СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Методическая разработка урока английского языка "Мой день"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Обобщить и повторить пройденный лексический и грамматический материал по теме.

Просмотр содержимого документа
«Методическая разработка урока английского языка "Мой день"»

Методическая разработка урока английского языка «Мой день. 4 класс

Задачи урока:

  • Совершенствовать коммуникативную компетенцию учащихся в процессе обучения иностранному языку.

  • Обобщить и повторить пройденный лексический и грамматический материал.

  • Формировать и повышать дальнейший интерес к изучению иностранного языка.

  • Отработать употребление новых слов в речи.

  • Научить задавать вопросы и отвечать на них

  • Развивать навыки аудирования.

Цель:

  • Познакомить детей с новыми лексическими единицами по теме “My Day” (get up, wash, brush, morning, have breakfast, school и т.д.).

План урока:

1. Начало урока. Организационный период. 

Teacher (T):  Hello, boys and girls!

Pupils (P):  Hello, L.V.

T: I am glad to see you. Sit down, please. At this lesson we’ll try to revise our grammar and lexical materials on topic”May day”. Let’s start our lesson. Let’s repeat the sounds.

T: Now, listen to me attentively and try to answer my questions.

T: What’s your name? P1: My name is ….

T: Where are you from? P2: I’m from Russia.

T: How old are you? P3: I’m 10.

T: Where do you live? P4: I live in SPb.

T: What’s your mother’s name? P5: My mother’s name is ….

T: Where do you study? P6: I study at gymnasium number 42.

T: What’s subject do you like? P7: I like P.T.

T: What games can you play? P8: I can play tennis and football.

2. Повторение лексики по теме “Мой день”.

 T: Our topic is “My day”. Look at these words repeat after me.

get up

 have breakfast

wash my face

 brush my teeth

have dinner

 go to school

do homework

go for a walk

have supper

watch TV

go to bed

3. Отгадывание  “Boggle”.

g

o

w

a

o

w

b

r

e

l

o

a

e

e

a

k

h

s

d

n

t

f

c

h

i

n

v

a

s

t

 4. Прослушивание текста и просмотр иллюстраций.

T: Now, listen to the story “My day”, please.

T:I get up at 7 o’clock. Then I do my morning exercises .I have breakfast at 7.30. I put on my school uniform and go to school at 8 .00. Usually I have 5 or 6 lessons. I come home and have dinner at 2.00. Then I go for a walk. I like to play football. I do my homework at 4.00. I have dinner at 7.00. Then I watch T.V. I go to bed at 10.00

5. Выступление ученика по теме “My day” (сочинение)

 T:   Now, this pupil will tell you about his day.

P:  I get up at 7 o’clock. и т.д.

6. Игра «Часы» euroTalk interactive.

T:   When you hear time - press the right clock.

6. Устные ответы на вопросы T-P,P,P,P

(учитель ведет диалог с учениками с использованием макета часов)

T:  Let’s talk about your day. Look at this clock. Tell me, please. What do you do? It’s 7 o’clock. P1: I get up at 7 o’clock и т.д.

7.Песня-зарядка: “This is the way I wash my hands”.

8.Составление предложений по картинкам.

T:   What does she do at 7 o’clock?  P1:  She gets up at 7.00 и т.д.

9.  Интерактивная игра :“Choose the odd one out”.

T:   Cross the odd one out.

  1. breakfast  supper football dinner lunch

  2. face ears nose dress eyes

  3. English Russia Music Reading Drawing

  4. morning evening usually afternoon night  

  5. eggs, met, fish, sandwich, tea

  6. hide-and-seek, football, hockey, tennis

  7. kitchen, bathroom, bedroom, flat

  8. milk, coffee, chips, compote, tea

  9. help, wash, brush, bed, watch

10.Monday, Sunday, Tuesday, Friday, Thursday

10. Самостоятельная групповая  работа с предложениями. P-P

(на карточках)

1.  I… at 7 o’clock in the morning

a) get up c)go to bed

b) have breakfast d)play chess

2. I … at 8 o’clock in the morning

a) have dinner  c)go to bed

b) have breakfast d) play chess

3  …  do you come home from school?

a) What  b)when

c)where d) How

4. …   you watch TV everyday?

a) Does c)Are

b) Do d)Is

5 … do you do your homework?

a) What b) when

c)where d) How

6. For breakfast I have ….

a)soup b)potatoes

c) fish d) porridge

7. I …..  at three o’clock?

a) have  supper b)go to bed

c)put on my school uniform d) come home

8. … does he go to school?

a) What  b)when

c)where d) How

11. Чтение  и перевод текста по учебнику.

T: Open your books, let’s read and translate.

12.Подведение итогов и выставление оценок

T:  Look at the board  again and now you  see that we fulfilled  the plan of our lesson.

Everybody worked very well. Your home task is to tell about your  home duties next time.