PDF-XChange Editor
PDF-XChange Editor
DEMO
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
DEMO
Конспект урока по английскому языку для 8 класса на тему
"Продукты питания и покупки"
Тема : “Прод у кты питания и пок у пки” (8 кла с с)
Цель : закрепление у потребления лексически х единиц в речи.
Задачи : закрепить ле к сический и граммати ч еский материал, на у чить составлять
диалоги о пок у пка х , развивать навыки чтения, а у дирования, пис ьм енной и у стной
речи, развивать памя т ь, мышлени е , в н имание, интерес к из у чению английского языка,
воспитывать к у льт у р у поведения.
Т ип у рока : у рок закрепления материала
Обор у дование : презентация, карточки, у чебник дл я общеобразоват.
организаций.(Анг л ий с кий в фок у се. 8 класс)/Ю. Е. Ва у лина, Д. Д у ли, О. Е . Подоляко и
др. – М .: Просвещение, 2016.
Ход урока
1.Организац и онная часть у рока.
Сообщение темы урока. Постановка цели и з адач.
2. Ф онетическая зарядка
Учащиеся чи т аю т стихо т ворение о покупках, закрепляю т употребление
лексических единиц в речи. Учи т ель обращает внимание на произношение
учащихся.
T: Toda y w e are going to talk about different kinds of shops, food and shopping.To prepare
us for speaking let’s revise our English poem “ S hopping”
Shopping, shopping,
Let’s go shopping,
W e can bu y a lot of fo o d.
Bread and butter,
cheese and sausages,
Vegetables and fruit.
Shopping,shopping,
Let’s go shopping,
W e can bu y a lot of fo o d,
Bread and butter, cheese and ice-cream,
It is so goo d !
3. Речевая зарядк а
Учи т ель проси т учащихся сос т ави т ь ассоциа т ивные ряды со словом “магазины".
Учащиеся называю т разные виды магазинов, перечисляю т продук т ы пи т ания,
которые можно в них купи т ь. Во время проведения интерактивного упражнения
учащиеся сос т авляют предложения с ранее изученными лексическими единицами.
T: Wh a t associations ha v e y ou got w ith the w ord “shops”? Look at the spidergr a m, recollect
the lexical units. Wh a t k inds of shops do y ou kno w ?
PDF-XChange Editor
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
P1: a to y store, a clothes shop, a bookshop, a ch e mist’s, a furniture sh o p, a baker y .
P2: a department s tore, a je w eller’s, a florist’s, an optician’s.
T: Look at the slides. What kinds of shops are these?
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
P1: It’s a bakery
T: Wh a t can w e bu y at the baker y ?
P1: W e can bu y cakes, rolls, biscuits and a loaf of bread.
P2: It’s a fis h monger’s.
T: Wh a t can w e bu y at the fis h monger’s?
P1: W e can bu y pra w ns, d i fferent kinds o f fish a t the fis h monger’s.
T: Wh a t can y ou sa y about the ne x t shop?
P3: It’s a butcher’s.
T: Wh a t can w e bu y at the butcher’s?
P3: W e can bu y sausages, poultr y , ca v iar and all kinds of meat.
T: Look at the ne x t slide. W h at shop is it?
P4: It’s a greengrocer’s.
T: Wh a t can y ou bu y at the greengrocer’s?
P4: W e can bu y fruit a n d v egetables, for e x am p le, apples, oranges, t o matoes, potatoes,
cuc u mbers.
P5: It’s a dair y . W e can bu y butter, cheese, sour cre a m and milk here.
P6: It’s a ch e mist’s. W e can bu y medicine, drops or painkillers at the ch e mist’s.
4. А кт у ализация знаний
Проверка дома ш него задани я
Во время выполнения лексического упражнения учащиеся должны были правильно
выбра т ь слово и закончи т ь предложения по т еме "Покупки". Учащиеся чи т аю т
свои предложения и объясняю т о т ве т .
Vocabular y
T: Y our h o me w ork w as to re v ie w the w ords. Read and finish the sentences.
1. Those people w ho bu y things are___. (customers)
2. The salesgirl stands behind the __ . (counter)
3. The cust o m e rs pa y mone y to the _____. (cashier)
PDF-XChange Editor
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
DEMO
4. In some shops there are no salesmen or salesgirls, but onl y cashiers.
The y are called ___________. (selfser v ice shops).
5.The cust o mer s gi v e the bill and mone y to the cashier, w ho gi v es us a ____ and our
______. (check, change).
6. Y ou can bu y medicine, drops or painkillers at the _____. (chemi s t’s).
7. S o me shops have man y departments. The y are called _________. W e can bu y ____
here. (department stores, e v er y thing).
8. Y ou can bu y ne w spapers and magazines at the ______. (ne w sagent’s)
9. W e usuall y bu y roses, tulips, daisies at the ______. ( florist’s)
10. The pink dress costs 75 pounds. Toda y it’s 50 pounds w ith the __. (discount)
11. Y ou can check y our e y esight and bu y spectacles or sunglasses at the _____.
(optician’s)
5. Закрепление материала
А у дирование
Во время проведения аудирования учащиеся слушаю т диалог о покупках. После
прослушивания т екс т а они заполняю т т аблицы в кар т очках, о т вечают на
вопросы, пос т авленные учи т елем.
T: Listen to the dialogue at the market and ans w er the follo w ing questions.
1. Wh a t fruit is the customer bu y ing at the market?
2. Wh a t fruit cannot she bu y ?
3. Ho w man y kilos of s t r a w berries is the cust o mer buying?
4. Wh a t v egetables is she bu y ing?
5. Ho w much do the y cost?
Dialogue
- Fresh fruit, v egetables…
- Good morning!
- Good morning! Can I help y ou?
- Can I ha v e three oranges, please.
- An y thing else?
- Ha v e y ou got grapes?
- Sorr y , w e haven’t an y grapes toda y . What about stra w berries? The y are v er y cheap.
- Ho w much are the y ?
- 5.50 a kilo.
- OK. Half a kilo then… and half a kilo of carrot s .
- An y thing else? What about nice t o matoes?
- No, thank y ou. Ho w much is that?
- 2. 75 for s tra w berries.
One pound for the carrots.
1.20 for the oranges.
That’s 5. 95
- 5.95? That’s 4.95
- Sorr y . 4.95. Here y ou are. It’s y our change.
- Good-b y e!
- Good-b y e!
T: Fill in the table correctl y .
PDF-XChange Editor
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
Ke y :
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
Speaking
Составление диалогов
Учащиеся выбираю т роль продавца или покупа т еля, сос т авляют свои диалоги по
образцу. Учи т ель анализирует ошибки учащихся после проведения ролевой игры.
T: M ake up y our dialogues. Imagine that y ou are at the supe r market. Choose the role of a
seller or a cust o mer. L o ok at the slide. Y ou can use the follo w ing phrases.
P1: Good a fternoon!
P2: Good a fternoon!
P1: Can I help y ou?
P2: Ha v e y ou got apples and plums?
P1: Y es, I ha v e. Ho w man y kilos of fruit w ould you like to bu y ?
P2: A kilo o f apples and half a kilo o f pl u ms.
P1: Here y ou are. Do you need an y thing else?
P2: Ha v e y ou got an y beverages?
P1: Y es, of course. The y are in the f i fth section. Wh a t be v erages w ould y ou like to buy?
P2: T w o bottles of milk and a carton of orange juice, please.
P1: Here y ou are. An y thing else?
P2: No, thank y ou. How much i s it?
P1: 12.45, please.
P2: Thank y ou. Good-b y e!
P1: Good-b y e!
Song
T: Let’s listen and sing the song “At the market”
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
PDF-XChange Editor
DEMO
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
DEMO
Работа по у чебник у .
Учащиеся выполняют лексические и грамма т ические упражнения по учебнику
(с т р.40 упр.1,3). Если ученик допускае т ошибку в использовании временного
глагола, т о учитель не перебивае т выступление ученика, а по окончании ус т ного
о т вета с помощью с х емы времён объясня е т использование данного временного
глагола. Данная с т ра т егия эффек т ивна, поскольку не т олько выступающий
ученик, но и все у час т ники имею т возможнос т ь пов т орить грамма т ическую
с т рук т уру.
Le x ical practice
T: Read the sentences and use the correct w ords.
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
Ke y : 1. pickled, 2. pinch, 3. sparkling, 4. bar, 5. rare, 6. litre, 7. o v ercooked, 8. peel, 9.
grated, 10. dark
Gr a mma r practice
T: C o mplete the sentences w ith the Present Perfe c t or Present Pe r fe c t Continuous fo r ms o f
the v erbs in brackets.
1. Jane ____(go) to the market. She‘ll be back in fo r t y minutes.
2. She _____(not\bu y ) a chocolate cake y et.
3. Ho w long ___ (John\sa v e) to bu y a ne w car?
4. Ste v e and Sam (do) shopping for 2 hours.
5. ____( he\e v er\eat) Thai food?
6. Ann ____just (design) this ne w dress.
7. The y ______(already \pa y ) in cash.
Ke y : 1. has gone, 2. hasn’t bought, 3. has John been sa v ing, 4. ha v e been doing, 5. Has he
ever eaten, 6. has just d esigned 7. have already paid.
6. Подведение и т огов у рока
Учитель оценивает д е ятельность у чащи х ся на у роке.
7. Дома ш нее задание e x .3 p.40
Учитель объясняет, к а к выполнять задани я в рабочей тетради.
T: C o mplete the sentences w ith the Present Perfe c t or Present Pe r fe c t Continuous fo r ms o f
the v erbs in brackets, repeat dialogues about shopping.
СПИСОК ИС П ОЛЬЗОВ А ННОЙ ЛИ Т ЕР А ТУРЫ
1. Баграмова Н.В. Ин т ерактивный под х од в об у чении иностранным языкам: Санкт-
Петерб у рг, 1996. – 177с.
2. Белова Л. В., Ра х манк у лова Л. К. Некоторые приёмы работы с к артинками на
у рока х английского я з ыка // Иностранные языки в школе.- 1991.- № 2.-с.72-75.
3. Галльская Н.Д. Современная методика об у чения иностранным языкам/ Н.Д.
Галльская - М .: АР К Т И , 2003. - 129 с.
PDF-XChange Editor
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
PDF-XChange Editor
DEMO
DEMO
4. Корнеева Л.И. Современные интерактивные методы об у чения: зар у бежный опыт//
Университетское у правление.-2004.-№4.- С. 78-83.
5. Полат Е.С., М .Ю. Б ух аркина, М .В.Моисеева, А.Е. Петрова “Новые педагогические и
информационные технологии в с истеме образования”- М ., 2004.
Презентация на тему: Продукты питания и п окупки