| Основной этап урока Актуализация знаний. Введение новых слов. Физкультминутка Чтение | Организация актуализации изученных способов действий, достаточных для построения нового знания. T: Let’s remember the grammar of our previous lessons. It can help you in your work today. -How do we form affirmative sentences? I/You/We/They have got And the short form I’ve got. Translate my sentences. -«У меня есть линейка» -«У нас есть книга» -«У них есть ручка» He/She/It has got He’s got -«У него есть тетрадь» I/You/We/They have not got And the short form I haven’t got. He/She/It has not got He hasn’t got -How do we form questions? Have I/You/We/They got? Has He/She/It got? Repeat after me. T: Let’s play. P1, come here. Take this card. Don’t show it to the class. Your task is to guess, what picture does she (he) have got. You should ask questions. For example. Look at the blackboard. Let’s start. T: Open your books at page number 38. Look at the picture and the words in the picture. Which words do you know? How can you guess about the translation of these words? Are these words similar to the Russian words? We call these words: International words. And this helps us to remember them. Let’s listen and repeat after the speaker. Read please, P1. Организует проведение физкульмитунки. T: Let’s do physical exercise. Hands up, Hands down, Hands on hips, And sit down. Hands up To the side, Bend left Bend right. One, two, three (hop) One, two, three (stop). Hands on the head, Hands on the hips, Hands on the table, Hands like this. Hands on the shoulders Hands up and down, Hands behind the head And sit down. T: Open your books at page 38, ex. 2.Look through the text. Are there any words you don’t know? Look through the text. And find the answer to the question: Who’s got a new bike? Listen to the text and try to understand What is Amy’s present? Please, answer the question. Now listen and repeat after the speaker. T: Now, role-play reading. Work in pairs. P1 and P2. P3 and P4. T: Open p. 38, ex. 3. Look at the picture again. P1, Have you got a cap? P2, Have you got a guitar? P3: Has he got a guitar? P4: Have you got a skateboard? T: Now work in groups. Tell which of these things you have got and what colour they are. P4, tell me, what P3 has got? | Индивидуальная форма работы. Обучающиеся работают с грамматикой прошлого урока. P1: I/You/We/They have got And the short form I’ve got. P2: I have got a ruler P3: We have got a book P4:They have got a pen P5: He/She/It has got He’s got -He has got a notebook. I/You/We/They have not got And the short form I haven’t got. He/She/It has not got He hasn’t got -Have I/You/We/They got? Has He/She/It got? Один из обучающихся выходит к доске. Класс должен догадаться, что изображено на картинке ученика у доски, задавая вопросы, употребляя конструкцию have got. Работа с классом. Cl: Skateboard, basketball, scarf, guitar. Семантизация новых слов с помощью картинки и синонимов. Слушают аудиозапись, повторяют за диктором новые слова. Обучающиеся повторяют движения за учителем. Обучающиеся работают индивидуально. P1: Tim has got a new bike. Слушают текст и ищут ответ на вопрос. What is Amy’s present? Слушают текст и повторяют за диктором. Читают диалог по ролям. Опрос нескольких пар. P1: Yes, I have got a cap. P2: No, I haven’t got a guitar. P3: No, he hasn’t got a guitar. P4: No, I haven’t got a skateboard. Cl: работают в группах. Освоение в речи активной лексики и грамматической конструкции. | Построение логической цепи рассуждений Самостоятельное создание способов решения проблем поискового характера Умение выражать свои мысли. Построение логической цепи рассуждений Построение логической цепи рассуждений Построение логической цепи рассуждений. | Умение выражать свои мысли. Планирование учебного сотрудничества с учителем и со сверстниками; Умение выражать свои мысли Инициативное сотрудничество в поиске и сборе информации Умение выражать свои мысли Инициативное сотрудничество в сборе информации | Умение осознанно строить речевое высказывание Прогнозирование Умение структурировать знания Умение структурировать знания. Умение структурировать знание. Умение структурировать знание. | Фронтальная Парная форма работы Фронт. Групп. | Презентация Аудиоз. Презентация. |