Этап урока | Деятельность учителя | Деятельность учащихся |
I Создание атмосферы иноязычного общения 1.Организационный момент | Определение уровня готовности учащихся к уроку и создание атмосферы комфортной ситуации на уроке. Good morning, children! I`m glad to see you. I think you are well. Let`s begin our lesson. | Проверяют готовность своего рабочего места к уроку, настраиваются на успешную работу в процессе урока. Приветствуют учителя, одноклассников, гостей. |
2. Постановка цели и задачи урока: | It`s important to know the topic of our lesson. Answer the question and name the key word from the crossword. Please, look at the pictures. Father, mother, sister, brother. It is a … (family) Книга-твой надежный друг. По-английски книга- …. (book) Я в словаре вчера нашел, Что кукла по-английски … (doll) People keep it as a pet. (картина собаки) (dog) | Формулируют тему урока разгадывая кроссворд. |
| Our topic is «Food». Today we shall revise our vocabulary, grammar material, speak about healthy and unhealthy food. Healthy food means « здоровая еда». Unhealthy food means «вредная еда». Also, speak about China, Italian and Russian food. | Знакомятся с понятиями здоровая и нездоровая еда. |
3.Фонетическая зарядка | First of all, let`s remember the words on the topic «Food» which we have already known. Please, look at the cards and name these things. Cake, egg, rice, oil, pizza, cheese, banana, salad, soup, sandwich, bread, butter, ham, bacon, fruit, plum, cherry, banana, orange, orange, juice, apple, water, milk, tea, jam, sugar, tomato, onion,. | Читают и переводят слова. |
4.Индивидуальное задание. | Индивидуальная работа у доски. Расположить слова в алфавитном порядке. Cake, egg, rice, oil, pizza, cheese, banana, salad, soup, sandwich, bread, butter, ham, bacon, fruit Let`s remember the alphabet. Come out to the blackboard, please. And do this excises. | Работа у доски. Ученик распределяет картинки продуктов в алфавитном порядке. |
5.Речевая разминка | You have done the task without any mistakes. Good for you. Then try to guess what is it? Look at the screen please. Name a fruit that is always sour. It is yellow on the inside and outside. Adults like to drink tea with it.(lemon) Monkeys like to eat it. (banana) Its name is its colour (orange) Clean, but not water, White, but not snow, Sweet, but not ice-cream, What is it? (sugar) You smile when you name it The mouse likes it very much.(cheese) This little orange lady Is hard to be found, As only her green plait, Sticks out of the ground. (carrot) It is red, white and sweet, It is good to eat. (apple) | Разгадывают загадки. Закрепление темы «Еда» |
II Закрепление изученного материала 1.Работа с лексикой на закрепление слов healthy и unhealthy | As you know some foods can be healthy, but others are dangerous for our health. You can see different food. Let`s answer the questions. What food is healthy? What food is unhealthy? Chocolate, milk, meat, nuts, juice, porridge, hamburger, coke, fish, fruit, chips, sweets, vegetables. | Healthy food | Unhealthy food | | Закрепление материала полезная и вредная еда. Отвечают на вопросы. Делят слова на две группы здоровая и вредная еда. |
2.Актуализация употребления глаголов is/ are в конструкции there is / there are | Let`s revise our grammar - конструкция there is / there are. На столах у вас лежат листы с заданиями. Do some exercises. Complete the sentences with is or are. There are some apples and a banana on the plate. There is some soup on the dish. There is no any water in the jug. There are not any oranges in the fridge. How many plums are there on the dish? There is some coffee in the cup. There is some cheese in the bag. There is some butter on the butter dish. There are some tomatoes in this salad. | Повторяют грамматический материал по теме употребление глаголов is и are в конструкции there… Выполняют тестовое задание. |
3.Динамическая пауза | Let`s have a rest. Stand up, please! Сейчас мы с вами повторим числительные. Я говорю вам число по-английски, вы называете его по-английски и кончиком носа в воздухе прописываете его. 8, 16, 24, 36, 47, 58, 69, 71, 82,93, 100 | Повторяют числительные и выполняют упражнения |
4.Практика чтения и развитие навыков работы с текстом. | So, let`s speak about Chinese, Italian and food. Let`s move on to the reading of the texts. Who would like to be a reader? Follow in you texts while he/ she is reading. Listen very carefully and be ready to answer the questions. Chinese food. Hello, I am Mary. I am from China. I want to tell you about Chinese cuisine. The Chinese live on the island. So, they like to eat vegetable products of sea: water-plants, fish, crabs and shrimps. Also they like to eat meat. Meat in China is more expensive than fish. The Chinese like beef, mutton and pork. Vegetable salads are very popular too. In the morning, they eat butter and soft cheese. And , of course, they drink a lot of tea, fruit water and mineral water. But the main dish on the table in China is rice. Italian food. Hello, I am Helen. I am from Italy. I want to tell you about Italian cuisine. Italian food is the most original in the world. The main products of Italian cuisine are : olive oil, vegetable and spaghetti. The most famous dish is spaghetti. The Italians eat spaghetti with different fillings: fish, eggs, cheese and sea foods. Classical Italian dish is pizza. It has different fillings: cheese, sausages, pepperoni, tomatoes, pepper, fish, mushrooms, carrots, eggs and others. And now, answer the questions. What food do the Chinese like to eat? What food do the Italians like to eat? But we live in Russia. What the national Russian dishes do you know? What is your favourite food? | Чтение и перевод текста о Китайской и Итальянской еде. Знакомятся с новой лексикой. Обсуждают ответы на вопросы. Называют свои любимые блюда. |
5.Рефлексия урока | А теперь давайте подведем с вами итог нашего урока. Но прежде чем выполнять следующие действия дослушайте меня до конца и когда я скажу слово cheese вы выполните свой ответ. 1.Если урок вам понравился погладьте себя по голове 2.Если урок вам не понравился, закройте лицо руками. 3.А если вы не поняли, чего от вас хотят на уроке, то поднимите руки вверх. | Вместе с учителем подводят итог урока. Выполняют действие соответствующее их настроению к уроку. |
6.Домашнее задание | That is all for today. We have done enough. Today I am not going to set you any homework. | |
7.Подведение итогов | In addition, one more thing before you go. It is your marks. I give you 5 / 4 / 3. You can put your things away and go. | Выставление оценок. |
Из учета индивидуально-психологических особенностей учащихся, повышение мотивации к изучению иностранного языка происходит за счет обучающей игры. Принцип сознательности, проблемности, коммуникативности и минимизации письменных заданий.