СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Формирование положительной мотивации учащихся младших классов к изучению английского языка

Нажмите, чтобы узнать подробности

В рамках проведения декады английского языка были подготовлены задания для ребят

Просмотр содержимого документа
«Формирование положительной мотивации учащихся младших классов к изучению английского языка»

ОЛИМПИАДА ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ (4 класс)

ФИ ____________________________ класс____________


1. Подчеркни слова, в которых есть следующие звуки:

1) [^] - butter, bread, plant, upstairs, put

2) [aɪ] – drive, tidy, wide, picture, right

3) [æ] - flat, jam, desk, class


2. Переведи следующие слова на русский и английский:

1) before - ______________ 5) давать - ________________

2) butter dish - _____________ 6) растение - ________________

3) usually - ____________ 7) сто сорок - _______________

4) chest - ____________ 8) внизу - _______________


3. Выбери нужную форму глагола в скобках и впиши ее в предложение:

1) Nina always (has/is having)_______________________ lunch at school.

2) Ann (likes/like)_____________ (to have/has)_________________orange juice for breakfast.

3) Our teacher always (is answering/answers)_____________________our questions.

4) When does Will (come/comes) _____________home from school?

5) They (are reading/read) __________ an interesting text.

6) The children (are/aren’t)___________in their classroom now, they (are having/have) ___________lunch.


4. Напиши вопросы, которые были заданы.

1) - _______________________________________________

- I can see three birds in the tree.

2) - _______________________________________________

- I am thirteen.


5. Переведи данные предложения на английский язык.

1) Куда ты обычно ходишь в выходные?

_________________________________________________

2) Сколько комнат в твоей квартире?

__________________________________________________


6. Прочитай, что рассказывает про свою новую школу Мэри (Mary) и предложения после текста. Если утверждения верны, обведи английское слово TRUE, если предложения неверные, обведи английское слово FALSE


I like my new school. It is very modern and good but it is not near my house. So every morning I take a bus and go to school. The school is big. There are forty-one classrooms in it. My classroom is light and clean. There are fourteen desks and twenty-eight chairs in my classroom. In front of the desks there is a teacher’s desk. It is brown. There is a cupboard next to it and a long blackboard behind it. We often go to the blackboard and write on it. There is a map and some pictures on the wall. There are three big windows with wide windowsills in the classroom. There are a lot of plants on the windowsills.

There is a hall near our classroom. There are two sofas and a piano in it. There is a beautiful carpet in the middle of the hall. I like to play there with my friends.

There is a lunch room downstairs. It is a very big room with wide windows. There are a lot of tables and benches in the lunch room. All the pupils of our school usually have meals there.

  1. Mary’s new school is old. TRUE FALSE

  2. There is a blackboard behind the teacher’s desk. TRUE FALSE

  3. There is a piano in Mary’s classroom. TRUE FALSE

  4. There are not many tables in the lunch room. TRUE FALSE