where did we go wrong?
What about all the things Someone tells me why?
That you said we were to …? 2 What about babies?
What about ...fields? 3 What about the days?
Is there a time? What about the joy?
What about all the things What about the man?
That you said was yours and mine? What about the … man? 17
Did you ever stop to …? 4 What about Abraham?
All the blood we've shed before? What about death again?
Did you ever stop to notice Do we give a …? 18
The crying Earth, the ...shores? 5
What have we done to the ….? 6
Look what we have done?
What about all the … 7
That you pledge your only son?
What about ...fields? 8
Is there a time?
What about all the dreams
That you said was yours and mine? Crying, sunrise, holy, drifted, gain, notice,
Did you ever stop to notice? Killing, damn, world, dead, glance, breathe,
All the children … from war? 9 elephants, weeping, whales, flowering, peace,
Did you ever stop to notice nature's.
The crying Earth, the weeping shores?
I used to dream
I used to … beyond the stars 10
Now I don't know where we are,
Although I know we've ….far. 11
Hey, what about yesterday?
What about the seas?
The heavens are falling down
I can't even … 12
What about apathy?
I need you.
What about ….worth? 13
It's our planet's womb.
What about animals?
We've turned kingdoms to dust.
What about ….? 14
We have lost their trust.
What about crying …? 15
We're ravaging the seas.
What about forest trails?
Burnt despite our please.
What about the ...land? 16
Torn apart by creed.
What about the common man?
Can't we set him free?
What about children dying?
6. Dear friends, I'd like to offer you to express your opinion about the lesson today. Say some words for or against.
- I like the lesson because...
-I have repeated the information