СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Урок Продукты питания

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Урок Продукты питания»

PDF-XChange Editor

PDF-XChange Editor

DEMO

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

DEMO

Конспект урока по английскому языку для 8 класса на тему

"Продукты питания и покупки"

Тема : “Прод у кты питания и пок у пки” (8 кла с с)

Цель : закрепление у потребления лексически х единиц в речи.

Задачи : закрепить ле к сический и граммати ч еский материал, на у чить составлять

диалоги о пок у пка х , развивать навыки чтения, а у дирования, пис ьм енной и у стной

речи, развивать памя т ь, мышлени е , в н имание, интерес к из у чению английского языка,

воспитывать к у льт у р у поведения.

Т ип у рока : у рок закрепления материала

Обор у дование : презентация, карточки, у чебник дл я общеобразоват.

организаций.(Анг л ий с кий в фок у се. 8 класс)/Ю. Е. Ва у лина, Д. Д у ли, О. Е . Подоляко и

др. – М .: Просвещение, 2016.

Ход урока

1.Организац и онная часть у рока.

Сообщение темы урока. Постановка цели и з адач.

2. Ф онетическая зарядка

Учащиеся чи т аю т стихо т ворение о покупках, закрепляю т употребление

лексических единиц в речи. Учи т ель обращает внимание на произношение

учащихся.

T: Toda y w e are going to talk about different kinds of shops, food and shopping.To prepare

us for speaking let’s revise our English poem “ S hopping”

Shopping, shopping,

Let’s go shopping,

W e can bu y a lot of fo o d.

Bread and butter,

cheese and sausages,

Vegetables and fruit.

Shopping,shopping,

Let’s go shopping,

W e can bu y a lot of fo o d,

Bread and butter, cheese and ice-cream,

It is so goo d !

3. Речевая зарядк а

Учи т ель проси т учащихся сос т ави т ь ассоциа т ивные ряды со словом “магазины".

Учащиеся называю т разные виды магазинов, перечисляю т продук т ы пи т ания,

которые можно в них купи т ь. Во время проведения интерактивного упражнения

учащиеся сос т авляют предложения с ранее изученными лексическими единицами.

T: Wh a t associations ha v e y ou got w ith the w ord “shops”? Look at the spidergr a m, recollect

the lexical units. Wh a t k inds of shops do y ou kno w ?

PDF-XChange Editor PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO P1: a to y store, a clothes shop, a bookshop, a ch e mist’s, a furniture sh o p, a baker y . P2: a department s tore, a je w eller’s, a florist’s, an optician’s. T: Look at the slides. What kinds of shops are these?

PDF-XChange Editor

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

P1: a to y store, a clothes shop, a bookshop, a ch e mist’s, a furniture sh o p, a baker y .

P2: a department s tore, a je w eller’s, a florist’s, an optician’s.

T: Look at the slides. What kinds of shops are these?

PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO P1: It’s a bakery T:  Wh a t can w e bu y at the baker y ? P1:  W e can bu y cakes, rolls, biscuits and a loaf of bread. P2: It’s a fis h monger’s. T:  Wh a t can w e bu y at the fis h monger’s? P1:  W e can bu y pra w ns, d i fferent kinds o f fish a t the fis h monger’s. T:  Wh a t can y ou sa y about the ne x t shop? P3: It’s a butcher’s. T:  Wh a t can w e bu y at the butcher’s? P3:  W e can bu y sausages, poultr y , ca v iar and all kinds of meat. T: Look at the ne x t slide.  W h at shop is it? P4: It’s a greengrocer’s. T:  Wh a t can y ou bu y at the greengrocer’s? P4:  W e can bu y fruit a n d v egetables, for e x am p le, apples, oranges, t o matoes, potatoes, cuc u mbers. P5: It’s a dair y .  W e can bu y butter, cheese, sour cre a m and milk here. P6: It’s a ch e mist’s.  W e can bu y medicine, drops or painkillers at the ch e mist’s. 4. А кт у ализация  знаний  Проверка  дома ш него  задани я  Во время выполнения лексического упражнения учащиеся должны были правильно выбра т ь слово и закончи т ь предложения по т еме

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

P1: It’s a bakery

T: Wh a t can w e bu y at the baker y ?

P1: W e can bu y cakes, rolls, biscuits and a loaf of bread.

P2: It’s a fis h monger’s.

T: Wh a t can w e bu y at the fis h monger’s?

P1: W e can bu y pra w ns, d i fferent kinds o f fish a t the fis h monger’s.

T: Wh a t can y ou sa y about the ne x t shop?

P3: It’s a butcher’s.

T: Wh a t can w e bu y at the butcher’s?

P3: W e can bu y sausages, poultr y , ca v iar and all kinds of meat.

T: Look at the ne x t slide. W h at shop is it?

P4: It’s a greengrocer’s.

T: Wh a t can y ou bu y at the greengrocer’s?

P4: W e can bu y fruit a n d v egetables, for e x am p le, apples, oranges, t o matoes, potatoes,

cuc u mbers.

P5: It’s a dair y . W e can bu y butter, cheese, sour cre a m and milk here.

P6: It’s a ch e mist’s. W e can bu y medicine, drops or painkillers at the ch e mist’s.

4. А кт у ализация знаний

Проверка дома ш него задани я

Во время выполнения лексического упражнения учащиеся должны были правильно

выбра т ь слово и закончи т ь предложения по т еме "Покупки". Учащиеся чи т аю т

свои предложения и объясняю т о т ве т .

Vocabular y

T: Y our h o me w ork w as to re v ie w the w ords. Read and finish the sentences.

1. Those people w ho bu y things are___. (customers)

2. The salesgirl stands behind the __ . (counter)

3. The cust o m e rs pa y mone y to the _____. (cashier)

PDF-XChange Editor

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

DEMO

4. In some shops there are no salesmen or salesgirls, but onl y cashiers.

The y are called ___________. (selfser v ice shops).

5.The cust o mer s gi v e the bill and mone y to the cashier, w ho gi v es us a ____ and our

______. (check, change).

6. Y ou can bu y medicine, drops or painkillers at the _____. (chemi s t’s).

7. S o me shops have man y departments. The y are called _________. W e can bu y ____

here. (department stores, e v er y thing).

8. Y ou can bu y ne w spapers and magazines at the ______. (ne w sagent’s)

9. W e usuall y bu y roses, tulips, daisies at the ______. ( florist’s)

10. The pink dress costs 75 pounds. Toda y it’s 50 pounds w ith the __. (discount)

11. Y ou can check y our e y esight and bu y spectacles or sunglasses at the _____.

(optician’s)

5. Закрепление материала

А у дирование

Во время проведения аудирования учащиеся слушаю т диалог о покупках. После

прослушивания т екс т а они заполняю т т аблицы в кар т очках, о т вечают на

вопросы, пос т авленные учи т елем.

T: Listen to the dialogue at the market and ans w er the follo w ing questions.

1. Wh a t fruit is the customer bu y ing at the market?

2. Wh a t fruit cannot she bu y ?

3. Ho w man y kilos of s t r a w berries is the cust o mer buying?

4. Wh a t v egetables is she bu y ing?

5. Ho w much do the y cost?

Dialogue

- Fresh fruit, v egetables…

- Good morning!

- Good morning! Can I help y ou?

- Can I ha v e three oranges, please.

- An y thing else?

- Ha v e y ou got grapes?

- Sorr y , w e haven’t an y grapes toda y . What about stra w berries? The y are v er y cheap.

- Ho w much are the y ?

- 5.50 a kilo.

- OK. Half a kilo then… and half a kilo of carrot s .

- An y thing else? What about nice t o matoes?

- No, thank y ou. Ho w much is that?

- 2. 75 for s tra w berries.

One pound for the carrots.

1.20 for the oranges.

That’s 5. 95

- 5.95? That’s 4.95

- Sorr y . 4.95. Here y ou are. It’s y our change.

- Good-b y e!

- Good-b y e!

T: Fill in the table correctl y .

PDF-XChange Editor PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO Ke y :

PDF-XChange Editor

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

Ke y :

PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO Speaking Составление  диалогов  Учащиеся выбираю т роль продавца или покупа т еля, сос т авляют свои диалоги по образцу. Учи т ель анализирует ошибки учащихся после проведения ролевой игры.  T: M ake up y our dialogues. Imagine that y ou are at the supe r market. Choose the role of a seller or a cust o mer. L o ok at the slide. Y ou can use the follo w ing phrases.  P1: Good a fternoon! P2: Good a fternoon! P1: Can I help y ou? P2: Ha v e y ou got apples and plums? P1: Y es, I ha v e. Ho w man y kilos of fruit w ould you like to bu y ? P2: A kilo o f apples and half a kilo o f pl u ms. P1: Here y ou are. Do you need an y thing else? P2: Ha v e y ou got an y beverages? P1: Y es, of course. The y are in the f i fth section.  Wh a t be v erages w ould y ou like to buy? P2: T w o bottles of milk and a carton of orange juice, please. P1: Here y ou are. An y thing else? P2: No, thank y ou. How much i s it? P1: 12.45, please. P2: Thank y ou. Good-b y e! P1: Good-b y e! Song T: Let’s listen and sing the song “At the market”

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

Speaking

Составление диалогов

Учащиеся выбираю т роль продавца или покупа т еля, сос т авляют свои диалоги по

образцу. Учи т ель анализирует ошибки учащихся после проведения ролевой игры.

T: M ake up y our dialogues. Imagine that y ou are at the supe r market. Choose the role of a

seller or a cust o mer. L o ok at the slide. Y ou can use the follo w ing phrases.

P1: Good a fternoon!

P2: Good a fternoon!

P1: Can I help y ou?

P2: Ha v e y ou got apples and plums?

P1: Y es, I ha v e. Ho w man y kilos of fruit w ould you like to bu y ?

P2: A kilo o f apples and half a kilo o f pl u ms.

P1: Here y ou are. Do you need an y thing else?

P2: Ha v e y ou got an y beverages?

P1: Y es, of course. The y are in the f i fth section. Wh a t be v erages w ould y ou like to buy?

P2: T w o bottles of milk and a carton of orange juice, please.

P1: Here y ou are. An y thing else?

P2: No, thank y ou. How much i s it?

P1: 12.45, please.

P2: Thank y ou. Good-b y e!

P1: Good-b y e!

Song

T: Let’s listen and sing the song “At the market”

PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor PDF-XChange Editor DEMO DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO DEMO Работа  по  у чебник у .  Учащиеся выполняют лексические и грамма т ические упражнения по учебнику (с т р.40 упр.1,3). Если ученик допускае т ошибку в использовании временного глагола, т о учитель не перебивае т выступление ученика, а по окончании ус т ного о т вета с помощью с х емы времён объясня е т использование данного временного глагола. Данная с т ра т егия эффек т ивна, поскольку не т олько выступающий ученик, но и все у час т ники имею т возможнос т ь пов т орить грамма т ическую с т рук т уру.  Le x ical practice T: Read the sentences and use the correct w ords.

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

PDF-XChange Editor

DEMO

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

DEMO

Работа по у чебник у .

Учащиеся выполняют лексические и грамма т ические упражнения по учебнику

т р.40 упр.1,3). Если ученик допускае т ошибку в использовании временного

глагола, т о учитель не перебивае т выступление ученика, а по окончании ус т ного

о т вета с помощью с х емы времён объясня е т использование данного временного

глагола. Данная с т ра т егия эффек т ивна, поскольку не т олько выступающий

ученик, но и все у час т ники имею т возможнос т ь пов т орить грамма т ическую

с т рук т уру.

Le x ical practice

T: Read the sentences and use the correct w ords.

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

Ke y : 1. pickled, 2. pinch, 3. sparkling, 4. bar, 5. rare, 6. litre, 7. o v ercooked, 8. peel, 9.

grated, 10. dark

Gr a mma r practice

T: C o mplete the sentences w ith the Present Perfe c t or Present Pe r fe c t Continuous fo r ms o f

the v erbs in brackets.

1. Jane ____(go) to the market. She‘ll be back in fo r t y minutes.

2. She _____(not\bu y ) a chocolate cake y et.

3. Ho w long ___ (John\sa v e) to bu y a ne w car?

4. Ste v e and Sam (do) shopping for 2 hours.

5. ____( he\e v er\eat) Thai food?

6. Ann ____just (design) this ne w dress.

7. The y ______(already \pa y ) in cash.

Ke y : 1. has gone, 2. hasn’t bought, 3. has John been sa v ing, 4. ha v e been doing, 5. Has he

ever eaten, 6. has just d esigned 7. have already paid.

6. Подведение и т огов у рока

Учитель оценивает д е ятельность у чащи х ся на у роке.

7. Дома ш нее задание e x .3 p.40

Учитель объясняет, к а к выполнять задани я в рабочей тетради.

T: C o mplete the sentences w ith the Present Perfe c t or Present Pe r fe c t Continuous fo r ms o f

the v erbs in brackets, repeat dialogues about shopping.

СПИСОК ИС П ОЛЬЗОВ А ННОЙ ЛИ Т ЕР А ТУРЫ

1. Баграмова Н.В. Ин т ерактивный под х од в об у чении иностранным языкам: Санкт-

Петерб у рг, 1996. – 177с.

2. Белова Л. В., Ра х манк у лова Л. К. Некоторые приёмы работы с к артинками на

у рока х английского я з ыка // Иностранные языки в школе.- 1991.- № 2.-с.72-75.

3. Галльская Н.Д. Современная методика об у чения иностранным языкам/ Н.Д.

Галльская - М .: АР К Т И , 2003. - 129 с.

PDF-XChange Editor PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO PDF-XChange Editor DEMO DEMO 4. Корнеева Л.И. Современные интерактивные методы об у чения: зар у бежный опыт// Университетское у правление.-2004.-№4.- С. 78-83. 5. Полат Е.С., М .Ю. Б ух аркина, М .В.Моисеева, А.Е. Петрова “Новые педагогические и информационные технологии в с истеме образования”- М ., 2004.  Презентация на  тему: Продукты питания и п окупки

PDF-XChange Editor

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

PDF-XChange Editor

DEMO

DEMO

4. Корнеева Л.И. Современные интерактивные методы об у чения: зар у бежный опыт//

Университетское у правление.-2004.-№4.- С. 78-83.

5. Полат Е.С., М .Ю. Б ух аркина, М .В.Моисеева, А.Е. Петрова “Новые педагогические и

информационные технологии в с истеме образования”- М ., 2004.

Презентация на тему: Продукты питания и п окупки