Муниципальное общеобразовательное учреждение:
Средняя общеобразовательная школа №28
Тема урока: «School Friends are for Always»
Предмет: английский язык
Учитель: Фомичёва Татьяна Викторовна
Квалификационная категория: I (первая)
Образовательное учреждение: МОУ СОШ №28
г.Борзя, 2013г.
Пояснительная записка
Класс: 7
УМК «Enjoy English 7» (Английский с удовольствием)
Авторы: М.З.Биболетова, Н.Н.Трубанёва.
Раздел III: «Look at Teenage Problems: School Education»
Урок: 22
Тема урока: «School Friends are for Always»
План-конспект урока английского языка в 7 классе
Тема: «Школьные друзья - друзья навсегда»
Тип урока: комбинированный.
Форма организации познавательной деятельности: фронтальная, индивидуальная, парная.
Средства обучения: компьютер, проектор, экран, презентация, аудиозапись, УМК «Enjoy English-7»(авторы:М.З. Биболетова , Н.Н. Трубанёва ), карточки.
Цель урока: развивать навыков коммуникативной компетенции по теме «Школьные друзья – друзья навсегда»
Задачи:
Обучающие:
- обучение аудированию с полным пониманием прослушанной информации.
- учить высказывать своё мнение по теме урока
Развивающие:
- развивать навыки и умения монологической и диалогической речи
- развивать навыки и умения преобразования слова из одной части речи в другую и правильного использования данной лексики
- развивать умения работать в коллективе
Воспитательные:
- воспитание положительных личностных качеств (доброжелательность, чувство взаимопомощи);
- способствовать формированию позитивного отношения к иностранному языку.
План урока:
1.Организационный момент, постановка цели и задач урока.
2.Речевая разминка.
3.Работа в парах.
4.Аудирование.
5.Физкультминутка.
6.Работа с лексикой.
7.Коллективная работа
8.Подведение итогов: рефлексия, запись домашнего задания.
Просмотр содержимого документа
«Урок английского языка в 7 классе»
Муниципальное общеобразовательное учреждение:
Средняя общеобразовательная школа №28
Тема урока: «School Friends are for Always»
Предмет: английский язык
Учитель: Фомичёва Татьяна Викторовна
Квалификационная категория: I (первая)
Образовательное учреждение: МОУ СОШ №28
г.Борзя, 2013г.
Пояснительная записка
Класс: 7
УМК «Enjoy English 7» (Английский с удовольствием)
Авторы: М.З.Биболетова, Н.Н.Трубанёва.
Раздел III: «Look at Teenage Problems: School Education»
Урок: 22
Тема урока: «School Friends are for Always»
План-конспект урока английского языка в 7 классе
Тема: «Школьные друзья - друзья навсегда»
Тип урока: комбинированный.
Форма организации познавательной деятельности: фронтальная, индивидуальная, парная.
Средства обучения: компьютер, проектор, экран, презентация, аудиозапись, УМК «Enjoy English-7»(авторы:М.З. Биболетова , Н.Н. Трубанёва ), карточки.
Цель урока: развивать навыков коммуникативной компетенции по теме «Школьные друзья – друзья навсегда»
Задачи:
Обучающие:
Развивающие:
развивать навыки и умения монологической и диалогической речи
развивать навыки и умения преобразования слова из одной части речи в другую и правильного использования данной лексики
развивать умения работать в коллективе
Воспитательные:
воспитание положительных личностных качеств (доброжелательность, чувство взаимопомощи);
способствовать формированию позитивного отношения к иностранному языку.
План урока:
1.Организационный момент, постановка цели и задач урока.
2.Речевая разминка.
3.Работа в парах.
4.Аудирование.
5.Физкультминутка.
6.Работа с лексикой.
7.Коллективная работа
8.Подведение итогов: рефлексия, запись домашнего задания.
Ход урока
Деятельность учителя | Деятельность учащихся |
I.Организационный момент: (3 мин.) -Good morning boys and girls. I’m glad to see you. -Sit down, please! How are you? -I’m fine, thank you. Who is on duty today? -Who is absent today? -Why is she absent? -OK. Let’s start the lesson now. The theme of our lesson is «School Friends are for always». What do you think what we will speak about? (Слайд 1) -You are quite right. | -We are glad to see you too. (Приветствуют все вместе) -We are fine, thank you. And you? -I’m on duty today. -Marina is absent. -She is ill. -I think we’ll speak about true and real friends.(Ответ первого учащегося) -It seems to me we will speak about friendship between school friends. (Ответ второго учащегося) |
II.Речевая разминка: (5 мин.) As you know school friends are friends for always. Using expressions in ex.102 at p.85 explain, please, who is a good, real and true friend. Expressions (слайд 2): see each other every day don’t see each other for ages have much in common share ideas know each other for a long time/not so long have a fight refuse to work together phone each other like working together offer to help to each other | -Real friends should see each other every day. -I think real friends have much in common. -I’m sure real friends share ideas they have. -Real friends never have fight. -Real friends never refuse to work together. -Real friends phone each other. -Real friends offer to help to each other. |
III. Работа в парах (5 мин.) (слайд 3) Look at the photographs in ex.104 and discuss with your partner what has happened between the friends. Use the expressions: | Учащиеся обсуждают фотографии, данные к упражнению 104. -Masha, look at the picture under the letter D! I think girls have quarreled. Do you agree with me? -Yes I do. I have the same opinion. -Vlad, it seems to me friends at the third picture are going to the cinema. What do you think about it? -I don’t agree with you. They are going to the theatre. |
IV.Аудирование: (слайд 4)(7мин.) 1.Now we have listening. Listen to four conversations and match each conversation with one of the photographs in ex.105 at p.85. 2.Check yourself now! (слайд 5) Change copy-books with your partner, please and give marks to each other. If you have 4 right answers, you can get a “5”. If you have three right answers, it means that you’ll have a “4”, two or one right answers – a “3” .If you have no right answers, your mark will be bad. | Учащиеся слушают 4 диалога два раза. После первого прослушивания в течение 15 секунд делают пометки, после второго прослушивания заносят ответы в таблицу. Учащиеся обмениваются своими тетрадями, оценивают ответы друг друга. |
V. Физкультминутка: (2 мин.) You are tired. Let’s have a rest! Look left, look right Look up, look down Draw the circle with your eyes Look at your nose Look at that rose. Close your eyes. Open, wink and smile. | Учащиеся выполняют каждое движение 4 раза. |
VI.Работа с лексикой: (Слайд 7) (10мин.) 1.Form nouns and adjectives from the verbs and nouns, please! Friend – to help – To love - care- Humour- beauty- To talk - noise- To forget- response- To create- success- To enjoy- music- To rely- to argue- 2.Form new adjectives from the words in the brackets. Fill in the gapes. (Работа по карточкам, слайд 6) 1.My cat is very … in the morning.(to talk) She mews loudly because she wants to get her milk as soon as possible. 2.After breakfast she becomes very … and wants to play. (friend) 3.She is very … because she wakes me up at 7 o’clock every morning. (response) 4.Jess is … and very …because she prefers jazz and helps me draw with her tail. (music, to create) 5.She is … and she knows it. (beauty) | Учащиеся составляют существительные и прилагательные: Friendly, unfriendly, helpful, love, loving, caring, humorous, beautiful, talkative, noisy, unforgetful, responsible, creative, successful, enjoyable, musical, reliable, argument. 2. Учащиеся преобразуют слова в скобках так, чтобы они подходили по смыслу в предложении. 1.talkative 2.friendly 3.responsible 4.musical, creative 5.beautiful. |
VII.Коллективная работа. (слайд 8) Let’s make a good friend poster! Write down all the characteristics, please that you can give to your best school friend. | Учащиеся дополняют плакат «Лучший друг», дописывают прилагательные: Good, real, best, creative, sociable, talkative, true, responsible, friendly, kind, caring, reliable. |
VIII.Подведение итогов: (5мин.)(слайд 9) 1.Рефлексия. -Children our lesson is coming over. Have you found out something new at the lesson? -Did you like English lesson today? -Children, thank you for your good and excellent work at the lesson. I’ll give you only excellent marks. 2.Home task: ex.107 p.86; ex.50,51 p.97(st.b) -Our lesson is over. See you tomorrow. Good bye. | -Yes, we have. We have spoken about real and true friends. -I have found out that real friends should help each other in difficult situations. -Yes, we did. -Good bye. |
Приложение к уроку «School Friends are Friends for Always»:
Form new adjectives from the words in the box, please!
1.My cat is very … in the morning. She mews loudly because she wants to get her milk as soon as possible. 2.After breakfast she becomes very … and wants to play. 3.She is very … because she wakes me up at 7 o’clock every morning. 4.Jess is … and very …because she prefers jazz and helps me draw with her tail. 5.She is … and she knows it. | 1.To talk 2.Friend 3.Response 4.Music, to create 5.Beauty |
Form new adjectives from the words in the box, please!
1.My cat is very … in the morning. She mews loudly because she wants to get her milk as soon as possible. 2.After breakfast she becomes very … and wants to play. 3.She is very … because she wakes me up at 7 o’clock every morning. 4.Jess is … and very …because she prefers jazz and helps me draw with her tail. 5.She is … and she knows it. | 1.To talk 2.Friend 3.Response 4.Music, to create 5.Beauty |
Form new adjectives from the words in the box, please!
1.My cat is very … in the morning. She mews loudly because she wants to get her milk as soon as possible. 2.After breakfast she becomes very … and wants to play. 3.She is very … because she wakes me up at 7 o’clock every morning. 4.Jess is … and very …because she prefers jazz and helps me draw with her tail. 5.She is … and she knows it. | 1.To talk 2.Friend 3.Response 4.Music, to create 5.Beauty |
![](https://fhd.multiurok.ru/f/0/7/f0787d6e3cf9983b52e9ae7a5aca237329e325d1/urok-anghliiskogho-iazyka-v-7-klassie-1_1.jpeg)
![](https://fhd.multiurok.ru/f/0/7/f0787d6e3cf9983b52e9ae7a5aca237329e325d1/urok-anghliiskogho-iazyka-v-7-klassie-1_2.jpeg)
![](https://fhd.multiurok.ru/f/0/7/f0787d6e3cf9983b52e9ae7a5aca237329e325d1/urok-anghliiskogho-iazyka-v-7-klassie-1_3.jpeg)
![](https://fhd.multiurok.ru/f/0/7/f0787d6e3cf9983b52e9ae7a5aca237329e325d1/urok-anghliiskogho-iazyka-v-7-klassie-1_4.png)
VII. Make a good friend poster, please!
![](https://fhd.multiurok.ru/f/0/7/f0787d6e3cf9983b52e9ae7a5aca237329e325d1/urok-anghliiskogho-iazyka-v-7-klassie-1_3.jpeg)
VII. Make a good friend poster, please!