Просмотр содержимого документа
«Конспект урока "Письма"»
Конспект урока по теме “Letters”
3 класс (УМК “Forward” М.В. Вербицкая)
Цель: обобщение лексического и грамматического материала по теме
Задачи:
Учебные: развивать навыки поискового чтения, диалогической речи, развитие умений аудирования.
Развивающие: Развивать речевые способности, психологические функции, связанные с речевой деятельностью (память, мышление, способность логически мыслить, умение анализировать).
Воспитательный: Воспитывать уважительное отношение друг к другу, развивать умение слушать товарища.
Личностно-ориентировочный: Способствовать развитию умения сопоставлять факты, развивать творческие навыки, создать условия для развития навыков общения и совместной деятельности.
Урок – закрепление знаний
Оборудование: мультимедийная доска, проектор, раздаточный материал, почтовый ящик
Ход урока:
Teacher: Good morning pupils. I’m glad to see you.
Pupils: Good morning teacher.
Teacher: How are you today, Ann? (работа во фронтальном режиме)
Look at the blackboard. It’s a crossword puzzle. Your task is to write the words. And the first word is… (ученики разгадывают кроссворд, по очереди выходят к доске и вписывают правильные ответы) (Приложение 1)
What do you think is the theme of our lesson? (учащиеся высказывают свои предположения)
So, let’s see. Open your books (p. 28-29). Your hometask was to read and translate the text. Answer my questions, please:
What happens to the letters at 4.30?
What happens to the letters at 6.00?
What happens to the letters at 7.00?
What happens to the letters at 7.15?
What happens to the letters at 10.00?
What happens to the letters at 8.00?
I’ll give you cards. Listen and write the numbers. (Приложение 2)
Let’s check. Kate, come to me, please. Put your work under the camera. Pupils, check your answers. If you are agree with Kate raise green star, if not – red star. (Ученик кладет свою работу под камеру, класс проверяет ответы, если ответы правильные поднимает зеленую звезду, если нет - красную)(Приложение 3)
Look at the pictures. How can we send letters? (учащиеся высказывают свои предположения) (Приложение 4). Imagine, Lera likes to write letters and Bob likes to use e-mail. What do they need? Work in pairs. Ask and answer questions, for example: Does Lera need a stamp? Yes, she does. Does Bob need a pen? No, he doesn’t. You have 1 minute.
Let’ devide into 2 groups. Each group wiil have the letter. Your task is to read, translate and fill in the table. You have 4 minutes. (Приложение 5). Let’s check.
Now, it’s time to play. I’ll give you cards. They will be your letters. Whom would you like to write a letter? Write the name. Write down – school 15 (Образец на доске. Приложение 6). You may draw something. And put your letters into letterbox (ученики отпускают письма в почтовый ящик). Now come to me. Take these cards (ученики вытягивают роли, у каждого на листочке написано задание, приложение 7). Find your tables in the class (ученики садятся к табличкам, соответствующим их ролям, учитель объясняет задание каждой команде). So let’s start the game (во время игры учитель задает вопросы: What are you doing? What do you want to do?).
Thank you for your work. At the end of our lesson I want you to answer my question: Was the lesson interesting, good for you? Raise green star to say “Yes”, red star – “No”. Thank you, pupils. Write down your hometask (p. 32 ex 10). Goodbye!
Приложение 1
Приложение 2
Listen and write the numbers

Приложение 3

Приложение 4
How can we send letters?

Приложение 5
Group 1
Dear Ben,
Ben Brown,
8 Lime Avenue, Newtown
I’m in Paris. It’s interesting here!
Yoy can see my photos. It’s great.
11 May 8.30
Love,
Your Uncle Tom
The postcard | to | |
| from | |
| from (town) | |
The postmark | date | |
| time | |
Group 2
Dear Alice,
Alice Smith
7 Lime Avenue, Newtown
I’m in Moscow. I like it very much.
Here are some photos from Moscow,
15 APR 9.15
Write soon,
Vika
The postcard | to | |
| from | |
| from (town) | |
The postmark | date | |
| time | |
Приложение 6

Приложение 7
ROLES
The postman (1) | The task: put the letters in the sack |
The postman (2) | The task: take the letters to the sorting office |
The sorting office | The task: sort the letters from the parcel |
The sorting office | The task: sort the letters from the parcel |
The sorting office | The task: sort the letters from the parcel |
The post office | The task: put postmarks on the letters |
The post office | The task: put postmarks on the letters |
The post office | The task: put postmarks on the letters |
The postman (3) | The task: deliver the yellow letters |
The postman (3) | The task: deliver the red letters |
The postman (3) | The task: deliver the blue letters |