СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Поурочное планирование уроков английского языка 2 класс

Нажмите, чтобы узнать подробности

Поурочное планирование уроков английского для 2 класса разработано на основе учебника 2 класса, авторы - Рахимжанова, Волкова.

Дата: 6.09.2014

Класс: 2

Тема:  Приветствие. Greetings.

Цели:

Способствовать формированию знаний у учащихся л.е.

Способствовать развитию говорения и аудирования на английском языке.

Способствовать воспитанию поликультурной личности учащихся.

Задача: способствовать формированию коммуникативных навыков на английском языке.

 

Этапы

Ход урока

Организационный момент

T: Stand still. Good morning, children.

T: I’m glad to see you. Sit down, please.

Целеполагание

Сегодня мы повторим как же  приветствовать друг друга на английском языке.

Изучение нового материала

Ex.1, p.8 (b) - Listen to me and repeat.

Good morning. I’m a teacher.

Good morning. I’m Alibek. I’m 7.

Listen and sing.

We say hello,

We say hi!

Hello and hi,

Hello and hi.

Ex.2 – listen and repeat.

Физминутка

Stand up and look around

Shake your head and turn around

Clap your hands and then sit down.

Практика и закрепление материала

Ex.1, p.4 (c) – match the phrases to the pictures.

Ex.2, p.4 (c) – finish the sentences

Ex. 3 – count, read and match

 Ex.3, p.9 (b) – listen and sing

 

H/w

Open your diaries and write your h/w – p.5, ex.4

Оценивание

You work very well. You have some stars.

Рефлексия

Какая была тема урока? Что вы узнали на уроке?

 The lesson is over. Good bye, children.

 

 

 

 

 

 

Просмотр содержимого документа
«1»

Дата: 6.09.2014

Класс: 2

Тема: Приветствие. Greetings.

Цели:

Способствовать формированию знаний у учащихся л.е.

Способствовать развитию говорения и аудирования на английском языке.

Способствовать воспитанию поликультурной личности учащихся.

Задача: способствовать формированию коммуникативных навыков на английском языке.


Этапы

Ход урока

Организационный момент

T: Stand still. Good morning, children.

T: I’m glad to see you. Sit down, please.

Целеполагание

Сегодня мы повторим как же приветствовать друг друга на английском языке.

Изучение нового материала

Ex.1, p.8 (b) - Listen to me and repeat.

Good morning. I’m a teacher.

Good morning. I’m Alibek. I’m 7.

Listen and sing.

We say hello,

We say hi!

Hello and hi,

Hello and hi.

Ex.2 – listen and repeat.

Физминутка

Stand up and look around

Shake your head and turn around

Clap your hands and then sit down.

Практика и закрепление материала

Ex.1, p.4 (c) – match the phrases to the pictures.

Ex.2, p.4 (c) – finish the sentences

Ex. 3 – count, read and match

Ex.3, p.9 (b) – listen and sing


H/w

Open your diaries and write your h/w – p.5, ex.4

Оценивание

You work very well. You have some stars.

Рефлексия

Какая была тема урока? Что вы узнали на уроке?

The lesson is over. Good bye, children.







Просмотр содержимого документа
«2»

Дата: 11.09.2014

Класс: 1

Тема: Моя семья. My family.

Цели:

Способствовать формированию знаний у учащихся л.е.

Способствовать развитию говорения и аудирования на английском языке.

Способствовать воспитанию поликультурной личности учащихся.

Задача: способствовать формированию коммуникативных навыков на английском языке.


Этапы

Ход урока

Организационный момент

T: Stand still. Good morning, children.

T: I’m glad to see you. Sit down, please.

Целеполагание

Look at the pictures and say who is it? Mother, father, brother. Tell me what theme we learn today? Family. What we will do?

Изучение нового материала

Ex.1, p.10 (b) – listen and learn

Ex.2, p.11 (b) – ask and answer the questions.

Ex.1, p.6 (c) – match the words to the pictures. Finish the sentences.

Физминутка

Stand up and look around

Shake your head and turn around

Clap your hands and then sit down.

Практика и закрепление материала

Ex.2, p.6 (c) put the missing letters.

Ex. 3, 4, p. 7 (c).

Ex.3, p. 3 – listen and sing


H/W

Ex. 6.p. 7 ©

Оценивание

You work very well. You have some stars.

Рефлексия

Какая была тема урока? Что вы узнали на уроке?

The lesson is over. Good bye, children.







Просмотр содержимого документа
«3»

Дата: 18.09.2014

Класс: 1

Тема: Счастливого дня рождения. Happy birthday!

Цели:

Способствовать формированию знаний у учащихся л.е.

Способствовать развитию говорения и аудирования на английском языке.

Способствовать воспитанию поликультурной личности учащихся.

Задача: способствовать формированию коммуникативных навыков на английском языке.




Этапы

Ход урока

Организационный момент

T: Stand still. Good morning, children.

T: I’m glad to see you. Sit down, please.

Целеполагание

Look at the picture and say what is it? You right, it’s birthday.

And our theme is happy birthday. What we will do today?

Изучение нового материала

Ex.1, p.12 (b) - Listen and learn.

Ex.2, p.13 (b) – listen and learn new words.

Ex.4, p.13 (b) – answer the questions


Физминутка

Stand up and look around

Shake your head and turn around

Clap your hands and then sit down.

Практика и закрепление материала

Ex.1, p.8 (c) – circle the correct words

Ex. 2, 3, p. 8-9 © - look at the pictures and write, write the missing words.

Ex 3, p. 13 (b) – Listen and sing.

H/W

Ex.4-5, p. 9 (c)

Оценивание

You work very well. You have some stars.

Рефлексия

Какая была тема урока? Что вы узнали на уроке?

The lesson is over. Good bye, children.


Просмотр содержимого документа
«Документ Microsoft Word»


Дата: 25.09.

Класс: 2

Тема: Каникулы в Казахстане. Holidays in Kazakhstan.

Цели:

Способствовать формированию знаний у учащихся л.е.

Способствовать развитию говорения и аудирования на английском языке.

Способствовать воспитанию поликультурной личности учащихся.

Задача: способствовать формированию коммуникативных навыков на английском языке.




Этапы

Ход урока

Организационный момент

T: Stand still. Good morning, children.

T: I’m glad to see you. Sit down, please.

Целеполагание

Look at the pictures and say what the theme of our lesson is? What we will do today?

Изучение нового материала

Ex.1, p.14 (b) – Listen and learn

We have many holidays in Kazakhstan. We have New Year. We sing, dance and give presents. We have Nauryz. We have plov and Nauryz-kozhe.

Ex.2, p.15 (b) – Say what holiday it is. It’s …

Ex. 3, p. 15 (b) - Name the action

Физминутка

Stand up and look around

Shake your head and turn around

Clap your hands and then sit down.

Практика и закрепление материала

Ex.1, p. 10 © - match.

Ex.2, p. 10 ©– look at the pictures and write the word.

Ex. 3, p. 11 © - Finish the sentences

H/W

Ex. 4, 5. p. 11 (c)

Оценивание

You work very well. You have some stars.

Рефлексия

Какая была тема урока? Что вы узнали на уроке?

The lesson is over. Good bye, children.














Дата: 2.10.

Класс: 2

Тема: Каникулы в Англии. Holidays in England.

Цели:

Способствовать формированию знаний у учащихся л.е.

Способствовать развитию говорения и аудирования на английском языке.

Способствовать воспитанию поликультурной личности учащихся.

Задача: способствовать формированию коммуникативных навыков на английском языке.




Этапы

Ход урока

Организационный момент

T: Stand still. Good morning, children.

T: I’m glad to see you. Sit down, please.

Целеполагание

Look at the pictures and say what the theme of our lesson is? What we will do today?

Изучение нового материала

Ex.1, p.16 (b) - Listen and learn

Ex.2, p.17 (b) – Answer the questions: Yes, it is./No, it isn’t.

Ex.3, p. 17 – Listen and learn the poem.


Физминутка

Stand up and look around

Shake your head and turn around

Clap your hands and then sit down.

Практика и закрепление материала

Ex.1, p.12 (c) – choose the right answer. It’s spring?

Ex.2, p. 12 – match the pictures to the words.

Ex. 3, p. 13 © - read and colour the eggs.

H/W

Ex. 4, p. 13 – find the words and write them.

Оценивание

You work very well. You have some stars.

Рефлексия

Какая была тема урока? Что вы узнали на уроке?

The lesson is over. Good bye, children.
















Дата: 9.10.

Класс: 2

Тема: Профессии.

Цели:

Способствовать формированию знаний у учащихся л.е.

Способствовать развитию говорения и аудирования на английском языке.

Способствовать воспитанию поликультурной личности учащихся.

Задача: способствовать формированию коммуникативных навыков на английском языке.




Этапы

Ход урока

Организационный момент

T: Stand still. Good morning, children.

T: I’m glad to see you. Sit down, please.

Целеполагание

Look at the pictures and say what the theme of our lesson is? What we will do today?

Изучение нового материала

Ex.1, p.18 (b) – Listen and learn the new words.

Ex.2, p.18 (b) – guess the profession.

Ex.3, p. 18 – listen and learn the poem.

Ex.4, p. 19 (b)- read, then say about yourself.

Физминутка

Stand up and look around

Shake your head and turn around

Clap your hands and then sit down.

Практика и закрепление материала

Ex.1, p.14 (c) – guess the profession and match.

Ex. 2, p. 14 (c) – finish the sentences.

Ex. 3, p.14 – unscramble.

Ex. 4, p. 15 – draw what you want to be and write.

H/W

Ex. 5,6, p. 15

Оценивание

You work very well. You have some stars.

Рефлексия

Какая была тема урока? Что вы узнали на уроке?

The lesson is over. Good bye, children.















Дата: 16.10.

Класс: 2

Тема: Профессии. Professions

Цели:

Способствовать формированию знаний у учащихся л.е.

Способствовать развитию говорения и аудирования на английском языке.

Способствовать воспитанию поликультурной личности учащихся.

Задача: способствовать формированию коммуникативных навыков на английском языке.



Этапы

Ход урока

Организационный момент

T: Stand still. Good morning, children.

T: I’m glad to see you. Sit down, please.

Целеполагание

Today we continue to speak about professions

Изучение нового материала

Ex.1, p.20 (b) - Listen and learn

Ex.2, p.21 (b) - finish the sentences

Ex.3, p. 21 (b) – say about your parents.

Физминутка

Stand up and look around

Shake your head and turn around

Clap your hands and then sit down.

Практика и закрепление материала

Ex.1, p.16 (c) – find the words

Ex.2, p. 16 (c) – write the missing letter

Ex. 3, p. 17 (c) – read and put a tick or a cross

Ex. 4, p. 17 (c) – draw your parents at work.

H/W

Ex. 5, 6, p. 17, p. 20-21 - learn

Оценивание

You work very well. You have some stars.

Рефлексия

Какая была тема урока? Что вы узнали на уроке?

The lesson is over. Good bye, children.


















Дата: 23.10.

Класс: 2

Тема: Профессии. Professions.

Цели:

Способствовать формированию знаний у учащихся л.е.

Способствовать развитию говорения и аудирования на английском языке.

Способствовать воспитанию поликультурной личности учащихся.

Задача: способствовать формированию коммуникативных навыков на английском языке.




Этапы

Ход урока

Организационный момент

T: Stand still. Good morning, children.

T: I’m glad to see you. Sit down, please.

Целеполагание

Today we continue to speak about professions

Изучение нового материала

Ex.1, p.22 (b) - Listen and read

Ex.2, p.23 (b) – finish the sentences. Use the verbs from the box.


Физминутка

Stand up and look around

Shake your head and turn around

Clap your hands and then sit down.

Практика и закрепление материала

Ex.1, p.18 (c) – read the words and choose the pronoun

Ex. 2, p. 18 (c) – put the verbs into the correct form

Ex.3, p. 18 – read and match

Ex.4, p. 19 (c) – put the verbs in order


H/W

Ex. 5,6, p. 19 (c)

Оценивание

You work very well. You have some stars.

Рефлексия

Какая была тема урока? Что вы узнали на уроке?

The lesson is over. Good bye, children.















Дата: 30.10.

Класс: 2

Тема: Давай поиграем! Повторение

Цели:

Способствовать формированию знаний у учащихся л.е.

Способствовать развитию говорения и аудирования на английском языке.

Способствовать воспитанию поликультурной личности учащихся.

Задача: способствовать формированию коммуникативных навыков на английском языке.




Этапы

Ход урока

Организационный момент

T: Stand still. Good morning, children.

T: I’m glad to see you. Sit down, please.

Целеполагание

Сегодня мы повторим как же приветствовать друг друга на английском языке.

Let’s play

p. 24 – 25 – make a task

Физминутка

Stand up and look around

Shake your head and turn around

Clap your hands and then sit down.

Progress test

P. 20 (c), ex.1 – listen. Put the sentences in order you hear them.

Ex.2 (c) – match the phrases

Ex. 3 (c) – circle the right answer.

Ex. 4 – find the right picture

Ex. 5 – unscramble the words

H/W

Review.

Оценивание

You work very well. You have some stars.

Рефлексия

Какая была тема урока? Что вы узнали на уроке?

The lesson is over. Good bye, children.















Дата: 13.11.

Класс: 2

Тема: Мое тело. Части тела. My body.

Способствовать формированию знаний у учащихся л.е.

Способствовать развитию говорения и аудирования на английском языке.

Способствовать воспитанию поликультурной личности учащихся.

Задача: способствовать формированию коммуникативных навыков на английском языке.




Этапы

Ход урока

Организационный момент

T: Stand still. Good morning, children.

T: I’m glad to see you. Sit down, please.

Целеполагание

Today we continue to speak about body, parts of body.


Изучение нового материала

Ex.1, p.26 (b) - Listen and learn. Remember – This is toe. These are toes.

Ex.2, p.27 (b) – say. This is a ____. These are _____.

Remember: left, right.

Ex.1, p. 22 (c)– name the body parts. Write.


Физминутка

Stand up and look around

Shake your head and turn around

Clap your hands and then sit down.

Практика и закрепление материала

Ex. 2, p. 22 (c) – complete the sentences.

Ex.3, p. 23 – guess the body part. Write and match.

Look at the pictures and say what it is.


H/W

Ex. 4,5, p. 23(c)


Оценивание

You work very well. You have some stars.


Рефлексия

Какая была тема урока? Что вы узнали на уроке?

The lesson is over. Good bye, children.












Дата: 20.11.

Класс: 2

Тема: Мое лицо. My face.

Способствовать формированию знаний у учащихся л.е.

Способствовать развитию говорения и аудирования на английском языке.

Способствовать воспитанию поликультурной личности учащихся.

Задача: способствовать формированию коммуникативных навыков на английском языке.




Этапы

Ход урока

Организационный момент

T: Stand still. Good morning, children.

T: I’m glad to see you. Sit down, please.

Целеполагание

And look at the pictures, and say what is the theme of our lesson.


Изучение нового материала

Ex.1, p.28 (b) - Listen and learn. Remember – This is a mouth. These are eyes.

Ex.2, p.28 (b) – say. This is a ____. These are _____.

Ex. 3 – choose and say

Ex.1, p. 24(c)– name the face parts. Write.


Физминутка

Head and shoulders, knees and toes,

Knees and toes, knees and toes.

Head and shoulders, knees and toes,

Eyes, ears, mouth and nose

Практика и закрепление материала

Ex. 2, p. 24 (c) – put a or an.

Ex.3, p. 24.

Ex.4

Look at the pictures and say what it is.

Ex.4, p.29 - read

H/W

Ex. 5, p. 25(c), learn the words.


Оценивание

You work very well. You have…


Рефлексия

Какая была тема урока? Что вы узнали на уроке?

The lesson is over. Good bye, children.








Дата: 27.11.

Класс: 2

Тема: Посмотри на меня. Look at me.

Цели:

Способствовать формированию знаний у учащихся л.е.

Способствовать развитию говорения и аудирования на английском языке.

Способствовать воспитанию поликультурной личности учащихся.

Задача: способствовать формированию коммуникативных навыков на английском языке.




Этапы

Ход урока

Организационный момент

T: Stand still. Good morning, children.

T: I’m glad to see you. Sit down, please.

Целеполагание

And look at the pictures, and say what is the theme of our lesson.


Изучение нового материала

Ex.1, p.30 (b) - Listen and learn. Remember – I have red hair. She has long hair. He has hot hair.

Ex.2, p.30 (b) – describe yourself and your classmates.

Ex. 3 – Listen, read and guess.

Ex. 4, 5.

Физминутка

Head and shoulders, knees and toes,

Knees and toes, knees and toes.

Head and shoulders, knees and toes,

Eyes, ears, mouth and nose

Практика и закрепление материала

Ex.1, p. 26(c)– read and match

Ex. 2, p. 26 (c) – read and draw

Ex.3, p. 27- read and colour.

Ex.4 – write have or has.

Look at the pictures and say what it is.


H/W

Ex. 5, p. 27(c), learn the words.


Оценивание

You work very well. You have…


Рефлексия

Какая была тема урока? Что вы узнали на уроке?

The lesson is over. Good bye, children.







Дата: 4.12.

Класс: 2

Тема: Мои кузины. My cousins

Цели: Способствовать формированию знаний у учащихся л.е.

Способствовать развитию говорения и аудирования на английском языке.

Способствовать воспитанию поликультурной личности учащихся.

Задача: способствовать формированию коммуникативных навыков на английском языке.




Этапы

Ход урока

Организационный момент

T: Stand still. Good morning, children.

T: I’m glad to see you. Sit down, please.

Целеполагание

And look at the pictures, and say what is the theme of our lesson.


Проверка д/з

Check up.

Изучение нового материала

Ex.1, p.32 (b) - Listen and learn.

Ex.2, p.32 (b) – Listen and read about Ben’s family

Ex. 3 – Listen and sing

Ex. 4 – listen and match.

Физминутка

Head and shoulders, knees and toes,

Knees and toes, knees and toes.

Head and shoulders, knees and toes,

Eyes, ears, mouth and nose

Практика и закрепление материала

Ex.1, p. 28(c)– match

Ex. 2, p. 28 (c) – Put the missing letters

Ex.3, p. 28- find the words

Ex.4 – read and match


H/W

Ex. 5, p. 29(c), learn the words.


Оценивание

You work very well. You have…


Рефлексия

Какая была тема урока? Что вы узнали на уроке?

The lesson is over. Good bye, children.








Дата: 11.12.

Класс: 2

Тема: Семья Бена. Bens Family.

Цели:

Способствовать формированию знаний у учащихся л.е.

Способствовать развитию говорения и аудирования на английском языке.

Способствовать воспитанию поликультурной личности учащихся.

Задача: способствовать формированию коммуникативных навыков на английском языке.




Этапы

Ход урока

Организационный момент

T: Stand still. Good morning, children.

T: I’m glad to see you. Sit down, please.

Целеполагание

And look at the pictures, and say what is the theme of our lesson.


Проверка д/з

Check up.

Изучение нового материала

Ex.1, p.34 (b) – Look at Ben’s family tree. Listen and learn.

Remember: this is, this are

Ex.2, p.35 (b) – Listen and check. Describe Anar’s family

Ex. 3 – Complete the sentences.

Физминутка

Head and shoulders, knees and toes,

Knees and toes, knees and toes.

Head and shoulders, knees and toes,

Eyes, ears, mouth and nose

Практика и закрепление материала

Ex.1, p. 30(c)– read and write the letter

Ex. 2, p. 31 (c) – Look at the family tree and complete the sentences

Look at the pictures and say who is it.


H/W

Learn the words. Make your family tree.


Оценивание

You work very well. You have…


Рефлексия

Какая была тема урока? Что вы узнали на уроке?

The lesson is over. Good bye, children.








Дата: 18.12.

Класс: 2

Тема: Рождество с Беном. Christmas with Ben.

Цели:

Способствовать формированию знаний у учащихся л.е.

Способствовать развитию говорения и аудирования на английском языке.

Способствовать воспитанию поликультурной личности учащихся.

Задача: способствовать формированию коммуникативных навыков на английском языке.




Этапы

Ход урока

Организационный момент

T: Stand still. Good morning, children.

T: I’m glad to see you. Sit down, please.

Целеполагание

And look at the pictures, and say what is the theme of our lesson.


Проверка д/з

Check up.

Изучение нового материала

Ex.1, p.36 (b) – Listen and read

Christmas in England

Ex.2, p.37 (b) – Listen and read

New year in Kazakhstan.

Физминутка

Head and shoulders, knees and toes,

Knees and toes, knees and toes.

Head and shoulders, knees and toes,

Eyes, ears, mouth and nose

Практика и закрепление материала

Ex.1, p. 32(c)– read the instruction and make.

Ex. 2, p. 32 (c) – read the instruction and make

Ex. 3 – match the words to the pictures.

Ex. 4 – put in the right order.


H/W

Learn the words. Make a snowflake.


Оценивание

You work very well. You have…


Рефлексия

Какая была тема урока? Что вы узнали на уроке?

The lesson is over. Good bye, children.








Дата: 25.12.

Класс: 2

Тема: Давай поиграем! Повторение

Цели:

Проверить усвоение знаний учащимися

Способствовать развитию говорения и аудирования на английском языке.

Способствовать воспитанию поликультурной личности учащихся.

Задача: способствовать формированию коммуникативных навыков на английском языке.




Этапы

Ход урока

Организационный момент

T: Stand still. Good morning, children.

T: I’m glad to see you. Sit down, please.

Целеполагание

Today we will review the material. Be attentive!


Let’s play

p. 38-39 – play with pictures.


Ex.1 – listen and write the numbers

Ex.2 - listen and tick

Ex. 3, p. 34 – complete the sentences.

Ex. 4, p. 35 – complete the sentences

Ex. 5 – match the pictures to the words.


Физминутка

Head and shoulders, knees and toes,

Knees and toes, knees and toes.

Head and shoulders, knees and toes,

Eyes, ears, mouth and nose

Рефлексия

The lesson is over. Good bye, children.



















Дата: 15.01.

Класс: 2

Тема: Спорт. Sport

Цели:

Способствовать формированию знаний у учащихся л.е.

Способствовать развитию говорения и аудирования на английском языке.

Способствовать воспитанию поликультурной личности учащихся.

Задача: способствовать формированию коммуникативных навыков на английском языке.




Этапы

Ход урока

Организационный момент

T: Stand still. Good morning, children.

T: I’m glad to see you. Sit down, please.

Целеполагание

And look at the pictures, and say what is the theme of our lesson.


Проверка д/з

Check up.

Изучение нового материала

Ex.1, p.40 (b) – Listen and learn new words

Ex.2, p.40 (b) – Listen and sing.

Ex. 3 – listen and read.

I like…

I don’t like…

Физминутка

Head and shoulders, knees and toes,

Knees and toes, knees and toes.

Head and shoulders, knees and toes,

Eyes, ears, mouth and nose

Практика и закрепление материала

Ex.1, p. 36(c)– match the words to the pictures.

Ex. 2, p. 36(c) – finish the sentences and write.

Ex. 3 – complete like/ don’t like.

H/W

Learn the words. Ex. 4-5, p.37


Оценивание

You work very well. You have…


Рефлексия

Какая была тема урока? Что вы узнали на уроке?

The lesson is over. Good bye, children.












Дата: 22.01.

Класс: 2

Тема: Шахматы- это тоже спорт. Chess is a sport too.

Цели:

Способствовать формированию знаний у учащихся л.е.

Способствовать развитию говорения и аудирования на английском языке.

Способствовать воспитанию поликультурной личности учащихся.

Задача: способствовать формированию коммуникативных навыков на английском языке.




Этапы

Ход урока

Организационный момент

T: Stand still. Good morning, children.

T: I’m glad to see you. Sit down, please.

Целеполагание

And look at the pictures, and say what the theme of our lesson is.


Проверка д/з

Check up. Look at the pictures and say what it is. Give me copybooks with your h/w.

I like…

I don’t like…

Изучение нового материала

Ex.1, p.42 (b) – Listen and learn.

Remember – she run- she doesn’t run.

Ex.2, p.42 (b) – read and say.

Ex. 3 – listen and choose.

Ex. 4 – listen and repeat. Pay attention.

Физминутка

Head and shoulders, knees and toes,

Knees and toes, knees and toes.

Head and shoulders, knees and toes,

Eyes, ears, mouth and nose

Практика и закрепление материала

Ex.1, p. 38(c)– make negative sentences.

Ex. 2, p. 38(c) – draw your favorite sport and name it.

Ex. 3 – complete.

Grammar – pronoun.

H/W

Learn the words. Ex. 4-5, p.39


Оценивание

You work very well. You have…


Рефлексия

Какая была тема урока? Что вы узнали на уроке?

The lesson is over. Good bye, children.



Дата: 29.01.

Класс: 2

Тема: Спорт. Sport.

Цели:

Способствовать формированию знаний у учащихся л.е.

Способствовать развитию говорения и аудирования на английском языке.

Способствовать воспитанию поликультурной личности учащихся, ЗОЖ.

Задача: способствовать формированию коммуникативных навыков на английском языке.




Этапы

Ход урока

Организационный момент

T: Stand still. Good morning, children.

T: I’m glad to see you. Sit down, please.

Целеполагание

And look at the pictures, and say what the theme of our lesson is.


Проверка д/з

Check up. Look at the pictures and say what it is. Give me copybooks with your h/w.

Изучение нового материала

Ex.1, p.44 (b) – Listen and read. Sport in Kazakhstan.

Sport in England.

Remember – she run- she doesn’t run.

Ex.2, p.44 (b) – say True or False.

Физминутка

Head and shoulders, knees and toes,

Knees and toes, knees and toes.

Head and shoulders, knees and toes,

Eyes, ears, mouth and nose

Практика и закрепление материала

Ex.1, p. 40(c)– do the crossword, look at the pictures.

Ex. 2, p. 40(c) – complete.

Grammar – pronoun.

H/W

Learn the words. Ex. 3, p.40


Оценивание

You work very well. You have…


Рефлексия

Какая была тема урока? Что вы узнали на уроке?

The lesson is over. Good bye, children.








Дата: 5.02.

Класс: 2

Тема: Игры. Games.

Цели:

Способствовать формированию знаний у учащихся л.е.

Способствовать развитию говорения и аудирования на английском языке.

Способствовать воспитанию поликультурной личности учащихся, ЗОЖ.

Задача: способствовать формированию коммуникативных навыков на английском языке.




Этапы

Ход урока

Организационный момент

T: Stand still. Good morning, children.

T: I’m glad to see you. Sit down, please.

Целеполагание

And look at the pictures, and say what the theme of our lesson is.


Проверка д/з

Check up. Look at the pictures and say what it is. Give me copybooks with your h/w.

Изучение нового материала

Ex.1, p.46 (b) – Listen and read.

Work with pictures.

Remember

Do you play hide and seek? – Yes, I do. No I don’t.

Ex.2, p.46 (b) – Answer the questions.

Phonics.

Физминутка

Head and shoulders, knees and toes,

Knees and toes, knees and toes.

Head and shoulders, knees and toes,

Eyes, ears, mouth and nose

Практика и закрепление материала

Ex.1, p. 44(c)– unscrambled and match.

Ex. 2, p. 44(c) – write sentences.

Grammar – pronoun.

H/W

Learn the words. Ex. 4,5 p.44


Оценивание

You work very well. You have…


Рефлексия

Какая была тема урока? Что вы узнали на уроке?

The lesson is over. Good bye, children.






Дата: 12.02.

Класс: 2

Тема: Мой дом. Описание дома. My house.

Цели:

Способствовать формированию знаний у учащихся л.е.

Способствовать развитию говорения и аудирования на английском языке.

Способствовать воспитанию поликультурной личности учащихся, ЗОЖ.

Задача: способствовать формированию коммуникативных навыков на английском языке.

Этапы

Ход урока

Организационный момент

T: Stand still. Good morning, children.

T: I’m glad to see you. Sit down, please.

Целеполагание

And look at the pictures, and say what the theme of our lesson is.


Проверка д/з

Check up. Look at the pictures and say what it is. Give me copybooks with your h/w.

Изучение нового материала

Ex.1, p.46 (b) – Listen and read.

Work with pictures.

Remember

Do you play hide and seek? – Yes, I do. No I don’t.

Ex.2, p.46 (b) – Answer the questions.

Phonics.

Физминутка

Head and shoulders, knees and toes,

Knees and toes, knees and toes.

Head and shoulders, knees and toes,

Eyes, ears, mouth and nose

Практика и закрепление материала

Ex.1, p. 44(c)– unscrambled and match.

Ex. 2, p. 44(c) – write sentences.

Grammar – pronoun.

H/W

Learn the words. Ex. 4,5 p.44


Оценивание

You work very well. You have…


Рефлексия

Какая была тема урока? Что вы узнали на уроке?

The lesson is over. Good bye, children.









Дата: 19.02.

Класс: 2

Тема: Комнаты в моем доме. Rooms in my house.

Цели: Способствовать формированию знаний у учащихся л.е.

Способствовать развитию говорения и аудирования на английском языке.

Способствовать воспитанию поликультурной личности учащихся, ЗОЖ.

Задача: способствовать формированию коммуникативных навыков на английском языке.

Этапы

Ход урока

Организационный момент

T: Stand still. Good morning, children.

T: I’m glad to see you. Sit down, please.

Целеполагание

And look at the pictures, and say what the theme of our lesson is.


Проверка д/з

Check up. Look at the pictures and say what it is. Give me copybooks with your h/w.

Изучение нового материала

Ex.1, p.50 (b) – Listen and read.

Work with pictures.

Remember

There is a TV in the living room.

Ex.2, p.51 (b) – Choose true or false

Phonics.

Физминутка

Head and shoulders, knees and toes,

Knees and toes, knees and toes.

Head and shoulders, knees and toes,

Eyes, ears, mouth and nose

Практика и закрепление материала

Ex.1, p. 46(c)– choose and circle.

Ex. 2, p. 46(c) – make sentences negative and write them.

Put the words into the right column.

Grammar – pronoun.

H/W

Learn the words. Ex. 4 p.47, learn the words


Оценивание

You work very well. You have…


Рефлексия

Какая была тема урока? Что вы узнали на уроке?

The lesson is over. Good bye, children.









Дата: 26.02.

Класс: 2

Тема: Наша гостиная. Our living room

Цели:

Способствовать формированию знаний у учащихся л.е.

Способствовать развитию говорения и аудирования на английском языке.

Способствовать воспитанию поликультурной личности учащихся, ЗОЖ.

Задача: способствовать формированию коммуникативных навыков на английском языке.

Этапы

Ход урока

Организационный момент

T: Stand still. Good morning, children.

T: I’m glad to see you. Sit down, please.

Целеполагание

And look at the pictures, and say what the theme of our lesson is.


Проверка д/з

Check up. Look at the pictures and say what it is. Give me copybooks with your h/w.

Изучение нового материала

Ex.1, p.52 (b) – Listen and read.

Work with pictures.

Remember

There are books in our living room.

The aren’t toys in our living room.

Ex.2, p.51 (b) – Complete the sentences

Ex. 3 – describe the rooms.

Phonics.

Физминутка

Head and shoulders, knees and toes,

Knees and toes, knees and toes.

Head and shoulders, knees and toes,

Eyes, ears, mouth and nose

Практика и закрепление материала

Ex.1, p. 48(c)– draw your living room and describe it.

Ex. 2, p. 48(c) – write the missing words.

Ex. 3 – unscramble.

Grammar.

H/W

Learn the words. Ex. 4,5 p.49, learn the words


Оценивание

You work very well. You have…


Рефлексия

Какая была тема урока? Что вы узнали на уроке?

The lesson is over. Good bye, children.







Дата: 4.03.

Класс: 2

Тема: Моя комната. My room

Цели:

Способствовать формированию знаний у учащихся л.е.

Способствовать развитию говорения и аудирования на английском языке.

Способствовать воспитанию поликультурной личности учащихся, ЗОЖ.

Задача: способствовать формированию коммуникативных навыков на английском языке.

Этапы

Ход урока

Организационный момент

T: Stand still. Good morning, children.

T: I’m glad to see you. Sit down, please.

Целеполагание

And look at the pictures, and say what the theme of our lesson is.


Проверка д/з

Check up. Look at the pictures and say what it is. Give me copybooks with your h/w.

Изучение нового материала

Ex.1, p.54 (b) – Listen and read.

Work with pictures.

Ex.2, p.54 (b) – Choose: Yes, it is. No, it isn’t.

Remember:

Where is the ball? – It’s on the left.

Where are the balls? – They are near the bed.

Ex. 3 – Listen and read.

Ex.4 – answer the questions.

Физминутка

Head and shoulders, knees and toes,

Knees and toes, knees and toes.

Head and shoulders, knees and toes,

Eyes, ears, mouth and nose

Практика и закрепление материала

Ex.1, p. 50(c)– read and draw

Ex. 2, p. 50 (c) – finish the sentences with is or are.

Ex. 3 – read and circle.

Ex.4 – listen to your teacher and cross out what she says.

Grammar.

H/W

Learn the words. Ex. 5,6 p.51, learn the words


Оценивание

You work very well. You have…


Рефлексия

Какая была тема урока? Что вы узнали на уроке?

The lesson is over. Good bye, children.



Дата: 11.03.

Класс: 2

Тема: Необычные дома.

Цели:

Способствовать формированию знаний у учащихся л.е.

Способствовать развитию говорения и аудирования на английском языке.

Способствовать воспитанию поликультурной личности учащихся, ЗОЖ.

Задача: способствовать формированию коммуникативных навыков на английском языке.

Этапы

Ход урока

Организационный момент

T: Stand still. Good morning, children.

T: I’m glad to see you. Sit down, please.

Целеполагание

And look at the pictures, and say what the theme of our lesson is.


Проверка д/з

Check up. Look at the pictures and say what it is. Give me copybooks with your h/w.

Изучение нового материала

Ex.1, p.56 (b) – Listen and read.

Work with pictures.

Ex.2, p.56 (b) – Say: true or false.

Ex. 3 – Listen and sing.

Work with pictures.

Физминутка

Head and shoulders, knees and toes,

Knees and toes, knees and toes.

Head and shoulders, knees and toes,

Eyes, ears, mouth and nose

Практика и закрепление материала

Ex.1, p. 52 (c)– read about Bota’s unusual house then draw yours and describe it.

Ex. 2, p. 52 (c) – Find the words.

Ex. 3 – Put the missing words.

Ex.4 – True or False. Put -, +

Grammar.

H/W

Learn the words. Ex. 5 p.53, learn the words


Оценивание

You work very well. You have…


Рефлексия

Какая была тема урока? Что вы узнали на уроке?

The lesson is over. Good bye, children.








Дата: 18.03.

Класс: 2

Тема: Давай поиграем! Lets play.

Цели:

Проверить усвоение знаний учащимися для дальнейшей корректировки.

Способствовать развитию говорения и аудирования на английском языке.

Способствовать воспитанию поликультурной личности учащихся, ЗОЖ.

Задача: способствовать формированию коммуникативных навыков на английском языке.

Этапы

Ход урока

Организационный момент

T: Stand still. Good morning, children.

T: I’m glad to see you. Sit down, please.

Целеполагание

And look at the pictures, and say what the theme of our lesson is.


Проверка д/з

Check up. Look at the pictures and say what it is. Give me copybooks with your h/w.

Game

Work with pictures.

p. 58-59 - game

Физминутка

Head and shoulders, knees and toes,

Knees and toes, knees and toes.

Head and shoulders, knees and toes,

Eyes, ears, mouth and nose

Game

Progress test:

Ex.1 – Listen. Match the name and the sport.

Ex.2 – Find 3 games. Circle.

Ex.3 – Match and write names of the rooms.

Ex. 4 – Unscramble.

Ex. 5 – Write: There is or There are.

Grammar.

H/W

Learn the words. Ex. 6, 7 p.55.


Оценивание

You work very well. You have…


Рефлексия

Какая была тема урока? Что вы узнали на уроке?

The lesson is over. Good bye, children.











Дата: 8.04.

Класс: 2

Тема: Еда и напитки. Food and drinks.

Цели: Способствовать формированию знаний у учащихся л.е.

Способствовать развитию говорения и аудирования на английском языке.

Способствовать воспитанию поликультурной личности учащихся, ЗОЖ.

Задача: способствовать формированию коммуникативных навыков на английском языке.

Этапы

Ход урока

Организационный момент

T: Stand still. Good morning, children.

T: I’m glad to see you. Sit down, please.

Целеполагание

And look at the pictures, and say what the theme of our lesson is.


Проверка д/з

Check up. Look at the pictures and say what it is. Give me copybooks with your h/w.

Новая тема

Work with pictures.

Ex.1, p. 60 (b) - Listen and learn.

Ex. 2 – What do you like? Finish the sentences.

Ex. 3 – Pair work. Ask and answer.

Ex. 4 – Listen and read.

Ex. 5 – Say.

Ex. 6 – Listen and sing.

Phonics.

Физминутка

Head and shoulders, knees and toes,

Knees and toes, knees and toes.

Head and shoulders, knees and toes,

Eyes, ears, mouth and nose

Практика и закрепление материала

Ex.1, p. 56 (c) – Write

Ex.2 – Put the missing words.

Ex.3 – Answer about yourself: Yes, I do./ No, I don’t.

Ex. 4 – Write the questions.

Grammar.

H/W

Learn the words. Ex. 5, 6, p.57.


Оценивание

You work very well. You have…


Рефлексия

Какая была тема урока? Что вы узнали на уроке?

The lesson is over. Good bye, children.






Дата: 15.04.

Класс: 2

Тема: Он любит чай?Does he like tea?

Цели:

Способствовать формированию знаний у учащихся л.е.

Способствовать развитию говорения и аудирования на английском языке.

Способствовать воспитанию поликультурной личности учащихся, ЗОЖ.

Задача: способствовать формированию коммуникативных навыков на английском языке.

Этапы

Ход урока

Организационный момент

T: Stand still. Good morning, children.

T: I’m glad to see you. Sit down, please.

Целеполагание

And look at the pictures, and say what the theme of our lesson is.


Проверка д/з

Check up. Look at the pictures and say what it is. Give me copybooks with your h/w.

Новая тема

Work with pictures.

Ex.1, p. 62 (b) - Listen and read.

Ex. 2 – Ask and answer: Yes, he does./ No, he doesn’t.

Ex. 3 – Learn the new words.

Ex. 4 – Ask and answer.

Phonics.

Физминутка

Head and shoulders, knees and toes,

Knees and toes, knees and toes.

Head and shoulders, knees and toes,

Eyes, ears, mouth and nose

Практика и закрепление материала

Ex.1, p. 58 (c) – Match the words to the pictures.

Ex.2 – Put . or ? at the end of the sentences.

Ex.3 – Answer the questions. Circle.

Ex. 4 – Write in order.

Grammar.

H/W

Learn the words. Ex. 5, 6, p.59.


Оценивание

You work very well. You have…


Рефлексия

Какая была тема урока? Что вы узнали на уроке?

The lesson is over. Good bye, children.








Дата: 22.04.

Класс: 2

Тема: Я хочу яблоко

Цели:

Способствовать формированию знаний у учащихся л.е.

Способствовать развитию говорения и аудирования на английском языке.

Способствовать воспитанию поликультурной личности учащихся, ЗОЖ.

Задача: способствовать формированию коммуникативных навыков на английском языке.

Этапы

Ход урока

Организационный момент

T: Stand still. Good morning, children.

T: I’m glad to see you. Sit down, please.

Целеполагание

And look at the pictures, and say what the theme of our lesson is.


Проверка д/з

Check up. Look at the pictures and say what it is. Give me copybooks with your h/w.

Новая тема

Work with pictures.

Ex.1, p. 64 (b) - Listen and read.

Ex. 2 – Listen and read

Remember!

Ex. 3 – Say I want a an

Phonics.

Физминутка

Head and shoulders, knees and toes,

Knees and toes, knees and toes.

Head and shoulders, knees and toes,

Eyes, ears, mouth and nose

Практика и закрепление материала

Ex.1, p. 60 (c) – do the crossword

Ex.2 – Put the words

Ex.3 – complete the sentences

Ex. 4 – guess, draw and write

Grammar.

H/W

Learn the words. Ex. 5, 6, p.61.


Оценивание

You work very well. You have…


Рефлексия

Какая была тема урока? Что вы узнали на уроке?

The lesson is over. Good bye, children.







Дата: 29.04.

Класс: 2

Тема: Немного супа? Would you like?.

Цели:

Способствовать формированию знаний у учащихся л.е.

Способствовать развитию говорения и аудирования на английском языке.

Способствовать воспитанию поликультурной личности учащихся, ЗОЖ.

Задача: способствовать формированию коммуникативных навыков на английском языке.

Этапы

Ход урока

Организационный момент

T: Stand still. Good morning, children.

T: I’m glad to see you. Sit down, please.

Целеполагание

And look at the pictures, and say what the theme of our lesson is.


Проверка д/з

Check up. Look at the pictures and say what it is. Give me copybooks with your h/w.

Новая тема

Work with pictures.

Ex.1, p. 66 (b) – Listen and read.

Ex. 2 – Ask your partner.

Phonics.

Физминутка

Head and shoulders, knees and toes,

Knees and toes, knees and toes.

Head and shoulders, knees and toes,

Eyes, ears, mouth and nose

Практика и закрепление материала

Ex.1, p. 62 (c) – number the pictures.

Ex.2 – Complete and write.

Ex.3 – Match the sentences to the pictures.

Grammar.

H/W

Learn the words. Ex. 4, 5, p.63.


Оценивание

You work very well. You have…


Рефлексия

Какая была тема урока? Что вы узнали на уроке?

The lesson is over. Good bye, children.












Дата: 6.05.

Класс: 2

Тема: Числа. Numbers.

Цели:

Способствовать формированию знаний у учащихся л.е.

Способствовать развитию говорения и аудирования на английском языке.

Способствовать воспитанию поликультурной личности учащихся, ЗОЖ.

Задача: способствовать формированию коммуникативных навыков на английском языке.

Этапы

Ход урока

Организационный момент

T: Stand still. Good morning, children.

T: I’m glad to see you. Sit down, please.

Целеполагание

And look at the pictures, and say what the theme of our lesson is.


Проверка д/з

Check up. Look at the pictures and say what it is. Give me copybooks with your h/w.

Новая тема

Work with pictures.

Ex.1, p. 68 (b) – Listen and read.

Remember!

Ex. 2 – Say: the yellow balloon is 45 tenge.

Ex. 3 – Listen and read.

Ex. 4 – Ask and answer.

Phonics.

Физминутка

Head and shoulders, knees and toes,

Knees and toes, knees and toes.

Head and shoulders, knees and toes,

Eyes, ears, mouth and nose

Практика и закрепление материала

Ex.1, p. 64 (c) – Write the missing letters.

Ex.2 – Match

Ex.3 – Write the answer.

Grammar.

H/W

Learn the words. Ex. 4, 5, p.65.


Оценивание

You work very well. You have…


Рефлексия

Какая была тема урока? Что вы узнали на уроке?

The lesson is over. Good bye, children.








Дата: 13.05.

Класс: 2

Тема: В магазине. At the shop.

Цели:

Способствовать формированию знаний у учащихся л.е.

Способствовать развитию говорения и аудирования на английском языке.

Способствовать воспитанию поликультурной личности учащихся, ЗОЖ.

Задача: способствовать формированию коммуникативных навыков на английском языке.

Этапы

Ход урока

Организационный момент

T: Stand still. Good morning, children.

T: I’m glad to see you. Sit down, please.

Целеполагание

And look at the pictures, and say what the theme of our lesson is.


Проверка д/з

Check up. Look at the pictures and say what it is. Give me copybooks with your h/w.

Новая тема

Work with pictures.

Ex.1, p. 70 (b) – Listen and read.

Ex. 2 – Role play.

Remember: I can help. I can’t help.

Ex. 3 – Say: what you can do.

Ex. 4 – Answer: Yes, I can./No, I can’t.

Физминутка

Head and shoulders, knees and toes,

Knees and toes, knees and toes.

Head and shoulders, knees and toes,

Eyes, ears, mouth and nose

Практика и закрепление материала

Ex.1, p. 66 (c) – complete with the right phrase.

Ex.2 – Write sentences for each pictures using “can”

Ex.3 – Make questions. Find the right answer.

Grammar.

H/W

Learn the words. Ex. 4,5, p.67.


Оценивание

You work very well. You have…


Рефлексия

Какая была тема урока? Что вы узнали на уроке?

The lesson is over. Good bye, children.










Дата: 20.05.

Класс: 2

Тема: Покупка овощей. Shopping for vegetables.

Цели:

Способствовать формированию знаний у учащихся л.е.

Способствовать развитию говорения и аудирования на английском языке.

Способствовать воспитанию поликультурной личности учащихся, ЗОЖ.

Задача: способствовать формированию коммуникативных навыков на английском языке.

Этапы

Ход урока

Организационный момент

T: Stand still. Good morning, children.

T: I’m glad to see you. Sit down, please.

Целеполагание

And look at the pictures, and say what the theme of our lesson is.


Проверка д/з

Check up. Look at the pictures and say what it is. Give me copybooks with your h/w.

Новая тема

Work with pictures.

Ex.1, p. 72 (b) – Listen and learn.

Ex. 2 – Listen and read.

Remember: a tomato – tomatoes.

Ex. 3 – Role play.

Ex. 4 – Read.

Ex. 5 – Listen and sing.

Phonics.

Физминутка

Head and shoulders, knees and toes,

Knees and toes, knees and toes.

Head and shoulders, knees and toes,

Eyes, ears, mouth and nose

Практика и закрепление материала

Ex.1, p. 68 (c) – Match the words to the pictures.

Ex.2 – Put the missing words.

Ex.3 – Tick the food you want to buy.

Grammar.

H/W

Learn the words. Ex. 4,5, p.69.


Оценивание

You work very well. You have…


Рефлексия

Какая была тема урока? Что вы узнали на уроке?

The lesson is over. Good bye, children.







Дата: 24.05.

Класс: 2

Тема: Давай поиграем. Повторение. Lets play.

Цели:

Проверить знания и умения учащихся.

Способствовать развитию говорения и аудирования на английском языке.

Способствовать воспитанию поликультурной личности учащихся, ЗОЖ.

Задача: способствовать формированию коммуникативных навыков на английском языке.

Этапы

Ход урока

Организационный момент

T: Stand still. Good morning, children.

T: I’m glad to see you. Sit down, please.

Целеполагание

And look at the pictures, and say what the theme of our lesson is.


Проверка д/з

Check up. Look at the pictures and say what it is. Give me copybooks with your h/w.

Game

Work with pictures.

Let’s play game! P. 74-75.

Физминутка

Head and shoulders, knees and toes,

Knees and toes, knees and toes.

Head and shoulders, knees and toes,

Eyes, ears, mouth and nose

Progress test

Ex.1, p. 70 (c) – Listen to your teacher. Write the numbers you hear.

Ex.2 – Answer the questions.

Ex.3 – Make the questions and answer them.

Ex. 4 – Put do or does, don’t or doesn’t.

Ex. 5 – Put into the right column.

Ex. 6 – complete the dialogue.

Grammar.

Оценивание

You work very well. You have…


Рефлексия

Какая была тема урока? Что вы узнали на уроке?

The lesson is over. Good bye, children.



© 2016, 4084 283